Mechanik się nie zna ale to nic nienormalnego w przypadku tych mx.
Wiązka z k8 i kl jest bardzo podobna. Kwestia ewentualnie tego czy silnik będzie brany z polifta czy przed.
To może się ilością czujników różnic. Za to wiązka do kf jest inna – co za czym idzie jeżeli chcesz mieć 2.0 to musisz wypruwać całą wiązke elektr i przekładać z jakiegoś 323f ba, xeda 6 itd.
K8 jest obecnie bezwartościowe. Sam słupek dobry dostaniesz za 700zł. Bodajże na mx-3 forum gość z miasta Tychy na śląsku sprzedawał i sprzedać nie umiał. Zauważysz to jak dodasz kilka aukcji silników które kwitną na allegro za kwote powyżej 1tys pln.
Ja miałem podobny dylemat i kupiłem kl-de.
Ogólnie jeżeli masz taki budżet to na remont, hmm to ma sens jeżeli pogadasz i ponegocjujesz ceny części silnika k8. Tak by kupic głowice i blok w dobrym stanie. Pierścienie to koszt jakos 375zł za npr w carspeedzie a na ebay o stówkę taniej.
Ja wraz z grupą łódzką zrobiłem swap na kl-de plus jego remont. Nie pytaj ile bo za dużo.
Moja rada: kup kl-de z auta, w którym ten silnik jeszcze jest. Najlepiej albo z probe albo z xeda 9.
Dogadaj się w twoim regionie z ludźmi z mazdaspeed co mają te silniki by zakup był możliwie kontrolowany. Oczywiście omijaj mechaników bo oni na ogół wiedzą o mazdowskiej k-serii że jest to silnik.
Pojeździj, pobaw się, dolewaj oleju i zbieraj środki pienieżne bo będą potrzebne.
BTW miałem kupić tą mx ale wiedziałem, że coś z nią nie tak jest
