Zmiana K8 na 2.0 V6 z xedosa 6

Postprzez WiewiórMX3 » 17 lis 2016, 18:32

Witam , moje k8 już nawet nie odpala + brak kompresji na cylindrze, uważam ze najlepszym wyborem będzie zmiana silnika. Ktoś wie jak wygląda zmiana z k8 na tego 2.0, KF z tego co kojarzę. Jest dużo problemów? Te silniki są stosunkowo dość tanie w porównaniu do np "zdrowych" K8 . Z góry dziękuje za odpowiedzi :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Beny » 17 lis 2016, 18:42

Sa tanie bo kiepskie,w większości biorą olej a ludzie którzy sprzedaja w większości zamieniają je na 2,5v6 KL.
Poszukaj postów i tamatu kolegi krakusikmx3 na Youtube tez znajdziesz filmiki z udzialem jego czerwonego mxa.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez WiewiórMX3 » 17 lis 2016, 18:49

Tych 2,5 prawie nie ma :/ Jak myślicie ile może wynieść remont K8 gdy na jednym cylindrze nie ma kompresji ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Kociak500 » 17 lis 2016, 21:11

2,0 jest sporo i większość z nich bierze olej na potęgę Jak chcesz zmieniać to szukaj albo takiego co można odpalić i sprawdzić albo 2,5 ale też żeby można było odpalić W ciemno bym nie ryzykowal Sam swap nie przynosi zbyt wielkich problemów Wszystko raczej pasuje
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez WiewiórMX3 » 19 lis 2016, 17:13

No i sie dowiedziałem od mechanika że silnik do kosza , 5 atmosfer na cylinder :/ Teraz pytanie mając budżet 1.500 zł co najlepiej robić ? Kupować K8 z allegro z gwarancją rozruchową czy dużo tańsze 2.0, tyle że z tym podobno więcej roboty , Z tego co widzę 2,5 KL ciężko dorwać do takiej kwoty , Co proponujecie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Beny » 19 lis 2016, 18:17

Ja mam taki silnik,tylko w opakowaniu X9 :)
Skąd jesteś?
A jak z kondycją budy twojego mxa,bo moze lepiej coś innego kupić niż bawić się w swapy No chyba ze tylko silnik sie poddal.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Bo_Lo » 19 lis 2016, 18:37

Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez WiewiórMX3 » 19 lis 2016, 19:21

Buda właśnie ma 0 rdzy , ktoś orientuje się ile może wynieść wymiana pierścieni w taki silniku ? Chodzi mi koszt pierścieni i szlif garów, Planowanie głowicy sam sobie załatwię , może to jednak nie będzie taki duży koszt ? Od zawsze jarała mnie Mazda a tu taki pech.
Chce ją odratować ale nie wiem czy warto z marnym budżetem 1500zł :/
Załączniki
zero rdzy.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Beny » 19 lis 2016, 20:45

Wygogluj sobie Groch-Auto
Pionierów 6C, 32-500 Luszowice kolega troche Valek przerobił.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 16:22
Posty: 8676 (86/81)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Bo_Lo » 19 lis 2016, 21:48

Remont Kserii jest nieopłacalny.Również z tego powodu że w wielu przypadkach konczy się po krótkim czasie ponownym braniem oleju.Chyba że zrobisz go na OEM częściach ale to koszta kosmiczne.Znani mi DOBRZY mechanicy kt orzy od kilkunastu a nawet kilkudziesięciu lat siedzą w mazdach mówią krótko-nie podejmuję się ze względu na koszta i ryzyko .W Poznaniu jest do kupienia zdrowy KLDE 2.5 wtej chwili jeszcze na aucie więc można sprawdzić i się przejechać.jak co to PW.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4383 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza,Premacy
jest:
Mazda 5,323f BA BP+T :D
MX5 NB

Postprzez WiewiórMX3 » 20 lis 2016, 20:39

Niestety raczej na KL kasy nie mam , Na co zwrócić uwagę przy kupnie używki silnika ? Moją uwagę przykuł dość tani K8 : http://allegro.pl/silnik-mazda-mx3-1-8- ... 59798.html . Co sądzicie ? Podejrzanie niska cena hahaha <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Kociak500 » 20 lis 2016, 20:42

Nie ma takiego który może a odpalić? Taki wyjety z auta to może być już niezły trup i tego niestety nie sprawdzisz zanim go nie odpalisz
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez WiewiórMX3 » 20 lis 2016, 20:48

Nic za bardzo nie ma w mojej okolicy :/ Da się sprawdzić kompresje silnika przed włożeniem go do budy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez Kociak500 » 20 lis 2016, 22:56

Wszystko się da ale to nie takie proste Na allegr* masz 2 silniki 2,5 Jeden za 900 zł z osprzętem ale bez przepustnicy Dokupujesz przepustnice wrzucasz silnik a osprzęt sprzedajesz i tak naprawdę wyjdzie Ci niedrogo Jak już kupować w ciemno to lepiej 2,5 A cena podobna Na upartego podejdzie ci to wszystko na twojej instalacji bez przeróbek
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez WiewiórMX3 » 20 lis 2016, 23:15

Znalazłem tylko jednego za 1200 :/ Możesz mi na PW podesłać ? Przepustnica od k8 nie podejdzie ? Gadałem z mechanikiem i powiedział że jedynie jeśli chce to może mi włożyć taki sam silnik , że za dużo roboty z wiązkami itp :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Postprzez gt10r5 » 24 lis 2016, 19:09

Mechanik się nie zna ale to nic nienormalnego w przypadku tych mx.
Wiązka z k8 i kl jest bardzo podobna. Kwestia ewentualnie tego czy silnik będzie brany z polifta czy przed.
To może się ilością czujników różnic. Za to wiązka do kf jest inna – co za czym idzie jeżeli chcesz mieć 2.0 to musisz wypruwać całą wiązke elektr i przekładać z jakiegoś 323f ba, xeda 6 itd.

K8 jest obecnie bezwartościowe. Sam słupek dobry dostaniesz za 700zł. Bodajże na mx-3 forum gość z miasta Tychy na śląsku sprzedawał i sprzedać nie umiał. Zauważysz to jak dodasz kilka aukcji silników które kwitną na allegro za kwote powyżej 1tys pln.

Ja miałem podobny dylemat i kupiłem kl-de.
Ogólnie jeżeli masz taki budżet to na remont, hmm to ma sens jeżeli pogadasz i ponegocjujesz ceny części silnika k8. Tak by kupic głowice i blok w dobrym stanie. Pierścienie to koszt jakos 375zł za npr w carspeedzie a na ebay o stówkę taniej.
Ja wraz z grupą łódzką zrobiłem swap na kl-de plus jego remont. Nie pytaj ile bo za dużo.


Moja rada: kup kl-de z auta, w którym ten silnik jeszcze jest. Najlepiej albo z probe albo z xeda 9.
Dogadaj się w twoim regionie z ludźmi z mazdaspeed co mają te silniki by zakup był możliwie kontrolowany. Oczywiście omijaj mechaników bo oni na ogół wiedzą o mazdowskiej k-serii że jest to silnik.
Pojeździj, pobaw się, dolewaj oleju i zbieraj środki pienieżne bo będą potrzebne.

BTW miałem kupić tą mx ale wiedziałem, że coś z nią nie tak jest :)
Moderator
 
Od: 5 lip 2015, 13:28
Posty: 341 (9/4)
Skąd: Zgierz
Auto: Mazda3 1.6cd 05'

Postprzez mx-3lover » 24 lis 2016, 19:17

Mam k8 w super stanie z nowym rozrzadem, z minusow ma sciagniety kolektor ssacy ale to zaden problem. Jakby co PW.
und CRX fan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 kwi 2011, 23:58
Posty: 576 (2/7)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda MX-3 EC KL-ZE '93
Toyota Yaris I 1SZ-FE

Postprzez marcinowozniako » 28 lis 2016, 01:15

A ja mam pytanie jak Mechanik sprawdził te kompresję na cylindrach? Skoro były problemy z jazdą i szarpaniem które opisales w innym wątku to jest to wina aparatu zapłonowego A nie niesprawnego silnika. Wymień najpierw aparat zapłonowy bo coś czuję on tutaj jest tylko winowajca i po jego wymianie będzie wszystko ok. Koszt jest niewielki a i tak musisz to wymienić prędzej czy później. Więc zrób to teraz do k8 pasuje aparat z k8 i z KL. Jeżeli chodzi o aparat z KF to nie ryzykowalbym tam jest inna ilość czujników Plus dodatkowo inny układ pinow itp itd.
Największy Ścigant
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 lis 2015, 19:40
Posty: 915 (5/8)
Skąd: Kalisz
Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93

Postprzez Kociak500 » 28 lis 2016, 07:16

W niektórych kl jest taki sam aparat zapłonowy jak w kf czyli kf34 on raczej do mx3 nie podejdzie
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2015, 11:44
Posty: 356 (5/11)
Auto: Xedos 9 2,3 MT
626 00r. 2,5 KLG4
Sebring Cabrio

Postprzez WiewiórMX3 » 29 lis 2016, 23:45

Mechanik mówił że iskra była a mimo to nie odpalał , więc wykluczył Aparat zapłonowy , nowe serce już kupione podobno kozak z rozwalonego MX w Anglii , wyglądał ładnie przy innych silnikach , oby tylko było to bo jeśli będzie nadal to samo to co mam powiedzieć mechanikowi ? Kazał wymienić cały silnik a okazał się aparat zapłonowy , Mam jakieś prawa ? Aktualnie jest na etapie wkładania , raczej jutro będzie wiadomo, jeśli wszystko będzie ok to jutro zrobię o niej temat , bo na pewno się nie poddam przy niej :)

Przy okazji gdzie polecacie dać dolot mam stożek , oryginalnego filtra brak , teraz dość mokro a nie fajnie by było gdyby pociągnął wodę , z góry dzięki panowie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2016, 20:51
Posty: 85
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323