Gasnący silnik po odkręceniu korka wlewu oleju

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 16 lut 2016, 18:08

Witam
Mazda MX-3
1,8 V6 /rok 1995/ moc 95kw
KUPIONA 2 TYGODNIE TEMU
Zmodyfikowana sportowy wydech jak i body kit zawieszenie komplet sport jak kupiłem gość pisał że ma 136km. Po kilku krótkich trasach do 40km jest wszystko ok na autostradzie 170km/h i poszła by więcej martwi mnie fakt jeden powiedziano mi że słabo wkręca się na obroty i rzeczywiście na małych obrotach 2000/3000 zbiera się jakbym jechał z tirem przyczepionym do tyłu, około 5000obr./min czuć klasycznego japońca dodatkowa moc jak w v-tec. Do tej pory posiadałem kilka japońców (Toyota Corolla 89r., Honda Civic gen.VI, Mazda 323F) no i teraz wspomniana Mazda mx-3 jak wiecie te auta były słabsze od tego rocznego zakupu więc ciężko mi stwierdzić czy ma wystarczającą moc czy jest coś nie tak :| Z objawem takim jak w tytule się nie spotkałem na razie zdiagnozowałem ubytek płynu chłodzącego czuć z wydechu słodkawy zapach więc przypuszczam że pali płyn chłodniczy na razie jeszcze nie wiem w jakich ilościach, widziałem że z tyłu silnika jest mokro umyłem wszystko i poczekam czy to jakiś stary wyciek czy aktualny. Olej w normie przez 2tyg. cały czas 3/4 na miarce. Dlaczego go dławi i gaśnie po odkręceniu korka wlewu oleju?
Uszczelka pod głowicą do wymiany i planowanie głowicy?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez Bo_Lo » 16 lut 2016, 18:40

CZARNUCH1,8V6 napisał(a):na małych obrotach 2000/3000 zbiera się jakbym jechał z tirem przyczepionym do tyłu,

Te silniki mjaą słaby doł
CZARNUCH1,8V6 napisał(a):koło 5000obr./min czuć klasycznego japońca dodatkowa moc jak w v-tec

załącza się Vris
Może być tak że Vris jest cały czas otwarty stąd słąby dół.
sprawdż na luzie kiedy się przestawia dżwigienka(przy jakich obrotach)
CZARNUCH1,8V6 napisał(a): objawem takim jak w tytule się nie spotkałem na razie zdiagnozowałem ubytek płynu chłodzącego czuć z wydechu słodkawy zapach więc przypuszczam że pali płyn chłodniczy na razie jeszcze nie wiem w jakich ilościach,

to niepokojące,tym bardziej że w mazdach uszczelki pod głowicą są baaaardzo wytrzymałe.
Polecam podjechać na jakiś warsztat i zrobić test CO2 w płynie chł.
Wszystko się wyjaśni.Zwróć też uwagę czy nie bąbluje w zbiorniczku wyrównawczym i czy w płynie nie ma oleju i na odwrót.
CZARNUCH1,8V6 napisał(a):laczego go dławi i gaśnie po odkręceniu korka wlewu oleju?

całkowicie normalny objaw w Vałkach mazdy.Gorzej jakby nie przygasała.
CZARNUCH1,8V6 napisał(a):Uszczelka pod głowicą do wymiany i planowanie głowicy?

Test CO2 rozwiąze wszystkie wątpliwości,ale wygląda na to że płyn idzie w wydech.
Kurde ale sie namądrowałem :D
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 16 lut 2016, 18:45

załącza się Vris
Może być tak że Vris jest cały czas otwarty stąd słąby dół.
sprawdż na luzie kiedy się przestawia dżwigienka(przy jakich obrotach)


czyli co ma powoli przyspieszać na przykład na świtłach ale najlepiej na 2 biegu? i patrzeć kiedy dostanie buta? Powiedz mi tylko Vris nie spotkałem się z czymś takim? nie jestem mechanikiem od razu mówie ;P

Dopisano 16 lut 2016, 17:56:

jeżeli chodzi o gaśnięcie silnika to mnie uspokoiłeś ;D że tak mają te mazdy ;) co do testu płynu zrobię chodzi wczoraj dolałem boryga zobaczę jak ubywa czy duża ilość czy nie najwyżej mogę w sumie wymienić zajmie mnie to 5min. a będę miał święty spokój tylko myśle że CO2 nie będzie stałem na mrozach nią i nic nie zamarzło

Dopisano 16 lut 2016, 18:03:

jeżeli chodzi o olej w zbiorniczku wyrównawczym nie ma zbiorniczek czysty płyn też. Jeżeli chodzi o drugą stronę wydawało mi się że pod korkiem widziałem różowawy kolor oleju ale powiem szczerze nie chcę oceniać musiałby ktoś fachowym okiem zerknąć ;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez Bo_Lo » 16 lut 2016, 19:10

CZARNUCH1,8V6 napisał(a):załącza się Vris
Może być tak że Vris jest cały czas otwarty stąd słąby dół.
sprawdż na luzie kiedy się przestawia dżwigienka(przy jakich obrotach)

Na postoju chwyć za przepustnicęi otwieraj ja (dodając tym samym gazu) i bedziesz widział/słyszał czy otwiera się Vris czy jest cały czas tak samo.
Co to Vris i jak wygląda to sobie wygooglasz ;)
Coś jak Vtec tylko na podciśnieniach.
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 16 lut 2016, 19:24

Dzięki wielkie za pomoc już wszystko wiem a czego nie wiem to rzeczywiście sobie u wujka w google sprawdze ;)

Dopisano 16 lut 2016, 19:50:

Po zagrzaniu silnika sprawdziłem Vris prawy się otwiera lewy nie sprawdzałem do odcięcia i ten po lewej nawet nie dgrnie? ;/

Dopisano 17 lut 2016, 12:05:

vris klapki 1 i 2.jpg
Ze względu na błąd w poprzedniej wiadomości podsyłam zdjęcia. Vris widać że tam już kogoś rączki były spięty na opasce ze znaczkiem mitsubishi nie słyszę żadnej reakcji po dodawaniu gazu, wygląda na to że wszystkie wężyki są na swoim miejscu

vris 3.jpg


na kolejnym zdjęciu jest wszystko opisane poproszę o rade tak ma być czy Vris jest do wymiany

vris klapki 1 i 2.jpg


proszę o rade

Dopisano 17 lut 2016, 12:54:

mam problem bo niby ilość się zgadza ale tak jakbym mi czegoś brakowało żadnych kabli czy wtyczek nie mam wolnych? ;/ może dlatego mi się nie otwiera jedna z klapek Vris-a?

wtyczka wolna.jpg
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez witek » 17 lut 2016, 21:00

Już Ci odpisałem w innym temacie.

Najprawdopodobniej masz zeswapowany silnik se starszego modelu, u siebie masz bude po lifcie i występował juz tylko jeden czujnik temperatury. Jak wentylator po nagrzaniu silnika sie odpala to olewasz brak tej kostki bo wszystko jest ok.

Co do gasniecie po odkreceniu korka, dzieje sie tak bo odma jest wpieta przed przepływomierzem w dolot i po prostu lapie lewe powietrze :) Jak miałbyś odme w powietrze to by nie gasla. Wiec i tak i tak jest poprawnie zalezy od dolotu.

A co do vrisu to sprawdz podcisnienia i elektrozawor. Moze po zmianie silnika zle powpinali wszysyko ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 17 lut 2016, 21:24

wielkie dzięki będę dalej się orientował w temacie.
niestety obrazka mi nie pokazuje co tam wysłałeś?

Dopisano 17 lut 2016, 20:25:

wielkie dzięki będę dalej się orientował w temacie.
niestety obrazka mi nie pokazuje co tam wysłałeś?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 22 lut 2016, 15:16

Wentylator się załącza więc czujnik działa jest wszystko w porządku. Co do podciśnień prawy elektrozawór do wymiany sprawdzony na krótko nie działa. Pozostała kwestia znikającego płynu w układzie chłodzenia też już jest diagnoza do wymiany UPG ;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez witek » 23 lut 2016, 08:35

Słuchaj a nie wyrzuca Ci plynu moze zbiorniczkiem? Czasami taka glupia sprawa jak korek w chlodnicy uszkodzony sprawia wrażenie ze mamy do wymiany uszczelke pod głowica :) Uklad jest cisnieniowy, i jak korek przepuszcza to plyn w zbiorniczku wyrownawczym bedzie w ciaglym obiegu a tak być nie powinno. Warto sprawdzić ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 23 lut 2016, 21:40

witek napisał(a):Słuchaj a nie wyrzuca Ci plynu moze zbiorniczkiem? Czasami taka glupia sprawa jak korek w chlodnicy uszkodzony sprawia wrażenie ze mamy do wymiany uszczelke pod głowica :) Uklad jest cisnieniowy, i jak korek przepuszcza to plyn w zbiorniczku wyrownawczym bedzie w ciaglym obiegu a tak być nie powinno. Warto sprawdzić ;)


Nie, nie wyrzuca mi płynu zbiorniczkiem, wręcz przeciwnie płyn znika z niego. Test CO2 zrobiony nie ma spalin w płynie więc jednak nie uszczelka. W czwartek będę robił błędy na diodę zobaczę jakie są błędy. Nie mam pojęcia gdzie znika ten płyn, muszę zmienić opaskę na jednym z węży przy chłodnicy na dole tam widziałem że jest mokro i tłusty osad może tam podczas jazdy jak jest ciśnienie ucieka a dlatego znika napiszę jak wszystko porobię ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez witek » 24 lut 2016, 15:21

A przewód chłodnicy masz miekki czy twardy?
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 24 lut 2016, 20:44

witek napisał(a):A przewód chłodnicy masz miekki czy twardy?


jak się zagrzeje to twardy ale da się lekko ścisnąć, musze i tak wymienić tą opaskę bo już lipnie wygląda przypuszczam że przy ściąganiu zostanie mi w rękach ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez Bo_Lo » 25 lut 2016, 07:02

To stawialbym na ten wąż /opaske. UPG w mazdach są dość niezniszczalne .
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 19:59
Posty: 4379 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323