Strona 1 z 1
Na korku od oleju biały nalot (smar)

Napisane:
5 lut 2006, 17:58
przez Lukas81
Witam proszę o porade na wolnych obrotach moja mazda mx-3 v6 chodzi jak diezel a drugie to na korku od wlewu oleju pojawiłsie biały nalot (jakas maź) cos jak smar co to może być?? prosze o pomoc

Napisane:
5 lut 2006, 19:04
przez MiHaŁ
To nie smar! To objaw tego, że ciecz chłodząca przedostaje Ci sie do oleju!! A to nie jest wesoła nowina! Więcej Ci nie powiem bo nie jestem mechanikiem i nie chce się wymądrzać
Czyżby szykował Ci się mały remoncik silnika?!? ...


Napisane:
5 lut 2006, 20:48
przez XsiX
MiHaŁ napisał(a):To nie smar! To objaw tego, że ciecz chłodząca przedostaje Ci sie do oleju!! A to nie jest wesoła nowina! Więcej Ci nie powiem bo nie jestem mechanikiem i nie chce się wymądrzać
niekoniecznie
biały osad może się także wytwarzać np. przy jeździe na bardzo krótkich odcinkach


Napisane:
5 lut 2006, 21:44
przez MiHaŁ
a no widzisz heh, dobrze że zakończyłem swój wywód tak a nie inaczej


Napisane:
5 lut 2006, 23:52
przez iiyama
Jak bedzie białego nalotu więcej, to uszczelka do wymiany, jeśli moc auta spadła
Chyba raczej napewno uszczelka , jeśli ci warczy, to nie chodzi na wszystkich garach (cylindrach), i jak sporo tej mazi to postaraj sie nie jezdzić mazdą, woda dobiera sie do silnika i stąd ta maż.

Napisane:
6 lut 2006, 00:02
przez Lukas81
Nietyle warczy co na wolnych obrotach klekocze podnosze obroty to jest ok ,jak można sprawdzic żeby wiedziec że to uszczelka na 100%

Napisane:
6 lut 2006, 11:35
przez brii
Patrz na spaliny... Wiem, że to trudno w takich temperturach zauważyć, ale jeśli są białe to znaczy, że płyn chłodniczy się spala. Najlepiej wjedz na chwilę rogrzanym samochodem do ciepłego garażu i popatrz wtedy na spaliny.

Napisane:
6 lut 2006, 14:04
przez krzynio
Sprawdz poziom płynu chłodzącego czy przypadkiem Ci nie ubywa w zbiorniczku wyrównawczym, ewentualnie zobacz jaki ma kolor olej w silniku czy przypadkiem woda sie nie dostała przez uszczelkę.

Napisane:
6 lut 2006, 17:56
przez Marcin L
nie wiem jak Twoja Mazda ale na przykład kazdy Pugolot 405 "tak ma" – moj ojciec tak jezdzi od 8 lat i nic sie nie dzieje :–)
ale jezeli do tego dochodza inne objawy ktore opisałeś – to moze byc problem z uszczelką