MX-3 1.8 Kolizyjny?

Witam.
Jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post/temat – więc proszę o wyrozumiałość.
Mazdę (jak w temacie) zakupiłem kilka miesięcy temu. Co mnie skłoniło? Świetna praca silnika, zdrowa karoseria, stan samochodu bdb i kompletna dokumentacja serwisowa. W Polsce stał na parkingu 2 dni. Całe życie spędził w Niemczech... Samochód sprawuje się super jednak wypatrzyłem kilka usterek, za które chciałbym się zabrać. I po kilkudniowych poszukiwaniach odpowiedzi na moje pytania stwierdziłem, że lepiej napisać i zapytać wprost, bo JASNEJ odpowiedzi na temat tego KONKRETNEGO modelu nie mogę się doszukać. Pewnie gdzieś się czai i czeka, aż do Niej dotrę lecz szkoda mi czasu na domysły. No więc oto usterki:
1. Już po odpaleniu silnika, kiedy sobie pochodzi z 10 – 15 minut zaczyna się ulatniać biały dym. Prawdopodobnie jest to płyn chłodzący, który gdzieś się przedostaje przez uszczelkę. Widać to dopiero po podniesieniu maski. Problem w tym, że płynu chłodzącego mi nie ubywa co wydaje się bezsensu.. Dodatkowo wskaźnik temperatury utrzymuje się przez cały czas na poziomie 50 – 60% bez znaczenia czy silnik pracuje 30 minut czy 3 godziny. Martwi mnie to.
2. Pasek rozrządu. Tak to nieustannie przewijający się temat i naczytałem się już miliona opinii, z których niewiele wynika. Mój pasek został wymieniony jeszcze w Niemczech – czyli jakieś 20 tys. kilometrów temu. Więc proszę o odpowiedź na pytanie: Co się stanie jeśli np. zapomnę wymienić pasek za te kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? A zapomnę na pewno o tym... Czy silnik 1.8 V6 24v z 93 roku jest bezkolizyjny czy nie? Jedni mówią tak a drudzy nie... Więc jak to jest? Szkoda mi wydawać 2000 tys złotych na nowy rozrząd jeśli nie jest konieczna wymiana a z drugiej strony nie chciałbym zabić silnika, który chodzi naprawdę bardzo ładnie.
3. Olej silnikowy. Lać ten sam, który mam teraz czy polecacie jakiś konkretny? I jaki jest faktyczny przebieg na "konkretnym" oleju... Interesują mnie Wasze opinie a nie dane producentów.
4. Madzia jest niestety okrojona z dokładek przy tylnych nadkolach... Mieszkam w małej miejscowości (jeden sklep motoryzacyjny sic!) a w internecie trudno mi znaleźć. Po dokładkach zostały tylko otwory i chciałbym je założyć. Jakieś namiary na kupno?
Tymczasem tyle. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post/temat – więc proszę o wyrozumiałość.
Mazdę (jak w temacie) zakupiłem kilka miesięcy temu. Co mnie skłoniło? Świetna praca silnika, zdrowa karoseria, stan samochodu bdb i kompletna dokumentacja serwisowa. W Polsce stał na parkingu 2 dni. Całe życie spędził w Niemczech... Samochód sprawuje się super jednak wypatrzyłem kilka usterek, za które chciałbym się zabrać. I po kilkudniowych poszukiwaniach odpowiedzi na moje pytania stwierdziłem, że lepiej napisać i zapytać wprost, bo JASNEJ odpowiedzi na temat tego KONKRETNEGO modelu nie mogę się doszukać. Pewnie gdzieś się czai i czeka, aż do Niej dotrę lecz szkoda mi czasu na domysły. No więc oto usterki:
1. Już po odpaleniu silnika, kiedy sobie pochodzi z 10 – 15 minut zaczyna się ulatniać biały dym. Prawdopodobnie jest to płyn chłodzący, który gdzieś się przedostaje przez uszczelkę. Widać to dopiero po podniesieniu maski. Problem w tym, że płynu chłodzącego mi nie ubywa co wydaje się bezsensu.. Dodatkowo wskaźnik temperatury utrzymuje się przez cały czas na poziomie 50 – 60% bez znaczenia czy silnik pracuje 30 minut czy 3 godziny. Martwi mnie to.
2. Pasek rozrządu. Tak to nieustannie przewijający się temat i naczytałem się już miliona opinii, z których niewiele wynika. Mój pasek został wymieniony jeszcze w Niemczech – czyli jakieś 20 tys. kilometrów temu. Więc proszę o odpowiedź na pytanie: Co się stanie jeśli np. zapomnę wymienić pasek za te kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? A zapomnę na pewno o tym... Czy silnik 1.8 V6 24v z 93 roku jest bezkolizyjny czy nie? Jedni mówią tak a drudzy nie... Więc jak to jest? Szkoda mi wydawać 2000 tys złotych na nowy rozrząd jeśli nie jest konieczna wymiana a z drugiej strony nie chciałbym zabić silnika, który chodzi naprawdę bardzo ładnie.
3. Olej silnikowy. Lać ten sam, który mam teraz czy polecacie jakiś konkretny? I jaki jest faktyczny przebieg na "konkretnym" oleju... Interesują mnie Wasze opinie a nie dane producentów.
4. Madzia jest niestety okrojona z dokładek przy tylnych nadkolach... Mieszkam w małej miejscowości (jeden sklep motoryzacyjny sic!) a w internecie trudno mi znaleźć. Po dokładkach zostały tylko otwory i chciałbym je założyć. Jakieś namiary na kupno?
Tymczasem tyle. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.