MX-3 1.8 Kolizyjny?

Postprzez Leszek » 13 maja 2008, 19:52

Witam.
Jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post/temat – więc proszę o wyrozumiałość.

Mazdę (jak w temacie) zakupiłem kilka miesięcy temu. Co mnie skłoniło? Świetna praca silnika, zdrowa karoseria, stan samochodu bdb i kompletna dokumentacja serwisowa. W Polsce stał na parkingu 2 dni. Całe życie spędził w Niemczech... Samochód sprawuje się super jednak wypatrzyłem kilka usterek, za które chciałbym się zabrać. I po kilkudniowych poszukiwaniach odpowiedzi na moje pytania stwierdziłem, że lepiej napisać i zapytać wprost, bo JASNEJ odpowiedzi na temat tego KONKRETNEGO modelu nie mogę się doszukać. Pewnie gdzieś się czai i czeka, aż do Niej dotrę lecz szkoda mi czasu na domysły. No więc oto usterki:

1. Już po odpaleniu silnika, kiedy sobie pochodzi z 10 – 15 minut zaczyna się ulatniać biały dym. Prawdopodobnie jest to płyn chłodzący, który gdzieś się przedostaje przez uszczelkę. Widać to dopiero po podniesieniu maski. Problem w tym, że płynu chłodzącego mi nie ubywa co wydaje się bezsensu.. Dodatkowo wskaźnik temperatury utrzymuje się przez cały czas na poziomie 50 – 60% bez znaczenia czy silnik pracuje 30 minut czy 3 godziny. Martwi mnie to.
2. Pasek rozrządu. Tak to nieustannie przewijający się temat i naczytałem się już miliona opinii, z których niewiele wynika. Mój pasek został wymieniony jeszcze w Niemczech – czyli jakieś 20 tys. kilometrów temu. Więc proszę o odpowiedź na pytanie: Co się stanie jeśli np. zapomnę wymienić pasek za te kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? A zapomnę na pewno o tym... Czy silnik 1.8 V6 24v z 93 roku jest bezkolizyjny czy nie? Jedni mówią tak a drudzy nie... Więc jak to jest? Szkoda mi wydawać 2000 tys złotych na nowy rozrząd jeśli nie jest konieczna wymiana a z drugiej strony nie chciałbym zabić silnika, który chodzi naprawdę bardzo ładnie.
3. Olej silnikowy. Lać ten sam, który mam teraz czy polecacie jakiś konkretny? I jaki jest faktyczny przebieg na "konkretnym" oleju... Interesują mnie Wasze opinie a nie dane producentów.
4. Madzia jest niestety okrojona z dokładek przy tylnych nadkolach... Mieszkam w małej miejscowości (jeden sklep motoryzacyjny sic!) a w internecie trudno mi znaleźć. Po dokładkach zostały tylko otwory i chciałbym je założyć. Jakieś namiary na kupno?

Tymczasem tyle. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Ostatnio edytowano 25 kwi 2015, 21:51 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez KyRy » 13 maja 2008, 20:01

Odpowiedź na każde Twoje pytanie pojawiała się już na forum.
Wystarczy tylko skorzystaj z "szukajki". Nie ma sensu powielać jednakowych wątków.
aLehandro napisał(a):Jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post/temat

dlatego prosiłbym o zapoznanie się z regulaminem tego działu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Leszek » 13 maja 2008, 20:12

Odpowiedź na pytanie o bezkolizyjność rozrządu pojawiła się i owszem ale dla silnika 1.6 16v. Natomiast dla jednostki 1.8 V6 24v nie..


PS Szukajka jest super i wynalazłem na niej sporo informacji, lecz nie znalazłem odpowiedzi na KONKRETNE pytanie. Naprawdę. Tematy które znalazłem oscylują wokoło. A ja potrzebuje pewnych informacji, bo kocham ten samochód i nie chce mu zrobić krzywdy. Trolom mówimy nie, ale nie odsyłajmy wszystkich do Szukajki. Prosze Was o pomoc jak brat brata.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez KyRy » 13 maja 2008, 20:22

aLehandro napisał(a):o bezkolizyjność rozrządu pojawiła się i owszem ale dla silnika 1.6 16v. Natomiast dla jednostki 1.8 V6 24v nie..

<czytaj>
brii napisał(a):waldii bez urazy ale nie są. Osobiście kręciłem wałem w K8, KL i KL-ZE. W żadnym przypadku zawory nie spotkały się z tłokami. W przypadku tego ostatniego szansa na to była dużo większa z racji większego sprężania, ale mimo tego się nie spotkały, z resztą nie tylko ja potwierdziłem, że seria K jest bezkolizyjna. Jak nie wierzycie to poszukajcie postów Jaksa, Smirnoff, xXx, i jeszcze kilku innych



aLehandro napisał(a):Olej silnikowy. Lać ten sam, który mam teraz czy polecacie jakiś konkretny?

Ten sam. Na temat opinni o olejach też oddzielny spory wątek.

aLehandro napisał(a):4. Madzia jest niestety okrojona z dokładek przy tylnych nadkolach

dokładki to chyba dorwiesz tylko z jakiś aut na części z allegro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2006, 15:02
Posty: 2302 (0/3)
Skąd: Kotlina Kłodzka
Auto: są:
121 1,3 92
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 96
Mx-5 1,6 92
Mx-5 1,6 93
były:
Mx-5 1,6 89
Mx-5 1,6 93
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 95
Mx-5 1,8 97
Mx-5 1,6 96
Mx-5 1,6 94
Mx-3 1,6 95
Mx-3 1,8 92
M5 2,0 05
Xed6 2,5 95

Postprzez Leszek » 13 maja 2008, 21:26

Osobiście kręciłem wałem w K8, KL i KL-ZE.


Teraz wiem, że mój silnik ma jedno z tych oznaczeń. Które? To nadal zagadka... Jaksa jest fachowcem to pewne, więc dzięki wielkie za odpowiedź.

Dokładek właśnie szukam telefonicznie z rozbiórkowych modeli.. ale widać Panowie są bardzo zajęci, bo im się chyba nie chce odkręcać i najchętniej by całą kastę sprzedali.

Oleje poczytam zgodnie z radą. Tymczasem dzięki za pomoc.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Briareos » 13 maja 2008, 21:52

K – silnik w układzie V. 8 – pojemność 1.8l (L to 2.5l, F to 2l). Ergo, masz K8 :D
Olej 10W-30, ale ponieważ tylko Elf robi konkretnie taki to 10W-40 półsyntetyk. Marka to już jak cię stać, są pewne preferencje ale zależą od pytanej osoby i czasem też od silnika :P
Wskaźnik temp. u mnie stoi jak zaczarowany zawsze na 50%, więc jest to ogólnie normalny i pożądany objaw. Poziom płynu chłodzącego sprawdź, jak silnik ostygnie, także pod korkiem chłodnicy. Jak korek nie działa to nie zasysa ze zbiorniczka.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323