Witam.
Jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post/temat – więc proszę o wyrozumiałość.
Mazdę (jak w temacie) zakupiłem kilka miesięcy temu. Co mnie skłoniło? Świetna praca silnika, zdrowa karoseria, stan samochodu bdb i kompletna dokumentacja serwisowa. W Polsce stał na parkingu 2 dni. Całe życie spędził w Niemczech... Samochód sprawuje się super jednak wypatrzyłem kilka usterek, za które chciałbym się zabrać. I po kilkudniowych poszukiwaniach odpowiedzi na moje pytania stwierdziłem, że lepiej napisać i zapytać wprost, bo JASNEJ odpowiedzi na temat tego KONKRETNEGO modelu nie mogę się doszukać. Pewnie gdzieś się czai i czeka, aż do Niej dotrę lecz szkoda mi czasu na domysły. No więc oto usterki:
1. Już po odpaleniu silnika, kiedy sobie pochodzi z 10 – 15 minut zaczyna się ulatniać biały dym. Prawdopodobnie jest to płyn chłodzący, który gdzieś się przedostaje przez uszczelkę. Widać to dopiero po podniesieniu maski. Problem w tym, że płynu chłodzącego mi nie ubywa co wydaje się bezsensu.. Dodatkowo wskaźnik temperatury utrzymuje się przez cały czas na poziomie 50 – 60% bez znaczenia czy silnik pracuje 30 minut czy 3 godziny. Martwi mnie to.
2. Pasek rozrządu. Tak to nieustannie przewijający się temat i naczytałem się już miliona opinii, z których niewiele wynika. Mój pasek został wymieniony jeszcze w Niemczech – czyli jakieś 20 tys. kilometrów temu. Więc proszę o odpowiedź na pytanie: Co się stanie jeśli np. zapomnę wymienić pasek za te kilkadziesiąt tysięcy kilometrów? A zapomnę na pewno o tym... Czy silnik 1.8 V6 24v z 93 roku jest bezkolizyjny czy nie? Jedni mówią tak a drudzy nie... Więc jak to jest? Szkoda mi wydawać 2000 tys złotych na nowy rozrząd jeśli nie jest konieczna wymiana a z drugiej strony nie chciałbym zabić silnika, który chodzi naprawdę bardzo ładnie.
3. Olej silnikowy. Lać ten sam, który mam teraz czy polecacie jakiś konkretny? I jaki jest faktyczny przebieg na "konkretnym" oleju... Interesują mnie Wasze opinie a nie dane producentów.
4. Madzia jest niestety okrojona z dokładek przy tylnych nadkolach... Mieszkam w małej miejscowości (jeden sklep motoryzacyjny sic!) a w internecie trudno mi znaleźć. Po dokładkach zostały tylko otwory i chciałbym je założyć. Jakieś namiary na kupno?
Tymczasem tyle. Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
MX-3 1.8 Kolizyjny?
Strona 1 z 1
Odpowiedź na każde Twoje pytanie pojawiała się już na forum.
Wystarczy tylko skorzystaj z "szukajki". Nie ma sensu powielać jednakowych wątków.
dlatego prosiłbym o zapoznanie się z regulaminem tego działu.
Wystarczy tylko skorzystaj z "szukajki". Nie ma sensu powielać jednakowych wątków.
aLehandro napisał(a):Jestem nowym użytkownikiem i jest to mój pierwszy post/temat
dlatego prosiłbym o zapoznanie się z regulaminem tego działu.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Odpowiedź na pytanie o bezkolizyjność rozrządu pojawiła się i owszem ale dla silnika 1.6 16v. Natomiast dla jednostki 1.8 V6 24v nie..
PS Szukajka jest super i wynalazłem na niej sporo informacji, lecz nie znalazłem odpowiedzi na KONKRETNE pytanie. Naprawdę. Tematy które znalazłem oscylują wokoło. A ja potrzebuje pewnych informacji, bo kocham ten samochód i nie chce mu zrobić krzywdy. Trolom mówimy nie, ale nie odsyłajmy wszystkich do Szukajki. Prosze Was o pomoc jak brat brata.
PS Szukajka jest super i wynalazłem na niej sporo informacji, lecz nie znalazłem odpowiedzi na KONKRETNE pytanie. Naprawdę. Tematy które znalazłem oscylują wokoło. A ja potrzebuje pewnych informacji, bo kocham ten samochód i nie chce mu zrobić krzywdy. Trolom mówimy nie, ale nie odsyłajmy wszystkich do Szukajki. Prosze Was o pomoc jak brat brata.
Jakiś tam podpis Leszka :P
aLehandro napisał(a):o bezkolizyjność rozrządu pojawiła się i owszem ale dla silnika 1.6 16v. Natomiast dla jednostki 1.8 V6 24v nie..

brii napisał(a):waldii bez urazy ale nie są. Osobiście kręciłem wałem w K8, KL i KL-ZE. W żadnym przypadku zawory nie spotkały się z tłokami. W przypadku tego ostatniego szansa na to była dużo większa z racji większego sprężania, ale mimo tego się nie spotkały, z resztą nie tylko ja potwierdziłem, że seria K jest bezkolizyjna. Jak nie wierzycie to poszukajcie postów Jaksa, Smirnoff, xXx, i jeszcze kilku innych
aLehandro napisał(a):Olej silnikowy. Lać ten sam, który mam teraz czy polecacie jakiś konkretny?
Ten sam. Na temat opinni o olejach też oddzielny spory wątek.
aLehandro napisał(a):4. Madzia jest niestety okrojona z dokładek przy tylnych nadkolach
dokładki to chyba dorwiesz tylko z jakiś aut na części z allegro.
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Osobiście kręciłem wałem w K8, KL i KL-ZE.
Teraz wiem, że mój silnik ma jedno z tych oznaczeń. Które? To nadal zagadka... Jaksa jest fachowcem to pewne, więc dzięki wielkie za odpowiedź.
Dokładek właśnie szukam telefonicznie z rozbiórkowych modeli.. ale widać Panowie są bardzo zajęci, bo im się chyba nie chce odkręcać i najchętniej by całą kastę sprzedali.
Oleje poczytam zgodnie z radą. Tymczasem dzięki za pomoc.
Jakiś tam podpis Leszka :P
K – silnik w układzie V. 8 – pojemność 1.8l (L to 2.5l, F to 2l). Ergo, masz K8
Olej 10W-30, ale ponieważ tylko Elf robi konkretnie taki to 10W-40 półsyntetyk. Marka to już jak cię stać, są pewne preferencje ale zależą od pytanej osoby i czasem też od silnika
Wskaźnik temp. u mnie stoi jak zaczarowany zawsze na 50%, więc jest to ogólnie normalny i pożądany objaw. Poziom płynu chłodzącego sprawdź, jak silnik ostygnie, także pod korkiem chłodnicy. Jak korek nie działa to nie zasysa ze zbiorniczka.
Olej 10W-30, ale ponieważ tylko Elf robi konkretnie taki to 10W-40 półsyntetyk. Marka to już jak cię stać, są pewne preferencje ale zależą od pytanej osoby i czasem też od silnika
Wskaźnik temp. u mnie stoi jak zaczarowany zawsze na 50%, więc jest to ogólnie normalny i pożądany objaw. Poziom płynu chłodzącego sprawdź, jak silnik ostygnie, także pod korkiem chłodnicy. Jak korek nie działa to nie zasysa ze zbiorniczka.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość