Strona 1 z 2

MX3 – jak sprawdzic pojemnosc?

PostNapisane: 26 gru 2005, 23:45
przez Gronkowiec
Witam wszystkich.
Wlasnie kupilem mazde MX3. Kupowalem ja w komisie i powiedzieli mi, ze ma ona pojemnosc silnika 2.5 (miala wymieniany silnik). Z tego co sie zorientowalem, to MX3 byly produkowane z silinikami 1.6 i 1.8, ale popularne sa wymiany silnikow np. na silniki z serii KL. Mam jednak wrazenie, ze troche sprzedawce poniosla fantazja i mam silnik 1.8. Jak moge sie upewnic? Czy wystarczy jesli sprawdze numery silnika i zobacze czy sie zaczynaja od KL czy tez od K8? Jesli tak, to w ktorym miejscu znajduja sie numery silnika? A moze jest prostszy sposob?
Z gory przepraszam, jesli moje pytanie jest glupie, ale prawde mowiac to jestem kiepski w temacie motoryzacji :)

PostNapisane: 27 gru 2005, 00:01
przez nemi
Gronkowiec dasz radę wrzucić fotkę silnika ??

Gronkowiec napisał(a):Czy wystarczy jesli sprawdze numery silnika i zobacze czy sie zaczynaja od KL czy tez od K8?

chyba tak

PostNapisane: 27 gru 2005, 00:28
przez Globy
Numery silnika rozpoczynaja sie od dwoch liter oznaczajacych jego symbol. Dla ulatwienia jednostka K8 (1.8i V6 24V, 133 KM):
K8.jpg


...i KL (2.5i V6 24V, 165 KM):

Obrazek

PostNapisane: 27 gru 2005, 15:04
przez brii
Na pierwszy rzut oka prawie nie widać różnicy – trzeba objerzeć dokładnie :]

PostNapisane: 27 gru 2005, 18:47
przez Puhcio
brii napisał(a):Na pierwszy rzut oka prawie nie widać różnicy


Widać :P Np. Połączenie filtra powietrza z kolektorem dolotowym :)

PostNapisane: 27 gru 2005, 18:57
przez Gronkowiec
Wielkie dzieki za odpowiedz.
Sadzac po zdjeciach mam jednak 1.8. Ale z tego co piszecie, widze ze roznica w mocy nie jest taka ogromna, wiec nie jest tak zle :)
Zrobilem przed chwila fotke swojego, ale po pierwsze bylo ciemno, a po drugie robilem telefonem, wiec nie wiem czy cokolwiek widac. Moze ktos zauwazy cos charakterystycznego dla 1.8, albo 2.5. Postaram sie zrobic jakies lepsze zdjecie.

Obrazek

PostNapisane: 27 gru 2005, 19:04
przez brii
Ja to uznaję za detal jeśli idzie o pierwszy rzut oka ;)
Z takich detali to widać też inny kształt "czegoś" z drugiej strony kolektora dolotowego

PostNapisane: 27 gru 2005, 19:23
przez sołtys
ewidentnie to jest 1.8 popatrz po ułożeniu kabli zapłonowych to tegegp zakończenie kolektora jest od 1.8 kit ci facet wciskał. A co masz w dowodzie?? napewno 1.8

PostNapisane: 27 gru 2005, 19:33
przez Gronkowiec
OK. W takim razie wielkie dzieki za pomoc. Dobrze przynajmniej wiedziec co mam. (W dowodzie oczywiscie jest 1.8 :) )

PostNapisane: 27 gru 2005, 21:05
przez Globy
I tak ladnie ciagnie :D

PostNapisane: 27 gru 2005, 21:46
przez szymon140
hmmm... to co masz niby 1,8 ale w papierach 2,5 i opłaty za 2,5 <jelen> <jelen> <jelen> no nic jaki ten świat jest dziwny...

PostNapisane: 27 gru 2005, 21:50
przez sołtys
szymon140 napisał(a):hmmm... to co masz niby 1,8 ale w papierach 2,5 i opłaty za 2,5



Gronkowiec napisał(a):W dowodzie oczywiscie jest 1.8 usmiech )


szymon140trzeba czasami czytać

PostNapisane: 27 gru 2005, 22:09
przez XsiX
sprawdź tak jak koledzy radzili numer silnika i będziesz miał jasność
dopóki tego nie zrobisz pozostanie gdybanie ... ;)

PostNapisane: 27 gru 2005, 22:20
przez jacobs
Ja chciałbym mieć coś takego pod maską hahaha
Obrazek

PostNapisane: 27 gru 2005, 22:25
przez GofNet
jacobs242 napisał(a):Ja chciałbym mieć coś takego pod maską
Kto zrobił zdjęcie mojemu silnikowi pod moją nieobecność? <jelen>

PostNapisane: 27 gru 2005, 23:43
przez szymon140
sołtys napisał(a):
szymon140 napisał(a):hmmm... to co masz niby 1,8 ale w papierach 2,5 i opłaty za 2,5



Gronkowiec napisał(a):W dowodzie oczywiscie jest 1.8 usmiech )


szymon140trzeba czasami czytać


oki przyznaje niedoczytałem :P ale jak taki samochod który w dowodzie ma 1,8 a w rzeczywistości 2,5 przeszedłby przegląd :| pozdro

PostNapisane: 27 gru 2005, 23:53
przez nemi
szymon140 napisał(a): ale jak taki samochod który w dowodzie ma 1,8 a w rzeczywistości 2,5 przeszedłby przegląd pozdro

a kto by to poznał :P

PostNapisane: 27 gru 2005, 23:54
przez Puhcio
szymon140 napisał(a):ale jak taki samochod który w dowodzie ma 1,8 a w rzeczywistości 2,5 przeszedłby przegląd


Polska :)

nemi napisał(a):a kto by to poznał


Nie wiem czy oni nie mają obowiazku sporawdzić numeru silnika, ale teraz silnik to czesc zamienna wiec numerów nie ma ... nie wiem :| Zapytaj mordera <lol>

PostNapisane: 28 gru 2005, 00:04
przez GofNet
W MX-3 nie było seryjne montowanych silników KL. Dostępne były z silnikami B6, B6-DOHC oraz K8.
szymon140 napisał(a):jak taki samochód, który w dowodzie ma 1,8 a w rzeczywistości 2,5 przeszedłby przegląd
A co w tym trudnego? Powiedzmy, że słyszałem o operacjach, SWAP'u silnika (jak większość z nas) bodaj z FS na KL i mimo tego, iż w komorze silnikowej siedziała jednostka 2,5l V6, to gość nadal w dowodzie ma 2,0l R4. Pieniądze czynią cuda..., choć poza formalnymi, drobnymi kosztami związanymi z uwzględnieniem zmian nie widzę sensu się w to bawić. Wiele firm ubezpieczeniowych przyjmuje ostatni próg za 2,0l. Od tej granicy w górę (łącznie znią) za OC płacimy tyle samo. Gdzie więc jest cel podobnego działania? (pytanie retoryczne)

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PostNapisane: 28 gru 2005, 00:06
przez nemi
GofNet napisał(a):Pieniądze czynią cuda...,

nawet nie – prawie nigdy na przeglądzie nie zaglądają pod maskę... Komu by się chciało szukać jakichś numerów silnika. Przynajmniej ja się z tym spotkałem na stacjach diagnostycznych.