mx3 1.8v6 głosny terkot czy to już koniec?

Postprzez radek81 » 20 maja 2014, 12:23

Witam wszystkich forumowiczów fachowców i fascynatów, pisze posta ponieważ potrzebuje naprawde dobrego słowa, mój silnik w mojej magdalenie od wczoraj tragicznie terkocze, napisze troche o stanie silnika, jest to mój drugi silnik w obecnej budzie, pierwszym niestety nie nacieszyłem sie długo, korby staneły w poprzek, ale wróce do silnika który mam teraz, kupiłem go z poznania od jakiegos sprzedawczyka, wiadomo gwarancja rozruchowa i tyle. Przy swapie, zrobiłem rozrząd, sprzeglo hydronapinacz, od tego momentu zrobiłem nim 20k, kiedy miałem jakies 16k zaczeło sie lekkie cykanie podczas odpalania, po chwili cykanie ustawało, wiem ze kazde k8 tak ma przynajmniej te z duzym przebiegiem, choc igły fabrycznej juz chyba nikt nie ma :D , wczoraj robiłem trase jakies 200km, w drodze powrotnej hałas przestał byc smieszny, nie miałem zbytnio pola manewru i na stacji zalałem go syntetykiem, niestety nic sie pomoglo. Ostatnie kilometry dojechałem na mocno terkoczącym silniku, chwilami nawet cos popiskiwało, czułem sie jak rolnik jadący "esiokiem" obroty mial ponizej 1000 i pod domem zgasł. Dzis rano odpalił, musiałem zaryzykować i zerknac za dnia, hałas dochodzi z lewej strony pierwszej głowicy, nie zdejmowałem pokrywy klawiatury, nie mam chwilowo zaplecza i narzedzi aby cokolwiek stwierdzić, no i powiem szczerze ze nie jestem w tym oblatany, dlatego licze na wasze opinie i pomysły jak to ugryzć. Powiem szczerze ze nie zawracałbym gitary gdyby nie to ze buda jest w dobrym stanie, nie mam na niej grama rdzy, comnie bardzo dziwi, ale opinie sa ze trafiaja sie takie egzemplarze, niestety z awaria k8 trzeba sie liczyć bo sa poprostu stare.

Wiecie juz mniej wiecej co dolega pacjentowi i chce waszej pomocy, rozwazam opcje naprawy, mieszkam w uk i cieżko o mechanika niezłodzieja, a anglicy to typ czlowieka z wrodzonym partactwem wiec nawet nie biore tego pod uwage, dzwoniłem dzisiaj po zestawienie cenowe czesci, panewki, popychacze, uszczelki itd. mam tez znajomego który ogarnie mi szlif wału jesli bedzie taka potrzeba, również głowice. Nie dysponuje duzą kasą na remont, nie mam tez parcia żeby robic to expresowo, chwilowo rower mi wystarczy.

Jesli mozecie to skrobnijcie mi jakis plan działania, chodzi mi o wał czy robic kompletny szlif i zakładać komplet wszystkich panewek włącznie z tymi na korbach?.... jak wyglada sprawa z korbami?... ostatni silnik miał potargane korby i to chyba wynikało z tego ze jezdziła nim "baba" która nie umiała tym autem jezdzic jak sie dowiedzialem. Wielu z was bedzie mialo podzielone zdania i bedzie opcja wyzłomuj albo płac fortune ale licze na was i mam nadzieje że jakos to bedzie. Poza tym co remont to remont, autko bedzie miało nowe serce <spoko>
radek81
 

Postprzez witek » 20 maja 2014, 23:26

Hmm... Ciekawe co tam się stało :) Skoro Ci się nie spieszy to najlepiej byłoby rozebrać to wszystko i ocenić co jest w jakim stanie, bo być może nie trzeba robić wszystkiego, no i do tego ciekawe co nawaliło.

Może to już nudne na forum, ale skoro chcesz robić taki remont to nie lepiej wyrwać tam jakiegoś kl'a i w nim na spokojnie zrobić remoncik a potem wrzucić go w budę? Oprócz zakupu silnika i jego montażu koszta praktycznie te same :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez radek81 » 21 maja 2014, 10:17

Dzieki Witek za odpowiedz, mysle ze to jest jakas opcja ale chyba rozbiore silnik w kilka dni na czesci pierwsze, zrobie ogledziny i wtedy bede wiedział co kupic, dostalem zestawienie cen za czesci, wyszło 1300pln z hakiem, dzis jak dam rade to zdejme pokrywe klawiatury i odkrece miske, zobacze co sie dzieje, bo hałas z obróconej panewki moze sie przenosic do gory, tak jak pisałes gdybym dorwał tanio motorek to potem bym tylko swapa zrobił i juz, ale to wszystko zalezy od ceny.

Tutaj mam zestawienie czesci, czy cos z tej listy proponujecie podmienic na inną?


uszczelki pod głowicę ELRING – 119PLN/szt,
uszczelki pod pokrywy zaworów OE MAZDA – 115PLN/kpl/2szt,
uszczelniacze na wałki rozrządu OE MAZDA – 45PLN/szt
uszczelniacze zaworowe OEM TAKOMA – 69PLN/kpl,
uszczelniacz na wał korbowy od rozrządu OE MAZDA – 58PLN,.
na wał korbowy od skrzyni OE MAZDA – 110PLN,
pierścienie NPR – 290PLN/nominał/komplet, polecam,
panewki korba TDC – 109PLN/kpl,
panewki główne ALC DG – 169PLN, TDC – 99PLN/kpl,

Edytuje zeby nie robic smietnika, powolutku do przodu, odłaczyłem całe okablowanie, pokrywe zaworów gdzie sie tłukło tez, ale nic nie stwierdzilem, zabieram sie za zdjęcie pokrywek od paska rozrządu ale ostatnio zlamałem klucz i nie mam drugiej łamanej oczkowej 8mm, wiec czekam na wsparcie szwagra <oczko> .

Powiedzcie mi czy mając w madzi tak ciasno mozna wyjąc piec bez skrzyni czy musze wyszabrować półosie i windowac cały ze skrzynią? Bede wdzieczny za info
radek81
 

Postprzez Dawidoski » 30 maja 2014, 12:25

radek81 napisał(a):Powiedzcie mi czy mając w madzi tak ciasno mozna wyjąc piec bez skrzyni czy musze wyszabrować półosie i windowac cały ze skrzynią? Bede wdzieczny za info

Łatwiej i szybciej będzie wytargać cały silnik na wierzch ze skrzynią ;)
Młody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 14:50
Posty: 861 (2/7)
Skąd: Pniewy
Auto: RX8!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323