mx3 v6, problemy z odpalaniem i wkręcaniem

Postprzez tubek » 4 kwi 2014, 07:57

Witam.

Mam problemy z odpalaniem mx-a na ciepłym silniku, oraz bardzo słabo wchodzi na obrotu, muli z lekka a od 5k obrotów dostanie zastrzyk energii i jedzie jak powinien.
Komp wypluł błędy: 9 i 41


Czy do mx-a będzie pasować, aparat zapłonowy, kopułka i kable od 323f kf?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2014, 07:49
Posty: 11
Auto: MX3 V6

Postprzez witek » 4 kwi 2014, 21:43

Skoro masz bład czujnika temperatury to co się dziwisz ze Ci źle na ciepłym pracuje. Wymień czujnik i powinno być ok.

A co do drugiego pytania to przewody pasują na pewno, ale kopułki trafiały się rózne w róznych modelach aparatów zapłonowych więc musisz dobrać taką pod swój model aparatu.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez tubek » 5 kwi 2014, 19:50

Poprzedni właściciel zrobił manualne odcięcie silniczka krokowego. Tu są takie czary że aż boje się czegoś dotykać :/
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2014, 07:49
Posty: 11
Auto: MX3 V6

Postprzez adis555 » 5 kwi 2014, 21:42

Czujnik temperatury wymień skoro masz taki błąd. Na pewno wpływa to na moc. A błąd 41 oznacza zwarcie/przerwanie instalacji przy Vris-ie 1. Dlatego masz spadek mocy a odczuwasz przyrost przy ponad 5 tyś gdy Vris 2 się załącza. Przejrzyj więc kostki idące do Vrisa.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez tubek » 6 kwi 2014, 16:38

ok, a gdzie mam tego szukać? (virsy)
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2014, 07:49
Posty: 11
Auto: MX3 V6


Postprzez tubek » 10 kwi 2014, 13:30

Gdzie mam szukać czujnika temp silnika?

Dopisano 10 kwi 2014, 13:34:

I jak on wygląda bo są dwa, tak? Mam błąd czujnika, temp widzę na liczniku więc którego mam wymienić?

Dopisano 10 kwi 2014, 14:31:

Edit!

Ktoś mi napisał że mam problem z virsem, właśnie jestem po małych oględzinach i tak to sie przedstawia.

https://www.youtube.com/watch?v=iWqL2todEXw&feature=youtu.be

Jeden stoi całkowicie ;/

Jak to naprawić?
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2014, 07:49
Posty: 11
Auto: MX3 V6

Postprzez maris801801 » 11 kwi 2014, 21:46

Nie bardzo rozumiem filmiku?? Jak odepniesz czujniki to vris działa? czy o co chodzi?
Sprawdz czy przy mocniejszym wcisnieciu gazu się otwiera. Chodz ten powinien przy 3 tys sie otwierac... a przy okolo 5tys ten co na filmiku? hmm moze ktos cos grzebal?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez witek » 12 kwi 2014, 14:22

Przejrzyj wszystkie podciśnienia, może masz coś nagrzebane tam.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez tubek » 13 kwi 2014, 11:14

pod kolektorem słuchać straszne syczenie jak daje gazu, po za tym po jego dodaniu obroty spadają prawie gasząc silnik a potem rosną. Podciśnienia wg schematu sprawdziłem.

Tak po odłączeniu virsów, wciąż jeden działa,a drugi w ogóle się nie załącza.
Początkujący
 
Od: 4 kwi 2014, 07:49
Posty: 11
Auto: MX3 V6

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 17 lut 2016, 13:25

Doszedł ktoś do finału tej sprawy? Ponieważ mam ten sam problem wygląda na to że wszystkie wężyki są dobrze koło Vris-a ktoś już grzebał więc nie wiem ale mam ten sam problem co kolega na filmiku

vris klapki 1 i 2.jpg


co mam zrobić?

Dopisano 17 lut 2016, 12:48:

i kolega na filmiki odpina różne kable z wtyczkami ja mam problem bo niby ilość się zgadza ale tak jakbym mi czegoś brakowało żadnych kabli czy wtyczek nie mam wolnych? ;/

wtyczka wolna.jpg


jak macie w swoich mx-3 z motorem 1,8 v6?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez witek » 17 lut 2016, 20:52

Jaki masz rok budy? Bo wychodzi ze buda po lifcie, a ktos włożył starszy silnik :) tam byly dwa czujniki temperatury
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 17 lut 2016, 21:29

rocznikowo jest 1995 i tak środek mam po lifcie niestety mam to auto za mało czasu żeby się już na wszystkim znać ;P a chciałbym doprowadzić to auto to idealnego stanu jak tylko skończę to od razu będą zdjęcia na "nasze mazdy" ;D

Dopisano 17 lut 2016, 20:29:

rocznikowo jest 1995 i tak środek mam po lifcie niestety mam to auto za mało czasu żeby się już na wszystkim znać ;P a chciałbym doprowadzić to auto to idealnego stanu jak tylko skończę to od razu będą zdjęcia na "nasze mazdy" ;D

Dopisano 18 lut 2016, 13:21:

proszę o odpowiedzi czy ktoś doszedł do ładu z klapkami vris-a jak na zdjęciach prawy się otwiera przy 4500/5000 obr./min. ale lewy nawet się nie ruszy ?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez witek » 18 lut 2016, 20:43

Sprawdziłeś podciśnienia? :) Za pewne coś jest źle wpięte. Jak zrozumiesz zasadę działania tego wszystkiego to nawet schemat nie będzie potrzebny. Wiadomo na początku czarna magia :D
28wnskj.jpg
tu jest na kolektorze z kla, wiec podobnie ;)

qpfhg3.gif
a tu zdjęcie prosto z manuala k8 jak powinny iść wężyki podciśnień ;)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 19 lut 2016, 09:23

Witam. Niestety 3 zdjęcie się nie załadowało ale dzięki wielkie będę patrzył na wszystko może żeczywiście jest coś źle podpięte. Czarna magia prawda a zwłaszcza że oprócz pierdół narazie się za nic konkretnego nie brałem chce zrobić to a potem biorę się za wyskokie obroty ;)

Dopisano 19 lut 2016, 08:30:

jak dasz rade załaduj 3 zdjęcie albo podeślij mi na e-mail krzysiek23pl14@interia.pl drugie zdjęcie mi pasuje bo obrazkowa wszystko się zgadza jak u mnie pod maską. Dzięki

Dopisano 19 lut 2016, 12:54:

wygląda na to że jest wszystko dobrze, co prawda nie ściągałem kolektora ssącego żeby zobaczyć co tam jest pod nim ale wygląda na to że prawy zawór podciśnienia Vris jest padnięty lewa klapka się otwiera prawa nie. Po zmianie miejsc wężyków na odwrót lewa klapka powoli się otwiera zamiast szybko więc napewno wężyki są dobrze wpięte. Nie podłączam kompa bo muszę dokupić przejściówke interfejscu z OBD2 na 1.
WIĘC diagnoza- trzeba wymienić Vris z prawej strony. (lub podłączenie innego przed zakupem)

Drugi problem o wiele gorszy i tu aż naszły mnie myśli o sprzedaży tego auta :( po raz drugi znika płyn ze zbiorniczka wyrównawczego teraz jestem pewien kopci i czuć płyn z wydechu, więc uszczelka do wymiany ;/ i teraz meritum sprawy, nie załącza się wentylator po dogrzaniu silnika do temperatury odpowiedniej, wiatrak nie rusza się do momętu wypięcia kostki z czujnika temperatury wyżej jak na zdjęciu mam wolną kostkę myślę że ktoś podpioł się nie do tego czujnika co powinien, ale kostka nie pasuje do tego drugiego czujnika jak myślicie ? pasuje mi to zrobić bo jak już przegrzeje silnik to z zakupionym niedawno nowym autem idę na złom i będę rowerem jeździć ;/
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 22 lut 2016, 15:10

Wszystko jasne jeżeli chodzi o znikający płyn chłodzący to potwierdzone wymiana uszczelki pod głowicą ;/ jeżeli chodzi o zawór podciśnienia sprawdzone na krótko, nie działa więc wymiana, znalazłem za 50zł. Czujnik temperatury ok wentylator się załącza.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Postprzez witek » 23 lut 2016, 08:40

Napisz mi pw, mam pelno tych zaworkow.
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez CZARNUCH1,8V6 » 11 mar 2016, 09:53

Wszystkie problemy rozwiązane, po teście CO2 jednak to nie UPG wyciek z pod opaski na króćcu przy chłodnicy, wymiana zajeła mnie 10min. nowy płyn przy okazji i odpowietrzanie, wszystko działa jak należy płyn nie znika. Zawór podciśnienia razem z klapką wymieniony, odczuwalna poprawa mocy :D aż chcę się jeździć ale często trzeba zaglądać na stacje :P między czasie pojawiły się następne rzeczy do zrobienia cieknie bak klasycznie jak dla zbiorników z mx3 rozszedł się na łączeniu. Bak zakupiony za 100zł z używek dokładnie wyczyszczony przeglądnięty i zakonserwowany za niedługo wymiana narazie tankuje do 50zł i nic nie cieknie więc się nie śpieszy ;) po wymianie zbiornika i zrobieniu kilkunastu kilometrów wymienie olej, przy okazji wraz z kompletem filtrów :)

Plany na wiosne/lato
– przegląd podwozia (naprawa, konserwacja)
– komplet hamulce tył
– poprawki lakiernicze
– naprawa przedniego zderzaka z włókna szklanego
– oklejenie maski i dachu carbon (czarny lub pod kolor czerwony) nie wiem <co?>
TYLE :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 16 lut 2016, 15:44
Posty: 18
Skąd: Mogilany k/Krk
Auto: Mazda MX-3 1,8L V6 136km rok 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323