Zmiana oleju 15w40 na 10w40 (Mazda Mx-3 1.8)

Postprzez sheerydrain » 28 sty 2014, 22:42

Witam. Robię przymiarki do zmiany oleju i myślę nad zalaniem silnika olejem 10w40. Na oleju 15w40 jeżdżę już jakiś czas, ok 1,5 roku, zrobiłem parę tys. km jednak przy niższych temperaturach znacznie słychać tłukące popychacze pewnie ze względu na to że olej jest za gęsty. Mój silnik bierze trochę oleju, i stąd pytanie nad ryzykiem takiej operacji, jedni piszą o rozszczelnieniu silnika, rozmawiałem też ze specami, którzy siedzą w branży parę ładnych lat, ci z kolei mówią że jeśli silnik jest w dobrej kondycji to na ogół nie powinno być skutków ubocznych. Proszę was o opinie i porady. Pozdrawiam.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez witek » 28 sty 2014, 23:32

Czemu wlałeś jej mineralny olej? On się nie nadaje do tego silnika... Możesz wlać jakiś najtanszy 10w40 niech przepłucze trochę a potem lepszy. Ewentualnie płukankę, ale sam tego nie robiłem nigdy i nie wiem jak zadziała na ten silnik :)
artysta-kombinator
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2013, 19:38
Posty: 1119 (7/24)
Skąd: Włocławek
Auto: Jest:
Mazda RX-8 231HP
Było:Mazda MX-3 "Precidia" KL V6
Mazda MX-5 NB

Postprzez adis555 » 28 sty 2014, 23:35

Nie zalewałbym k8 mineralnym. Sam jeżdżę i jeździłem na 10w-40. Te silniki powinny chodzić minimum na pòłsyntetyku. Oczywiście zależne to od twojego stylu jazdy. Ja zalałbym pòłsyntetykiem a polecane marki masz w dziale o olejach.

By L9.
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1430 (76/77)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez oemauto » 28 sty 2014, 23:39

A jaki był powód zalania 15w40? Ty na to wpadłeś czy ktoś wcześniej?

Jeśli Twój silnik jest rozszczelniony, to pomóc może tylko naprawa.
Ja swoje auta poję tylko syntetykami mimo dużych przebiegów (350kkm i 230kkm) i mają się bardzo dobrze. Zalewanie oleju mineralnego przyspiesza agonię silnika. Oczywiście, na krótką metę jest to tańsze rozwiązanie niż kupowanie dobrego syntetyka. Jednak niekoniecznie "zdrowe" dla silnika.

W Twoim przypadku skusił bym się na dobry 10w40. Np ten: http://www.millersoils.co.uk/automotive ... sector=Car

Ale dodatkowo bardzo dobrą sprawą było by przepłukanie silnika przed wymianą jakąś płukanką bezrozpuszczalnikową.
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez sheerydrain » 29 sty 2014, 17:49

Dlaczego zalałem silnik minerałem, bo byłem najzwyczajniej głupi, dziś za nic bym się na to namówić nie dał. Planuję zrobić płukankę przy pomocy STP ENGINE FLUSH i dopiero zalać go świeżym półsyntetykiem.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Daro_GST » 2 lut 2014, 21:23

http://audi-b2.pl/forum/viewtopic.php?f ... 4&start=15

przeczytajcie ostatni post widać, że gość już kilka razy to robił.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2007, 10:31
Posty: 121
Skąd: Kętrzyn
Auto: 323 BF 1.6i '88 Hatchback

Postprzez oemauto » 2 lut 2014, 21:49

Daro_GST napisał(a):http://audi-b2.pl/forum/viewtopic.php?f=8&t=4444&start=15

przeczytajcie ostatni post widać, że gość już kilka razy to robił.


Sama prawda. Jednak urban legend krążące w umysłach "mechaników" i użytkowników często przeczą tej oczywistości. ;)

Generalnie silnik zalewamy takim olejem jaki przewidział producent. HOWGH ;)

Im bardziej syntetyczny tym lepiej dla silnika.


BTW. ostatnio oglądałem "Fani czterech kółek" gdzie Edd China przygotowywał Citroena DS. Nalewając olej powiedział: "zalewam go dobrym olejem półsyntetycznym, bo to stary silnik".

Niektórzy tą zasadę stosują do silników o 50 lat młodszych...;)
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2014, 00:04
Posty: 63 (0/3)
Auto: obk

Postprzez sheerydrain » 2 lut 2014, 23:27

Płukanka zrobiona, spuściłem syf bo olejem tego niemożna było nazwać ;) zalałem go Valvolinem Maxlife 10w40 co do pracy popychaczy to nie wiem czy ucichły bo jeszcze samochodem od przedwczoraj nie zrobiłem ani kilometra. Mam nadzieję że będzie lepiej niż na 15w40.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323