Coś dziwnego dzieje sie z silnikiem

Postprzez patoxd » 6 mar 2013, 16:04

Witajcie,
Od tygodnia dziwne rzeczy dzieją się z moja MX3. Otóż ciężko odpala po rozgrzaniu,tzn. Jadę dystans np. 15 km ,stawiam samochód,wracam po godzinie i dość długo muszę go kręcić żeby odpalił. Co może być przyczyną ? Dodam,że akumulator jest w miarę nowy – ma 4 miesiące. Wcześniej odpalał bez najmniejszego zawachania. Druga rzecz to falowanie obrotów od rana miedzy 1000 a 1500rpm. Dzieje się tak gdy samochód stoi z odpalonym silnikiem, np. na światłach. Cały czas jest tylko 1000,1500,1000 itd. Od czego to może być? Może mieć to wszystko wspólnego z tym,ze instalacja lpg jest niesprawna,tzn. jest uszkodzony wielozawor ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez wiiteekk » 6 mar 2013, 17:04

Oo widze kolega z forum mx-3 ;) Ostatnio przyglądałem się Twojej Madzi na parkingu ;) Hmm jeśli chodzi o to falowanie to zobacz gume dolotową powietrza, u mnie było identycznie, dojeżdzalem do świateł sprzegło i wysokie obroty, przepustnice też zobacz czy nie jest mocno zabrudzona :) oraz odczytaj sobie błędy silinika może jakiś czujnik po prostu padł.
wiiteekk
 

Postprzez Bosaczek55 » 6 mar 2013, 21:08

jak masz mozliwośc podmien przepustnice .. prawdopododobnie krokówka, niecaly tydzien temu mielismy z kumplem taki przypadek i wlasnie podmiana pomogla ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez ghost-rider11 » 7 mar 2013, 01:44

Jeżeli nie sprawdziłeś kompa to nie ma o czym gadać ponieważ nikt nie będzie na ślepo strzelał jeżeli zero błędów to szukaj przyczyny w nieszczelnej odmie
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez mlody » 7 mar 2013, 15:40

"...Otóż ciężko odpala po rozgrzaniu,tzn. Jadę dystans np. 15 km ,stawiam samochód,wracam po godzinie i dość długo muszę go kręcić żeby odpalił. ..."

Wymiana przepustnica zagwarantuje wykluczenie tego problemu , oraz falowanie obrotów .
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

Postprzez patoxd » 7 mar 2013, 22:39

Jesteś pewien,że to przepustnica? To jest droga impreza <co?> ? Ile to może kosztować ? Jest sens w ogole czyścić starą przepustnicę czy lepiej od razu wymienić na nową?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez Barthek » 7 mar 2013, 22:46

Czytanie forum nie boli – temat wałkowany po tysiąc razy ...
Poza tym nie koniecznie to będzie przepustnica – równie dobrze może być aparat zapłonowy ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 11:41
Posty: 1508 (0/1)
Skąd: Praszka
Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black

Postprzez wiiteekk » 7 mar 2013, 23:19

pato zrobi się cieplej troche to moge wpasc do Ciebe i sie przełozy graty na sprawdzenie :) aparat zapłonowy nawet mam drugi do Twojego silnika :P
wiiteekk
 

Postprzez mlody » 8 mar 2013, 19:51

patoxd napisał(a):Jesteś pewien,że to przepustnica? To jest droga impreza <co?> ? Ile to może kosztować ? Jest sens w ogole czyścić starą przepustnicę czy lepiej od razu wymienić na nową?



Jak masz okazję sprawdzić aparat zapłonowy (wiiteekk się akurat na chętnego wziął ) to sprawdź i będziesz krok do przodu . Ja nadal obstawiam przepustnice , ponieważ jak przepustnica jest rozwalona to między innymi są falowania obrotów bardzo nieregularne. Na dodatek przypomina mi się usterka (co prawda w mojego taty samochodzie , i jakiś czas temu) , że założył instalacje gazową do Mercedesa W124 z silnikiem 2.5 benzynowym , pojeździł z pół roku i silnik żeby odpalił po nabraniu wysokiej temperatury musiał odczekać aż ostygnie . Inaczej nie załapywał . Winna była temu przepustnica , bo instalacja gazowa ją zniszczyła . :]

Co do przepustnicy , wymienić na używkę opłaca się . Koszt niewielki (99zł)

podsyłam przy okazji linka

http://moto.allegro.pl/mazda-mx3-1-8-v6 ... 06796.html


pozdro
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2013, 00:42
Posty: 39
Skąd: Nowy Dwór Mazowiecki
Auto: Mazda MX-3
1.6 SOHC
1993r.

Postprzez patoxd » 10 mar 2013, 01:17

Dzięki :) Byłem dzisiaj u gościa, który zajmuje się gazem i nie był do końca w stanie stwierdzić co się dzieje. Butla z gazem jest pełna, można przełączyć się na gaz, jednak po zgaszeniu silnika po jezdzie na gazie (lub jak jest na jałowym na gazie) nie można już go odpalić albo ledwo odpala po długim kręceniu. Facet stwierdził,że może to być czujnik położenia wału/przepustnica albo silniczek krokowy. Prawdopodobny jest ten czujnik ? Patrzyłem na Allegro, to jest tylko jeden.

@EDIT
Ponawiam prośbę o jakąś pomoc czemu tak cienko odpala (a po jezdzie na gazie w ogole) :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez sheerydrain » 7 kwi 2013, 14:52

Gaz dla Mercedesa = śmierć dla silnika, takie jest moje zdanie :) Dużo starych merców miało mechaniczny wtrysk paliwa KE-JETRONIC smarowany paliwem np. w silniku 2.6, nie wiem jak w 2.5 i w takim przypadku dawkowanie gazu źle się kończyło.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mardock007 » 7 kwi 2013, 18:05

sparawdzałeś błędy chociaż?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez patoxd » 7 kwi 2013, 19:09

Nie sprawdzałem błędów, tak jakby trochę się poprawiło, to jeszcze nie jest tak irytujące jak to,że teraz falują obroty, spadają do 200/300, nawet do 0 na jałowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2012, 15:45
Posty: 89
Skąd: Włocławek/Gdańsk
Auto: Mazda MX-3 1.8 V6 94'

Postprzez sheerydrain » 7 kwi 2013, 19:10

Ustaw sobie TPS-A może pomoże :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez mardock007 » 7 kwi 2013, 20:49

sprawdź te błędy może coś się pokaże... a jak nie to sprawdzać wszystko od a do z :( chociaż mi to też z lekka śmierdzi przepustnicą.... :D nie jest zasyfiona? może czyszczenie jej potem regulacja tps-a i bd po problemie :) u mnie właśnie te skoki obrotów ustały po czyszczeniu przepustnicy i regulacji tps-a. problem z zapalaniem również miałem.... lewe powietrze robiło zamieszanie. gdybać można długo w Twoim przypadku... może faktycznie aparat klęka.... uszkodzona cewka przeważnie daje o sobie znać po nagrzaniu silnika. nalegam, dioda w dłoń i do dzieła, to nie boli:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323