Strona 1 z 1

Olej w układzie dolotowym (Mazda Mx-3 1.8 V6)

PostNapisane: 1 mar 2013, 01:06
przez sheerydrain
Witam. Od około tygodnia zauważyłem nieprawidłową pracę swojego silnika zaraz po odpaleniu go na zimnym silniku, przez chwilkę ok. 10 sekund lekko przerywał i wracał do normy czyli na 1600 obr/min. Mówię sobie ok może filtr powietrza zakończył swój żywot lub któraś ze świec szwankuje. Przy chwili wolnego czasu poszedłem do garażu wziąłem klucze w ręce i zacząłem demontować układ dolotowy w celu sprawdzenia filtra powietrza. Widok jaki ukazał się moim oczom wprawił mnie w osłupienie ponieważ myślałem ze posiadając ten samochód już 4 lata wiedziałem o nim praktycznie wszystko, przepływomierz, rura dolotowa i trochę przepustnicy była zawalona olejem. Proszę was o porady dlaczego tak się może dziać ? ja obstawiam zapchany układ odpowietrzenia skrzyni korbowej po jednej stronie i zamiast to wszystko sobie krążyć cofa mi do dolotu lecz to tylko moja sugestia. Pozdrawiam.

PostNapisane: 1 mar 2013, 09:33
przez wilu140
może być tak, że jest nieszczelność na cylindrach, pojawiają się przedmuchy i wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala przez odme, jak masz czym to pomierz sobie ciśnienia sprężania to będziesz mógł to wykluczyć. Ja bym też sprawdził odme jak wygląda, może niewystarczająco drożna jest czy coś i dlatego tak się dzieje

nie wiem czy to może mieć znaczenie w tym przypadku ale może coś się dzieje z zaworkiem upustowym oleju to wtedy jest go więcej na górze silnika ..ale to już niech się znawcy wypowiedzą :]

Re: Olej w układzie dolotowym (Mazda Mx-3 1.8 V6)

PostNapisane: 1 mar 2013, 16:53
przez Spon3R
Miałem to samo wyczyściłem przepływomierz, dolot i przepustnicę oraz wymiana filtra powietrza kolejnym krokiem będzie czyszczenie wszystkich przewodów do odpowietrzania skrzyni korbowej a co do odmy może mi ktoś pokazać na zdjęciu gdzie się ona znajduje jak wygląda?

PostNapisane: 1 mar 2013, 18:40
przez sheerydrain
Właśnie niedawno wróciłem z garażu. Wziąłem dzisiaj wolne w robocie żeby zacząć jak najszybciej i skończyć. Wyczyściłem dzisiaj kolektor ssący najdokładniej jak się dało był zasmarkany trochę olejem teraz jest czysty i suchy, wszystkie wężyki itp itd wyczyszczone na błysk rurka odmy też miała spotkanie ze szmatą :) układ dolotowy również wyczyściłem. Sądzę że niedrożności nawet jeśli były to zostały usunięte, filtr powietrza praktycznie nie oberwał olejem, był wymieniany latem więc go zostawię. Jutro zabieram się za montaż. Spoon3R : odma to ten wężyk idący od pokrywy zaworów do kolektora, ja u siebie mam w to miejsce zamontowany oil catch tank.

Obrazek

Re: Olej w układzie dolotowym (Mazda Mx-3 1.8 V6)

PostNapisane: 1 mar 2013, 18:58
przez Spon3R
Aha czyli mam rozumieć że odma to skład rurek które powodują odpowietrzanie skrzyni korbowej nic poza rurkami tam nie ma?

PostNapisane: 1 mar 2013, 19:10
przez sheerydrain
W zasadzie to tak :)

Re: Olej w układzie dolotowym (Mazda Mx-3 1.8 V6)

PostNapisane: 1 mar 2013, 19:16
przez Spon3R
OK dzięki wielkie za informację to chciałem wiedzieć :)

PostNapisane: 1 mar 2013, 19:22
przez sheerydrain
Spoko :)

PostNapisane: 1 mar 2013, 19:56
przez wilu140
no nie całkiem , odmę zobaczysz po zdjęciu pokrywy, to taki jakby separator oleju i powietrza

PostNapisane: 1 mar 2013, 20:28
przez sheerydrain
W sumie racja, pod pokrywami zaworów są dokręcone takie blaszki, tworzy to taki jak to ujął wilu separator.

Re: Olej w układzie dolotowym (Mazda Mx-3 1.8 V6)

PostNapisane: 2 mar 2013, 18:15
przez Spon3R
A czy zapchana odma może powodować wieczną wymianę uszczelek pod klawiaturą? Nawet oryginalne uszczelki z czasem zaczynają puszczać olej i jak sprawdzić czy odma jest zapchana? Który wąż wyciągnąć ten co idzie do dolotu? Co powinienem wiedzieć w tej sprawie.

PostNapisane: 2 mar 2013, 19:24
przez sheerydrain
Zapchana odma = zwiększone ciśnienie w układzie odpowietrzenia.....mimo to wątpię aby miało to wpływ na uszczelki. Jeśli chodzi o odmę to można sprawdzić tą rurkę idącą z pokrywy zaworów do kolektora ssącego jak i rurki łączące pokrywy zaworów ze sobą :
Obrazek

PostNapisane: 3 mar 2013, 11:03
przez wilu140
a przy montażu pokryw trzeba pamiętać o silikonie bo bez niego pewnie też może coś puszczać

Re: Olej w układzie dolotowym (Mazda Mx-3 1.8 V6)

PostNapisane: 3 mar 2013, 16:44
przez Spon3R
To mnie zaciekawiło obieg powietrza po wyjęciu wężyka z pokrywy zaworów do kolektora ssącego kolektor nie zasysa tylko dmucha.

Obrazek

[Usunięte]

PostNapisane: 3 mar 2013, 16:46
przez sheerydrain
PostTen post został usunięty przez sheerydrain 3 mar 2013, 16:46.

PostNapisane: 3 mar 2013, 16:48
przez sheerydrain
Hmm nie mam możliwości sprawdzenia jak jest u mnie bo jeszcze część nie poskładana.



Edit:

Doszedłem całkiem niedawno to przyczyny mojego problemu. Okazało się że zaworek PCV się zawiesił i z tego oto powodu najprawdopodobniej rzygło mi olejem w dolot. Pytanie do ludzi, którzy wiedzą więcej ode mnie : Kupić nowy zaworek czy zostawić stary, który został przeczyszczony dokładnie oraz jest szczelny ? Pozdrawiam