I w miejsce tego filtra załóż sobie oil catch tanka, reszta fabrycznie.
Te zdjęcia pokazują prawdopodobnie silnik uturbiony. Wtedy jeśli nie masz prostego dojścia do podciśnienia w kolektorze, montuje się filtr odmy (do zaworka PCV na fotografii) który chroni tylko silnik przed zabryzganiem go olejem. Jak chcesz zrobić fachowo to wymień tego filtrona na odolejacz i będzie dobrze. Te doloty do których jest podłączony tank z różową nakrętką są raczej zaprojektowane do "wciągania" powietrza do skrzyni korbowej aniżeli do wyrzucania przez nie oparów odmy. Jeśli powielisz rozwiązanie na zdjęciach to:
1. Stracisz wentylację skrzyni korbowej a co za tym idzie stężenie spalin i innych smrodów wewnątrz silnika będzie powodowało szybsze osiadanie nagaru i czarnego nalotu zmieszanego z olejem,
2. Ryzykujesz zasmarkanie silnika olejem w razie zatkania filtra za zaworkiem PCV,
3. Opary nie są wtedy spalane tylko uwalniane do atmosfery – jeśli dbasz o środowisko to powinieneś się zastanowić

4. Tracisz podciśnienie w komorze korbowej podczas pracy silnika – ryzyko wycieków zdecydowanie większe,
5. Catch tank w tym przypadku będzie... niepotrzebny. Przeanalizuj sobie obieg gazów i zastanów się dlaczego tak jest
Pozdro
