Bardzo duże spalanie | MX-3 V6
Jaką podmanką? Na forum jest jak sprawdzac kody diadą i rezystor za 2zł jak ktoś nie ma czasu to do mechanika za stówkę jak kto woli.
Jak nic komp nie daje można obstawiać wtryski do sprawdzenia kompresji oraz regulator odpiąc wąz górny od niego jest po prawej na wtryskach sprawdzić czy nie leci wachca a powinno powietrze, ten dolny jest od wachy, czasem bywa ale widywałem w innych markach własnie uwalone nie szczelne regulatory, nowy 700zł
Nie czuć wam wachą jak odpalacie? Można też jechać na analizator spalin, można wszystko ale trzeba MANY MANY
Jak nic komp nie daje można obstawiać wtryski do sprawdzenia kompresji oraz regulator odpiąc wąz górny od niego jest po prawej na wtryskach sprawdzić czy nie leci wachca a powinno powietrze, ten dolny jest od wachy, czasem bywa ale widywałem w innych markach własnie uwalone nie szczelne regulatory, nowy 700zł
Nie czuć wam wachą jak odpalacie? Można też jechać na analizator spalin, można wszystko ale trzeba MANY MANY
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Czyli już bez mechaniora się nie obędzie... Trudno, ja narazie cienko z kasą stoję więc chwilowo chyba nic nie ruszę. Wachą trochę przy odpalaniu czuć ale do tej pory mnie to nie zaniepokoiło. A cóż może oznaczać jeden z moich ulubionych zapachów przy starcie mojego paliwożernego stwora?
- Od: 28 gru 2012, 19:29
- Posty: 28
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02
u mnie spalanie spadlo po dokladnej regulacji tps'a i zmiejszeniu przerwy na swiecach na 1 mm (n akazdej swiecy mialem inna przerwe)
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
pozwolicie że się podłącze i zapytam czy spalanie na poziomie 11.7 l/100km w mieście to w miare normalny wynik? bo przyznam że przy cenach benzyny trochę mnie to niepokoi.
Dodam iż mam 1.6 90km a nie jak wyżej V6
Dodam iż mam 1.6 90km a nie jak wyżej V6
- Od: 16 lis 2012, 20:30
- Posty: 23
- Skąd: Wrocław
- Auto: mazda mx3 1992
1.6 90km
mardock007 napisał(a):u mnie spalanie spadlo po dokladnej regulacji tps'a i zmiejszeniu przerwy na swiecach na 1 mm (n akazdej swiecy mialem inna przerwe)
na szczelinomierz ustawiałeś?? bo ponoć na szczelinomierz odbiega dużo od tego jak powinno być, daj namiary na dane jak masz gdzieć
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
tak na szczelinomierz. korzystalem z forum nie pamietam czy to czasem nie bylo w faq. wpisz w wyszukiwarke tps i cos napewno znajdziesz.mi tez palil jak smok... po ustawieniu tps i przerwy a swiecach za ta sama cene robie prawie 2 razy wiecej km
11.7 l to chyba troszke duzo jak na wersje przed lift, Twoja wersja z tego co kojarze jest oszczedniajsza niz przed lift, zobacz temat o spalaniiu naszych mazd
11.7 l to chyba troszke duzo jak na wersje przed lift, Twoja wersja z tego co kojarze jest oszczedniajsza niz przed lift, zobacz temat o spalaniiu naszych mazd
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
mnie właśnie pali 16 bez pałowania i właśnie ustawiony był tps ale nie wiem ile było przed ustawieniem bo nie było czasu to sprawdzić bo była w miarę nowa w moich rękach, wiem że jak miałem crx 1,6 136 koni to on przy pałowaniu palił max 9 na 100 ale wiem że v-ki lubią paliwo ale moja przegina
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
- Od: 18 wrz 2012, 11:42
- Posty: 150
- Skąd: Będzin
- Auto: Mx3 1,8 v6 92
aves89
To nie musi niepokoić tylko wypada się za to zabrać obstawiam że elektrozawór do wymiany koszt do 50zł, cięzko wydać 2 zł na diode i rezystor i sprawdzić na forum gdzie podpiąć
Ustawienia TPS
viewtopic.php?f=127&t=92012
Kt65c453
16 to za dużo, diagnostyka auta najpierw kody później gdybanie
To nie musi niepokoić tylko wypada się za to zabrać obstawiam że elektrozawór do wymiany koszt do 50zł, cięzko wydać 2 zł na diode i rezystor i sprawdzić na forum gdzie podpiąć
Ustawienia TPS
viewtopic.php?f=127&t=92012
Kt65c453
16 to za dużo, diagnostyka auta najpierw kody później gdybanie
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było sprawdzenie błędów. Myślałem może że coś źle robię ale odpiąłem bezpiecznik od dmuchawy, sprawdziłem i błąd wymigało. Obecnie nie mam pieniędzy żeby wstawić auto do warsztatu dlatego tutaj szukam porady co jeszcze sam mogę zrobić/sprawdzić. Jak nic się nie uda zrobić to jak znajdzie się fundusz operacyjny wstawię do warsztatu.
- Od: 28 gru 2012, 19:29
- Posty: 28
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02
aves89 napisał(a):Myślałem może że coś źle robię ale odpiąłem bezpiecznik od dmuchawy, sprawdziłem i błąd wymigało.
Dlaczego odpiąłeś w/w bezpiecznik i jaki błąd ci wymigało? Pozwól sobie pomóc, niektórzy właściciele mx-3 są całkiem nieźle doświadczeni jeśli chodzi o błędy
Dodam tylko że po wyeliminowaniu wszelkich błędów silnika, Madzia pali 8-9l/100km przy normalnej jeździe. Jak się powariuje to oczywiście więcej ale nigdy powyżej 13l, musiałbym chyba po torze jeżdzić
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
m1a1 napisał(a):Dlaczego odpiąłeś w/w bezpiecznik i jaki błąd ci wymigało? Pozwól sobie pomóc, niektórzy właściciele mx-3 są całkiem nieźle doświadczeni jeśli chodzi o błędy
Dodam tylko że po wyeliminowaniu wszelkich błędów silnika, Madzia pali 8-9l/100km przy normalnej jeździe. Jak się powariuje to oczywiście więcej ale nigdy powyżej 13l, musiałbym chyba po torze jeżdzić
Odpiąłem żeby sprawdzić czy w ogóle wymiga jakiś błąd czy coś źle robię. Numeru błędu nie pamiętam ale jak wtedy sprawdzałem w tabelce to się zgadzało. Po powrotnym wpięciu bezpiecznika błąd zniknął.
Obecnie nawet nie odpalam mojej madzi bo przez ssanie bierze grubo ponad 30 l. Może dodam tylko że ostatnio w ogóle powariowała... Po odpaleniu obroty wskakują na 2500-3000 i spadają dopiero jak się nagrzeje, a i tak czasem nawet na ciepłym silniku przy postoju na światłach "zawieszają" się na 1500 i nie chcą spadać. Do tego jak już pisałem dusi się i przerywa na ciepłym silniku do 2000-2500 obrotów. Powyżej ok. Do tego mam problem z odpaleniem jej na ciepłym silniku ( nowa sprawa ;/ ). I coś elektryka wariuje... Najpierw padł przekaźnik kierunków a teraz zegarek nie pamięta ustawień. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Od kupienia wymieniłem płyny i filtry, świece, pasek rozrządu, sondy lambda, wyczyściłem przepustnice, założyłem nowy akumulator. Jeszcze mam w planach wymienić termostat (już kupiłem) i uruchomić hamulce z tyłu (nie działa ręczny). Jutro jeszcze raz sprawdzę błędy może pokazało się coś nowego, a jeśli nie to trochę postoi...
Ostatnio edytowano 28 sty 2013, 22:23 przez aves89, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 28 gru 2012, 19:29
- Posty: 28
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02
30 litrów??? ja Ci szczerze współczuję...
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
aves89 napisał(a):Odpiąłem żeby sprawdzić czy w ogóle wymiga jakiś błąd czy coś źle robię. Numeru błędu nie pamiętam ale jak wtedy sprawdzałem w tabelce to się zgadzało. Po powrotnym wpięciu bezpiecznika błąd zniknął.
Ok, nie zajarzyłem intencji
Wygląda to wszystko na bardzo poważny problem z elektryką. Powodem ogromnego (!) spalania może być np. zatkany odpływ paliwa z regulatora ciśnienia. Skoro nie ma błędów jak mówisz, musisz szukać takiego problemu którego ECU nie jest w stanie wykryć. Dlatego sugeruję sprawdzić ciśnienie paliwa jeśli masz możliwość. Lejące wtryski też mogą być przyczyną. Ale dziwne że przy takim spalaniu nie ma błędów. Możesz też zrobić test na sondy lambda (jest w fotorelacji).
To że silnik przerywa i dusi się to akurat normalne przy takim żłopaniu, podejrzewam że po wyeliminowaniu problemu praca silnika wróci do normy. Nagadałem się ale muszę przyznać że ciężko będzie ci pomóc Dużo rzeczy trzeba sprawdzić...
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
m1a1 napisał(a):Ok, nie zajarzyłem intencji
Wygląda to wszystko na bardzo poważny problem z elektryką. Powodem ogromnego (!) spalania może być np. zatkany odpływ paliwa z regulatora ciśnienia. Skoro nie ma błędów jak mówisz, musisz szukać takiego problemu którego ECU nie jest w stanie wykryć. Dlatego sugeruję sprawdzić ciśnienie paliwa jeśli masz możliwość. Lejące wtryski też mogą być przyczyną. Ale dziwne że przy takim spalaniu nie ma błędów. Możesz też zrobić test na sondy lambda (jest w fotorelacji).
To że silnik przerywa i dusi się to akurat normalne przy takim żłopaniu, podejrzewam że po wyeliminowaniu problemu praca silnika wróci do normy. Nagadałem się ale muszę przyznać że ciężko będzie ci pomóc Dużo rzeczy trzeba sprawdzić...
Sondy już wymieniłem tylko zapomniałem dopisać... Ktoś już wcześniej wspominał o wtryskach. Jeśli chodzi o to przerywanie i duszenie to pojawiło się niedawno po czyszczeniu przepustnicy a palić dużo to pali już z 2 miesiące jak nie więcej. Myślę właśnie nad wymianą wtrysków, przepustnicy z krokowcem, przepływomierza i czujnika temperatury. Właśnie sprawdzałem ceny na allegro i jeśli chodzi o używane części to koszt ok 350 zł.
A teraz pytania:
Czy warto pakować się w używki w przypadku mazdy?
A może to być sam ECU przyczyną? Coś w nim walnięte?
I w przypadku jakbym wymienił wszystko ww. to jaka jest waszym zdaniem szansa na poprawę? Jednak jeśli zrobię to sam to 350 zł jakoś przeżyje a u mechanika koszty są niewiadome... Może znaleźć usterkę i naprawić za 100 zł (mało prawdobodobne według mnie) albo tak jak już miałem kilka przypadków będzię zdzierał ze mnie póki nie zbankrutuje...
- Od: 28 gru 2012, 19:29
- Posty: 28
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02
Moim zdaniem nie ma co wymieniać pół silnika. Potrwa to krócej ale kasy pójdzie bardzo dużo. Być może to jakiś mały problem a ty wywalisz fortunę. Raczej zmieniać po kolei i sprawdzać rezultat. Jak nie masz błędu czujnika temperatury to narazie nie wymieniaj, nawet w awaryjnym silnik ci tyle nie spali A i skąd Kolega jest tak w ogóle jeśli można zapytać?
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
m1a1 napisał(a):Moim zdaniem nie ma co wymieniać pół silnika. Potrwa to krócej ale kasy pójdzie bardzo dużo. Być może to jakiś mały problem a ty wywalisz fortunę. Raczej zmieniać po kolei i sprawdzać rezultat. Jak nie masz błędu czujnika temperatury to narazie nie wymieniaj, nawet w awaryjnym silnik ci tyle nie spali A i skąd Kolega jest tak w ogóle jeśli można zapytać?
Tak właśnie chciałem zrobić – czyli po kolei każdą część wymieniać do skutku.
Jasne że pytać można Jestem z Łodzi.
W ogóle to właśnie wróciłem ze sprawdzenia błędów i nic nie ma. Wypiąłem bezpiecznik od dmuchawy i sprawdziłem jeszcze raz to pokazał błąd 67. Wpiąłem i znów bez błędów...
Chyba będę wymieniał wszystko po koleji tylko do czego zacząć? Jakieś propozycje?
- Od: 28 gru 2012, 19:29
- Posty: 28
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02
piszesz że szarpanie czy tam dławienie nastąpiło po czyszczeniu przepustnicy... może warto by było ustawić tps-a? sprawdź tez jak m1a1 pisze na temat zatkanego odpływu paliwa. jeśli masz zaprzyjaźniony szrot to podbijaj tam i podmieniaj części. ja tak robiłem:D człowiek jak idiota stoi tam i podmienia części oczywiście dostępne ale co najważniejsze eliminuje zbędne wydatki. u mnie też szarpało i wszyscy twierdzili cewka... wydałem kupe kasy a co do czego to okazało się że uszczelka pod głowica przepuszcza dlatego teraz jestem cholernie na to uczulony.
- Od: 15 maja 2012, 20:31
- Posty: 110
- Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
- Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości