Bardzo duże spalanie | MX-3 V6

Postprzez aves89 » 12 lut 2013, 15:36

Więc spalanie spadło. Nadal jest za duże 18-20l / 100km ale wydaje mi się że przyczyną jest ssanie i wysokie obroty na zimnym silniku. Dodając do tego zawieszające się obroty na 1500 na ciepłym wygląda to na brudny zawór wolnych obrotów (zalanie płynem do czyszczenia wtrysków chyba mało pomogło ;/). Czytałem już jak to zrobić i w weekend się do tego zabiorę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez Zower » 4 mar 2013, 21:21

Witam mam podobny problem Mazda pali kosmiczne ilości benzyny 20 i więcej w zależności o trybu jazdy.
Wymieniłem już przepływke nie pomogło potem sondy tez nic nastepnie sprawdzałem na rozrzadzie czy nie jest przestawiony czasem, wszystko dobrze termostat wymieniłem bo nie domykał i chodził caly czas na duzym obiegu i nie dogrzewał.I Nic nie pomogło a na dotatek teraz lekko zaczeły do tego falowac obroty a silniczek krokowy jest sprawny.Juz nie wiem co jeszcze duzo znajomych mowi ze czujnik temperatury cieczy jak dojde do tego wkoncu to napisze co bylo przyczyna.Choc zastanawiam sie nad swapem na 2.5 bo palic bedzie tyle co teraz albo i mniej a tak jestem codziennie na stacji wiec nie ma roznicy a przynajmniej wieksza frajda z jazdy.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 21:11
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda Millenia S 2.3V6 , Xedos 9 2.0 V6

Postprzez maris801801 » 5 mar 2013, 17:31

Jakby czujnik cieczy to by Ci wentylator chłodnicy chodził ;] Także wymiana na darmo. Skoro falują sprawdź dolot (jego szczelność). Temperatura stoi w połowie skali?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Zower » 5 mar 2013, 19:32

Nie wiem jakim cudem ale falowanie ustało a temperature normalnie pokazuje juz sam nie mam pomyslu na to co by jeszcze moglo byc
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 21:11
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda Millenia S 2.3V6 , Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Bosaczek55 » 5 mar 2013, 22:10

maris801801 napisał(a):Jakby czujnik cieczy to by Ci wentylator chłodnicy chodził ;] Także wymiana na darmo.


niekoniecznie, jesli uszkodzony czujnik moze podawac temp np – 20 sam sie o tym przekonalem.. auto wbijalo na 3.500 obrotów a reakcja na gaz to duszenie.. do tego czesto falujące obroty, wentylator chodzil jak chcial, a temperatura na desce prawidlowa... uklad niezapowietrzony, termostat wymieniony przepustnica czyszczona wwsio wsio wsio .. wymiana czujników przy wlewie cieczy chlodzącej...jak ręką odjął ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez wiiteekk » 5 mar 2013, 23:37

Podobnie jest jak nie masz płynu w układzie, obroty wariują, falują i inne cyrki się dzieją :)
wiiteekk
 

Postprzez maris801801 » 6 mar 2013, 18:19

Zower skąd jesteś? Mam taki czujnik w domu i moglibyśmy go podpiąc i sprawdzić, chodz ja i tak tego nie obstawiam. Podepnij auto w tryb serwisowy i sprawdz czy chodzi normalnie. Jeśli nie tzn ze czujniki sa dobre. Jeśli tak to ktores czujnikow.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Zower » 6 mar 2013, 20:21

Ja ze śremu mam kawałek do Ciebie. Podpiolem w tryb serwisowy i chodzi normalnie czyli ktorys czujnik pytanie ktory bo bez sensu zebym kolejne rzeczy wymienial na marne tak mysle co jeszcze boze byc odpowiedzialne za tak duze spalanie.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 21:11
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda Millenia S 2.3V6 , Xedos 9 2.0 V6

Postprzez maris801801 » 6 mar 2013, 22:00

Sprawdzałeś błędy?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez ghost-rider11 » 7 mar 2013, 01:09

aves89

Kolego nadal masz błąd 12 – Czujnik położenia przepustnicy

Czujnik położenia przepustnicy jest elementem silnika, którego wskazania mają wpływ na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów.

Są to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości. Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może pozostać na wyższych obrotach, a następnie gwałtownie je obniżyć. Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo.Dzieje się tak, ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo – powietrznej. W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika. Innymi objawami mogą być problemy z uruchomieniem samochodu, a także podwyższone spalanie.

A więc kolego wyeliminuj błąd, wtryski mogłeś sprawdzić u mechanika a w szczególności ich kompresję
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez aves89 » 13 mar 2013, 18:56

Witam po dłuższej przerwie :P Niestety z braku czasu dopiero dziś zabrałem się do regulacji tps'a i czyszczenia zaworu wolnych obrotów i.... tadam! wszystko jest już w porządku. Obroty na zimnym wróciły do normy i na ciepłym nie przerywa nie szarpie i odpala ok. Brak mi jeszcze wyników spalania ale za niedługo wszystko podam.

ghost-rider11 napisał(a):aves89

Kolego nadal masz błąd 12 – Czujnik położenia przepustnicy

Czujnik położenia przepustnicy jest elementem silnika, którego wskazania mają wpływ na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów.

Są to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości. Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może pozostać na wyższych obrotach, a następnie gwałtownie je obniżyć. Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo.Dzieje się tak, ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo – powietrznej. W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika. Innymi objawami mogą być problemy z uruchomieniem samochodu, a także podwyższone spalanie.

A więc kolego wyeliminuj błąd, wtryski mogłeś sprawdzić u mechanika a w szczególności ich kompresję


Jak pisałem wcześniej ten błąd pojawiał się z mojej przyczyny – Wyjmowałem bezpiecznik żeby sprawdzić czy w ogóle działa sprawdzanie błędów metodą dioda i zworka. Bo spalanie było za wysokie a błędów nie pokazywał (w zasadzie tylko chwilę mignęła diodka i pusto dlatego więc drastyczny ruch z wyjęciem bezpiecznika).

Obecnie na tapecie mam regenerację tylnych hamulców i ręcznego. Zbliża się przegląd więc trzeba o to zadbać zwłaszcza że ręcznego brak a hamulce słabiutkie.

Dziękuje wszystkim za pomoc udzieloną w tym temacie jak i na całym forum. Dzięki Wam życie staje się prostsze, a i zaoszczędzić można nie mało. Dzięki wielkie.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez Zower » 14 mar 2013, 23:24

Doszedlem przyczyna tak duzego spalania byl uszkodzony komputer i teraz pytanie moje jest takie bo mysle nad tym zeby zalozyc komputer od xedosa 2.0 v6 czy podejdzie i czy cos to da ??? Ewentualnie znajomy ma komputer mowi ze od jakiejs najmocniejszej japonskiej wersji choc nigdy o takiej nie slyszalem.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2013, 21:11
Posty: 12 (1/0)
Skąd: Śrem
Auto: Mazda Millenia S 2.3V6 , Xedos 9 2.0 V6

Postprzez Siw-y » 15 mar 2013, 23:03

Zower, jak coś to mam kompa do K8
viewtopic.php?f=5&t=150590&p=2557484#p2557484
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez aves89 » 27 mar 2013, 22:54

Niestety u mnie spalanie nadal w granicach 18-20l/100km ;/ Dlatego ostatnim co już mi (chyba) zostało jest komputer... I pytanie czy wszystkie komputery były identyczne? Ponieważ mam wersje z licznikiem w milach.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez rumunn95 » 27 mar 2013, 22:57

Nie jestem w temacie ale za wysokie spalanie odpowiada prawie zawsze walnieta sonda lambda w v6 to pewnie dwie sondy do sprawdzenia

Tapnięte z Kamyka
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez jarekM78 » 30 lis 2014, 23:54

Witam
Mam wysokie spalanie w mazdzie mx3 1,8 v6 około 17L na 100Km zrobiłem test sond lambda i jedna ma 6 mignięć na 10 sek a druga 7 mignięć na 10 sek przy 2500 obrotów jak dobrze rozumiem powinno być minimum 8 mignięć lub więcej na 10 sek
pozdrawiam Jarek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez null » 8 gru 2014, 14:25

No wlasnie jak to jest z tym testem sondy przez zlacze diagnostyczne.
Robilem u siebie test po przejechaniu 20km, wiec na temp roboczej silnika na wolnych obrotach i dioda w nierownych odstepach czasu w ciagu 10s mignie moze 4 razy. Spalanie raczej w normie, od 9 do 12 l/100. Silnik K8.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2013, 10:50
Posty: 57 (1/0)
Auto: MX3 BP 128

Postprzez jarekM78 » 8 gru 2014, 23:00

test sondy lambda robi się na rozgrzanym silniku trzymając pedał gazu pomiędzy 2000 a 3000 obr tak przetłumaczyłem z instrukcji i ma być 8 mrugnięć diody na 10 sek
teraz chciałby wiedzieć czy jak jest poniżej tych 8 mrugnięć to sonda jest do wywiany <co?>
czy coś źle zrozumiałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Postprzez null » 9 gru 2014, 13:44

yhym, ja sprawdzalem na jalowych moze dlatego
no i druga kwestia – sa przeciez dwie sondy, jak jest powiedzmy 4 mrugniecia/10s to obie do wymiany? ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2013, 10:50
Posty: 57 (1/0)
Auto: MX3 BP 128

Postprzez jarekM78 » 13 gru 2014, 13:38

po wciśnięciu pedała hamulca przechodzisz na drugą sondę lambde
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 wrz 2014, 21:15
Posty: 63 (2/2)
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda mx3 1.8 V6 24 (k8) 92 r poszła na żyletki
Teraz Mazda 1.8 V6 24 (K8) 94 :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323