Bardzo duże spalanie | MX-3 V6
Więc spalanie spadło. Nadal jest za duże 18-20l / 100km ale wydaje mi się że przyczyną jest ssanie i wysokie obroty na zimnym silniku. Dodając do tego zawieszające się obroty na 1500 na ciepłym wygląda to na brudny zawór wolnych obrotów (zalanie płynem do czyszczenia wtrysków chyba mało pomogło ;/). Czytałem już jak to zrobić i w weekend się do tego zabiorę.
- Od: 28 gru 2012, 19:29
- Posty: 28
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02
Witam mam podobny problem Mazda pali kosmiczne ilości benzyny 20 i więcej w zależności o trybu jazdy.
Wymieniłem już przepływke nie pomogło potem sondy tez nic nastepnie sprawdzałem na rozrzadzie czy nie jest przestawiony czasem, wszystko dobrze termostat wymieniłem bo nie domykał i chodził caly czas na duzym obiegu i nie dogrzewał.I Nic nie pomogło a na dotatek teraz lekko zaczeły do tego falowac obroty a silniczek krokowy jest sprawny.Juz nie wiem co jeszcze duzo znajomych mowi ze czujnik temperatury cieczy jak dojde do tego wkoncu to napisze co bylo przyczyna.Choc zastanawiam sie nad swapem na 2.5 bo palic bedzie tyle co teraz albo i mniej a tak jestem codziennie na stacji wiec nie ma roznicy a przynajmniej wieksza frajda z jazdy.
Wymieniłem już przepływke nie pomogło potem sondy tez nic nastepnie sprawdzałem na rozrzadzie czy nie jest przestawiony czasem, wszystko dobrze termostat wymieniłem bo nie domykał i chodził caly czas na duzym obiegu i nie dogrzewał.I Nic nie pomogło a na dotatek teraz lekko zaczeły do tego falowac obroty a silniczek krokowy jest sprawny.Juz nie wiem co jeszcze duzo znajomych mowi ze czujnik temperatury cieczy jak dojde do tego wkoncu to napisze co bylo przyczyna.Choc zastanawiam sie nad swapem na 2.5 bo palic bedzie tyle co teraz albo i mniej a tak jestem codziennie na stacji wiec nie ma roznicy a przynajmniej wieksza frajda z jazdy.
Jakby czujnik cieczy to by Ci wentylator chłodnicy chodził ;] Także wymiana na darmo. Skoro falują sprawdź dolot (jego szczelność). Temperatura stoi w połowie skali?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
maris801801 napisał(a):Jakby czujnik cieczy to by Ci wentylator chłodnicy chodził ;] Także wymiana na darmo.
niekoniecznie, jesli uszkodzony czujnik moze podawac temp np – 20 sam sie o tym przekonalem.. auto wbijalo na 3.500 obrotów a reakcja na gaz to duszenie.. do tego czesto falujące obroty, wentylator chodzil jak chcial, a temperatura na desce prawidlowa... uklad niezapowietrzony, termostat wymieniony przepustnica czyszczona wwsio wsio wsio .. wymiana czujników przy wlewie cieczy chlodzącej...jak ręką odjął
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
Podobnie jest jak nie masz płynu w układzie, obroty wariują, falują i inne cyrki się dzieją
-
wiiteekk
Zower skąd jesteś? Mam taki czujnik w domu i moglibyśmy go podpiąc i sprawdzić, chodz ja i tak tego nie obstawiam. Podepnij auto w tryb serwisowy i sprawdz czy chodzi normalnie. Jeśli nie tzn ze czujniki sa dobre. Jeśli tak to ktores czujnikow.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Ja ze śremu mam kawałek do Ciebie. Podpiolem w tryb serwisowy i chodzi normalnie czyli ktorys czujnik pytanie ktory bo bez sensu zebym kolejne rzeczy wymienial na marne tak mysle co jeszcze boze byc odpowiedzialne za tak duze spalanie.
Sprawdzałeś błędy?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
aves89
Kolego nadal masz błąd 12 – Czujnik położenia przepustnicy
Czujnik położenia przepustnicy jest elementem silnika, którego wskazania mają wpływ na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów.
Są to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości. Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może pozostać na wyższych obrotach, a następnie gwałtownie je obniżyć. Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo.Dzieje się tak, ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo – powietrznej. W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika. Innymi objawami mogą być problemy z uruchomieniem samochodu, a także podwyższone spalanie.
A więc kolego wyeliminuj błąd, wtryski mogłeś sprawdzić u mechanika a w szczególności ich kompresję
Kolego nadal masz błąd 12 – Czujnik położenia przepustnicy
Czujnik położenia przepustnicy jest elementem silnika, którego wskazania mają wpływ na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów.
Są to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości. Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może pozostać na wyższych obrotach, a następnie gwałtownie je obniżyć. Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo.Dzieje się tak, ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo – powietrznej. W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika. Innymi objawami mogą być problemy z uruchomieniem samochodu, a także podwyższone spalanie.
A więc kolego wyeliminuj błąd, wtryski mogłeś sprawdzić u mechanika a w szczególności ich kompresję
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Witam po dłuższej przerwie Niestety z braku czasu dopiero dziś zabrałem się do regulacji tps'a i czyszczenia zaworu wolnych obrotów i.... tadam! wszystko jest już w porządku. Obroty na zimnym wróciły do normy i na ciepłym nie przerywa nie szarpie i odpala ok. Brak mi jeszcze wyników spalania ale za niedługo wszystko podam.
Jak pisałem wcześniej ten błąd pojawiał się z mojej przyczyny – Wyjmowałem bezpiecznik żeby sprawdzić czy w ogóle działa sprawdzanie błędów metodą dioda i zworka. Bo spalanie było za wysokie a błędów nie pokazywał (w zasadzie tylko chwilę mignęła diodka i pusto dlatego więc drastyczny ruch z wyjęciem bezpiecznika).
Obecnie na tapecie mam regenerację tylnych hamulców i ręcznego. Zbliża się przegląd więc trzeba o to zadbać zwłaszcza że ręcznego brak a hamulce słabiutkie.
Dziękuje wszystkim za pomoc udzieloną w tym temacie jak i na całym forum. Dzięki Wam życie staje się prostsze, a i zaoszczędzić można nie mało. Dzięki wielkie.
ghost-rider11 napisał(a):aves89
Kolego nadal masz błąd 12 – Czujnik położenia przepustnicy
Czujnik położenia przepustnicy jest elementem silnika, którego wskazania mają wpływ na dobór ilości paliwa wtryskiwanego do cylindrów.
Są to najczęściej zmiany obrotów i szarpnięcia podczas przyśpieszania lub zmniejszania prędkości. Gdy zdejmujemy nogę z pedału przyśpieszenia, silnik może pozostać na wyższych obrotach, a następnie gwałtownie je obniżyć. Również podczas przyśpieszania samochód może robić to niejako skokowo.Dzieje się tak, ponieważ stopień otwarcia przepustnicy ma wpływ na ilość dawkowanego paliwa potrzebnego do wytworzenia odpowiedniej mieszanki paliwowo – powietrznej. W przypadku nieprawidłowych wskazań z czujnika przepustnicy ilość wtryskiwanego paliwa może być zbyt mała, co w efekcie będzie skutkowało nierównomierną pracą silnika. Innymi objawami mogą być problemy z uruchomieniem samochodu, a także podwyższone spalanie.
A więc kolego wyeliminuj błąd, wtryski mogłeś sprawdzić u mechanika a w szczególności ich kompresję
Jak pisałem wcześniej ten błąd pojawiał się z mojej przyczyny – Wyjmowałem bezpiecznik żeby sprawdzić czy w ogóle działa sprawdzanie błędów metodą dioda i zworka. Bo spalanie było za wysokie a błędów nie pokazywał (w zasadzie tylko chwilę mignęła diodka i pusto dlatego więc drastyczny ruch z wyjęciem bezpiecznika).
Obecnie na tapecie mam regenerację tylnych hamulców i ręcznego. Zbliża się przegląd więc trzeba o to zadbać zwłaszcza że ręcznego brak a hamulce słabiutkie.
Dziękuje wszystkim za pomoc udzieloną w tym temacie jak i na całym forum. Dzięki Wam życie staje się prostsze, a i zaoszczędzić można nie mało. Dzięki wielkie.
- Od: 28 gru 2012, 19:29
- Posty: 28
- Skąd: Łódź
- Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02
Doszedlem przyczyna tak duzego spalania byl uszkodzony komputer i teraz pytanie moje jest takie bo mysle nad tym zeby zalozyc komputer od xedosa 2.0 v6 czy podejdzie i czy cos to da ? Ewentualnie znajomy ma komputer mowi ze od jakiejs najmocniejszej japonskiej wersji choc nigdy o takiej nie slyszalem.
Nie jestem w temacie ale za wysokie spalanie odpowiada prawie zawsze walnieta sonda lambda w v6 to pewnie dwie sondy do sprawdzenia
Tapnięte z Kamyka
Tapnięte z Kamyka
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Witam
Mam wysokie spalanie w mazdzie mx3 1,8 v6 około 17L na 100Km zrobiłem test sond lambda i jedna ma 6 mignięć na 10 sek a druga 7 mignięć na 10 sek przy 2500 obrotów jak dobrze rozumiem powinno być minimum 8 mignięć lub więcej na 10 sek
pozdrawiam Jarek
Mam wysokie spalanie w mazdzie mx3 1,8 v6 około 17L na 100Km zrobiłem test sond lambda i jedna ma 6 mignięć na 10 sek a druga 7 mignięć na 10 sek przy 2500 obrotów jak dobrze rozumiem powinno być minimum 8 mignięć lub więcej na 10 sek
pozdrawiam Jarek
No wlasnie jak to jest z tym testem sondy przez zlacze diagnostyczne.
Robilem u siebie test po przejechaniu 20km, wiec na temp roboczej silnika na wolnych obrotach i dioda w nierownych odstepach czasu w ciagu 10s mignie moze 4 razy. Spalanie raczej w normie, od 9 do 12 l/100. Silnik K8.
Robilem u siebie test po przejechaniu 20km, wiec na temp roboczej silnika na wolnych obrotach i dioda w nierownych odstepach czasu w ciagu 10s mignie moze 4 razy. Spalanie raczej w normie, od 9 do 12 l/100. Silnik K8.
test sondy lambda robi się na rozgrzanym silniku trzymając pedał gazu pomiędzy 2000 a 3000 obr tak przetłumaczyłem z instrukcji i ma być 8 mrugnięć diody na 10 sek
teraz chciałby wiedzieć czy jak jest poniżej tych 8 mrugnięć to sonda jest do wywiany
czy coś źle zrozumiałem
teraz chciałby wiedzieć czy jak jest poniżej tych 8 mrugnięć to sonda jest do wywiany
czy coś źle zrozumiałem
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości