Strona 1 z 2

Realimacja Mazdy MX-3 :( Pomocy

PostNapisane: 24 gru 2006, 03:40
przez Jetek
Witam.mam wielki problem. po wymianie silnika na nowy[ tamten niestety ulegl zatarciu:( ] okazuje sie ze obroty skacza jak zwarjowane, a jak sie silnik nagrzeje gasnie. pozatym czasami nie pracuje na wszystkich garach. wymienilem swiece przewody kopulke oraz palca.wszystkie filtry. przeplywomierz jest ok. wstawilem na komputer i... nic nie wykazal zero bledow niewiem co robic dalej sonda tez jest niby ok

PostNapisane: 24 gru 2006, 09:20
przez Adaś
Jetek napisał(a):niewiem co robic dalej


popraw temat wg regulaminu ;)

PostNapisane: 24 gru 2006, 10:28
przez Winetou
Nie używaj dużych liter w nazwie tematu. Może kupiłeś mniej więcej takiego samego złoma jak miałeś – mi też się to kiedyś zdażyło. Jeżeli wszystko wymieniłeś tak jak mówisz to niestety wszystko na to wskazuje... Ewentualnie jeszcze cały aparat zapłonowy możesz mieć spierdzielony.

PostNapisane: 24 gru 2006, 13:26
przez GofNet
Kompresja?
Nieszczelność układu zaopatrzenia w powietrze?
Przepustnica?
Sonda LAMBDA?

PostNapisane: 25 gru 2006, 01:02
przez tomekrvf
Wygląda to na nieszczelnośc w układzie dolotowym lub przewietrzania skrzyni korbowej

PostNapisane: 27 gru 2006, 19:31
przez deak02
ja miałem to samo, ale okazało się ze poprostu silnik tak wpie...... olej i nie miałem oleju i tak samo sie zachowywyał jak u Ciebie, ale po wlaniu oleju, wsyztko jest ok, no poza tym ze co 500 km musze z litr oleju dolac do normy:/

PostNapisane: 28 gru 2006, 10:25
przez Jetek
Jeszcze raz wszystko na nowo podłacze, moze gdzies dalem ciala.moze ktos wie gdzie mozna kupic tanio caly aparat zaplonowy bo jak orjetowalem sie to ceny kosmiczne.

PostNapisane: 26 cze 2007, 10:23
przez nicram323
deak02 napisał(a):ja miałem to samo, ale okazało się ze poprostu silnik tak wpie...... olej i nie miałem oleju i tak samo sie zachowywyał jak u Ciebie, ale po wlaniu oleju, wsyztko jest ok, no poza tym ze co 500 km musze z litr oleju dolac do normy:/


OOO to ja widze że olej to nie tylko mój problem, u mnie teżpożera 2litry oleju na 1000km, a ja juz sie bałem że coś jest nie tak <lol>

PostNapisane: 26 cze 2007, 13:20
przez Smola
tez sie martwilem znikaniem oleju :( ale juz jestem spokojny tylko trzeba ten poziom kontrolowac :P mi bierze okolo 1 litra na 1000km. wiec w normie sie mieszcze <lol>

PostNapisane: 26 cze 2007, 13:41
przez buba74
Jetek napisał(a):obroty skacza jak zwarjowane

może być banalna sprawa – nie do końca odpowietrzony układ chłodzeni – za mało wody

Jetek napisał(a):obroty skacza jak zwarjowane, a jak sie silnik nagrzeje gasnie

Moze najpierw sprawdzić ustawienie TPS'u

deak02 napisał(a):silnik tak wpie...... olej


Smola napisał(a):tylko trzeba ten poziom kontrolowac

A nie lepiej wymienić pierścienie i mieć problem z głowy??
:| :| :|

PostNapisane: 26 cze 2007, 16:16
przez nicram323
buba74 napisał(a):A nie lepiej wymienić pierścienie i mieć problem z głowy??


A teraz powiedz mi jakie to koszta tj. wymiana pierścieni. Do tego pewnie dojdzie wymiana uszczelniaczy.

PostNapisane: 26 cze 2007, 16:24
przez buba74
Dokładnych informacjii udzieli Ci kolega Smirnoff...u niego się zaopatrujemy w części. wyślij do niego pw z dokładnymi namiarami silnika a on Ci obliczy koszt.
Podstawowa wymiana to pierścienie, uszczelka pod głowicą, uszczelniacze, planowanie głowicy...przy normalnej jeździe silnik powinien wytrzymać "pare" tysięcy. Napewno sie opłaca, jeśli chcesz troszkę pojeździć...

PostNapisane: 26 cze 2007, 17:36
przez nicram323
NO bardzo chce pojeździć bo to nadal jest moje wymażone autko :D Dzięki za info.

PostNapisane: 26 cze 2007, 21:26
przez wvx
hehe a podobno to Z5 biorą olej na potęge :] sry za OT ale nie moglem sie powstrzymac :P

PostNapisane: 28 cze 2007, 09:29
przez radomir
Smola napisał(a):tez sie martwilem znikaniem oleju smutny ale juz jestem spokojny tylko trzeba ten poziom kontrolowac język mi bierze okolo 1 litra na 1000km. wiec w normie sie mieszcze łoł
<wow>
Sorka koledzy, mnie bierze 350ml na 1000km i sie zamartwiałem, myślałem o remoncie, ale widze że ja mam nówka sztuka ;)

PostNapisane: 28 cze 2007, 11:01
przez buba74
Proponuję, żeby dodatkowo na każdej stacji benzynowej był dystrybutor z olejem silnikowym i napis Special For Mazda..... <diabełek> <diabełek> <diabełek>
tak na serio, trzeba jak najszybciej zlikwidować "ciągnięcie" oleju. Nie chodzi tylko o same straty na kupno oleju.....ale także na taki konsekwencje....
tłok.jpg

nie mam foto "nalotu"olejowego we wnętrzu dolotu...ale potrzebowałem dużo cierpliwośc, żeby się go pozbyć. Wzrasta przez to spalanie i spada dynamika.....

Naprawa aparatu zapłonowego..

PostNapisane: 28 cze 2007, 11:41
przez xwiki
Uważam, że lepiej naprawić aparat zapłonowy, bo z tego co wiem aparaty zapłonowe do mazdy mx3 mają wady fabryczne..., które łatwo usunąć. Posurfuj po necie i popatrz po allegro, w całej Polsce naprawiają aparaty do naszych autek.

Remont silnika czy wymiana na inny

PostNapisane: 23 wrz 2012, 12:28
przez pawlik2009
jestem posiadaczem Madzi mx-3 1.8 V6 24V rok 1992 no i skończył się silnik:–( prosił bym o rady jaką jednostkę mógłbym włożyć żeby osprzęt pasował. mam propozycje lecz nie wiem czy będzie pasował MX6 1993R 2.5 121kW

Dopisano 23 wrz 2012, 16:47:

oto moja propozycja

PostNapisane: 23 wrz 2012, 19:44
przez janiszzz_mx3
podejdzie

Re: Mx-3 wybór silnika na inny(pomocy)

PostNapisane: 23 wrz 2012, 22:58
przez pawlik2009
czyli sprzęgło i komp też tak? a na co zwrócić szczególną uwagę żeby nie kupić dojechanego silnika?