Witam. Mam dość nietypowy problem z moja Mx3 V6 a mianowicie w momencie gdy w baku jest 1/3 paliwa auto zaczyna sie dławić, pompa paliwowa przestaje podawać paliwo lub robi to w taki sposób, że auto pracuje tylko na biegu jałowym. Problem jest o tyle dziwny, że gdy jest ta 1/3 baku to samochód bez problemu jedzie do przodu ale wystarczy tylko skręcić i paliwo w baku sie przechyli od razu dostaje zadyszki i gaśnie. Sa to objawy tak jak by kończyło sie paliwo ale to paliwo jest bo sprawdzałem. Dosłownie z dnia na dzień ten problem się pojawił.
Wcześniej bez problemu auto ściągało paliwo do końca. Na rezerwie robiłem ok 80-100km a teraz jeszcze do rezerwy mam z 50km na przejechanie a tutaj takie cyrki się dzieją. Nie wiem już co może byc tego przyczyną :/
Problem z dopływem paliwa
Strona 1 z 1
kiedy filtr wyniniony
pamietaj że są 2 filtry
pamietaj że są 2 filtry
Szczerze to nie wymieniałem filtrów paliwa. Wiem, że są 2 filtry: jeden przy pompie paliwowej a drugi przy silniku tylko pytanie co ma filtr do tego skoro auto normalnie pracuje do momentu gdy w baku zostanie odpowiednia ilość paliwa. Wtedy dzieją się cyrki. Gdyby filtr był przypchany lub zanieczyszczony to blokował by dopływ paliwa cały czas. A tutaj jest tak, że tankuje do pełna i gdy schodzi do 1/3 pojemności to auto zachowuje się tak jak by nie było benzyny :/
No cóż sprawdzę i ten filtr.
No cóż sprawdzę i ten filtr.
- Od: 2 cze 2009, 16:46
- Posty: 133
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)
Jezeli zawartos spada do pewnego poziomu i nie ciagnie paliwa to pompa do wymiany albo do przeczyszczenia, filtry nie maja nic do tego, mi sie wydaje ze lepiej zobacz pompy na allegro.
Z pompą i wtryskiem lepiej nie eksperymentować. Dlatego tak bardzo istotną sprawą w silnikach na wtrysku jest niedopuszczanie do całkowitego wyjeżdzenia paliwa, bo wtedy przez chwilę wtryski pracują bez smarowania i może dojść do ich zatarcia.
Czyli rozkrecasz i wyciagasz wszystko, czyscisz i sprawdzasz, jak nie, kupujesz druga.
Z pompą i wtryskiem lepiej nie eksperymentować. Dlatego tak bardzo istotną sprawą w silnikach na wtrysku jest niedopuszczanie do całkowitego wyjeżdzenia paliwa, bo wtedy przez chwilę wtryski pracują bez smarowania i może dojść do ich zatarcia.
Czyli rozkrecasz i wyciagasz wszystko, czyscisz i sprawdzasz, jak nie, kupujesz druga.
- Od: 19 cze 2011, 15:12
- Posty: 155
- Skąd: Polska
Miałem tak w swojej – wymieniłem filtr paliwa i przeszło
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
mi sie takie cos po swapie zaczelo ;p zle to zawsze w momencie jak rezewa sie zaswieci 
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
ghost-rider11 napisał(a):filtry nie maja nic do tego
to byś się ździebko zdziwił
kologo /V6 zacznij od najtańszych rzeczy czyli filtrów co by sie nie okazało ze na pompe wydasz nie potrzebną kase
filtry tak czy siam musisz wymienić
Jak pompa padnięta to i przy pełnym baku nie da pełnego ciśnienia. Też wymieniłbym obydwa filtry, w sumie ten przy pompie da się w miarę wyczyścić, drogie nie są a wpływ na resztę silnika dość znaczny. Jak nie pomoże to faktycznie może już pompka wpada w agonię...Warto sprawdzić jeszcze układ odpowietrzania zbiornika ale wątpię żeby miało to aż taki wpływ:)
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
m1a1 napisał(a):Warto sprawdzić jeszcze układ odpowietrzania zbiornika
jak to można sprawdzić pytam bo czasami jak odkrecam na stacji korek to zawsze jestes takie zasysanie powietrza i to przez dobre kilka sekund
ja wyminilem pompe i jak reka odjal 
- Od: 22 mar 2009, 21:08
- Posty: 290
- Skąd: Sandomierz
- Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r
D4NI3L napisał(a):jak to można sprawdzić pytam bo czasami jak odkrecam na stacji korek to zawsze jestes takie zasysanie powietrza i to przez dobre kilka sekund
O a ja nie mam korka tylko taką klapkę co się sama zamyka
Sprawdzenie może być trudniejsze niż się wydaje. Do tylnych sanek jest mocowany taki zawór z 3 wężykami który w dokumentacji nazywa się "check-and-cut valve". Jego zadaniem jest wpuszczanie powietrza do zbiornika jeśli wytworzy się podciśnienie wyższe od granicznego i analogicznie wypuszczanie oparów (chyba w zbiornik z węglem aktywnym jeśli nie do atmosfery) jeśli wytworzy się zbyt duże nadciśnienie. Ja się zaciął (sprawdzić można nawet dmuchając), to może być tak jak opisałeś
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość