Problem z dopływem paliwa

Postprzez /V6 » 4 lip 2012, 19:11

Witam. Mam dość nietypowy problem z moja Mx3 V6 a mianowicie w momencie gdy w baku jest 1/3 paliwa auto zaczyna sie dławić, pompa paliwowa przestaje podawać paliwo lub robi to w taki sposób, że auto pracuje tylko na biegu jałowym. Problem jest o tyle dziwny, że gdy jest ta 1/3 baku to samochód bez problemu jedzie do przodu ale wystarczy tylko skręcić i paliwo w baku sie przechyli od razu dostaje zadyszki i gaśnie. Sa to objawy tak jak by kończyło sie paliwo ale to paliwo jest bo sprawdzałem. Dosłownie z dnia na dzień ten problem się pojawił.
Wcześniej bez problemu auto ściągało paliwo do końca. Na rezerwie robiłem ok 80-100km a teraz jeszcze do rezerwy mam z 50km na przejechanie a tutaj takie cyrki się dzieją. Nie wiem już co może byc tego przyczyną :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez D4NI3L » 5 lip 2012, 13:03

kiedy filtr wyniniony
pamietaj że są 2 filtry
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez /V6 » 5 lip 2012, 15:58

Szczerze to nie wymieniałem filtrów paliwa. Wiem, że są 2 filtry: jeden przy pompie paliwowej a drugi przy silniku tylko pytanie co ma filtr do tego skoro auto normalnie pracuje do momentu gdy w baku zostanie odpowiednia ilość paliwa. Wtedy dzieją się cyrki. Gdyby filtr był przypchany lub zanieczyszczony to blokował by dopływ paliwa cały czas. A tutaj jest tak, że tankuje do pełna i gdy schodzi do 1/3 pojemności to auto zachowuje się tak jak by nie było benzyny :/
No cóż sprawdzę i ten filtr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez ghost-rider11 » 5 lip 2012, 19:03

Jezeli zawartos spada do pewnego poziomu i nie ciagnie paliwa to pompa do wymiany albo do przeczyszczenia, filtry nie maja nic do tego, mi sie wydaje ze lepiej zobacz pompy na allegro.
Z pompą i wtryskiem lepiej nie eksperymentować. Dlatego tak bardzo istotną sprawą w silnikach na wtrysku jest niedopuszczanie do całkowitego wyjeżdzenia paliwa, bo wtedy przez chwilę wtryski pracują bez smarowania i może dojść do ich zatarcia.

Czyli rozkrecasz i wyciagasz wszystko, czyscisz i sprawdzasz, jak nie, kupujesz druga.
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Postprzez janiszzz_mx3 » 5 lip 2012, 20:22

Miałem tak w swojej – wymieniłem filtr paliwa i przeszło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2010, 22:21
Posty: 295
Skąd: Warszawa
Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94

Postprzez Bosaczek55 » 6 lip 2012, 21:13

mi sie takie cos po swapie zaczelo ;p zle to zawsze w momencie jak rezewa sie zaswieci ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez D4NI3L » 7 lip 2012, 11:59

ghost-rider11 napisał(a):filtry nie maja nic do tego


to byś się ździebko zdziwił

kologo /V6 zacznij od najtańszych rzeczy czyli filtrów co by sie nie okazało ze na pompe wydasz nie potrzebną kase

filtry tak czy siam musisz wymienić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez m1a1 » 16 lip 2012, 22:09

Jak pompa padnięta to i przy pełnym baku nie da pełnego ciśnienia. Też wymieniłbym obydwa filtry, w sumie ten przy pompie da się w miarę wyczyścić, drogie nie są a wpływ na resztę silnika dość znaczny. Jak nie pomoże to faktycznie może już pompka wpada w agonię...Warto sprawdzić jeszcze układ odpowietrzania zbiornika ale wątpię żeby miało to aż taki wpływ:)
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez D4NI3L » 17 lip 2012, 09:32

m1a1 napisał(a):Warto sprawdzić jeszcze układ odpowietrzania zbiornika

jak to można sprawdzić pytam bo czasami jak odkrecam na stacji korek to zawsze jestes takie zasysanie powietrza i to przez dobre kilka sekund :) i zastanawiam się czy to nie jest to lub czy to jest normalne? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez Bosaczek55 » 17 lip 2012, 21:25

ja wyminilem pompe i jak reka odjal ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez m1a1 » 18 lip 2012, 20:36

D4NI3L napisał(a):jak to można sprawdzić pytam bo czasami jak odkrecam na stacji korek to zawsze jestes takie zasysanie powietrza i to przez dobre kilka sekund :)

O a ja nie mam korka tylko taką klapkę co się sama zamyka :| Może nie być czy ktoś przede mną zgubił?:P
Sprawdzenie może być trudniejsze niż się wydaje. Do tylnych sanek jest mocowany taki zawór z 3 wężykami który w dokumentacji nazywa się "check-and-cut valve". Jego zadaniem jest wpuszczanie powietrza do zbiornika jeśli wytworzy się podciśnienie wyższe od granicznego i analogicznie wypuszczanie oparów (chyba w zbiornik z węglem aktywnym jeśli nie do atmosfery) jeśli wytworzy się zbyt duże nadciśnienie. Ja się zaciął (sprawdzić można nawet dmuchając), to może być tak jak opisałeś :) Rurka do zbiornika z węglem (który jest pod maską obok prawego kielicha) też może być np zatkana, zagięta...
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323