Gaśnie, falują obroty

Postprzez michasiek » 16 lip 2007, 12:50

Cześć

Zapewne moderatorzy zacierają rączki jak widzą ten temat, aż ćwiczą przyciski i symulacje wywalenia posta do kosza hehe :) Pragnę na swoją obronę zaznaczyć, że przestudiowałem większość tematów związanych z gaśnięciem silników, falującymi obrotami, a ten temat zakładam, bo wciąż został niedosyt informacji.. Będę wdzięczny za wyrozumiałość :–)

Moja madzia odkąd ją kupiłem sprawia mi same radości.. Jej wygląd to inna para butów, ale stan techniczny to coś, z czym walczę od kupna i powoli zaczynam żałować zakupu :(

Ok po kolei.. auto było u mechanika. Naprawa a w zasadzie regeneracja silnika i większości jego elementów wyniosła mnie ponad 2tyś zł.. Zanim wrócę auto do mechanika, opier*olę go że wziął kasę a auto znów nie działa to chciałem sam coś popróbować, popytać bo to przestaje być zabawne.

Objawy Mazdy MX3:

– pierwszy i podstawowy problem.. auto na benzynie gaśnie. Jak stoi w miejscu, przegazuje wszystko jest ok, pali, warczy, wyje. Jak ruszam z miejsca przejadę 20-30metrów auto gaśnie. Nie szarpie, tylko przy zmianie biegu, wciśnięciu sprzęgła albo odpuszczeniu gazu obroty spadają spokojnie do '0', zapalają się kontrolki na czerwono sygnalizujące, że zapłon jest, blokuje się wspomaganie kierownicy i jadę jak mnie kierownica poniesie. Auto ma instalację LPG, jadąc na gazie auto jedzie i niby jest ok. Czasami jak stoję na światłach na przykład, to obroty potrafią spaść do 100-200obr i wrócić do góry.

– czytałem o gasnącym silniku przy skręcaniu kołami. Myślałem, że mnie to nie dotyczy. Auto stoi na parkingu, zapalony silnik i kręcąc kołami w miejscu obroty spadają. Spadają drastycznie, bo jak dołożę do tego zapalone światła to auto gaśnie. Na LPG sytuacja wygląda tak samo. Nie ważne czy lewo czy prawo.. Maksymalny skręt i pach, zgasł.

Wydaje mi się, że jak rozwiążą się problemy z jazdą na benzynie, to podczas jazdy na LPG problemy też się skończą, ale kto wie.

Moje przemyślenia.. mechanikiem nie jestem, dużo nie wymyślę, ale.. Skoro auto na LPG jeździ, to znaczy, że coś albo z układem paliwowym albo nie wiem. Podejrzewam pompkę paliwa. W aucie były wymieniane filtry powietrza i paliwa. Nie był wymieniany filtr gazu na instalacji LPG. Poziom płynu chłodnicze jest na poziomie FULL, ale nie wiem czy to ma znaczenie, skoro auto na LPG jeździ.

Proszę o porady, co robić, czego szukać.. Jestem zdruzgotany, MX3 mnie kończy psychicznie, fizycznie i finansowo... :)

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez michasiek » 16 lip 2007, 18:22

od godziny 11 rozkręcamy z ojcem silnik a w zasadzie przepustnice i silnik krokowy.. wszystko przeczyściliśmy i będziemy składać.. napiszę wieczorem czy to coś pomogło.. tymczasem temat uważam nadal za otwarty :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2007, 02:09
Posty: 268 (0/1)
Skąd: Rzeszów
Auto: 3MPS BL
RX7 FD

Postprzez Briareos » 16 lip 2007, 18:56

Jak dla mnie to przepływka umarła – pewnie od gazu zresztą.
Ogólnie to zaczyna się od odczytania kodów błędu, bo po to jest diagnostyka żeby naprowadzić na przyczynę problemu. Jakie są obroty jałowe w trybie diagnostycznym?
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2008, 20:18

Witam ciężka sprawa jade w pewnym momencie akuto jak umarło staje probuje odpalić nić kręci ale nie odpala ;/

poczekam chwilkę odpali przejadę kawałek gaśnie i tak non stop

odpaliłem ściągałem przewód wysokiego napięci jest iskra jest i nagle iskry brak auto gaśnie

czujnik impulsów , aparat , czy mogół jakiś ?
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2008, 21:43

nikt nic niewiem na ten temat ????
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez BratCukierka » 11 kwi 2008, 21:50

nie masz od kogo pożyczyć aparatu na sprawdzenie??
ja bym obstawiał moduł...
sprawdzałeś kody błędów?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2006, 20:21
Posty: 3953
Skąd: Brodnica
Auto: Toyota Yaris Hybrid '19

Postprzez mlody1921 » 11 kwi 2008, 22:03

a mozesz mi powiedziec jak to sprawdzic :( da sie modół załatać jakoś
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez Q.Q » 12 kwi 2008, 00:03

Witam bardzo możliwe że moduł chociaż u mnie jak padł to zgasł i już go nie mogłem odpalić może komputer pokładowy przynajmniej tak było w moim przypadku najlepiej jak byś podpoił Madzie pod kompa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 23:04
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX3 V6

Postprzez Q.Q » 12 kwi 2008, 00:04

Witam bardzo możliwe że moduł chociaż u mnie jak padł to zgasł i już go nie mogłem odpalić może komputer pokładowy przynajmniej tak było w moim przypadku najlepiej jak byś podpoił Madzie pod kompa
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 mar 2008, 23:04
Posty: 12
Skąd: Kielce
Auto: MX3 V6

Postprzez mlody1921 » 12 kwi 2008, 02:00

najchętniej podpiołbym aparat zapłonowy od kogoś ale nie mam od kogo :(

Q.Q nie chce flaszki 0,7 zrob sobie do Sandomierza przejażdżkę przełożymy i spróbujemy
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez martin88go » 30 lip 2009, 23:13

witam. od ponad pol roku mecze sie z falujacymi obrotami w mojej mazdzie! przegladalem cale forum wzdluz i wszez, wielu rad posluchalem, duzo rzeczy nawymienialem itp ale... kilka dni temu postanowilem majac wszystkich "mechanikow gdzies" sam za to zabrac! tak na powaznie, gdyz za duzo pieniedzy juz poszlo na wymiane czesci! zrobilem diagnoze komputera. wyskoczyly 3 bledy, zwiazane z przeplywomierzem (wszystko na biezaco dowiaduje sie z forum). tej czesci sie najbardziej obawialem gdyz chyba najdrozsza! no ale jak trzeba to trzeba. zamowilem ta czesc z alegro, sprawna, z gwarancja. odrazu dzisiaj jak ja dostalem zabralem sie za wymiane. przelozylem przeplywki, zresetowalem kompa, sprawdzilem bledy (bylo ich 0), ustawilem w trybie serwisowym obroty... no i wszystko ok chodzi! zero falowan! ale do czasu az nie wylaczylem trybu serwisowego. ok! myslalem ze cos zle zrobilem. i cala czynnosc wykonalem jeszcze raz. dalej jednak to samo. Tak wiec moje pytanie! (odpowiedzi nigdzie dotychczas nie znalazlem): czemu w trybie serwisowym obroty dzialaja tak jak powinny? (nie faluja) przejechalem kilka kilometrow w ten sposob i 0 zastrzezen! poza trybem serwisowym majac 0 bledow obroty dalej szaleja. Czy w trybie serwisowym sa pomijane jakies czujniki, uklady itp? mogace miec wplyw na falowanie? czy moze cos zrobilem ja nie tak? i wkoncu czy ostatecznie mozna ciagle by bylo jezdzic na trybie serwisowym majac wlozona zworke w kostce diagnostic? ...bo wdl mnie z czesci juz wymienilem wszystko co trzeba, lewego powietrza tez nie bierze, reset kompa zrobiony no to juz MUSI dzialac! ale czemu tylko w tym trybie! bardzo prosze o pomoc! pozdrawiam!
Ostatnio edytowano 30 lip 2009, 23:27 przez martin88go, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez matysh » 30 lip 2009, 23:22

martin88go – nie chcę być upierdliwy, ale sądzę, że powinieneś zapoznać się z regulaminem tego działu i poprawnie nazwać temat oraz jego opis. Takie tematy szybko lądują w koszu, a przecież wszyscy poszukujemy w nich pomocy i szkoda by było stracić ku temu okazję :)
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez Marcin1990 » 31 lip 2009, 10:41

nie wiem jak w Twojej, ale w Z5 z tylu za kolektorem ssacym jes czarna puszka, i w niej ktos mial z forumowiczow nieszczelnosc i od tego obroty falowaly.
Marcin
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2008, 17:58
Posty: 155
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V

Postprzez Pioteq25 » 31 lip 2009, 16:52

W trybie serwisowym obroty są stabilne jak skała, bo ecu nie koryguje wyprzedzenia zapłonu. Jak nie wierzysz sprawdź lampą stroboskopową :)
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez martin88go » 31 lip 2009, 18:46

to w takim badz razie za co jest nastepna kolej zeby sie zabrac?
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez sebas0026 » 1 sie 2009, 19:13

na twoim miejscu sprawdzil bym lampom stroboskopowa ustawienie zaplonu. Idelenie musi byc na 10 stoniach. Pojezdzij na tym ze 100km ustawi sie wszystko i bedzie ok. Jesli nie masz bledow i dolot jest szczelny to jest jedyne rozwiazanie. A wiem cos o tym :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez martin88go » 2 sie 2009, 12:34

z tego co wiem to zaplon jest dobrze ustawiony, po byl ustawiany po kapitalce silnika lampa, a obroty wczesniej takze falowaly... ale sprawdzic mozna jeszcze raz :]
Początkujący
 
Od: 9 gru 2008, 22:12
Posty: 15
Skąd: Świbie
Auto: mazda mx3 1.6 16v 1997r.

Postprzez sebas0026 » 2 sie 2009, 14:20

postudiowalem sobie o tym problemie troche a ze mam wojka w serwisie mazdy w warszawie to i do ksiazek problemowych od mazdy 323f tez mam wglad ;) zawor egr tez moze byc przyczyna
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez Pioteq25 » 2 sie 2009, 15:42

sebas0026 napisał(a):postudiowalem sobie o tym problemie troche a ze mam wojka w serwisie mazdy w warszawie to i do ksiazek problemowych od mazdy 323f tez mam wglad ;) zawor egr tez moze byc przyczyna


To jeszcze go nie zaślepiłeś? <lol>
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez sebas0026 » 2 sie 2009, 15:48

po to zostal wymyslony i zainstalowany zeby spelnial swoje zadanie (recyrkulacja spalin). czy nie prawda ? a zaslepienie to jest pujscie na latwizne. Ja osobiscie nie potrzebuje zaslepic bo nie mam ze swoja mazda zadnych problemow, ani oleju nie bierze ani zadnych bledow nie ma, ladnie sie wkreca serwisuje ja na orginalnych czesciach jednym slowem bajka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323