Awaria silnika | 1.8 V6 24V

Witam serdecznie 
Pewnego pięknego wieczora kupiłem MX-3, i byłem bardzo zadowolony
... przewijając trochę historię, zaczął mnie niepokoić stukot spod maski (Brzmiało to jak stukot zaworów) na całym zakresie obrotów. Miałem troszkę jazdy więc stwierdziłem że jak auto poczeka tydzień z naprawą to nic wielkiego się niestanie, jednak pech. Podczas jazdy przy około 150km/h zesłabł i zaczął się niewiarygodnie tłuc.
Zatrzymanie samochodu na poboczu, kolega za kierownice a ja pod maske, odpaliliśmy na chwilę żeby zobaczeć co się stało i zgasiliśmy. Słychać mocne uderzenia z 2 cylindra. Auto stoi teraz w garażu i rozpocząłem prace demontażu głowicy ponieważ stwierdziłem że zawór mógł się ułamać.
Reasumując :
Auto odpala, tłucze się z 2 cylindra, przez cały zakres obrotów.
Pytania:
-Czy ułamany zawór mógł narobić duże spustoszenie w tym silniku?
-Męczy mnie jeszcze czy to czasem nie mogłabyć panewka jeszcze ale miałem kiedyś z panewką do czynienia i auto nie słabło i tłukło się powyżej 3000obr/min...
Jestem o tyle zabezpieczony o ile mam drugi silnik w piwnicy który nabyłem za śmieszne pieniądze od znajomego z demontażu.
Dziękuję za wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam
Pewnego pięknego wieczora kupiłem MX-3, i byłem bardzo zadowolony
Zatrzymanie samochodu na poboczu, kolega za kierownice a ja pod maske, odpaliliśmy na chwilę żeby zobaczeć co się stało i zgasiliśmy. Słychać mocne uderzenia z 2 cylindra. Auto stoi teraz w garażu i rozpocząłem prace demontażu głowicy ponieważ stwierdziłem że zawór mógł się ułamać.
Reasumując :
Auto odpala, tłucze się z 2 cylindra, przez cały zakres obrotów.
Pytania:
-Czy ułamany zawór mógł narobić duże spustoszenie w tym silniku?
-Męczy mnie jeszcze czy to czasem nie mogłabyć panewka jeszcze ale miałem kiedyś z panewką do czynienia i auto nie słabło i tłukło się powyżej 3000obr/min...
Jestem o tyle zabezpieczony o ile mam drugi silnik w piwnicy który nabyłem za śmieszne pieniądze od znajomego z demontażu.
Dziękuję za wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam