Awaria silnika | 1.8 V6 24V

Postprzez frycio » 6 mar 2012, 02:44

Witam serdecznie :)
Pewnego pięknego wieczora kupiłem MX-3, i byłem bardzo zadowolony :) ... przewijając trochę historię, zaczął mnie niepokoić stukot spod maski (Brzmiało to jak stukot zaworów) na całym zakresie obrotów. Miałem troszkę jazdy więc stwierdziłem że jak auto poczeka tydzień z naprawą to nic wielkiego się niestanie, jednak pech. Podczas jazdy przy około 150km/h zesłabł i zaczął się niewiarygodnie tłuc.
Zatrzymanie samochodu na poboczu, kolega za kierownice a ja pod maske, odpaliliśmy na chwilę żeby zobaczeć co się stało i zgasiliśmy. Słychać mocne uderzenia z 2 cylindra. Auto stoi teraz w garażu i rozpocząłem prace demontażu głowicy ponieważ stwierdziłem że zawór mógł się ułamać.

Reasumując :
Auto odpala, tłucze się z 2 cylindra, przez cały zakres obrotów.

Pytania:
-Czy ułamany zawór mógł narobić duże spustoszenie w tym silniku?

-Męczy mnie jeszcze czy to czasem nie mogłabyć panewka jeszcze ale miałem kiedyś z panewką do czynienia i auto nie słabło i tłukło się powyżej 3000obr/min...

Jestem o tyle zabezpieczony o ile mam drugi silnik w piwnicy który nabyłem za śmieszne pieniądze od znajomego z demontażu.

Dziękuję za wasze odpowiedzi.
Pozdrawiam :)
frycio
 

Postprzez ghost-rider11 » 22 mar 2012, 23:06

a wogole jaki przebieg na oleju, reasumujac to czas zmiany oleju, ktory powinien zrobic poprzedni wlasciciel.
Niestety może się okazać, że przyczyną stuków jest uszkodzony wałek rozrządu.

Metaliczne stuki mogą się również pojawić przy nagrzanym silniku. Jeśli występują przy obciążeniu i niskich prędkościach obrotowych, jest to spalanie stukowe, które pojawia się w silniku benzynowym zasilanym złym paliwem lub gdy nieprawidłowy jest kąt wyprzedzenia zapłonu.

Również pod obciążeniem i to niezależnie czy silnik jest nagrzany czy nie, dają znać o sobie panewki i sworzeń tłokowy. Dźwięk będzie głuchy i stłumiony i będzie bardziej wyraźny pod obciążeniem, natomiast po puszczeniu nogi z pedału gazu zupełnie zniknie. Sworzeń będzie słychać wyżej, natomiast panewki w dole silnika.

A tak wogole to bym sprawdzil swiece a nawet od razu zakupil jakies NGK i wstawil bo to raczej ich wina
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2011, 15:12
Posty: 155
Skąd: Polska

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323

cron