Strona 1 z 1

SWAP na 1.8 DOHC BG czy lepiej remont 1.8 V6 ??

PostNapisane: 4 gru 2011, 22:27
przez pneumatikk
Hej :)
Po sprzedaniu mojej Madzi SOHC i przed zakupem kolejnej MX-3 postanowilem posluchac wielu opinii tutaj z forum. Mianowicie czy lepiej bedzie znalezc MX-3 1.6 ze zdrowa buda i odrazu SWAP zrobic na 1.8 DOHC BG (128KM) czy moze lepiej kupic poprostu 1.8 V6 (K8) i zrobic remont silnika (bo wiadomo jak to jest z tym silnikiem :P )
Mialem SOHC ale musialem sprzedac ze wzgleda na stan jaki wyszedl po zakupie. A zalezy mi na wiekszej mocy poprostu.

Licze na jak najwiecej wypowiedzi, koszty remontu itd :)
Pozdrawiam i do zobaczenia ponownie niebawem juz ponownie z Madzia :D

Re: SWAP na 1.8 DOHC BG czy lepiej remont 1.8 V6 ??

PostNapisane: 5 gru 2011, 18:01
przez Gared
Lepiej pod jakim względem? Kosztów? Osiągów? Problematyki wykonania takowego swapa? Weź pod uwagę, że BP wcale nie musi się okazać w stanie idealnym, remontu nie wymagającym.

Re: SWAP na 1.8 DOHC BG czy lepiej remont 1.8 V6 ??

PostNapisane: 9 gru 2011, 20:42
przez pneumatikk
Odnosnie kosztow swapa na BP wiem juz wiele itd, wiem tez ze i remont by wypadalo zrobic. Tylko sumujac koszty eksploatacji, wykonania i osiagow co bylo by lepszym rozwiazaniem :)

Re: SWAP na 1.8 DOHC BG czy lepiej remont 1.8 V6 ??

PostNapisane: 9 gru 2011, 21:31
przez honda2911
znając zycie to w jednym i drugim przyda sie remont

Re: SWAP na 1.8 DOHC BG czy lepiej remont 1.8 V6 ??

PostNapisane: 25 gru 2011, 13:27
przez Gared
Nie jeździłem BP w mxie więc nie powiem ci nic o osiagach. Jest parę opini, że BP w tej samej budzie jest szybsze niż K8. Z drugiej strony jeśli zależy ci na osiągach to najlepszym wyjściem jest kupno K8 i zafundowanie sobie dobrze zrobionego swapa na KL lub KLZE. Na pewno najdroższy wariant jeśli liczyć remonty swapowanych silników, ale imo najrozsądniejszy.

PS. Spalanie między K8 a KL nie różni się jakoś dramatycznie mocno, więc ekonomia w tym przypadku jest mało przekonującym argumentem.

PostNapisane: 25 gru 2011, 22:19
przez hopek
Gared napisał(a):Nie jeździłem BP w mxie więc nie powiem ci nic o osiagach. Jest parę opini, że BP w tej samej budzie jest szybsze niż K8. Z drugiej strony jeśli zależy ci na osiągach to najlepszym wyjściem jest kupno K8 i zafundowanie sobie dobrze zrobionego swapa na KL lub KLZE. Na pewno najdroższy wariant jeśli liczyć remonty swapowanych silników, ale imo najrozsądniejszy.

PS. Spalanie między K8 a KL nie różni się jakoś dramatycznie mocno, więc ekonomia w tym przypadku jest mało przekonującym argumentem.

popieram <spoko> jak swap to tylko na 2.5 :)
pneumatikk napisał(a):czy moze lepiej kupic poprostu 1.8 V6 (K8) i zrobic remont silnika (bo wiadomo jak to jest z tym silnikiem )
a nie dawno pisali wszyscy że z5 takie niedobre <lol>

PostNapisane: 27 gru 2011, 23:48
przez devilsgift
jeżeli np. Ja miałbym inwestować w silnik, a budę masz zdrową bo bym szedł w stronę KL-a:) ale to moja opinia. Latam obecnie na K8 i uważam że nie ma nic piękniejszego niż dźwięk V6 dlatego rozważając opcje podane przez Ciebie to bym remontował K8. Ale pomyśl o KL-u bo wsadzenie go do EC daje na prawdę sporo radości:)