Wysokie obroty po wrzuceniu biegu
1, 2
Kto mi powie o co chodzi, od paru dni w mojej mx-3 po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu zwiększają się obroty tak do 1300rpm, wydaje się jakby samochód wiedział że chce ruszyć i sam dodawał gaz xD
Na początku myślałem, że to przez wciśnięcie sprzęgła, ale nie , wciskam sprzęgło , nic się nie dzieje, chodzi sobie tak kolo 900obr , wrzucam obojętnie jaki bieg i nagle podskakują o kilka set obrotów. ogólnie silnik na biegu jałowym ma troszkę większe obroty niż wcześniej , było koło 700..
z tego co wiem to nie ma żadnego czujnika luzu , tylko biegu wstecznego , więc kto mi powie jak to się dzieje i co jest tego przyczyną ? bo jak dla mnie to jakaś magia
Na początku myślałem, że to przez wciśnięcie sprzęgła, ale nie , wciskam sprzęgło , nic się nie dzieje, chodzi sobie tak kolo 900obr , wrzucam obojętnie jaki bieg i nagle podskakują o kilka set obrotów. ogólnie silnik na biegu jałowym ma troszkę większe obroty niż wcześniej , było koło 700..
z tego co wiem to nie ma żadnego czujnika luzu , tylko biegu wstecznego , więc kto mi powie jak to się dzieje i co jest tego przyczyną ? bo jak dla mnie to jakaś magia
- Od: 28 wrz 2007, 16:45
- Posty: 33
- Skąd: wrocław
- Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG
Pisałem wcześniej , że nie dzieje się to po wciśnięciu sprzęgła, tylko po wrzuceniu biegu,
ale już chyba wiem co jest powodem, czytając manuala zauważyłem, że elektrozawór od węgla aktywnego włącza się po wrzuceniu biegu, i błąd mi wyskakuje tego elektrozaworu, więc możliwe, że coś z tym jest nie tak..
ale już chyba wiem co jest powodem, czytając manuala zauważyłem, że elektrozawór od węgla aktywnego włącza się po wrzuceniu biegu, i błąd mi wyskakuje tego elektrozaworu, więc możliwe, że coś z tym jest nie tak..
- Od: 28 wrz 2007, 16:45
- Posty: 33
- Skąd: wrocław
- Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG
tadziol napisał(a):czyli mam rozumieć,że nawet nie zadałeś sobie trudu,żeby się schylić i popatrzeć na czujnik sprzęgła.
może jednak spróbujesz?
Wciskanie sprzęgła nie ma tu nic do tego , samo wrzucenie biegu/wyłączenie luzu.
- Od: 28 wrz 2007, 16:45
- Posty: 33
- Skąd: wrocław
- Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG
sylo089 napisał(a):witam , mam podobny problem jezeli byscie wiedzieli przez co tak sie dzieje to bardzo prosilbym o pomoc.
pozdrawiam i czekam na wyjasnienie problemu .
a jakie błędy Ci wywala ? też dzieje się tak po wrzuceniu biegu ? czy już po wciśnięciu sprzęgła ?
- Od: 28 wrz 2007, 16:45
- Posty: 33
- Skąd: wrocław
- Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG
dokladnie dopiero przy wrzuceniu biegu. czyli jak mam np luz to jest 600 a wrzucam bieg to kolo 1000. jeszcze nie sprawdzalem bledow i nie resetowalem kompa . moze wystarczy sam reset bo kiedys czytalem gdzies ze koles mial podobnie i po resecie wrocilo do normy.
- Od: 21 kwi 2011, 13:58
- Posty: 47
- Skąd: okolice Zamościa
- Auto: MaZdA mX3 1.8 v6
Haha nie... tak nie powinno być... ;] U mnie stoją jak wryte ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
wilu140 napisał(a):tadziol napisał(a):czyli mam rozumieć,że nawet nie zadałeś sobie trudu,żeby się schylić i popatrzeć na czujnik sprzęgła.
może jednak spróbujesz?
Wciskanie sprzęgła nie ma tu nic do tego , samo wrzucenie biegu/wyłączenie luzu.
viewtopic.php?f=119&t=41904&p=645727&hilit=clutch+switch#p645727
Dziś dla pewności sprawdziłem i nawet właczenie halogenów, tylnego ogrzewania, ruszanie kierownicą, wcisniecie sprzegla, wlaczenie glosno radia i hamulec, moze podnioslo max o 100 Takze, sprawdz czujkę którą, Ci radzą
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
maris801801 napisał(a):Haha nie... tak nie powinno być... ;] U mnie stoją jak wryte ;]
Więc też nie masz dobrze, bo obroty po wrzuceniu biegu powinny się odrobinę podnieść.
Ciekawe, bo problemów z autem nie mam, a serwisuje ją w mazdzie ;]
Ponadto w manualu, intrrukcji nigdzie nie pisze, że to normalny objaw więc skąd ta wiedza?
Tym bardziej jezdzilem juz KL i z tego co pamiętam to też sie nie podnosiły.
Ponadto w manualu, intrrukcji nigdzie nie pisze, że to normalny objaw więc skąd ta wiedza?
Tym bardziej jezdzilem juz KL i z tego co pamiętam to też sie nie podnosiły.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Kurde mam podobny problem w mojej Madzi. A gdzie dokładnie jest ta sprężynka (gdzie umiejscowiona – masz może zdjęcie) ? Cośmi tam dodatkowo skrzypi przy wciskaniu sprzęgła ale któryś z chłopaków rzucił temat, że to wina wysprzęglika i że trzeba będzie po prostu psiknąć WD 40.
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
- Od: 26 lis 2010, 22:29
- Posty: 45
- Skąd: Nowa Sól
- Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)
maris801801 napisał(a):Ciekawe, bo problemów z autem nie mam, a serwisuje ją w mazdzie ;]
ASO z całym szacunkiem dla nich nie są alfa i omegą, ani absolutną wyrocznią w sprawie poprawnego działania serwisowanych aut – zwłaszcza takich, które projektowano dobrze ponad 10 lat zanim owo ASO w Polsce powstało;)
maris801801 napisał(a):Ponadto w manualu, intrrukcji nigdzie nie pisze, że to normalny objaw więc skąd ta wiedza?
Z faktu posiadania dwóch mx'ów, tudzież rozmów z osobami mającymi z lekka większe pojęcie o tym aucie niż ja i sądzę, że mających o nim wiedzę zdecydowanie większą niż chłopaki z ASO Po wrzuceniu biegu obroty powinny się leciutko podnieść, ca 100 rpm względem biegu jałowego.
Nie wiem czy doczytałeś, ale ludziom podnosi się od 600 do 1000 dlatego odpowiedziałem koledze Grafitowi, że to nienormalny objaw...
Tym bardziej nikt nie jest alfą i omegą, żeby stwierdzić, że tak powinno być ;]
U mnie nie jest zauważalne podnoszenie się wskazówki po wrzuceniu biegu... jedynie po wciśnięciu sprzęgła +-100, więc chyba o tym koledzy mówili ;]
W skrzyni znajduje się czujnik w skrzyni (neutral switch), który daje info do ECU, a ten z kolei ocenia stan pracy silnika. Więc jeśli ECU ma dobre info o pracy silnika, nic z nim nie robi
Ciekawe podejście ;] Ja się nigdy na nich nie zawdiołem, a problemy miałem spore i w dzien miałem zawsze gotowe auto dlatego polecam wszystkim Kto się nie przekonał, nie pozna realiów, a kierować się może jedynie plotkami ;]
Pozdr0!
ASO z całym szacunkiem dla nich nie są alfa i omegą , ani absolutną wyrocznią w sprawie poprawnego działania serwisowanych aut
tudzież rozmów z osobami mającymi z lekka większe pojęcie o tym aucie
Tym bardziej nikt nie jest alfą i omegą, żeby stwierdzić, że tak powinno być ;]
U mnie nie jest zauważalne podnoszenie się wskazówki po wrzuceniu biegu... jedynie po wciśnięciu sprzęgła +-100, więc chyba o tym koledzy mówili ;]
W skrzyni znajduje się czujnik w skrzyni (neutral switch), który daje info do ECU, a ten z kolei ocenia stan pracy silnika. Więc jeśli ECU ma dobre info o pracy silnika, nic z nim nie robi
wiedzę zdecydowanie większą niż chłopaki z ASO
Ciekawe podejście ;] Ja się nigdy na nich nie zawdiołem, a problemy miałem spore i w dzien miałem zawsze gotowe auto dlatego polecam wszystkim Kto się nie przekonał, nie pozna realiów, a kierować się może jedynie plotkami ;]
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo. Mi po wcisnięciu sprzęgła nigdy obroty nie podnosiły się. Po wrzuceniu biegu (przy trzymanym sprzęgle) rosły o ca 100rpm.
Nie miałem zamiaru bronić teorii, że wzrost rpm o 600 jest ok, tylko zaoponować twierdzeniu, że obroty zawsze powinny trwac na tym samym poziomie
Nie miałem zamiaru bronić teorii, że wzrost rpm o 600 jest ok, tylko zaoponować twierdzeniu, że obroty zawsze powinny trwac na tym samym poziomie
maris801801 napisał(a):Nie wiem czy doczytałeś, ale ludziom podnosi się od 600 do 1000 dlatego odpowiedziałem koledze Grafitowi, że to nienormalny objaw...
Mi się o tyle nie podnoszą U mnie podskakują z ok 750 na 900 (poniżej kreski wskazującej 1k). I dzieje się to po WRZUCENIU BIEGU, a nie po NACIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA.
Gared napisał(a):Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo. Mi po wcisnięciu sprzęgła nigdy obroty nie podnosiły się. Po wrzuceniu biegu (przy trzymanym sprzęgle) rosły o ca 100rpm.
Mam tak samo, i z tego co gdzieś kiedyś przeczytałem na forum, jest to normalny objaw – silnik zwiększa obroty po wrzuceniu biegu by łatwiej było ruszyć (mniejsze szanse zdławienia silnika). Wydało mi się to logiczne i od tego czasu nigdy się tym nie przejmowałem i uznałem to za normalne zachowanie.
- Od: 14 wrz 2006, 08:48
- Posty: 228
- Skąd: Żywiec
- Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156
Kolego Grafit odpowiedziałeś na wątek kolegi sylo089 w którym pisał:
Także każdy by zrozumiał, że u Ciebie dźwiga się identycznie jak u kolegi sylo089 Widać się nie zrozumieliśmy. Mi jak mówiłem po wciśnięciu sprzęgła podnoszą się obroty max 100rpm, dlatego też znalazł się tam czujnik, bo jakby nie miał on nic robić, to po co by tam był Jak narazie poważnych problemów nie miałem z autem dlatego też się tym nie przejmuje
Pozdr0!
zaś Ty odpowiedziałeś pisząc:luz to jest 600 a wrzucam bieg to kolo 1000
to nie każda mx3 tak ma? Ja tak mam odkąd mam samochód (ponad 4 lata) i zawsze wydawało mi się to normalne..
Także każdy by zrozumiał, że u Ciebie dźwiga się identycznie jak u kolegi sylo089 Widać się nie zrozumieliśmy. Mi jak mówiłem po wciśnięciu sprzęgła podnoszą się obroty max 100rpm, dlatego też znalazł się tam czujnik, bo jakby nie miał on nic robić, to po co by tam był Jak narazie poważnych problemów nie miałem z autem dlatego też się tym nie przejmuje
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość