Wysokie obroty po wrzuceniu biegu

Postprzez wilu140 » 19 lis 2011, 18:20

Kto mi powie o co chodzi, od paru dni w mojej mx-3 po wrzuceniu jakiegokolwiek biegu zwiększają się obroty tak do 1300rpm, wydaje się jakby samochód wiedział że chce ruszyć i sam dodawał gaz xD
Na początku myślałem, że to przez wciśnięcie sprzęgła, ale nie , wciskam sprzęgło , nic się nie dzieje, chodzi sobie tak kolo 900obr , wrzucam obojętnie jaki bieg i nagle podskakują o kilka set obrotów. ogólnie silnik na biegu jałowym ma troszkę większe obroty niż wcześniej , było koło 700..

z tego co wiem to nie ma żadnego czujnika luzu , tylko biegu wstecznego , więc kto mi powie jak to się dzieje i co jest tego przyczyną ? bo jak dla mnie to jakaś magia :P
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez tadziol » 21 lis 2011, 22:19

żadna magia przyjacielu <lol>
wymień sobie czujnik położenia pedału sprzęgła,albo jak chcesz to go napraw.
pękła sprężynka w środku i czujnik nie działa :(
napisz,czy dobrze strzeliłem <spoko>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez wilu140 » 23 lis 2011, 23:43

Pisałem wcześniej , że nie dzieje się to po wciśnięciu sprzęgła, tylko po wrzuceniu biegu,
ale już chyba wiem co jest powodem, czytając manuala zauważyłem, że elektrozawór od węgla aktywnego włącza się po wrzuceniu biegu, i błąd mi wyskakuje tego elektrozaworu, więc możliwe, że coś z tym jest nie tak..
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez tadziol » 25 lis 2011, 13:10

czyli mam rozumieć,że nawet nie zadałeś sobie trudu,żeby się schylić i popatrzeć na czujnik sprzęgła.
może jednak spróbujesz?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez sylo089 » 27 lis 2011, 00:53

witam , mam podobny problem jezeli byscie wiedzieli przez co tak sie dzieje to bardzo prosilbym o pomoc.
pozdrawiam i czekam na wyjasnienie problemu .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 13:58
Posty: 47
Skąd: okolice Zamościa
Auto: MaZdA mX3 1.8 v6

Postprzez wilu140 » 28 lis 2011, 12:16

tadziol napisał(a):czyli mam rozumieć,że nawet nie zadałeś sobie trudu,żeby się schylić i popatrzeć na czujnik sprzęgła.
może jednak spróbujesz?


Wciskanie sprzęgła nie ma tu nic do tego , samo wrzucenie biegu/wyłączenie luzu.
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez wilu140 » 28 lis 2011, 12:20

sylo089 napisał(a):witam , mam podobny problem jezeli byscie wiedzieli przez co tak sie dzieje to bardzo prosilbym o pomoc.
pozdrawiam i czekam na wyjasnienie problemu .


a jakie błędy Ci wywala ? też dzieje się tak po wrzuceniu biegu ? czy już po wciśnięciu sprzęgła ?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez sylo089 » 28 lis 2011, 16:23

dokladnie dopiero przy wrzuceniu biegu. czyli jak mam np luz to jest 600 a wrzucam bieg to kolo 1000. jeszcze nie sprawdzalem bledow i nie resetowalem kompa . moze wystarczy sam reset bo kiedys czytalem gdzies ze koles mial podobnie i po resecie wrocilo do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 kwi 2011, 13:58
Posty: 47
Skąd: okolice Zamościa
Auto: MaZdA mX3 1.8 v6

Postprzez Grafit » 28 lis 2011, 17:32

to nie każda mx3 tak ma? Ja tak mam odkąd mam samochód (ponad 4 lata) i zawsze wydawało mi się to normalne...
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez maris801801 » 28 lis 2011, 21:56

Haha nie... tak nie powinno być... ;] U mnie stoją jak wryte ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez tadziol » 29 lis 2011, 22:37

wilu140 napisał(a):
tadziol napisał(a):czyli mam rozumieć,że nawet nie zadałeś sobie trudu,żeby się schylić i popatrzeć na czujnik sprzęgła.
może jednak spróbujesz?


Wciskanie sprzęgła nie ma tu nic do tego , samo wrzucenie biegu/wyłączenie luzu.

viewtopic.php?f=119&t=41904&p=645727&hilit=clutch+switch#p645727
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez maris801801 » 30 lis 2011, 09:42

Dziś dla pewności sprawdziłem i nawet właczenie halogenów, tylnego ogrzewania, ruszanie kierownicą, wcisniecie sprzegla, wlaczenie glosno radia i hamulec, moze podnioslo max o 100 :) Takze, sprawdz czujkę którą, Ci radzą :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Gared » 2 gru 2011, 23:49

maris801801 napisał(a):Haha nie... tak nie powinno być... ;] U mnie stoją jak wryte ;]

Więc też nie masz dobrze, bo obroty po wrzuceniu biegu powinny się odrobinę podnieść.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez maris801801 » 3 gru 2011, 13:22

Ciekawe, bo problemów z autem nie mam, a serwisuje ją w mazdzie ;]
Ponadto w manualu, intrrukcji nigdzie nie pisze, że to normalny objaw więc skąd ta wiedza?
Tym bardziej jezdzilem juz KL i z tego co pamiętam to też sie nie podnosiły.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez michnoll » 5 gru 2011, 17:03

Kurde mam podobny problem w mojej Madzi. A gdzie dokładnie jest ta sprężynka (gdzie umiejscowiona – masz może zdjęcie) ? Cośmi tam dodatkowo skrzypi przy wciskaniu sprzęgła ale któryś z chłopaków rzucił temat, że to wina wysprzęglika i że trzeba będzie po prostu psiknąć WD 40.
Ludzie dzielą się nie na wykształconych i niewykształconych, a po prostu na mądrych i głupich :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lis 2010, 22:29
Posty: 45
Skąd: Nowa Sól
Auto: Mazda 626 V '97, motor 1,8 FP DOHC KME Diego, Zavoli, Tomasetto oraz
Mazda 6 polift '06 motor 1,8 (121 KM)

Postprzez Gared » 5 gru 2011, 17:56

maris801801 napisał(a):Ciekawe, bo problemów z autem nie mam, a serwisuje ją w mazdzie ;]

ASO z całym szacunkiem dla nich nie są alfa i omegą, ani absolutną wyrocznią w sprawie poprawnego działania serwisowanych aut – zwłaszcza takich, które projektowano dobrze ponad 10 lat zanim owo ASO w Polsce powstało;)
maris801801 napisał(a):Ponadto w manualu, intrrukcji nigdzie nie pisze, że to normalny objaw więc skąd ta wiedza?

Z faktu posiadania dwóch mx'ów, tudzież rozmów z osobami mającymi z lekka większe pojęcie o tym aucie niż ja i sądzę, że mających o nim wiedzę zdecydowanie większą niż chłopaki z ASO ;) Po wrzuceniu biegu obroty powinny się leciutko podnieść, ca 100 rpm względem biegu jałowego.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez maris801801 » 5 gru 2011, 19:06

Nie wiem czy doczytałeś, ale ludziom podnosi się od 600 do 1000 dlatego odpowiedziałem koledze Grafitowi, że to nienormalny objaw...
ASO z całym szacunkiem dla nich nie są alfa i omegą , ani absolutną wyrocznią w sprawie poprawnego działania serwisowanych aut
tudzież rozmów z osobami mającymi z lekka większe pojęcie o tym aucie

Tym bardziej nikt nie jest alfą i omegą, żeby stwierdzić, że tak powinno być ;]
U mnie nie jest zauważalne podnoszenie się wskazówki po wrzuceniu biegu... jedynie po wciśnięciu sprzęgła +-100, więc chyba o tym koledzy mówili ;]
W skrzyni znajduje się czujnik w skrzyni (neutral switch), który daje info do ECU, a ten z kolei ocenia stan pracy silnika. Więc jeśli ECU ma dobre info o pracy silnika, nic z nim nie robi :)
wiedzę zdecydowanie większą niż chłopaki z ASO

Ciekawe podejście ;] Ja się nigdy na nich nie zawdiołem, a problemy miałem spore i w dzien miałem zawsze gotowe auto dlatego polecam wszystkim ;) Kto się nie przekonał, nie pozna realiów, a kierować się może jedynie plotkami ;]
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Gared » 7 gru 2011, 22:00

Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo. Mi po wcisnięciu sprzęgła nigdy obroty nie podnosiły się. Po wrzuceniu biegu (przy trzymanym sprzęgle) rosły o ca 100rpm.

Nie miałem zamiaru bronić teorii, że wzrost rpm o 600 jest ok, tylko zaoponować twierdzeniu, że obroty zawsze powinny trwac na tym samym poziomie ;)
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez Grafit » 8 gru 2011, 20:10

maris801801 napisał(a):Nie wiem czy doczytałeś, ale ludziom podnosi się od 600 do 1000 dlatego odpowiedziałem koledze Grafitowi, że to nienormalny objaw...


Mi się o tyle nie podnoszą ;) U mnie podskakują z ok 750 na 900 (poniżej kreski wskazującej 1k). I dzieje się to po WRZUCENIU BIEGU, a nie po NACIŚNIĘCIU SPRZĘGŁA.

Gared napisał(a):Każdy ma swoje zdanie i ma do tego prawo. Mi po wcisnięciu sprzęgła nigdy obroty nie podnosiły się. Po wrzuceniu biegu (przy trzymanym sprzęgle) rosły o ca 100rpm.


Mam tak samo, i z tego co gdzieś kiedyś przeczytałem na forum, jest to normalny objaw – silnik zwiększa obroty po wrzuceniu biegu by łatwiej było ruszyć (mniejsze szanse zdławienia silnika). Wydało mi się to logiczne i od tego czasu nigdy się tym nie przejmowałem i uznałem to za normalne zachowanie.
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2006, 08:48
Posty: 228
Skąd: Żywiec
Auto: Była Mazda mx3, jest Alfa Romeo 156

Postprzez maris801801 » 9 gru 2011, 21:46

Kolego Grafit odpowiedziałeś na wątek kolegi sylo089 w którym pisał:
luz to jest 600 a wrzucam bieg to kolo 1000
zaś Ty odpowiedziałeś pisząc:
to nie każda mx3 tak ma? Ja tak mam odkąd mam samochód (ponad 4 lata) i zawsze wydawało mi się to normalne..

Także każdy by zrozumiał, że u Ciebie dźwiga się identycznie jak u kolegi sylo089 Widać się nie zrozumieliśmy. Mi jak mówiłem po wciśnięciu sprzęgła podnoszą się obroty max 100rpm, dlatego też znalazł się tam czujnik, bo jakby nie miał on nic robić, to po co by tam był ;) Jak narazie poważnych problemów nie miałem z autem dlatego też się tym nie przejmuje :D
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323