Strona 1 z 2

FAQ | Silnik 1.8 V6 24V K8

PostNapisane: 19 maja 2011, 08:30
przez piachu
Witam utworzyłem ten wątek ponieważ jest mało informacji w jednym miejscu na temat tego silnika.
Chciał bym zebrać wasze opinie na temat tego silnika sposoby tuningu tego silnika.
Zamontowanie KL-ZE to w/g mnie najłatwiejsze wyjście i bardzo popularne. Pewnie osiągnięcie 200km w K8 przewyższa koszt KL-ZE z remontem :D ale nie o to chodzi <czarodziej> wiec proszę o brak komentarzy KL-ZE i koniec:D

W tym, temacie chciał bym zawrzeć możliwości zmian w tym silniku i co one dają.
Obrazek

Opis Silnika
Silnik:
V6 1,8 l (1845 cm³), 4 zawory na cylinder, DOHC
Średnica × skok tłoka: 75,00 mm × 69,60 mm
Stopień sprężania: 9,2:1
Moc maksymalna: 133 KM (97,7 kW) przy 6800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy: 157 Nm przy 5300 obr/min
Osiągi[edytuj]
Przyspieszenie 0-100 km/h: 8,5 s
Prędkość maksymalna: 210 km/
[dane z wikipedii]

Skrzynia biegów:
Z tego co się orjętuję to najkrótsza skrzynia w Mazdach V6.
Dzięki niej mamy dobre przyśpieszenie oraz można bez problemu jechać na 5tym biegu 50km/h – 200km/h


Wydech:
Składa sie z :
Kolektorów
Katalizatora
tłumika środkowego
tłumika końcowego.

Zalecane modyfikacje:

[tutaj prosił bym o wasze wypowiedzi ja postaram się je redagować i wstawiać na 1 stronie.
Sądzę silnik ma duże możliwości jednak jest przyćmiony przez KL-ZE]


Silnik:

Głowice:

Dolot:

Skrzynia biegów:

Wydech:
Wydech 2'' do 1,8 jednak 2,5'' jak w planach KL-ZE

tłumik środkowy i końcowy M-Tech

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 19 maja 2011, 08:54
przez Ania_TM
Dobry pomysł kolego, ale wystarczy,że będzie taki temat i ludzie się do niego dopiszą <spoko>

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 23 maja 2011, 16:40
przez DrGhost
ciezko jest z 1.8 V6 ... nikt nic nie pisze ;) a co dopiero z damska wersja 1.6 ... :D

[Usunięte]

PostNapisane: 23 maja 2011, 17:35
przez D4NI3L
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:09.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 23 maja 2011, 18:10
przez Lukano
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:08.
Powód: OT

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 23 maja 2011, 22:06
przez Ania_TM
nie rozmywać. <oczy>

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 23 maja 2011, 22:21
przez DrGhost
D4NI3L

jesli chodzi o serie i modyfikacje seri tak jak w temacie to chyba jasne ... w mx-3 to jest meski silnik w porownaniu do 1.6

1.8 – 8,5s do 100 km/h
1.6 – 10,5s do 100km/h

mowi samo za siebie ... ;)

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 23 maja 2011, 23:53
przez D4NI3L
DrGhost napisał(a):D4NI3L

jesli chodzi o serie i modyfikacje seri tak jak w temacie to chyba jasne ... w mx-3 to jest meski silnik w porownaniu do 1.6

1.8 – 8,5s do 100 km/h
1.6 – 10,5s do 100km/h

mowi samo za siebie ... ;)


kolego będę grzeczny, ale ani 1.6 ani 1.8 nie jest męskie <lol>
dopiero o 2,5 możemy pogadać :)
Link<<<

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 24 maja 2011, 00:12
przez piachu
D4NI3L napisał(a):
DrGhost napisał(a):D4NI3L

jesli chodzi o serie i modyfikacje seri tak jak w temacie to chyba jasne ... w mx-3 to jest meski silnik w porownaniu do 1.6

1.8 – 8,5s do 100 km/h
1.6 – 10,5s do 100km/h

mowi samo za siebie ... ;)


kolego będę grzeczny, ale ani 1.6 ani 1.8 nie jest męskie <lol>
dopiero o 2,5 możemy pogadać :)
Link<<<


Nie wazne jaki masz silnik tylko czy potrafisz go wykozystac...
A wsadzenie 2.5 to po czesci pojscie na latwizne i tez nastepny prog bo wiadomo latwiej moc wyciagnac z pojemnosci.

Ale hondziaze potrafia wygrzebac moc z malej pojemnosci i wlasnie chcialem cos takiego osiagnac w temacie ale widze ze macie jakies kompleksy heheh.

A przechadzac do sedna co sadzicie o wydechach M-Tech'a?? Oczywiscie pelna przelotowka ood kata.

[Usunięte]

PostNapisane: 24 maja 2011, 20:40
przez damigda
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:07.
Powód: OT

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 24 maja 2011, 20:52
przez D4NI3L
damigda napisał(a):jak najbardziej, ale z dohc :)

<spoko>

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 25 maja 2011, 07:31
przez maris801801
damigda To, że jeździłeś zajechanym k8 to nie o to tutaj chodzi... Tutaj chodzi o zdrową v6 a nie która ledwo jeździła, tym bardziej skąd wiesz jaka jest różnica między zdrową v6 a r4 skoro jeździłeś zajechaną i twierdzisz, że "do męskich należysz" :) . Różnica 26KM jest spora bo taka moc mogła pociągnąć całego załadowanego na maxa malucha, który odziwo nawet jak na te czasy dobrze sobie radzi. Nie twierdze, że k8 jest w pełni męskie, ale po części się z tym zgadzam. Frajda przejścia z 1.6 na 1.8 jest ogromna, bo... niezapomniany dźwięk v6 i do tego lepsze przyspieszenie i to fabryczne ospoilerowanie. Z pewnością bez powodu tego nie zrobili, musiało to mieć swój cel i właśnie tu sądze że chcieli mu dodać trochę męskości, agresywności.
Zacytuje jakiegoś kolesia co się wypowiadał w pewnym artykule. "Wozik mx3 107KM jest lekki, dlatego to wystarczyło, by w sprincie zejść poniżej 10 sekund, choć jego elastyczność pozostała znikoma, a kultura pracy marna i jadąc nią raczej nikt się nie zmoczy z nadmiaru emocji. Chyba, że sięgnie do drugiej jednostki o wyjątkowo dziwnej konstrukcji – ma 1.8l i aż sześć cylindrów, do tego w układzie widlastym. Jakby nie patrzeć – motory 6-cylindrowe u BMW miały po 3l pojemności i dalej pracowały w układzie rzędowym, Mazda dostała chyba wizję stworzenia takiego silnika i wyszło jej to całkiem nieźle. Świetny dźwięk, moc wyczuwalna już od tych niższych obrotów i równa praca – tu aż prosi się, żeby wciskać „gaz” w podłogę. I to jest właśnie problem tego motoru – często jest po prostu zarżnięty i potrafi wziąć nawet 1l oleju na 100km.

Wnioski pozostawiam wam ;)
Pozdr0!

[Usunięte]

PostNapisane: 25 maja 2011, 17:00
przez damigda
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:06.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 26 maja 2011, 09:07
przez maris801801
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:06.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 26 maja 2011, 16:17
przez Matador
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:06.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 26 maja 2011, 16:49
przez D4NI3L
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:06.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 26 maja 2011, 17:10
przez piachu
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:05.
Powód: OT

[Usunięte]

PostNapisane: 26 maja 2011, 22:51
przez DrGhost
PostTen post został usunięty przez Majki88 27 maja 2011, 23:05.
Powód: OT

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 27 maja 2011, 07:18
przez Ania_TM
to popłynęliście, temat zamykam, a w pracy go przeczyszczę i rozdam ostrzeżenia za OT, pasuje?


Majki88 napisał(a):Temat wyczyszczony z OT

Re: Silnik 1.8 V6 24V K8 – FAQ

PostNapisane: 30 maja 2011, 16:52
przez piachu
dzięki za zrobienie porządku :D