Nie wkręca się na obroty na ciepłym silniku (Mx-3 1.8 V6 97')

Postprzez Bacon » 25 mar 2011, 22:50

Witam.
Mam duży problem z moją Madzią i proszę o szybką i trafną pomoc, jeżeli był już taki temat to przepraszam ale nie znalazłem. Ale przejdźmy do rzeczy.

Gdy silnik jest zimny to nie ma z nim problemu, ale gdy się rozgrzeje do właściwej temperatury to zaczynają się duże problemy :(

Silnik zupełnie nie chce wkręcać się na obroty, np. na luzie gdy dam gaz w podłogę to obroty dochodzą do 3-4 tyś i koniec :( Nie chcą podejść wyżej, silnik zachowuje się tak jakby go coś dławiło. Tylko jak powoli wciskam gaz to z trudnościami dochodzą do odcięcia. Podczas jazdy jest podobnie. Np podczas redukcji biegu przy wyprzedzaniu auto nie chce przyspieszać, objawia się to najpierw nawet 2-3 sekundową "przerwą"(silnik nie reaguje na gaz), a następnie szarpnie i dopiero przyspiesza ale obroty nie rosną równomiernie... Ponadto na ostrych zakrętach, rondach lub nawet podczas jazdy ze stałą prędkością pojawiają się takie kilku sekundowe "czkawki". Co może być przyczyną takiego zachowania ??

Podam również co wymieniałem w przeciągu ostatnich kilku miesięcy aby odrzucić kilka opcji:
– Kable WN (OEM NGK)
– Świece (OEM DENSO)
– Gumowa rura dolotu powietrza( również oryginał MAZDA)
– Filtr powietrza K&N (wyczyszczony i nasączony)
– Filtr paliwa (nie pamiętam firmy ale na pewno nie filtron)
– Pompa paliwa (używka z mojej poprzedniej mazdy tylko że z 94r., miała inne oznaczenie i czujnik rezerwy czego moja nie miała ale i tak rezerwa nie działa)

Oczywiście wymieniane były takie rzeczy jak ojej, klocki itd. ale one nie będą miały raczej wpływu na takie zachowanie.

Dodaje że nie mam możliwości sprawdzenia teraz błędów silnika (chyba że ktoś z trójmiasta pomoże zczytać błędy), za co się zabrać ?? Proszę o pomoc bo Konin już za tydzień a w takim stanie może mnie teraz każdy objechać :(

Z góry dziękuje za pomoc i sorry że jest tak dużo do czytania ale staram się być dokładny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez maris801801 » 25 mar 2011, 23:30

Możliwe, że masz wtryskiwacze zapchane. ALbo zasyfioną przepustnicę. Spróbuj zatankować o ile możesz jakieś 98 ultimate, czy v-power, czy dynamic ze stacji i sprawdz czy będzie coś lepiej się zachowywało. Jeśli nie możesz zczytać błędów to może przynajmniej mostkujesz styki GND i TEN, odpalić autko i sprawdzisz jak chodzi w trybie serwisowym :). Jeśli inaczzej to najlepiej czytać błędy, bo tak to moemy gdybać :) I pytanie czy po wymianie pompy auto chodziło dobrze? jeśli nie zmostkuj styki F/P i GND i przekręć kluczyć w pozycję ACC i posłuchaj czy pompa chodzi równo.

Podr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Bacon » 27 mar 2011, 00:50

Po wlaniu verwy 98 problem znikł, zupełnie inne auto :) Czyli musiałem włać wcześniej jakieś chszczone paliwo... Pompę jeszcze zmostkuje i dam znać. A mam pytanie jeszcze, czy wszystkim do Mx'a wchodzi 40 litrów ?? Wszędzie gdzie czytałem w necie to pisze że zbiornik to 50 litrów a mi wchodzi 40.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez maris801801 » 27 mar 2011, 21:10

Hehe nigdy nie da się oproznic baku do 0 ;p takze zawsze coś Ci zostanie. ALe czy 10l to nie wiem :D Najlepiej jakbys jechał aż stanie, ale to moze zaszkodzis zas pompie, dlatego lepiej nie probować i cieszyć się ze 40l a nie 50l,bo ceny przytłaczają :D:D
Pozdr0!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Bacon » 28 mar 2011, 08:13

Radość nie trwała długo... W baku ok 13-10 litrów(lekko ponad przed ostatnią kreską, wiadomo o co chodzi) i problem wrócił, zaczyna to trochę irytować...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez maris801801 » 28 mar 2011, 09:10

Sprawdzałeś tą pompę?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Bacon » 28 mar 2011, 17:26

Właśnie sprawdzaliłem... Po ściągnięciu tylnej kanapy kompletnie nic nie słychać :( napewno dobrze mostkowałem. Czyli co pompą zajechana ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez maris801801 » 28 mar 2011, 19:00

Jeśli dobrze styknąłeś GND i F/P, przekręciłeś kluczyk na załączenie kontrolek i nie słychać pompy to jest coś z nią nie tak ;) Silniki mamy te same,a u mnie pompa chodzi (po mostkowaniu) więc myśle, że u Ciebie też powinna chodzić. W książce sam naprawiam (manualu) po takim zmostkowaniu powinna załączyć się pompka i dzięki temu sprawdza się różne ciśnienia na wtryskiwaczach itd. Jeśli masz możliwość wyciągnij pompkę i podłącz bezpośrednio do aku i sprawdz czy chodzi. Wejdz sobie w maual na str mx-3 i popatrz na str F2-110
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Bacon » 29 mar 2011, 06:48

A czy czasem pompa nie powinna być zanurzona w paliwie żeby chodziła ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez maris801801 » 29 mar 2011, 17:58

No to podepnij wsadzona pompe na jedno wyjdzie ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez kamilkos_ba » 21 wrz 2011, 20:19

witam posiadam mazde mx3 1.8 V6 i mam z nią mały problem nie wiem co jej dolega ale nie chce sie wkręcać na obroty, nie zależnie czy na benzynie czy na lpg co to może być
kamilkos_ba
 

Postprzez radar88 » 21 wrz 2011, 20:47

Przenoszę –>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 20:24
Posty: 5561 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez gamer007 » 21 wrz 2011, 22:35

Po pierwsze powinieneś najpierw użyć "szukajki" bo o ile pamiętam temat był poruszany po 2 uzupełnij profil, a od siebie mogę dodać że to prawdopodobnie przepływomierz, sprawdź błędy diagnostyka ECU jest prosta i również opisana na forum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2010, 17:04
Posty: 66
Skąd: Iłża/Warszawa
Auto: MX-3 K8 92'

Postprzez D4NI3L » 22 wrz 2011, 09:45

odpowiedz napewno znajdziesz tutaj
na początek preferuje odczyt kodów błędów/diagnostyka ECU
"szukaj" nie gryzie

prznosze do odpowienidniego tematu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323