Wymiana uszczelniaczy zaworowych
1, 2
Witam wszystkich i pozdrawiam mam problem zabrałem sie za wymiane uszczelniaczy przy mojej madzi i nie mam pojecia jak zdjac zabezpieczenia z zaworów gdy zciskam sprężyny to zawór zchodzi z nią w dół. Pomocy ! 
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
Bierzesz nasadkę chyba 17, krótką przedłużkę, zapierasz o talerzyk i walisz młotem. Połóż głowicę na kartonie jak będziesz to robić. Uważaj żeby pestek nie pogubić. Nie wiem jak w 1.6 ale w 1.8 v6 bez specjalnych szczypiec do uszczelniaczy nie ma opcji żeby je wymienić. No i do poskładania tego do kupy potrzeba ściągacza.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
A bez zdejmowania głowicy też się da tylko musisz mieć do tego sprzęt. Najważniejszy w tym przypadku jest przyrząd który wkręcasz zamiast świecy, do którego podłączasz przewód z powietrzem z kompresora po to żeby właśnie zawór nie opadał przy ściskaniu sprężyny. Tu masz link do aukcji z narzędziami
http://moto.allegro.pl/sciagacz-zaworow-scisk-bez-demontazu-glowicy-i1450553437.html

- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
A ja to zrobiłem domowym sposobem i sprzetem którym miałem pod rekom . Załatwiłem sobie tylko ten przyżad do cisnienia . Troche męki nieco nerwów ale wszystkie 16 wymienione jutro składam bo dzis juz mam dość . Dzieki za pomoc . Pozdrawiam
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
Witam wymieniłem wszystkie uszczelniecze złożyłem wszystko do kupy i próba startu silnika zakończyła sie powodzeniem ale powstał mały problem stukanie popychaczy i zaczeła zapalać sie kątrolka cisninia oleju a jest troche wiecej jak ninimum a wczesniej było ok ktos mi powie o co chodzi ?
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
Nie porysowałeś gniazda na szklankę?
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
Dolałem oleju prawie do max i złapał cisnienie przejechałem sie jakieś 10km i stukanie ucichło teraz juz jest niby wszystko ok. Zobacze rano czy bedzie dymił jak postoi przez noc bo wcześniej była tragedia dzieki za pomoc. Pozdrawiam
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
Może pomieszałeś szklanki i musiały się napompować do nowych luzów.
- Od: 7 lis 2010, 22:21
- Posty: 295
- Skąd: Warszawa
- Auto: mx-3 1.8v6 turbo '94
No tu sie zgodze bo pomyliłem ale juz dobrze nawet mi sie wydaje ze silnik chodzi ciszej niz przed ta wymiana uszczelniaczy tylko postał piec godzin i po odpaleniu znów pojawił sie niebieski dym tak jak wczesniej kilku mechaników doradziło mi zebym wymienił własnie te uszczelniacze bo to jest przyczyna dym znika po około 10-15 sekundach
- Od: 7 lut 2011, 19:38
- Posty: 64
- Skąd: Przystanki
- Auto: Mazda MX-3 1.6 16V, 96r.
zrób kolego pomiar cisnienia na cylindrach normalnie i z próba olejowa to wykluczy usczelke a takze dowiesz sie jakie masz cisnienie w cylindrach , albo sprawdz jescze tak jedziesz na trzecim biegu do odcinki i pusczasz gaz jak obroty zejda z 1000-1500 to znowu gaz w podłoge i jezeli za soba zobaczysz niebieski dym w momencie przyszpieszania to znczy ze uszczelniacze zaworowe nie trzymaja lub duze luzy maja prowadnice zaworów
Jezeli ci dymi jak go wkrecasz na obroty to pierscienie moga byc ale w twoim przypadku zrobił test cisnien z próba olejowa i sprawdził tez czy przez odme nie ciagnie oleju ( bedzie widoczny olej w kolektorze po zdjeciu dolotu z przepustnicy lecz niewielkie ilosci)
Jezeli ci dymi jak go wkrecasz na obroty to pierscienie moga byc ale w twoim przypadku zrobił test cisnien z próba olejowa i sprawdził tez czy przez odme nie ciagnie oleju ( bedzie widoczny olej w kolektorze po zdjeciu dolotu z przepustnicy lecz niewielkie ilosci)
- Od: 21 lut 2011, 21:13
- Posty: 33
- Auto: Mazda Xedos 6 94r 2.0 V6 24VDOHC 144Km
przy wymianie pierscieni zrób pomiar cylinder tłok, ale moim zdaniem przy tym przebiegu nie powinno byc progów , obecnie rozebrałem duzo silników z przebiegiem około 200 i co 10 miał próg-przypadek.
Koledzy co tam pisali na forum o honowaniu -dokładniej zeby nie szlifowac a przeleciec szczotka do honowania zeby wygładzic i zrobic mikro rysy na "jodełke" zeby lepiej sie nowe pierscienie ułozyły.
a jaka prawda to nie wiem, co mechanik to inna opinia wiec popytaj , zekomo niedrogi zabieg a pomaga.
Koledzy co tam pisali na forum o honowaniu -dokładniej zeby nie szlifowac a przeleciec szczotka do honowania zeby wygładzic i zrobic mikro rysy na "jodełke" zeby lepiej sie nowe pierscienie ułozyły.
a jaka prawda to nie wiem, co mechanik to inna opinia wiec popytaj , zekomo niedrogi zabieg a pomaga.
- Od: 21 lut 2011, 21:13
- Posty: 33
- Auto: Mazda Xedos 6 94r 2.0 V6 24VDOHC 144Km
mi to przypomina lewe powietrze, a moze krokowy zanieczyszczony? ;] czy jakas rurka z podcisnienia niepodlaczona?
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość