Strona 1 z 3

Gaśnięcie silnika po odkręceniu korka wlewu oleju

PostNapisane: 18 maja 2005, 22:10
przez ThomasTsT
Witam w poniedziałek zakupiłem Mazde MX-3 1,8 V6... 130 000km przebiegu i mam pare pytan... czy podczas gdy silnik jest właczony i chodzi na wolnych obrotach ma prawo zgasnac po wyjeciu bagnetu od oleju lub po odkreceniu korka wlewowego oleju?? PO 2... gdy odkrece korek od wlewu płynu od chłodnicy(ten po lewej stronie gdy patrzy sie na silnik od przodu)(gdy silnik jest ZIMNY) po dodaniu gazu płyn wypływa ?? tak ma byc?? bo mi wyglada to na uszczelke pod ktoras głowica... szczeze silnik nie zaskakuje duzymi osiagami... ile powinna miec orginalna mazda mx-3 v6 do 100km/h?? ZA WSZELKA I W MIARE SZYBKA POMOC DZIEKUJE... bo niewiem czy nie jechac i nie oddac auta poprzedniemu włascicielowi... :(

PostNapisane: 18 maja 2005, 22:30
przez nero
8.5 sekundy w serii, co do reszty pytan to nie wiem ale z tego co pamietam to byla dyskusja kiedys na forum na temat gasniecia silnika po odkreceniu korka wiec poszukaj.

PostNapisane: 18 maja 2005, 22:58
przez MAXX
z tego co sie orientuje to w wiekszosci MX3 V6 po odkreceniu korka silnik gasnie

co do osagów to jak je mierzyłes ?

PostNapisane: 18 maja 2005, 23:20
przez ThomasTsT
Czyli z gasnieciem sie uspokoiłem.. ale pozostaje kwestja z tym płynem chłodniczym.. mogł by ktos z was sprawdzic czy u niego tez tak jest??Co do osiagow to jeszcze nie miezyłem... ale kolega ma G-Techa... wiec jak sie wszystko z silnikiem wyjasni to pomierze...

PostNapisane: 18 maja 2005, 23:46
przez mazdyfan_tomek
A trzeba było kupic moją madzie to byś nie miał takich problemów <lol>

PostNapisane: 19 maja 2005, 13:14
przez ThomasTsT
A masz na sprzedanie to moze kupie?? podaj cene itp..

PostNapisane: 19 maja 2005, 13:49
przez mazdyfan_tomek
Prosze oto link na forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=8414 albo na gratka .pl wpisz mazda mx3 i na trzeciej stronie jest moje ogłoszenie
Pozdrawiam !!!

PostNapisane: 19 maja 2005, 20:44
przez xXx
Jedne V6 gasną po odkręceniu korka inne nie, dlatego nie ma reguły.

Gdy wyciągasz bagnet i przygasa to już gorzej...

PostNapisane: 20 maja 2005, 07:07
przez ThomasTsT
Powyciagnieciu bagnety troche spadaja wolne obroty... byłem w serwisie mazdy... i wszystko przejzeli... i powiedzieli ze tak musi byc... powiedzieli tylko ze musze wymienic płyn chłodniczy a wczesniej przepłukac go octem.. co do osiagow to chyba miałem nie podokrecane swiece :| ... bo wyjołem je oczysciłem... popryskałem specjalnym preparatem... i gdy wszystko poskrecałem to niemogłem poznac tego auta... JEZDZI SUPER!! :D .. teraz musze tylko wymienic rozzad... i powinno byc GiTeS :)

PostNapisane: 22 maja 2005, 11:17
przez ThomasTsT
Mam małe pytanie odnosnie silnika... jak mozna poznac czy auto ma 129KM czy 133KM?? sa gdzies jakies oznaczenia silnika?? jakie silniki miały jakie oznaczenia??

PostNapisane: 22 maja 2005, 15:17
przez xXx
U Ciebie jest tylko jedno oznaczenie. Z tyłu nad pompą wspomagania jest stopka na której powinineś mieś napisany typ silnika i numery K8 XXXXXX.


Po 94 roku K8 miało 129 KM z tego co pamiętam...

PostNapisane: 23 maja 2005, 14:25
przez ThomasTsT
DZIEKI :) ... sory ze zadaje tyle pytan ale ciekawy jestem jaka predkosc maksymalna moze osiagnac mx3?? jak najszybciej jechaliscie swoimi Mazdami?? katalogowo jest chyb a 202km/h??... jak kiedys gadałem z kolesiem co miał taka mx 3 V6 to mowi ze swoja jechał 220km/h to prawda??

PostNapisane: 31 maja 2005, 15:09
przez ThomasTsT
Wie ktos czy mazda MX-3 ma układ korbowodo-tłokowy kolizyjny?? i ile mozna przejechac na rozzadzie??

PostNapisane: 31 maja 2005, 16:03
przez XsiX
wszystkie silniki K-series są bezkolizyjne
wymiana co ok. 100 kkm

PostNapisane: 4 cze 2005, 14:20
przez tomekrvf
xXx napisał(a):Jedne V6 gasną po odkręceniu korka inne nie, dlatego nie ma reguły.

Gdy wyciągasz bagnet i przygasa to już gorzej...

KL musi gasnąc(patrz schemat ukladu wtryskowego, kontroli odsysania par paliwa, PCV)
Po wyciągnięciu bagnetu MUSI gorzej chodzić(patrz wyżej)

PostNapisane: 4 cze 2005, 18:09
przez xXx
No wszystko fajnie, tylko że nie wszystkie gasną. Dowodem na to jest fakt, że mój KF nie gasł, obecny nie gaśnie, Smirnoffa nie gaśnie, Krzynia nie gaśnie i wielu innych osób nie gaśnie dlatego akurat z tym nie ma reguły...

Jest jednakowo podczas odkręcania korka oleju jak i wyciągania bagnetu...

PostNapisane: 26 cze 2005, 17:28
przez ThomasTsT
Mam kolejne pytanie czy załozenie stozka i wydechu Supersprinta było dobrym pomysłem?? nie uszkodze silnika?? mozna wywalic katalizator?? i wstawic strumiennice??

PostNapisane: 26 cze 2005, 17:42
przez brii
Wg. mnie nie warto wydawać kasy na tego rodzaju tuning – kasy dużo, a wynik prawie żaden. Takie modyfikacje mogą coś dać w wpyadku gdy masz już pod nie podkład w postaci mocnych zmian w silniku (wałki, splanowane głowice itd.).
Jeśli chcesz mieć szybszy samochód to albo swap silnika albo zmiana na inny samochód. Ja bym się kierował w stronę innego auta. Z seryjnymi rzeczami jest mniej problemów, są trwalsze i wychodzą taniej niż tuningowanie (nie mówimy o hardcorowych osiągach)

PostNapisane: 27 cze 2005, 09:18
przez tomekrvf
xXx napisał(a):No wszystko fajnie, tylko że nie wszystkie gasną. Dowodem na to jest fakt, że mój KF nie gasł, obecny nie gaśnie, Smirnoffa nie gaśnie, Krzynia nie gaśnie i wielu innych osób nie gaśnie dlatego akurat z tym nie ma reguły...

Jest jednakowo podczas odkręcania korka oleju jak i wyciągania bagnetu...

Nie gasnie na gazie czy na benzynie?

PostNapisane: 28 cze 2005, 18:24
przez ThomasTsT
co do tuningu EKSTREMALNEGO to cos wiem o tym.. moja corsa1,2 Swap 1,6 na gazniku przyspieszała do 100km/h w 8,5 s... ale srednio co 2 miesiace wymieniałem tłoki bo sie topiły... dlatego kupiłem OrGiNaLnIe szybkie auto... ale okazuje sie ze i V6 to z amało:) <lol> ...