Niskie obroty oraz brak mocy bez gazu(1.8 v6 '97)

Postprzez Bacon » 3 paź 2010, 12:19

Witam. W mojej mx-3 borykam się ostatnio z takimi problemami może ktoś mi pomoże:

1. Jak na 1 biegu chce jechać bez wciśniętego gazu to strasznie ją szarpie że nie da się tak jechać tak samo na 2 biegu. Wcześniej tak nie miałem... Po wciśnięciu pedału gazu wszystko wraca do normy. Madzia zbiera się równo bez problemów tylko właśnie na tych niskich obrotach bez gazu :( Dodam że na biegu jałowym obroty mi nie falują. W czym tkwi problem i co zacząć wymieniać/sprawdzać ??

2. Czy obroty nie są za niskie na luzie ??

Obrazek
P.s: Tak wiem że mam dolać płynu do spryskiwaczy :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez /V6 » 3 paź 2010, 12:44

Hmmm ostatnio miałem podobne objawy. Po puszczeniu pedału gazu na 1-biegu auto szarpało. Wystarczyło pobawić się śrubką do regulacji obrotów na przepustnicy i jest już cacy :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Bacon » 3 paź 2010, 13:40

A gdzie dokładnie jest ta śruba na przepustnicy ?? Czyli mam za niskie obroty tak ?? I czy to prawda że obroty na biegu jałowym trzeba zmieniać w trybie "serwisowym" ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez /V6 » 3 paź 2010, 14:31

Śruba znajduje się od góry przepustnicy i widać ją od razu. Ja miałem za niskie obroty i to powodowało, że auto na 1-biegu bez dotykania pedału gazu strasznie szarpało.
Tak obroty trzeba ustawiać w trybie serwisowym. Pamiętaj, że silnik musi być rozgrzany zanim przystąpisz do ustawiania obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 cze 2009, 16:46
Posty: 133
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MX-3 1.8 V6 94' – CRASH :(
MX-3 1.8 V6 92' – USE :)

Postprzez Bacon » 3 paź 2010, 14:39

Ok rozumiem czyli mam postępować według tej instrukcji którą znalazłem na forum czyli ustawienie TPS ?? :

ZRÓB TO SAM!!

TPS-u ciągle za dość.....Może się to komuś przyda

1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.

2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.

3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.

4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.

5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND

6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU

7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.

8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.

9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.

10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)

11) Uruchom silnik

12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.

13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.

14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)

15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.

16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Postprzez adidom » 3 paź 2010, 14:41

Ustawia się w trybie serwisowym.
Masz za niskie obroty na biegu jałowym, wskazówka powinna być pośrodku miedzy 500obr a 1 tysiąc obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Bacon » 3 paź 2010, 22:42

A jeszcze jedno pytanie. Czy muszę ustawiać ten TPS jeżeli chodzi mi o podniesienie obrotów ?? Nie mogę po prostu kręcić tą śrubą u góry przepustnicy w trybie serwisowym ??

EDIT: Problem rozwiązany przyczyną był nieszczelny dolot. Polecam sprawdzić tą gumową rurę zanim cokolwiek zaczniecie robić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 cze 2009, 15:32
Posty: 171
Skąd: Czersk/Pruszcz Gdański/Gdańsk
Auto: Mazda Mx-3 1.8 V6 24V '97
Black Edition :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323