Niedziałający Vris-proszę o pomoc

Postprzez gilbert24 » 9 sie 2010, 19:20

Witam. Mam problem z Vrisem z tego co wyczytałem na forum, ale nie znalazłem na forum fachowej porady co i jak zrobić żeby wszystko było w porządku.Spędziłem sporo na szukajce i nic a więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.

W madzie włożyłem KL z mx-6 wszystko działało jak potrzeba vris 1 powyżej 3tysi vris 2 powyżej 4tysi. Wszystko było w normie, aż do czasu. Coś się stało nie wiem co:

Vris1-nie działa podczas pracy silnika można go ruszyć ręką ale sam powyżej 3 tysi nie otwiera się.

Vris2- nie działa podczas pracy silnika jest zblokowany nie da się go nawet na milimetr ruszyć.

Niech ktoś mi doradzi co mogę z tym fantem zrobić, dzisiaj zdejmowałem kolektor i sprawdzałem dokładnie wszystkie połączenia i przejścia(podciśnienia), nic się nie przytkało wszystko jest dobrze podłączone.
Co się stało?
Prosze o pomoc.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez fazzi » 9 sie 2010, 22:41

Sprawdź styki. Poruszaj je, wyciągnij, wsadź, posmyraj pilnikiem/nożykiem, potraktuj specyfikiem do styków. U mnie niestety pomogło dopiero zarobienie nowych końcówek.
A jeśli chcesz sprawdzić czy to na 100% wina elektryki to podepnij na krótko do aku na chwilkę. Jak się ruszy to walcz ze złączkami.

Co do tego zablokowanego to musisz go jakoś uruchomić mechanicznie żeby można było z czymkolwiek kombinować.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez gilbert24 » 10 sie 2010, 21:17

jak zamieniłem kostki od vrisu miejscami to zablokował się pierwszy a drugi jest sprawny. W czym jest problem?
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez fazzi » 11 sie 2010, 14:26

Co rozumiesz przez stwierdzenie 'zablokował się' ?
Czy na wyłączonym silniku oba da się ruszyć ręką? Wtedy działają?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez gilbert24 » 11 sie 2010, 18:18

tak na wyłączonym oba działają poprawnie..można nimi ruszyć bez problemu. Na włączonym pierwszym można ruszyć a drugim nie.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez fazzi » 11 sie 2010, 21:10

Ciekawe... Niestety nie mam już mazdy żeby sprawdzić jak to dokładnie było, ale jeszcze jedno pytanie:
Czy ten vris blokuje się w pozycji zamkniętej czy otwartej?
Jeśli w otwartej to pewnie masz zwarcie na styczniku sterującym jego pracą – sprawdź czy jest 12V i jeśli tak to najpewniej to.
Jeśli w zamkniętej, to może są źle podłączone kabelki (odwrotnie) oraz wspomniana wyżej usterka. Ogólnie na żadnym z nich nie powinno pojawiać się napięcie poniżej ~3500 obr.
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez gilbert24 » 12 sie 2010, 22:13

blokuje się w pozycji zamkniętej. A co do napięcia to sprawdzę jutro i zrobię edit. Ktore styczniki steruja vrisami? Gdzie one sie znajduja?



edit:
na pierwszym vrisie na obu przewodach 13,5V na drugim vrisie na jednym przewodzie 13,5V na drugim 0.9V(podczas pracy)
Na postoju na wszystkich przewodach po 12V
Poprawka 2 vris blokuje sie w pozycji otwartej od razu po odpaleniu silnika.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez gilbert24 » 15 sie 2010, 18:08

pomoze ktoś? co z tym zrobic? jak to naprawic?
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez fazzi » 17 sie 2010, 11:59

Sorki ale nie było mnie jakiś czas...
Tutaj masz link do opisu i czynności serwisowych VRISów:
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php?file=/1995%20Workshop%20Manual/F2/F2-100.gif
Natomiast z tego co napisałeś wynika że drugi dostaje wysterowanie od razu po włączeniu silnika. Ktoś musiałby sprawdzić czym jest sterowany VRIS, ale wynikałoby z tego że masą...
A co się dzieje jak silnik dasz na obroty? Ruszają się te vrisy w ogóle?
Jak nie znajdziesz tego to chyba pozostaje udać się do warsztatu, ale najpierw sprawdź same zawory (jak w instrukcji).
Dodatkowo możesz sprawdzić czy któreś dwa przewody są wspólne dla obu VRISów. wtedy wiesz, że sygnał powinien być na te drugie pary. Więcej nie bardzo Ci mogę pomóc... NA tej stronce co podałem jest dużo informacji gdybyś chciał to dalej zgłębiać.
Powodzenia
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez gilbert24 » 17 sie 2010, 17:06

dzieki sprawdze wszystko..jak dodaje gazu w ogole sie nie ruszaja. Stoja w miejscu tak jak sie ustawia po odpale.
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Postprzez gilbert24 » 24 sie 2010, 22:43

nadal lipa...znacie kogoś kto mógłby zdiagnozować co jest nie tak z tym vrisem?
Początkujący
 
Od: 20 mar 2009, 14:47
Posty: 11
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323