Witam. Mam problem z Vrisem z tego co wyczytałem na forum, ale nie znalazłem na forum fachowej porady co i jak zrobić żeby wszystko było w porządku.Spędziłem sporo na szukajce i nic a więc proszę o wyrozumiałość i pomoc.
W madzie włożyłem KL z mx-6 wszystko działało jak potrzeba vris 1 powyżej 3tysi vris 2 powyżej 4tysi. Wszystko było w normie, aż do czasu. Coś się stało nie wiem co:
Vris1-nie działa podczas pracy silnika można go ruszyć ręką ale sam powyżej 3 tysi nie otwiera się.
Vris2- nie działa podczas pracy silnika jest zblokowany nie da się go nawet na milimetr ruszyć.
Niech ktoś mi doradzi co mogę z tym fantem zrobić, dzisiaj zdejmowałem kolektor i sprawdzałem dokładnie wszystkie połączenia i przejścia(podciśnienia), nic się nie przytkało wszystko jest dobrze podłączone.
Co się stało?
Prosze o pomoc.
Niedziałający Vris-proszę o pomoc
Strona 1 z 1
Sprawdź styki. Poruszaj je, wyciągnij, wsadź, posmyraj pilnikiem/nożykiem, potraktuj specyfikiem do styków. U mnie niestety pomogło dopiero zarobienie nowych końcówek.
A jeśli chcesz sprawdzić czy to na 100% wina elektryki to podepnij na krótko do aku na chwilkę. Jak się ruszy to walcz ze złączkami.
Co do tego zablokowanego to musisz go jakoś uruchomić mechanicznie żeby można było z czymkolwiek kombinować.
A jeśli chcesz sprawdzić czy to na 100% wina elektryki to podepnij na krótko do aku na chwilkę. Jak się ruszy to walcz ze złączkami.
Co do tego zablokowanego to musisz go jakoś uruchomić mechanicznie żeby można było z czymkolwiek kombinować.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Ciekawe... Niestety nie mam już mazdy żeby sprawdzić jak to dokładnie było, ale jeszcze jedno pytanie:
Czy ten vris blokuje się w pozycji zamkniętej czy otwartej?
Jeśli w otwartej to pewnie masz zwarcie na styczniku sterującym jego pracą – sprawdź czy jest 12V i jeśli tak to najpewniej to.
Jeśli w zamkniętej, to może są źle podłączone kabelki (odwrotnie) oraz wspomniana wyżej usterka. Ogólnie na żadnym z nich nie powinno pojawiać się napięcie poniżej ~3500 obr.
Czy ten vris blokuje się w pozycji zamkniętej czy otwartej?
Jeśli w otwartej to pewnie masz zwarcie na styczniku sterującym jego pracą – sprawdź czy jest 12V i jeśli tak to najpewniej to.
Jeśli w zamkniętej, to może są źle podłączone kabelki (odwrotnie) oraz wspomniana wyżej usterka. Ogólnie na żadnym z nich nie powinno pojawiać się napięcie poniżej ~3500 obr.
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
blokuje się w pozycji zamkniętej. A co do napięcia to sprawdzę jutro i zrobię edit. Ktore styczniki steruja vrisami? Gdzie one sie znajduja?
edit:
na pierwszym vrisie na obu przewodach 13,5V na drugim vrisie na jednym przewodzie 13,5V na drugim 0.9V(podczas pracy)
Na postoju na wszystkich przewodach po 12V
Poprawka 2 vris blokuje sie w pozycji otwartej od razu po odpaleniu silnika.
edit:
na pierwszym vrisie na obu przewodach 13,5V na drugim vrisie na jednym przewodzie 13,5V na drugim 0.9V(podczas pracy)
Na postoju na wszystkich przewodach po 12V
Poprawka 2 vris blokuje sie w pozycji otwartej od razu po odpaleniu silnika.
- Od: 20 mar 2009, 14:47
- Posty: 11
- Skąd: Grodzisk Mazowiecki
- Auto: KL MX-3 2.5 V6 24V 92r.
Sorki ale nie było mnie jakiś czas...
Tutaj masz link do opisu i czynności serwisowych VRISów:
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php?file=/1995%20Workshop%20Manual/F2/F2-100.gif
Natomiast z tego co napisałeś wynika że drugi dostaje wysterowanie od razu po włączeniu silnika. Ktoś musiałby sprawdzić czym jest sterowany VRIS, ale wynikałoby z tego że masą...
A co się dzieje jak silnik dasz na obroty? Ruszają się te vrisy w ogóle?
Jak nie znajdziesz tego to chyba pozostaje udać się do warsztatu, ale najpierw sprawdź same zawory (jak w instrukcji).
Dodatkowo możesz sprawdzić czy któreś dwa przewody są wspólne dla obu VRISów. wtedy wiesz, że sygnał powinien być na te drugie pary. Więcej nie bardzo Ci mogę pomóc... NA tej stronce co podałem jest dużo informacji gdybyś chciał to dalej zgłębiać.
Powodzenia
Tutaj masz link do opisu i czynności serwisowych VRISów:
http://www.mx-3.com/manuals/showimg.php?file=/1995%20Workshop%20Manual/F2/F2-100.gif
Natomiast z tego co napisałeś wynika że drugi dostaje wysterowanie od razu po włączeniu silnika. Ktoś musiałby sprawdzić czym jest sterowany VRIS, ale wynikałoby z tego że masą...
A co się dzieje jak silnik dasz na obroty? Ruszają się te vrisy w ogóle?
Jak nie znajdziesz tego to chyba pozostaje udać się do warsztatu, ale najpierw sprawdź same zawory (jak w instrukcji).
Dodatkowo możesz sprawdzić czy któreś dwa przewody są wspólne dla obu VRISów. wtedy wiesz, że sygnał powinien być na te drugie pary. Więcej nie bardzo Ci mogę pomóc... NA tej stronce co podałem jest dużo informacji gdybyś chciał to dalej zgłębiać.
Powodzenia
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości