Strona 1 z 6

Wymiana kpl rozrządu | MX-3 V6

PostNapisane: 9 mar 2005, 22:02
przez seed
Witajcie,
czy ktoś orientuje się jaka jest "rozsądna" cena za wymianę rozrzadu w mx-ie z silnikiem V6?
W Poznaniu wołają za tą przyjemność ok 900 zl, razem z jakimś uszczelnieniem wału...
Wydaje mi się to dość drogo. Ale nie znam się na tym i nie wiem czy to uszczelnianie jest potrzebne, może mówiac wał mieli na myśli mnie, hehehe :)))))
pozdrawiam

PostNapisane: 9 mar 2005, 22:07
przez marek
seed napisał(a): Poznaniu wołają za tą przyjemność ok 900 zl


Za samą robociznę?
Bo z częściami to 1700-2000 to normalka. sam napinacz kosztuje 600

PostNapisane: 9 mar 2005, 22:10
przez michal_krakoof
eee...
ja tam dałem za napinacz ori 530!! A to dlatego ze mam dobry upust na klub mazdy... i ze szlo przez JC a nie z hurtowni mazdy!!
GEneralnie od Ceny Marka zaplacilem mniej o okolo 20%...

PostNapisane: 9 mar 2005, 22:13
przez Jaksa
marek napisał(a):1700-2000 to normalka.
Dobrze piszesz Marecki...

PostNapisane: 9 mar 2005, 22:13
przez marek
Ja na szczęście nie robiłem rozrządu, był robiony przez poprzednika :)
I mam na nim obecnie 30kkm zrobione :P
A ceny to podałem mniej więcej na podstawie informacji jakie posiadam, nie miałem potrzeby głebiej wnikać i poszukiwać

PostNapisane: 9 mar 2005, 22:26
przez seed
900 zł to cena robocizny i części, ale bez napinacza bo "zazwyczaj są OK" jak mi powiedzieli.
Pasek to niby będzie made in Japan. Wiec to raczej dobra cena?

PostNapisane: 9 mar 2005, 23:17
przez Jaksa
seed napisał(a):zazwyczaj są OK"
Dobre , oby tak było.

PostNapisane: 9 mar 2005, 23:33
przez JKAUTO
Ja bym przy takim silniku nie ryzykował....

A to już jakos na czasie musisz wymienić.

PostNapisane: 9 mar 2005, 23:46
przez Jaksa
JKAUTO napisał(a):Ja bym przy takim silniku nie ryzykował....
Ryzyka duzego nie ma , tylko robota raz jeszcze. Na błędach się uczymy ( podobno )Temat wałkowany był sporo razy.

Rozrząd – pasek czy łańcuszek?

PostNapisane: 6 lis 2008, 20:45
przez arkusz
Witam.

Właśnie wróciłem z przeglądu rejestracyjnego moją Mazda MX3, wszystko w porządku ale gdy spytałem czy mechanik mógłby określić stan rozrządu to powiedział, że nie ma się co martwić bo w tym modelu na rozrządzie jest łańcuszek a nie pasek... Poza tym go w ogóle nie słychać czyli na pewno nie jest do wymiany.

Mógłby ktoś mi krótko i zwięźle odpowiedzieć czy rozrząd z Mazdy MX3 1.6 z 91 roku ma pasek czy łańcuszek?

Pozdrawiam

PostNapisane: 6 lis 2008, 20:51
przez Magdalena
Pasek :)

PostNapisane: 6 lis 2008, 21:13
przez Xenocyd
arkusz napisał(a):Mazdy MX3 1.6 z 91 roku


Pasek


Nie inaczej, w dodatku silnik SOHC wiec koszt wymiany stosunkowo niewielki (czesci), operacja nieskomlikowana a spokoj pozniej dlugo gwarantowany.

PostNapisane: 6 lis 2008, 22:25
przez zwir_ek
pasek z napinaczem około 200 zł ten lepszy wymiana nic jeżeli wiesz jak. Jeżeli nie to mechanik nie powinien więcej wziąć niż 150-200 zł

PostNapisane: 6 lis 2008, 22:57
przez arkusz
A skoro mechanik powiedzial, że "rozrządu nie słychać" to warto go wymieniać? Nie wiem jak z jego wiedzą skoro mi powiedział, że w tej Mazdzie w rozrządzie jest łańcuszek...

PostNapisane: 8 lis 2008, 22:17
przez zwir_ek
kolego ja mam mazdę MX-3 1.6 16V sohc z 1992 roku i mam pasek. To nie wiem co to za mechanik.... a sam nie możesz zobaczyć co masz? przecież widać chyba że masz osłonę to zdejmij ją to będziesz wiedział co masz... Ale moim zdaniem masz pasek... Mechanikiem jeszcze nie jestem w 100% ale od pewnego czasu już w tym zawodzie pracuje

PostNapisane: 9 lis 2008, 14:19
przez artus
arkusz Mazda 1.6 SOHC napewno ma pasek. Rozrząd wymienia się średnio co 60 tyś km. Jeśli wiesz kiedy był wymieniany pasek i napinacz (tj. przy jakim przebiegu) to patrząc na licznik wiesz kiedy nastąpi czas na wymianę. Jeśli nie wiesz kiedy była wymiana to lepiej zrób to teraz. Jak ci "mechanik" powiedział, że nie słychać rozrządu to mam dla ciebie jedną radę – zmień mechanika. Dodam, że najlepsze paski do Mazd są firmy GATES.

PostNapisane: 9 lis 2008, 18:43
przez ogi888
Ja mam troche inny problem. Przymierzam sie do wymiany paska w 2.0 v6 i tak :
1. na allegro patrzylem i komplet składający się z paska rozrządu "Gates" wzmacnianego, napinacza "GMB Japan" i dwóch rolek "GMB Japan" ... ?? raczej dobry ?? cena 320 zl
2. na innych aukcjach oferuja sie takze z napinaczem hydraulicznym, z tym ze cena jest jeszcze raz taka !! ok 650zl!!

No i teraz stare mechanki gadaja ze najlepiej oczywiscie wymienic caly komplet.... no ale czy "konieczna" jest wymiana takze tego napinacza ?? badz co badz to jest kolejne 300 zl no i do tego wymiana .... czyli prawie 1000 zl za rozrzad .... troche duzo :D

PostNapisane: 10 lis 2008, 16:18
przez artus
ogi888, podaj więcej danych tzn. kiedy był wymieniany rozrząd i co było wymieniane (sam pasek,czy cały rozrząd). Jak cały rozrząd to wystarczy tylko wymiana paska, jak nie wiesz to nie ryzykuj i wymień cały rozrząd. Co do cen i marek to już twój wybór. Cena wymiany nie jest duża, bo popatrz ile trzeba dać za wymianę rozrządu w audi A6 ( ok.3000 zł) BMW serii 5 (ok.2000 zł). Spytaj się swoich mechaników, czy dają rękojmię za robociznę, a jak wymieniają rozrządy to powinni ci doradzić jakie zakupić części.

PostNapisane: 10 lis 2008, 22:50
przez ogi888
Problem w tym ze nie mam pojecia kiedy i co bylo wymieniane. Auto mam od 2 miesiecy i teraz chcialem tak profilaktycznie wymienic rozrzad. No i wlasnie nurtuje mnie co ewentualnie moglo by sie stac jesli bym nie wymienial tego napinacza. Rolki i pasek oczywiscie tak.

PostNapisane: 9 mar 2009, 17:34
przez D4NI3L
dołączam się do tematu. tez mnie to ciekawi