Turkotanie w silniku

Postprzez Anetka » 16 mar 2009, 18:25

<lol> <lol> <lol> działy antystresowe – dobre :)
jeszcze trochę i ze mną trzeba będzie iść do lekarza a nie z moja Madzią :P
dzisiaj oddałam samochodzik do mechanika – czekam na werdykt – co jest..... oby tylko jakaś drobnostka, bo jak nie to nie wiem co zrobie <killer>
dziękuje jednak za słowa pocieszenia i również pozdrawiam :)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez marcin5644 » 16 mar 2009, 19:58

Czekamy Anetko na dobre wieści :)
Mazda 323 (BG) 1.3 8V 91r. – Jedyna Tak Wyjątkowa :)

III Miejsce @ (19.782) – Mega Zlot Sochaczew na 1/4 mili w Klasie A
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 20:15
Posty: 314 (5/1)
Skąd: Łomża/Berlin (DE)
Auto: 2008-2010
Mazda 323 BG 1.3 8V 91r.
2017-
Mazda 6 GJ SkyENERGY 2014 2.0 SKYACTIV-G

Postprzez Anetka » 17 mar 2009, 19:57

NARESZCIE UDAŁO SIĘ !!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
moja ukochana Madzia nie terkocze – panowie mechanicy spisali się na 5 <jupi> <jupi> <jupi>
jeszcze raz rozebrali silnik i obejrzeli sobie dokładnie wszystko – był wymieniony rozrząd i napinacz, ale pod napinaczem jest jeszcze jeden napinacz, ukryty nieco głębiej i to było to !
może uda mi się zrobić zdjęcie to wkleję – ta cześć kosztowała mnie 600 zł
teraz silnik chodzi super i już nic nie turkocze – Panowie tłumaczyli mi to bardzo dokładnie, ale ja byłam taka szczęśliwa, że niewiele z tego zapamiętałam ;) :D <jupi>
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez matysh » 18 mar 2009, 11:18

hehe... rewelacyjnie :) bardzo cieszą mnie te wieści.
U mnie nastąpiła diametralna zmiana – zalałem nowy olej (Gulf 10W40) i delektuję się znowu ciszą pod maską.
Anetka jeżeli będziesz miała czas to faktycznie wrzuć jakąś fotkę, albo nawet nagranie audio/wideo obrazujące efekty pracy mechaników. Ciekaw jestem co tak naprawdę dzieje się w K8.
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez ROMAN-R87 » 18 mar 2009, 13:32

Anetka u ciebie wymieniali prawdopodobnie hydronapinacz rolki napinajacej-mala rzecz a droga jak 100nieszczesc
matysh jak tam oliwka widze ze jak narazie zadowolony jestes?
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Anetka » 18 mar 2009, 23:44

o włanie <jupi> hydronapinacz rolki napinającej :)
niestety drogi jak 100 nieszczęść :] ale to tylko mniejsza część jaką wydałam na Madzię, jakbym zliczyła wszystko to wyjdzie taka suma, że głowa boli – no niestety ;)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez panryjeq » 18 mar 2009, 23:53

czy taki hydronapinacz rolki napinającej znajduje sie rowniez w 323f BA Z5?
mam podobny problem, terkotanie nasilajace sie wraz z nagrzaniem silnika podczas wciskania pedalu gazu, niezaleznie czy jest na biegu czy nie, i jak puszcze gaz to tak jeszcze slychac to terkotanie zwalniajace az calkowicie ucicha :P borykam sie z tym problemem juz pare miesiecy i mam obawy ze mechanicy ktorych porad zasiegalem poprostu nie do konca znaja sie na tym co robia.. :[
Forumowicz
 
Od: 24 wrz 2008, 07:03
Posty: 40
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 323F BA 1.5

Postprzez yasko » 19 mar 2009, 08:16

Anetko,
jaki jest przebieg Twojej Mazdy i kiedy był ostatnio wymieniany rozrząd.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 471 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez ROMAN-R87 » 19 mar 2009, 12:01

panryjeq napisał(a):czy taki hydronapinacz rolki napinającej znajduje sie rowniez w 323f BA Z5?


w Z5 nie ma hydronapinacza, masz o niebo mniejszy koszt jesli chodzi o rozrzad
pozdrawiam
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez matysh » 19 mar 2009, 18:05

ROMAN-R87 napisał(a):matysh jak tam oliwka widze ze jak narazie zadowolony jestes?

no narazie nie mogę marudzić bo za krótko na nim śmigam :)
...jak dobrze, że kolega ma dla mnie hydronapinacz :P
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez ROMAN-R87 » 19 mar 2009, 22:01

matysh napisał(a):kolega ma dla mnie hydronapinacz

niom :D
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez Anetka » 20 mar 2009, 19:38

yasko napisał(a):Anetko,
jaki jest przebieg Twojej Mazdy i kiedy był ostatnio wymieniany rozrząd.
Pozdrawiam


moja Mazdka ma 137 tyś przebiegu – widać, że była bardzo mało użytkowana i kupiłam ją w stanie idealnym ;
jak był silnik i tak rozłożony :D to od razu wymieniłam rozrząd (800 zł) wcześniej miała wymieniony rozrząd na 90 tyś przebiegu – bo była naklejona kartka koło silnika – jeszcze od jakiegoś Niemca ,
wymieniłam jeszcze nieszczęsne popychacze (1200 zł)
jeszcze pasek od alternatora, no i jeszcze łożysko bo było zepsute – to kolejne 200 zł, oczywiście olej i filtr oleju (Shell 10W40)
a na końcu hydronapinacz – 600 zł :|
Ostatnio edytowano 21 mar 2009, 09:38 przez Anetka, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez ROMAN-R87 » 21 mar 2009, 00:22

MAZDA do autko nie dla biedbych ludzi jesli chodzi o eksploatacje-wiem co mowie bo mialem 3 w swoim zyciu i obecnie przesiadlem sie na OPLA
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez yasko » 21 mar 2009, 07:52

Anetka napisał(a):
yasko napisał(a):Anetko,
jaki jest przebieg Twojej Mazdy i kiedy był ostatnio wymieniany rozrząd.
Pozdrawiam


moja Mazdka ma 137 tyś przebiegu – widać, że była bardzo mało użytkowana i kupiłam ją w stanie idealnym ;
jak był silnik i tak rozłożony :D to od razu wymieniłam rozrząd (800 zł) wcześniej miała wymieniony rozrząd na 90 tyś przebiegu – bo była naklejona kartka koło silnika – jeszcze od jakiegoś Niemca ,
wymieniłam jeszcze nieszczęsne popychacze (1200 zł)
jeszcze pasek od alternatora, no i jeszcze łożysko bo było zepsute – to kolejne 200 zł, oczywiście olej i filtr oleju (Schell 10W40)
a na końcu hydronapinacz – 600 zł :|

Producent przwewidywał wymianę napinacza przy 2 wymianie rozrządu, czyli przy 180 tyś.. Pewnie czas i nowy pasek zrobiły swoje. Życzę tyś. km bez kolejnych wydatków.
Pozdrawiam
yasko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 22:06
Posty: 471 (5/6)
Skąd: GTC
Auto: było:
MX-3 V6, Premacy Sportive 2.0, RX-8 HP, Mazda 6 GY 2.0, Mazda 6 GH 2.5, RX-8 R3
jest: 5 Sport 2.0

Postprzez Anetka » 21 mar 2009, 08:42

gdzieś czytałam, że napinacz może zepsuć się przy przebiegu w przedziale 100 tyś – 150 tyś. i bardzo podobnie bywa z popychaczami – wiadomo, że nie ma na to reguły ale z tego co widać zdarza się :D

a co do Mazdy jako drogiego auta w utrzymaniu – no cóż, faktycznie nie jest dla biednych, tym bardziej, że oprócz części lubi sobie łyknąć 13 literków /100 km po mieście – korki , światła itd :|

moją kieszeń wypłukała całkiem nieźle, ale jestem szczęśliwa , że ją mam :)
kiedy wsiadam i jadę tym niesamowitym stworzeniem, wynagradza mi wszystkie moje cierpienia finansowe ;) :D
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez ROMAN-R87 » 21 mar 2009, 10:11

Anetka napisał(a):i lubi sobie łyknąć 13 literków /100 km po mieście – korki , światła itd ysz


a moj zgniłek 11LPG(i motor tez 1,8 ale 4-garowy)-sorki za OT :P ;)
-323 BF E3 jest x18xe
-323 BG B3+LPG jest JGC EVA 4,7V8
-323F BA KF auto naprawa tanie usługi mechaniczne 693447060
-byla C18NZ+LPG
-byla 323 BD E3
-była Z22XE+LPG
-była c14se +lpg
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2007, 22:32
Posty: 976 (0/1)
Skąd: Olsztyn
Auto: ACTROS 2653 6x4
JGC V8

Postprzez matysh » 22 mar 2009, 13:23

nie ma co panikować... jesli mi padnie K8 to wrzucam pod maskę KF bez większych obaw :)
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Postprzez Chappel » 28 kwi 2009, 15:40

Anetka napisał(a):NARESZCIE UDAŁO SIĘ !!!!!!!!!!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
moja ukochana Madzia nie terkocze – panowie mechanicy spisali się na 5 <jupi> <jupi> <jupi>
jeszcze raz rozebrali silnik i obejrzeli sobie dokładnie wszystko – był wymieniony rozrząd i napinacz, ale pod napinaczem jest jeszcze jeden napinacz, ukryty nieco głębiej i to było to !
może uda mi się zrobić zdjęcie to wkleję – ta cześć kosztowała mnie 600 zł
teraz silnik chodzi super i już nic nie turkocze – Panowie tłumaczyli mi to bardzo dokładnie, ale ja byłam taka szczęśliwa, że niewiele z tego zapamiętałam ;) :D <jupi>

@Anetka: Czy po miesiącu nadal cicho?
U mnie klekotanie staje się nie do zniesienia! :( Zastanawiam się nad wymianą hydronapinacza. Kompletny rozrząd wymieniony w lutym ale stukanie wróciło po jakimś tygodniu ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 18:45
Posty: 41
Skąd: Kraków
Auto: MX-3 1.8 V6 '93

Postprzez Anetka » 30 kwi 2009, 19:42

współczuję Ci Chappel bo jak ja słyszałam to terkotanie to dostawałam gorączki i dołów psychicznych , co do mojej Madzi –
:) tak :) nadal cisza – silnik chodzi super – to na 100% był hydronapinacz , turkotanie pojawiało się przy przyśpieszaniu i cichło jak wrzucałam na luz, jeśli masz podobnie to to może właśnie być ten paskudny hydronapinacz
– ale niestety mam nowy problem <killer>
chyba przegub mi poszedł.... jak skręcam w prawo to słyszę
typowe pukanie – puk, puk, puk – jakby ktoś pukał na zewnątrz samochodu....
niedawno też kupiłam komplet opon letnich za 1000 zł :|
a teraz jeszcze chyba ten przegub no i nie wspomnę o tych kwotach wymienionych powyżej.... <killer>
wyjeżdżam na weekend , dlatego wszystkim życzę miłego wypoczynku i oby w trasie Madzie dobrze się spisywały bo to najważniejsze ;) :)
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2008, 17:28
Posty: 24
Auto: Mazda MX-3 1,8 V6

Postprzez matysh » 1 maja 2009, 15:51

mi przy skręcaniu potrafiły stukać łożyska w kolumnach MCP :) sztuka kosztuje chyba 50zł (?)
ten dźwięk słychać w środku jako równomierne pukanie czy na zewnątrz też?
Pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2008, 17:17
Posty: 985
Skąd: Suwałki
Auto: EC K8 | BA B3 | Civic MB3 D15Z8 vtec | CRX ED9 D16Z5 | E30 316i coupe

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323