Bardzo duże spalanie | MX-3 V6

Postprzez m1a1 » 29 sty 2013, 21:54

aves89 napisał(a):A jak najłtwiej sprawdzić czy odpływ paliwa nie jest zapchany?

Teoretycznie da się na ucho... Włączasz zapłon i zdalnie uruchamiasz pompkę paliwa (mostkujesz w złączu diagnosis pin FP z masą i włączy ci się pompa paliwa). Teraz odłączasz sobie przewód podciśnieniowy regulatora ciśnienia paliwa ale od strony zaworka elektromagnetycznego. Jak wytworzysz podciśnienie (strzykawką itp, ustami ewentualnie :P ) to powinieneś słyszeć wyraźną zmianę w pracy pompki paliwa – o ile mnie pamięć nie myli to przy podaniu podciśnienia powinna mieć "lżej", jak puścisz – powinna wrócić do poprzedniego tonu. Dokładnie możesz sprawdzić tylko ciśnieniomierzem demontując wężyki paliwa. Oczywiście ostrożność wskazana na najwyższym poziomie.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez mardock007 » 29 sty 2013, 22:48

filtr paliwa zmieniałeś? może na powrocie jest zapchany. jeśli sie myle to wybaczcie ale mechanikiem nie jestem.... <płacze> <płacze> <płacze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez aves89 » 30 sty 2013, 00:22

mardock007 napisał(a):filtr paliwa zmieniałeś? może na powrocie jest zapchany. jeśli sie myle to wybaczcie ale mechanikiem nie jestem....


Wymieniłem.

m1a1 napisał(a):Teoretycznie da się na ucho... Włączasz zapłon i zdalnie uruchamiasz pompkę paliwa (mostkujesz w złączu diagnosis pin FP z masą i włączy ci się pompa paliwa). Teraz odłączasz sobie przewód podciśnieniowy regulatora ciśnienia paliwa ale od strony zaworka elektromagnetycznego. Jak wytworzysz podciśnienie (strzykawką itp, ustami ewentualnie :P ) to powinieneś słyszeć wyraźną zmianę w pracy pompki paliwa – o ile mnie pamięć nie myli to przy podaniu podciśnienia powinna mieć "lżej", jak puścisz – powinna wrócić do poprzedniego tonu. Dokładnie możesz sprawdzić tylko ciśnieniomierzem demontując wężyki paliwa. Oczywiście ostrożność wskazana na najwyższym poziomie.


Postaram się "na ucho" ocenić :D Ale dopiero w weekend będę miał możliwość sprawdzania/wymian/napraw. Narazie dzięki wszystkim za pomoc. W przyszłym tygodniu opiszę co i jak wyszło i jakie są wyniki.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez m1a1 » 30 sty 2013, 08:29

mardock007 napisał(a):filtr paliwa zmieniałeś? może na powrocie jest zapchany.

Filtr jest po stronie wysokiego ciśnienia więc nie ma wpływu na powrót z wtryskiwaczy :)
Ok to czekamy na wyniki.
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez mardock007 » 30 sty 2013, 16:36

m1a1 napisał(a):
mardock007 napisał(a):filtr paliwa zmieniałeś? może na powrocie jest zapchany.

Filtr jest po stronie wysokiego ciśnienia więc nie ma wpływu na powrót z wtryskiwaczy :)
Ok to czekamy na wyniki.

tak jak pisałem mechanikiem nie jestem :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez m1a1 » 30 sty 2013, 19:43

He ja też nie :P Tak tylko napisałem dla wytłumaczenia :) Pozdrawiam
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez mardock007 » 30 sty 2013, 22:26

nie jesteś ale podejrzewam że nie jednego mechanika mógłbyś wiele nauczyć. napisze Ci tak... szanuje Cie jako forumowicza mającego bardzo dużą wiedzę na temat mechaniki samochodów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez m1a1 » 31 sty 2013, 18:35

Zarumieniłem się :P Interesuję się dla siebie, żebym nie musiał komuś płacić za to co i tak mogę zrobić lepiej :) Taki OT ale fajnie jak do tego jeszcze można komuś innemu pomóc. Także pozdrawiam i czekamy oczywiście na wyniki badań :D
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez aves89 » 3 lut 2013, 22:18

Narazie sprawdziłem że odpływ paliwa nie jest zapchany. TPS'a narazie nie ustawiałem bo silniczek krokowy jest w kąpieli xD We wtorek pojadę i złożę wszystko razem i ustawię TPS i powiem o rezultatach. A za spalanie będą w takim przypadku odpowiedzialne lejące wtryski.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez m1a1 » 3 lut 2013, 23:12

aves89 napisał(a):TPS'a narazie nie ustawiałem bo silniczek krokowy jest w kąpieli xD

Nawet źle ustawiony TPS nie jest w stanie aż tak podnieść spalania, niemniej jednak warto mieć ustawiony dobrze bo wtedy nie ma problemu z dziwną reakcją silnika podczas wyjścia z wolnych obrotów. Wiem że jestem upierdliwy bo wspominam o tym w kolejnym i kolejnym wątku ale chciałem zaznaczyć że to co tak dumnie nazywamy silniczkiem krokowym, w silnikach k8 poprostu nie występuje :P To najzwyklejszy elektrozawór powietrza :)
aves89 napisał(a):A za spalanie będą w takim przypadku odpowiedzialne lejące wtryski.

Zdecydowanie najbardziej prawdopodobna w tym momencie przyczyna. Czekamy więc na wyniki, Pozdrawiam i życzę powodzenia :)
Chcesz z laseczką wsiąść do Mazdy? Zrób se najpierw prawo jazdy :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2012, 10:04
Posty: 216 (2/3)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 3 2017 SkyPassion Eternal Blue Sedan
SkyActiv-G 120KM 6MT,
Yamaha Roadstar 2004,
Była: Mazda mx-3 K8 '93 Blaze Red

Postprzez aves89 » 4 lut 2013, 00:56

m1a1 napisał(a):Wiem że jestem upierdliwy bo wspominam o tym w kolejnym i kolejnym wątku ale chciałem zaznaczyć że to co tak dumnie nazywamy silniczkiem krokowym, w silnikach k8 poprostu nie występuje :P To najzwyklejszy elektrozawór powietrza :)

Nawet nie wiedziałem xD Narazie jak wspomniałem czyści się w kąpieli z płynu do czyszczenia wtrysków. Podobno najlepsza opcja...
m1a1 napisał(a):Zdecydowanie najbardziej prawdopodobna w tym momencie przyczyna. Czekamy więc na wyniki, Pozdrawiam i życzę powodzenia :)

Jutro mam zamiar zamówić jakąś używkę z allegro. Do końca tygodnia powinna być zamontowana i sprawdzona pod względem spalania :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez wiiteekk » 4 lut 2013, 18:23

Dziwne że aż tyle CI pali... 30/100km to chyba z tlumika Ci benzyna leci zamiast spalin :P a tak na poważnie jeśli chodzi o przerywanie to zobaczy rure od przepustnicy do przepływomierza, nawet najdrobniejsza dziurka pokaszani obroty i może szarpać, bo zaciąga lewe powietrze, v-risy źle dzialające tez mogą podnieść spalanie. Sprawdź podłączenia wszystkich podciśnień. Mimo wszystko jednak nie podniesie to spalania do aż takiego stopnia :/
wiiteekk
 

Postprzez aves89 » 5 lut 2013, 00:29

wiiteekk napisał(a):Dziwne że aż tyle CI pali... 30/100km to chyba z tlumika Ci benzyna leci zamiast spalin :P a tak na poważnie jeśli chodzi o przerywanie to zobaczy rure od przepustnicy do przepływomierza, nawet najdrobniejsza dziurka pokaszani obroty i może szarpać, bo zaciąga lewe powietrze, v-risy źle dzialające tez mogą podnieść spalanie. Sprawdź podłączenia wszystkich podciśnień. Mimo wszystko jednak nie podniesie to spalania do aż takiego stopnia :/


Narazie już zamówiłem nowe wtryski. Podejrzewa że przerywanie jest związane z przepustnicą bo po czyszczeniu pojawiły się objawy... Wyregulowanie tps'a powinno pomóc ale oczywiście posprawdzam wszystkie połączenia i ww rurę. Dzięki za podłączenie się do tematu i pomoc. Piona.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez aves89 » 6 lut 2013, 23:41

Ok, więc tak. Po odpaleniu na zimnym silniku nadal ma za wysokie obroty... Na ciepłym już nie przerywa. I po zgaszeniu na ciepłym odpala ok. Tylko że przy sprawdzaniu błędów przy włączonym silniku wymigał mi błąd 12. Sam już nie wiem... To tyle jeśli chodzi o ustawienie tps'a. Wymieniłem też wtryski. Na efekt trzeba poczekać 2-3 dni ale jestem dobrej myśli ( wiem wiem ten mój optymizm :P ) Chciałem też dzisiaj przy okazji wymienić termostat.... no właśnie ale gdzie on jest?? <zawstydzony> Bo cieknie spod korka przy ciepłym silniku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez mardock007 » 7 lut 2013, 13:14

jakiego korka?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Postprzez aves89 » 7 lut 2013, 17:08

Z żółtą naklejką zaraz przy mierniku poziomu oleju z lewej strony.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez wiiteekk » 7 lut 2013, 21:23

a przegrzewa Ci się auto albo jest niedogrzane? W tym aucie w chlodnicy jest układ ciśnieniowy i te korki lubią puszczać ze starości :P
wiiteekk
 

Postprzez aves89 » 8 lut 2013, 00:09

No niby na wskaźniku temperatury jest trochę ponad połowę i się ale jak widzę że gotujący sie płyn wylewa się spod korka to wydaję mi się przegrzewać :P Chociaż w lato przy większych temperaturach wentylator się załączał a wskaźnik raczej był podobnie. A narazie spalanie wygląda trochę lepiej ale powiem więcej jak trochę więcej pojeżdżę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 19:29
Posty: 28
Skąd: Łódź
Auto: MX-3 K8 '91
M6 GG/GY '02

Postprzez wiiteekk » 8 lut 2013, 20:03

W tych mazdach zawsze jest ponad połowe :D u mnie tez :P
wiiteekk
 

Postprzez mardock007 » 9 lut 2013, 01:32

to zmień ten korek kolego:) koszt pewnie około 20 zł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2012, 20:31
Posty: 110
Skąd: Nowe Miasto Lubawskie
Auto: była:MAZDA MX3 1.6 DOHC EC 1994
jest:Peugeot 206 1.4 hdi
będzie: MAZDA 6 ;D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323