Problem z odpaleniem silnika

Postprzez rook » 9 lis 2010, 23:46

Po prostu wyciągnij ten z samochodu i zobacz czy się czymś różnią. Dużo pracy przy tym nie będzie. warto spróbować.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez Small_Boy » 9 lis 2010, 23:52

Taki mam zamiar :–) a gdzie go szukać?
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2007, 00:55
Posty: 123
Skąd: Opole
Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG

Postprzez maris801801 » 10 lis 2010, 00:00

pod radiem ;) po prawiej stronie pedału gazu ;] bd widzial jak sie schylisz i wyciagniesz boczny plastik(obok gazu) ;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez ravo » 10 lis 2010, 12:19

no i tryb awaryjny nic nie pomógł mam już mieszane uczucia :) bo jak by to było coś od zapłonu to chyba by na LPG strzelał, chyba zostaje sonda albo przepływka
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez maris801801 » 10 lis 2010, 15:05

a krokowy? Sprawdzałeś czy sie przypadkiem nie zacina (nie ze nie dziala tylko zacina)? Mialem tak ze nie miał równych obrotów, po chwili stania spadaly i gasl. Wlasnie krokowy byl do wymiany ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez rook » 10 lis 2010, 22:58

Najświeższe wieści w mojej sprawie. Rozrząd sprawdzony. Jest dobrze ustawiony na znaki. Kompresja sprawdzona – jest jeszcze ok. Przy okazji rozbierania w celu sprawdzenia rozrządu wyszło, że pompa wody jest już w stanie agonalnym. Łożysko się niedługo rozsypie i będzie problem. Czy uszkodzona pompa może mieć wpływ na spadek mocy ? Zostało mi jeszcze wymienić wtryskiwacze benzynowe i zobaczę czy ustąpiły szarpania na benzynie i być może poprawi się zapalanie. Macie jeszcze jakieś pomysły co do zmniejszenia osiągów?
PS Jestem załamany :(
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez rook » 11 lis 2010, 21:39

Wymieniłem wtryskiwacze wraz z listwą. Wreszcie pozytywny efekt. Przestało szarpać na benzynie, dobrze się wkręca i z tego co testowałem skończyły się problemy z zapalaniem (testy będą kontynuowane). Cała listwa wtryskowa pokryta jest wewnątrz takim białym nalotem, tak jakby metal się utleniał. W niektórych miejscach jest go więcej. Taki sam nalot znajduje się na wlewie paliwa. Czy to mogła być przyczyna, że zapaprały się wtryskiwacze? Też macie taki nalot na wlewie paliwa w swoich samochodach? Nie wiem co z tym zrobić. Prawdę mówiąc nie chciałbym za pół roku znów wymieniać wtryskiwaczy. Co do poprawy osiągów, to jakbym się starał nie jestem w stanie zejść poniżej 13 s do setki. Nie wiem może nie potrafię dostatecznie szybko zmieniać biegów albo robię zmiany w nieodpowiednim momencie. Może i on taki zawsze był, tylko teraz wydaje mi się, że to już mało. Jakbyście mieli pomysł co do tego białego nalotu to dajcie znać.

EDIT:
Tydzień testów i brak problemów z zapalaniem i jazdą na PB. Najwyraźniej przyczyną były wtryskiwacze a ja nakombinowałem się niepotrzebnie. Jakby ktoś potrzebował to mam 100% sprawny aparat zapłonowy P5 do sprzedania.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez ravo » 2 gru 2010, 15:43

No i ostatecznie rozwiązałem problem hehe aż wstyd mówić, wczoraj mnie już szlak trafił bo rano auto nie odpaliło, poszedłem po startera i od razu kupiłem STP do czyszczenia wtryskiwaczy i 20l VPowera, pojeździłem długo po śniegu sobie <diabełek> i naprawiłem :). Okazuje się że coś było przytkane ale dziwne bo wcześniej też go męczyłem na benzynie i nic nie dawało, nigdy nie wierzyłem w te środki czyszczące ale jednak okazał się zbawienny. Dzis -15 odpalił na cyk wczoraj to samo przed nocą :) W końcu auto w pełni sprawne :) teraz można kupować duperele wizualne.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez rook » 2 gru 2010, 22:41

Widać to samo co u mnie czyli wtryskiwacze. U mnie STP poprawiał sprawę ale raczej na krótko. Być może miałem paliwo złej jakości w baku i to je dobiło. Po wymianie wtrysków też wszystko ok.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez tomaszS » 5 gru 2010, 15:06

Witam!
Panowie, wątek wałkowany od 4 stron ale nadal nie wiem co zrobić.
Mam gaz sekwencyjny. Musze go z rana odpalać kilka minut, dławi się. Musze przekręcić kluczykiem kilkanaście razy aż w końcu chwyci, potem jednak potrafi kilka razy sam zgasnąć. Jak już jest ciepły (i jest na gazie) chodzi jak zegareczek.

Ja niestety jestem typem który z wszystkim jezdzi do mechanika, tyle że oni zawsze twierdzą że to normalne na gazie a jak już to mam iść do gazownika. Gazownik twierdzi natomiast, że odpala na benzynie i to nie wina gazu (w sumie ma racje).

Co mam zrobić, gdzie iść?

Gów** prawda że to normalnie na gazie ponieważ odpalał cały czas normalnie.
Dodam jeszcze że przeszedł niedawno przegląd instalacji gazowej i jest po wymianie wszystkich filtrów itd.
Przepustnica i krokowy wyczyszczony (to akurat sam zrobiłem), stożek szczelny.

Błagam pomocy! :(

Dodam że ostatnio byłem tak wku**** na to, że gdyby któs pod domem chciał mi dać cinquecento które jednak odpala normalnie, zamieniłbym się, pomimo że Madzia to moje oczko w głowie.
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 21:26
Posty: 33

Postprzez rook » 5 gru 2010, 15:24

A czy jak już się rozgrzeje i ładnie pracuje na LPG i z powrotem wrócisz na benzynę to chodzi normalnie czy też są problemy? Może pompa paliwa ma problem z wytwarzaniem odpowiedniego ciśnienia i dlatego się dławi. Układ zapłonowy możesz sobie odpuścić, bo jak na gazie chodzi normalnie to tym bardziej na benzynie powinien. Ja miałem zapieczone wtryski benzynowe u siebie i dlatego miałem problemy z zapalaniem i jazdą na PB.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez tomaszS » 5 gru 2010, 15:43

Witaj!
Dziekuje bardzo za odpowiedź!
Jak spowrotem dam na BP to chodzi już normalnie. Tylko to odpalenie tragiczne...
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 21:26
Posty: 33

Postprzez rook » 5 gru 2010, 15:51

Czyli może wtryski leją jak u mnie przy rozruchu i go zalewa. A czy jak tak kręcisz i kręcisz przy rozruchu i jak już odpali to nie czuć czasem benzyny z wydechu ?
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 5 gru 2010, 16:00

He zastanawia mnie o to za mechanik, który odsyła do gazownika skoro jednoznacznie masz problem z benzyna... Niech gazu nie rusza niech chodzi jak traktor. Wazne zeby chodzil gladko na benzynie. Szczerze to mechanik, ktory nie wie co sie dzieje i odsyla bez powodu. Ja bym na Twoim miejscu pojechal do bardziej obeznanego mechanika, a najlepiej do mechanika, ktory zaklada rowniez gaz wtedy juz Cie nigdzie nie odesle. Wiem, bo sam tak robie :)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez ravo » 5 gru 2010, 16:47

Tomasz skąd jesteś ? znajdź w swoim regionie kogoś sensownego i podjedź. Bo Pan Kaziu to zazwyczaj wie tylko jak wymienić przegub

U mnie też śmierdziało paliwem strasznie przy zapalaniu więc pewnie wtryski także lały ale o dziwo ich czyszczenie pomogło.
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez tomaszS » 5 gru 2010, 16:50

Fakt, śmierdzi paliwem!! I kopci mocniej z rury (jeśli to to jakieś znaczenie).

Jestem z Piekar Śląskich. Jeśli to wada tego co mówicie, to jaki może być koszt naprawy? I zasugerować mechanikowi coś?
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2010, 21:26
Posty: 33

Postprzez rook » 5 gru 2010, 17:02

Koszt: 120 zł za 4 wtryski z przesyłką + 2 godziny pracy. Ewentualnie zrób tak jak kolega. STP i dobre paliwko, może wystarczy przeczyścić.
Forumowicz
 
Od: 30 lis 2008, 11:00
Posty: 141
Skąd: Uniejów

Postprzez maris801801 » 6 gru 2010, 12:55

Jesli jestes z Piekar to do Chorzowa masz blisko ;) Podjedz do serwisu Mazdy na chorzowskiej. Ja i kolega juz tam bylismy, bo rozkładalismy rece. Zdiagnozowali mi to na miejscu za darmo... Zalezy tez od usterki. Czasem musza cos rozebrac i takie tam, ale biora mało bo sie znaja na rzeczy. Jezdzilem po roznych mechanikach i placilem duze pieniadze bo myslalem ze serwis najdrozszy... a okazalo sie ze najtanszy, nawet z gazem sie pobawia... A bedziesz wiedzial co masz z autkiem w 100% hh. No i nie ma kolejki na przyjecia ;d Biora jak cos przyjedzie! ;] Ale moze najpierw sprobuj STP ;] Moze da rade
Pozdrowka!
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez henddrix » 8 gru 2010, 22:36

Witam
Mam obecnie problem z odpalaniem mojej Mazdy mx-3 1.8 v6. Kupilem ja 1,5 tygodnia temu z poczatku normalnie odpalała a ostatnio zaczeła mi odpalac dopiero za któryms tam razem. I z tąd moje pytanie czy moze to byc wina za slabego akumulatora? Mam obecnie jakiejs tandetnej firmy o pojemnosc 55ah a z manualna wyczytałem że do tego silnika powinien byc 60/65 ah. Czy może być on winowajca humorów mojego auta?
Pozdrawiam Łukasz :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 17:18
Posty: 52
Skąd: Ruda Śl.
Auto: Mazda 6 GG 2.3 l

Postprzez maris801801 » 9 gru 2010, 12:40

A kreci przy rozruchu normalnie? jesli kreci a nie odpala to akumulator bedzie dobry. Mozliwe ze cos z zaplonem.
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323