Problem z odpaleniem silnika
Zdaje sie ze na forum czytalem ze moze to tez byc objaw przestawionego rozrzadu o jeden zabek.... ale nie jestem pewny informacja raczej do potwierdzenia
acha i napewno moze miec z tym zwiazek aparat zapłonowy
gdy mialem na wyczerpaniu aparat to na zilmnym silniku fajnie palił i ciagnał jak sie nagrzał przerywał w zakresie do 3500obr/min oraz dluzej zapalal na cieplym, pomogla regeneracja przez uzytkownika tadziol, teraz zapiernicza fajnie
spadlo spalanie, i kopa ma mocniejszego 
- Od: 25 sie 2009, 22:22
- Posty: 96
- Skąd: Katowice
- Auto: Mazda MX3 1,6 dohc 96r
WItam.
Pompa nie podaje paliwa ... nie jestem pewien czy jest to jej wina czy tez moze bezpieczniki lub jakas kosc sie przepalila czytalem o czyms takim na forum.
Ktory to bezpiecznik od pompy paliwa i ewentualnie jak sprawdzić ich sprawność.
Pompa nie podaje paliwa ... nie jestem pewien czy jest to jej wina czy tez moze bezpieczniki lub jakas kosc sie przepalila czytalem o czyms takim na forum.
Ktory to bezpiecznik od pompy paliwa i ewentualnie jak sprawdzić ich sprawność.
-
R3my
Witam ponownie,
Słuchajcie nie mogę odpalić mojej mazdy
Jakiś czas temu zostawiłem ją na noc na polu na mrozie zachodzę rano, przekrecam kluczyk odpaliła normalnie- po czym niechcący ja zadusiłem, więc próbuję znow i klapa;/ mozna krecic i krecic i nic;/ paliwo/gaz jest, iskra jest, sprawdziłem przeplywomierz, działa normalnie.. czy możlwe jest by przeskoczył pasek
Będę wdzięczny za każdą rade, wskazówke...
PS: Aha, sprawdziłem kody blyskowe i wywla mi blad 29 ( 2 dlugie i 9 krótkich ) czy moze to być przyczyną?
Słuchajcie nie mogę odpalić mojej mazdy
PS: Aha, sprawdziłem kody blyskowe i wywla mi blad 29 ( 2 dlugie i 9 krótkich ) czy moze to być przyczyną?
- Od: 10 lut 2010, 20:59
- Posty: 8
Jesli na gazie działa bardzo dobrze to obstawiam przeplywomierz. Jak sprawdziles go czy jest sprawny?? Rozrzad na bank nie przeskoczyl w przeciwnym razie nie chodzilaby nawet na gazie. i sprobuj ją uruchomic na benzynie w trybie serwisowym. Pompa paliwa tez moze byc winna to zalezy od tego jak dlugo jeździsz na gazie i czy dbasz zeby byla zawsze beznyna w zbiorniku. bląd 29 to elektrozawór przewietrzania w EGR.
- Od: 17 sty 2010, 17:17
- Posty: 72
- Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6
GabeekKL, przestala chodzic na gazie ; / w ogóle nie złapie. Sprawdzalem gaz, idzie z weza. Wczesniej jak kreciłem na benzynie to odpaliła po czym natychmiast zgasła, na gazie chodziła b. dobrze.
Teraz, po tym jak niechcący zadusiłem ją przy ruszaniu, nie łapie w ogóle, na benzynie ani gazie.( wydaje mi sie ze wtedy mógł przeskoczyć pasek, ale chciałbym zeby wyraził opinie ktos bardziej obeznany ode mnie )
EDIT: a przepływomierz wyjąłęm, jest w pozycji zamkniętej, lecz można go normalnie przesuwać. Są jakieś inne metody sprawdzania? W trybie serwisowym dalej nie odpala.
Teraz, po tym jak niechcący zadusiłem ją przy ruszaniu, nie łapie w ogóle, na benzynie ani gazie.( wydaje mi sie ze wtedy mógł przeskoczyć pasek, ale chciałbym zeby wyraził opinie ktos bardziej obeznany ode mnie )
EDIT: a przepływomierz wyjąłęm, jest w pozycji zamkniętej, lecz można go normalnie przesuwać. Są jakieś inne metody sprawdzania? W trybie serwisowym dalej nie odpala.
- Od: 10 lut 2010, 20:59
- Posty: 8
To ze przeplywiemierz sie przesuwa to nie znaczy ze dziala. Nie da sie sprawdzic go inaczj niz poprzez podlaczenie do drugiego takiego auta. Sprawdz jeszcze raz tą iskre bo mimo wszystko wydaje mi sie ze wina lezy w aparacie. Rozrzad tez mozesz sprawdzic. W brew pozorom trwa to bardzo krotko. Wykrecasz doslownie 6 srub z oslon przy glowicach wal ustawiasz na zank T i patrzysz na znaki. W K-serii na glowicy od strony chlodnicy w okolicy polączenia pokrywy zaworow z glowica od strony kolektora ssacego jest maly ząbek to znak odniesienia. Na glowicy od strony kabiny znak jest od strony grodzi ale po odchyleniu plastkikowej obudowy widac dwa zabki ktore musza pokrywac sie z dwoma kolkami wybitymi na kole pasowym walka rozrzadu. Dla pewnosci sprawdz. Pozdrawiam.
- Od: 17 sty 2010, 17:17
- Posty: 72
- Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6
Zeby ustawic kolo walu na T musisz skrecic kola maksymalnie w prawo bierzesz klucz chyba 21 dluga przedluzke zakladasz na srube od walu i krecisz. pamietaj by krecic zawsze w prawo. Na rancie kola pasowego jest male naciecie. Weź kogos z dobrą latarką niech swieci na to kolo od gory dokladnie tak jak przy ustawianiu zaplonu. Nad tym kolem na obudowie rozrzadu masz podzialke jest tam cos takiego (' ' ' ' 10' ' ' ' T ) musisz to naciecie na kole pasowym ustawic dokladnie na T. Za pierwszym razem moze ci sie nie udac ustawic znanow wiec krecisz o jeszcze jeden obrot i bedzie dobrze. Wystarczy odkrecic kilka srub zeby zobaczyc znaki nie musisz zdejmowac calych obudów. Po ustawieniu walu na T pierwszy tlok jest w GMP tzn Jak stoisz przed autem to pierwszy od strony paska rozrzadu na 2 dlowicy czyli tej pod kolektorem ssacym.
Tu masz zdjecie jak powinno byc ustawione http://images31.fotosik.pl/272/799f8ffa195fa23f.jpg
Tu masz zdjecie jak powinno byc ustawione http://images31.fotosik.pl/272/799f8ffa195fa23f.jpg
- Od: 17 sty 2010, 17:17
- Posty: 72
- Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6
A paliwo dochodzi?? Nie wiem jaka masz instalacje gazowa. Ja mialem kiedys 323F BG instalacje standardową i pewnego razu tez mialem problem z odpaleniem na benie i na lpg. Wogole nie zaskakiwalo. Winna okazala sie centralka od gazu. Podmienilem na inna i auto smigalo. Srawdz to siebie.
- Od: 17 sty 2010, 17:17
- Posty: 72
- Auto: Mazda 626 GE KL 2,5 V6
Ja miałem podobny problem odpalał na benzynie ale po zagrzaniu sie szalał na obrotach na gazie to samo się działo z tym tylko że potrafił zgasnąć i koniec nie dał sie odpalić. Szukałem wielu przyczyn i wszystko było ok oddałem w końcu oddałem auto do mechanika i co się okazało przepływomierz był zawalony śmieciami. Przeciścili i autko śmiga ąż się chce jeżdzić. A wczesniej to miał problem nawet z odpaleniem nie wiem czy cos w tej sprawie pomoglem lub wprowadzilem ale mowie co mi pomoglo czy moim problemie.
- Od: 7 maja 2009, 22:14
- Posty: 12
- Skąd: Kołobrzeg
- Auto: Mazda MX-3 1.8 24V
Witam posiadam mazde MX3 1.8 V6 benzyna bez lpg. Jechalam nia i w pewnym momencie zgasla (podczas jazdy) zablokowala sie kierownica i zero hamowania. (wychamowalam w kraweznik:() i teraz probuje ja odpalic swieca kontrolki cos kreci ale nie odpali:( co moglo sie stac??? czy ktos moze mi pomoc??? moze komus ez sie cos takiego przytrafilo????
- Od: 19 cze 2010, 17:20
- Posty: 4
Dokłądnie. SPrawdz rozrzad. Tydzien temu tez mi zgasl i okazalo sie ze pasek rozrzadu strzelil. I nie pomoglo rozruszanie silnika. Odkrec jedna srubke i sprawdz. Na szczescie nic sie z tymi naszymi madziami nie dzieje podczas takiej usterki. Ale za wymiane zabulilem 1050zl bo musialem kupic hydrauliczny naciagacz... Tak wiec szykuj sie na spoooore wydatki ;/
- Od: 22 lis 2009, 23:29
- Posty: 14
- Skąd: Bytom
- Auto: Mazda MX3, 1.8 v6, 24v, 140km
Miałem niedawno podobny problem(Madzia zgasła na skrzyżowaniu) mimo prób kręcenia odpalić nie chciała...
Na hol i do mechanika: bez wspomy kiery i hamulca troche ciężko, ale cóż. U mechanika okazało się, że to wina aparatu zapłonowego, a mianowicie spalił się czujnik halla na module aparatu zapłonowego. Wysłałem moduł do regeneracji(gość z allegro) szybko i sprawnie to poszło koszt 200zł
Po krótce: Najlepiej wybierz się z wizytą do mechanika
PzDr i szybkiego rozwiązania !
Na hol i do mechanika: bez wspomy kiery i hamulca troche ciężko, ale cóż. U mechanika okazało się, że to wina aparatu zapłonowego, a mianowicie spalił się czujnik halla na module aparatu zapłonowego. Wysłałem moduł do regeneracji(gość z allegro) szybko i sprawnie to poszło koszt 200zł
Po krótce: Najlepiej wybierz się z wizytą do mechanika
PzDr i szybkiego rozwiązania !
- Od: 30 mar 2010, 18:21
- Posty: 7
- Skąd: Kłodzko
- Auto: Mazda MX3v6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości