wymiana oleju a zwiększone spalanie? – K8
no faktycznie widziałem chyba coś takiego, zastanawia mnie tylko jakim cudem wyświetla mi ten błąd w teście KOEO od razu po zresetowaniu ecu, przeciez ten regulator nie jest w żaden sposób elektrycznie połączony z komputerem...
A wracając do sondy, w mx-3 sonda jest jedno przewodowa? Czy do 1.6 jest taka sama jak do 1,8 v6?
Tak jak z sondą od strony chłodnicy sadze ze nie będzie problemu, tak jak sądzicie jak dam sobie rade z drugą? Jest tam jakiś konkretny dostęp ?
A wracając do sondy, w mx-3 sonda jest jedno przewodowa? Czy do 1.6 jest taka sama jak do 1,8 v6?
Tak jak z sondą od strony chłodnicy sadze ze nie będzie problemu, tak jak sądzicie jak dam sobie rade z drugą? Jest tam jakiś konkretny dostęp ?
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
Przeraziłem się kurcze bo za oryginalną sondę Boscha krzyknęli mi w Intercarsie 370pln za sztukę! 
W miedzy czasie znalazłem sondę do forda probe v6 24v co prawda 2.5 pojemność ale zdaje się ze takie też silniki były montowane w mazdach dobrze mowie?
będzie pasować takie coś?
http://www.allegro.pl/item957549802_ford_usa_probe_ii_2_5_v6_24v_sonda_lambda.html
Na moje oko wtyczka się zgadza, gwint 18mm czyli taki sam jak u nas, nawet chyba kolory przewodów się zgadzają;–)
Dziś sprawdzałem błędy i oprócz błędu 25 nic nie wyrzuciło, czy możliwe jest jednak żeby lambda była sprawna? Wybaczcie moją upierdliwość
Zdaje się ktoś pisał o sprawdzeniu układu dolotowego, dziś sprawdziłem ogólnie wygląda na szczelny, jedne co mnie zaskoczyło, to ze w rurze łączącej przepustnice z filtrem, i na przepływomierzu było dość sporo oleju, też tak macie ?
Chyba zamiast szukać usterek, zacznę szukać dobrego warsztatu, bo niedługo utonę w morzu problemów ;-p
W miedzy czasie znalazłem sondę do forda probe v6 24v co prawda 2.5 pojemność ale zdaje się ze takie też silniki były montowane w mazdach dobrze mowie?
będzie pasować takie coś?

Na moje oko wtyczka się zgadza, gwint 18mm czyli taki sam jak u nas, nawet chyba kolory przewodów się zgadzają;–)
Dziś sprawdzałem błędy i oprócz błędu 25 nic nie wyrzuciło, czy możliwe jest jednak żeby lambda była sprawna? Wybaczcie moją upierdliwość
Zdaje się ktoś pisał o sprawdzeniu układu dolotowego, dziś sprawdziłem ogólnie wygląda na szczelny, jedne co mnie zaskoczyło, to ze w rurze łączącej przepustnice z filtrem, i na przepływomierzu było dość sporo oleju, też tak macie ?
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
Po angielsku blad 25 znaczy: PRC SOLENOID VALVE – Pressure regulator Control ...
na schemacie PRC Solenoid Valve to jest takie cos przy obudowie filtra powietrza...
, sprawdz polaczenia, czy gdzies weze sie nie popsuly itp... a zreszta lap linka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0f ... f328d.html
tutaj znajdziesz PRC solenoid valve a i sprawdz bezpieczniki wszystkie pod maska
pozdrio.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0f ... f328d.html
tutaj znajdziesz PRC solenoid valve a i sprawdz bezpieczniki wszystkie pod maska
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
hmmm a czy to przypadkiem nie jest coś takiego?
zdaje się ze ten zaworek jest połączony z jednej strony gdzieś tam z dolotem jednego z cylindrów, a druga jego cześć idzie do filtra powietrza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8acb97196daf1f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50770ae737af58b6.html
Jakiś czas temu to znalazłem dyndało sobie gdzieś kolo skrzyni biegów ;p założyłem na końcówkę tego zaślepkę bo tak mi radzili i przyczepiłem pod filtrem. To wolne wyprowadzenie powinno byś zatkane czy nie?
Faktycznie przyczyną tego błędu był ten zaworek, odłączył się porostu ;–)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8acb97196daf1f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50770ae737af58b6.html
Jakiś czas temu to znalazłem dyndało sobie gdzieś kolo skrzyni biegów ;p założyłem na końcówkę tego zaślepkę bo tak mi radzili i przyczepiłem pod filtrem. To wolne wyprowadzenie powinno byś zatkane czy nie?
Faktycznie przyczyną tego błędu był ten zaworek, odłączył się porostu ;–)
Ostatnio edytowano 20 mar 2010, 16:59 przez msobecki, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
Naprawiaj jak najszybciej ten PRC. Brak 12V na nim ten biało czerwony kabelek (grubszy cieniutki to sterowanie z ECU).Przerabiałem ten problem.Narazie mostek z EGR i błąd nie wyskakuje.Brak szybkiej reakcji skutkuje uszkodzeniem lambdy i zasyfi przepustnice.
- Od: 17 sty 2010, 12:44
- Posty: 16
- Skąd: Wisła
- Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6
o to ladnie ktoś mi to poskładał
byłbym wdzięczny, z góry dzięki
a jeszcze jak byś mógł, to powiedz mi który wężyk gdzie masz podłączony tzn do czego idzie bo z tego schematu nie bardzo to mogę wyczytać

a jeszcze jak byś mógł, to powiedz mi który wężyk gdzie masz podłączony tzn do czego idzie bo z tego schematu nie bardzo to mogę wyczytać
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
ja sobie dałem z tym spokój bo wariacji dostaje, trzeba mieć cierpliwość żeby rozkminić co do czego i dlaczego jest połączone ;p u mnie ten wężyk nie wchodzi do tego grzybka, tylko obok grzybka do dolotu 6 cylindra bodajże ;–) chyba jest gites, bo zaobserwowałem zwiększona moc w dolnym zakresie obrotów a i spalanie zdaje się zmalało ;–)
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
pozdrawiam
Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
pozdrawiam
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
wybaczcie ze odnawiam temat, ale czy możliwe jest jednak, żeby lambda nie działała poprawnie, a w ECU nie było by żadnego błędu o tym? Spalanie w dalszym ciągu mam jednak wysokie i żadnych błędów mi nie wymryguje..
- Od: 17 kwi 2009, 14:20
- Posty: 76
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości