wymiana oleju a zwiększone spalanie? – K8

Postprzez msobecki » 18 mar 2010, 08:49

no faktycznie widziałem chyba coś takiego, zastanawia mnie tylko jakim cudem wyświetla mi ten błąd w teście KOEO od razu po zresetowaniu ecu, przeciez ten regulator nie jest w żaden sposób elektrycznie połączony z komputerem...

A wracając do sondy, w mx-3 sonda jest jedno przewodowa? Czy do 1.6 jest taka sama jak do 1,8 v6?
Tak jak z sondą od strony chłodnicy sadze ze nie będzie problemu, tak jak sądzicie jak dam sobie rade z drugą? Jest tam jakiś konkretny dostęp ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 18 mar 2010, 21:20

:D Najprosciej bedzie jak otworzysz maske, wezmiesz w reke wiązke od sondy i zerkniesz na to ile tam jest przewodow :) a z reszta juz niestety nie pomoge :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez adidom » 18 mar 2010, 22:23

Sondy są czteroprzewodowe. Dostęp najlepszy spodu :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez msobecki » 19 mar 2010, 15:05

Przeraziłem się kurcze bo za oryginalną sondę Boscha krzyknęli mi w Intercarsie 370pln za sztukę! :|
W miedzy czasie znalazłem sondę do forda probe v6 24v co prawda 2.5 pojemność ale zdaje się ze takie też silniki były montowane w mazdach dobrze mowie?
będzie pasować takie coś? http://www.allegro.pl/item957549802_ford_usa_probe_ii_2_5_v6_24v_sonda_lambda.html
Na moje oko wtyczka się zgadza, gwint 18mm czyli taki sam jak u nas, nawet chyba kolory przewodów się zgadzają;–)

Dziś sprawdzałem błędy i oprócz błędu 25 nic nie wyrzuciło, czy możliwe jest jednak żeby lambda była sprawna? Wybaczcie moją upierdliwość <rotfl>
Zdaje się ktoś pisał o sprawdzeniu układu dolotowego, dziś sprawdziłem ogólnie wygląda na szczelny, jedne co mnie zaskoczyło, to ze w rurze łączącej przepustnice z filtrem, i na przepływomierzu było dość sporo oleju, też tak macie ? :D Chyba zamiast szukać usterek, zacznę szukać dobrego warsztatu, bo niedługo utonę w morzu problemów ;-p
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez Lukano » 19 mar 2010, 20:31

Ja płaciłem 160 zeta w IC za BOSCHA, cztero przewodową.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez adidom » 19 mar 2010, 20:33

Moim zdaniem jeżeli wyświetla ci tylko błąd 25 to sondy są sprawne. Ale nie jestem mechanikiem i mogę się mylić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez djArias » 19 mar 2010, 20:34

ale kolega napisal ze ma 3 bledy: 15,17,25... :)
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez adidom » 19 mar 2010, 20:49

Dziś sprawdzałem błędy i oprócz błędu 25 nic nie wyrzuciło
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez djArias » 19 mar 2010, 20:54

sory nie doczytalem ;) – a robiac lekki OT – mozna kupic nowy regulator cisnienia paliwa do mazdy? (nie uniwersalny) wiecie moze gdzie?
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez msobecki » 19 mar 2010, 23:08

dobre pytanie
Doczytałem się właśnie, że błąd numer 25 to jest elektrozawór regulacji ciśnienia, a przecież to kolo wtrysków nie jest elektrozaworem...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 20 mar 2010, 14:59

Po angielsku blad 25 znaczy: PRC SOLENOID VALVE – Pressure regulator Control ... :D na schemacie PRC Solenoid Valve to jest takie cos przy obudowie filtra powietrza... :D, sprawdz polaczenia, czy gdzies weze sie nie popsuly itp... a zreszta lap linka:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d0f ... f328d.html

tutaj znajdziesz PRC solenoid valve a i sprawdz bezpieczniki wszystkie pod maska :D pozdrio.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez msobecki » 20 mar 2010, 15:41

hmmm a czy to przypadkiem nie jest coś takiego? <rotfl> zdaje się ze ten zaworek jest połączony z jednej strony gdzieś tam z dolotem jednego z cylindrów, a druga jego cześć idzie do filtra powietrza
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f8acb97196daf1f0.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/50770ae737af58b6.html
Jakiś czas temu to znalazłem dyndało sobie gdzieś kolo skrzyni biegów ;p założyłem na końcówkę tego zaślepkę bo tak mi radzili i przyczepiłem pod filtrem. To wolne wyprowadzenie powinno byś zatkane czy nie?

Faktycznie przyczyną tego błędu był ten zaworek, odłączył się porostu ;–)
Ostatnio edytowano 20 mar 2010, 16:59 przez msobecki, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez adidom » 20 mar 2010, 16:58

Tak to jest to :] . Sprawdzę u siebie jak mam połączone i dam Ci znać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Psiku » 20 mar 2010, 17:26

Naprawiaj jak najszybciej ten PRC. Brak 12V na nim ten biało czerwony kabelek (grubszy cieniutki to sterowanie z ECU).Przerabiałem ten problem.Narazie mostek z EGR i błąd nie wyskakuje.Brak szybkiej reakcji skutkuje uszkodzeniem lambdy i zasyfi przepustnice.
Początkujący
 
Od: 17 sty 2010, 12:44
Posty: 16
Skąd: Wisła
Auto: MAZDA MX-3 1,8 V6

Postprzez adidom » 21 mar 2010, 15:02

U mnie jest inaczej podłączone. Ten wężyk co wchodzi z boku jest podłączony tam gdzie ty masz wolne, czyli u góry. A to zboku mam zaślepione.
W poniedziałek zrobię zdjęcie i ci prześle.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez msobecki » 21 mar 2010, 17:24

o to ladnie ktoś mi to poskładał <czarodziej> byłbym wdzięczny, z góry dzięki
a jeszcze jak byś mógł, to powiedz mi który wężyk gdzie masz podłączony tzn do czego idzie bo z tego schematu nie bardzo to mogę wyczytać
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez adidom » 23 mar 2010, 19:16

Sorki popier.. mi się mam tak samo jak ty połączone <glupek2> . Ten wężyk z boku idzie do tego grzybka przy listwie wtryskowej. Tam gdzie nie masz nic wpięte to mam zaślepione.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 22:02
Posty: 1276 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez msobecki » 23 mar 2010, 22:48

ja sobie dałem z tym spokój bo wariacji dostaje, trzeba mieć cierpliwość żeby rozkminić co do czego i dlaczego jest połączone ;p u mnie ten wężyk nie wchodzi do tego grzybka, tylko obok grzybka do dolotu 6 cylindra bodajże ;–) chyba jest gites, bo zaobserwowałem zwiększona moc w dolnym zakresie obrotów a i spalanie zdaje się zmalało ;–)

Wielkie dzięki wszystkim za pomoc.
pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez msobecki » 27 mar 2010, 17:37

wybaczcie ze odnawiam temat, ale czy możliwe jest jednak, żeby lambda nie działała poprawnie, a w ECU nie było by żadnego błędu o tym? Spalanie w dalszym ciągu mam jednak wysokie i żadnych błędów mi nie wymryguje..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 kwi 2009, 14:20
Posty: 76
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MX-3 1.8i V6 24V – EC K8

Postprzez djArias » 27 mar 2010, 19:50

pewnie znowu sie naraze komus :D ale z tego co ja wiem w 70% przypadkow awarie sondy lambda nie sa widziane przez ECU/ECM ... pozdro.
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323