zwiększenie mocy poprzez przestawienie zapłonu
1, 2
Wystarczy pogooglowac jak na calym swiecie w mx-3 ustawiaja zaplon Ci co chca ciapeczke wiecej konikow – jest cala masa mx-3 1.6 dohc 16V ktore w stanach czy kanadzie jezdza na 14 stopniach i nic im sie zlego nie dzieje 
:D
- Od: 10 wrz 2008, 08:49
- Posty: 487
- Skąd: Koszalin/Poznan
- Auto: Seat Ibiza ASZ :)
witam
Czytam sobie co tu piszecie mam mazde bg 92 rok silnik b6 zrobiłem zworke na złaczce diagnostycznej przestawilem zapłon na 14 i jest o wiele lepiej .
w autodacie pisze ze moje auto jest przystosowane na 91 oktan cyli jezeli przestawilem z 10 stopni na 14 to dopasowalem auto bardziej do 95-98oktan
-Jezdze na gazie jezeli nie slychac spalania stukowego moge sobie jeszcze zapłon podkrecić?
-Czy najlepsze spalanie jest w granicy spalania stukowego?![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Czytam sobie co tu piszecie mam mazde bg 92 rok silnik b6 zrobiłem zworke na złaczce diagnostycznej przestawilem zapłon na 14 i jest o wiele lepiej .
w autodacie pisze ze moje auto jest przystosowane na 91 oktan cyli jezeli przestawilem z 10 stopni na 14 to dopasowalem auto bardziej do 95-98oktan
-Jezdze na gazie jezeli nie slychac spalania stukowego moge sobie jeszcze zapłon podkrecić?
-Czy najlepsze spalanie jest w granicy spalania stukowego?
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 3 gru 2009, 02:37
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6
Z mojego doświadczenia z mazdą wiem, bo bawiłem się ustawieniami zapłonu dłuższy czas,że efekt leciutkiego 'zwiększenia' mocy przez wyprzedzenie zapłonu ponad 2-3 stopnie nad norme jest okupiony gorszą kulturą pracy motoru, drganiami silnika i głośniejszą jego pracą. Po nagrzaniu motorka mogą dzwonić zawory i może słabiej ciągnąć. Po tych przygodach wróciłem do ustawień fabyrcznych i sądzę, że tak jest najlepiej i tak już zostanie. Ustawienie parametrów silnika jest wynikiem kompromisu pomiedzy kulturą pracy, spalaniem, osiągami i trwałościa jednostki, Wyprzedzająć go może i troszke poprawimy osiągi (jeśli przesadzimy to się pogorszą) jednak w ten sposób jednocześnie pogarszamy ww pozostałe parametry jego pracy. Podobnie zresztą jest gdy manipuluje się ustawieniem dawek paliwa/powietrza, ciśnieniem doładowania, przerwą na świecy, ustawieniami zaworów (zbyt duży luz lub zbyt mały luz są również szkodliwe). Jeśli komus nie odpowiadają osiągi najlepiej zmienić cały silnik albo kupic inne auto 
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
arturd widzisz skoro pezestawiles 2-3 stopnie i wszystko zaczeło sie pogarszac to znaczy ze miales iskre w gornym punkcie zwrotnym a teraz masz 2-3 stopnie za nim czyli ja tego oczekuje od swojego auta ale przestawilem 4 i narazie cisza tylko poprawa
niechce przesadzic wiec dlatego pytanie:]
niechce przesadzic wiec dlatego pytanie:]
- Od: 3 gru 2009, 02:37
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6
Zakładam, że po wymianie rozrządu panowie ustawili poprawnie zapłon. Ja kręciłem aparatem jedynie woĸół tej pozycji. Lesiux, jeśli po wyprzedzeniu zapłonu masz poprawę odnośnie kultury pracy motoru, to może wskazywać na to, że był on poprzednio zbyt opóźniony a po regulacji trafiłeś na fabryczne nastawy. Przy zbyt opóźnionym zapłonie silnik też będzie głośniej pracował jednak hałas ten będzie inny niż w przypadku zbyt wyprzedzonego, tj. będzie 'wył', dławił podczas próby szybszej jazdy. W końcu nie wiadomo też, czy mechanik ustawił dobrze (dokładnie) na lampę, gdyż jest to metoda trochę na 'oko'. Zależy pod jakim kątem spojrzysz na kreski (błąd paralaksy).
- Od: 23 sty 2009, 10:37
- Posty: 129
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.
U mnie na pewno jest lepiej
zapłon ustawiałem sam na lampie wedle instrukcji w manual
na wolnych obrotach był 14 po zamontowaniu zworki [TEN GND] było dokladnie 11
(w książce to ustawienie jest na 91 oktan)
przestawiłem na 14 i mysle podciagnac jeszcze o 4 zeby z 91 przystosowac go w okolice 100-110do LPG
zapłon ustawiałem sam na lampie wedle instrukcji w manual
na wolnych obrotach był 14 po zamontowaniu zworki [TEN GND] było dokladnie 11
(w książce to ustawienie jest na 91 oktan)
przestawiłem na 14 i mysle podciagnac jeszcze o 4 zeby z 91 przystosowac go w okolice 100-110do LPG
- Od: 3 gru 2009, 02:37
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6
samo przesunięcie całego aparatu zapłonowego w prawo wyprzedza zapłon? Przesunąłem o 2 mm w prawo jakby trochę inaczej silnik chodzi .
tak w prawo lepiej?
- Od: 3 gru 2009, 02:37
- Posty: 21
- Skąd: Lublin
- Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6
żwawiej i ładnie się zbiera juz od 2 tys. obrotów , czuć ,że przyspiesza
hmm czyli jak jeżdżę na bezynie 98 i gazie to podkręcenie o jakieś 2-3 stopnie nie powinno spowodowac żadnych nagatywnych skutków? Jestem w trakcie wymiany całego dolotu oraz wydechu, więc delikatne przestawienie zapłonu może byc odczuwalne w połączeniu z innymi modyfikacjami?
- Od: 16 cze 2008, 20:13
- Posty: 65
- Skąd: Warszawa/Jabłonna
- Auto: MX-3 1.6 98'
Pozwolę sobie zapytać o nieco inny silniczek – d16w1 Hondy. Ostatnio przeszła regulację zaworów i silnik jakby zaczął lekko 'ćwierkać'. Przedtem była cisza (oponiarze myśleli, że to elektryczny :-D ) teraz jest delikatne podzwanianie na wolnych obrotach. Skaner OBD pokazuje 9,5-11 stopni wyprzedzenia. Wg manuala silnik powinien mieć 12 stopni. No i nie wiem: ruszać to, czy zostawić. Autko raczej mułowate jak było, tak jest (105KM w 1300kg kanciastej budzie i 4WD).
2B || !(2B) ? by mcbeth


- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość