zwiększenie mocy poprzez przestawienie zapłonu

Postprzez djArias » 13 lis 2009, 16:30

Wystarczy pogooglowac jak na calym swiecie w mx-3 ustawiaja zaplon Ci co chca ciapeczke wiecej konikow – jest cala masa mx-3 1.6 dohc 16V ktore w stanach czy kanadzie jezdza na 14 stopniach i nic im sie zlego nie dzieje :D
:D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2008, 08:49
Posty: 487
Skąd: Koszalin/Poznan
Auto: Seat Ibiza ASZ :)

Postprzez rafkol3 » 3 gru 2009, 02:46

witam
Czytam sobie co tu piszecie mam mazde bg 92 rok silnik b6 zrobiłem zworke na złaczce diagnostycznej przestawilem zapłon na 14 i jest o wiele lepiej .
w autodacie pisze ze moje auto jest przystosowane na 91 oktan cyli jezeli przestawilem z 10 stopni na 14 to dopasowalem auto bardziej do 95-98oktan
-Jezdze na gazie jezeli nie slychac spalania stukowego moge sobie jeszcze zapłon podkrecić?
-Czy najlepsze spalanie jest w granicy spalania stukowego? :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez arturd » 3 gru 2009, 11:23

Z mojego doświadczenia z mazdą wiem, bo bawiłem się ustawieniami zapłonu dłuższy czas,że efekt leciutkiego 'zwiększenia' mocy przez wyprzedzenie zapłonu ponad 2-3 stopnie nad norme jest okupiony gorszą kulturą pracy motoru, drganiami silnika i głośniejszą jego pracą. Po nagrzaniu motorka mogą dzwonić zawory i może słabiej ciągnąć. Po tych przygodach wróciłem do ustawień fabyrcznych i sądzę, że tak jest najlepiej i tak już zostanie. Ustawienie parametrów silnika jest wynikiem kompromisu pomiedzy kulturą pracy, spalaniem, osiągami i trwałościa jednostki, Wyprzedzająć go może i troszke poprawimy osiągi (jeśli przesadzimy to się pogorszą) jednak w ten sposób jednocześnie pogarszamy ww pozostałe parametry jego pracy. Podobnie zresztą jest gdy manipuluje się ustawieniem dawek paliwa/powietrza, ciśnieniem doładowania, przerwą na świecy, ustawieniami zaworów (zbyt duży luz lub zbyt mały luz są również szkodliwe). Jeśli komus nie odpowiadają osiągi najlepiej zmienić cały silnik albo kupic inne auto :)
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez lesiux » 3 gru 2009, 16:42

ja u siebie mam lekko wyprzedzony i silnik lepiej pracuje, jest bardziej elastyczny i tez ciszej chodzi.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez rafkol3 » 3 gru 2009, 20:53

arturd widzisz skoro pezestawiles 2-3 stopnie i wszystko zaczeło sie pogarszac to znaczy ze miales iskre w gornym punkcie zwrotnym a teraz masz 2-3 stopnie za nim czyli ja tego oczekuje od swojego auta ale przestawilem 4 i narazie cisza tylko poprawa
niechce przesadzic wiec dlatego pytanie:]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez arturd » 4 gru 2009, 11:09

Zakładam, że po wymianie rozrządu panowie ustawili poprawnie zapłon. Ja kręciłem aparatem jedynie woĸół tej pozycji. Lesiux, jeśli po wyprzedzeniu zapłonu masz poprawę odnośnie kultury pracy motoru, to może wskazywać na to, że był on poprzednio zbyt opóźniony a po regulacji trafiłeś na fabryczne nastawy. Przy zbyt opóźnionym zapłonie silnik też będzie głośniej pracował jednak hałas ten będzie inny niż w przypadku zbyt wyprzedzonego, tj. będzie 'wył', dławił podczas próby szybszej jazdy. W końcu nie wiadomo też, czy mechanik ustawił dobrze (dokładnie) na lampę, gdyż jest to metoda trochę na 'oko'. Zależy pod jakim kątem spojrzysz na kreski (błąd paralaksy).
Forumowicz
 
Od: 23 sty 2009, 10:37
Posty: 129
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323C, 1.5, (BA), 96r.

Postprzez rafkol3 » 5 gru 2009, 17:38

U mnie na pewno jest lepiej
zapłon ustawiałem sam na lampie wedle instrukcji w manual
na wolnych obrotach był 14 po zamontowaniu zworki [TEN GND] było dokladnie 11
(w książce to ustawienie jest na 91 oktan)
przestawiłem na 14 i mysle podciagnac jeszcze o 4 zeby z 91 przystosowac go w okolice 100-110do LPG
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez marcin255 » 5 gru 2009, 19:27

samo przesunięcie całego aparatu zapłonowego w prawo wyprzedza zapłon? Przesunąłem o 2 mm w prawo jakby trochę inaczej silnik chodzi .
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez rafkol3 » 6 gru 2009, 01:20

tak w prawo lepiej?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 gru 2009, 02:37
Posty: 21
Skąd: Lublin
Auto: mazda 323f 92 r <BG> 1,6 B6

Postprzez marcin255 » 6 gru 2009, 09:41

żwawiej i ładnie się zbiera juz od 2 tys. obrotów , czuć ,że przyspiesza
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Scorpio » 21 lut 2010, 20:42

hmm czyli jak jeżdżę na bezynie 98 i gazie to podkręcenie o jakieś 2-3 stopnie nie powinno spowodowac żadnych nagatywnych skutków? Jestem w trakcie wymiany całego dolotu oraz wydechu, więc delikatne przestawienie zapłonu może byc odczuwalne w połączeniu z innymi modyfikacjami?
Forumowicz
 
Od: 16 cze 2008, 20:13
Posty: 65
Skąd: Warszawa/Jabłonna
Auto: MX-3 1.6 98'

Postprzez mcbeth » 24 maja 2010, 10:22

Pozwolę sobie zapytać o nieco inny silniczek – d16w1 Hondy. Ostatnio przeszła regulację zaworów i silnik jakby zaczął lekko 'ćwierkać'. Przedtem była cisza (oponiarze myśleli, że to elektryczny :-D ) teraz jest delikatne podzwanianie na wolnych obrotach. Skaner OBD pokazuje 9,5-11 stopni wyprzedzenia. Wg manuala silnik powinien mieć 12 stopni. No i nie wiem: ruszać to, czy zostawić. Autko raczej mułowate jak było, tak jest (105KM w 1300kg kanciastej budzie i 4WD).
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323