Gaśnięcie silnika po odkręceniu korka wlewu oleju

Postprzez tadziol » 28 cze 2005, 19:18

to nie jest silnik KL tylko K8,gaśnie lub spadają wolne obroty na wskutek tego,że dostaje się fałszywe powietrze przed przepływomierz.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez marek » 28 cze 2005, 20:40

tadziol napisał(a):przed przepływomierz.


??

a w jaki sposób??
Przeciez obieg oleju jest podlaczony ZA przeplywka... (mowiac w uproszczeniu)

PS. ja jechalem swoja mazda 220, ale mam silnik KF.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jaksa » 28 cze 2005, 20:51

marek napisał(a):ja jechalem swoja mazda 220, ale mam silnik KF.
:P :P
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez tadziol » 30 cze 2005, 23:05

sorki Marek ma racje,zle napisałem za a nie przed;przepływka odczytuje wtedy mniejsza ilość zasysanego powietrza-w rezultacie uboższa mieszanka
chyba mogę się pomylić po 3 tygodniach polki-galopki po warsztacie?!
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Jacol » 18 paź 2006, 15:26

To ja się dołoże z pytaniem: Czy układ chłodniczy w MX-3 K8 jest ciśnieniowy?? Znaczy sie czy wąż od chłodnicy musi być twardy po zgaszeniu silnika??
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez marek » 18 paź 2006, 22:13

Jacol napisał(a):Znaczy sie czy wąż od chłodnicy musi być twardy po zgaszeniu silnika??


Jest cisnieniowy (jak w wiekszosci aut) ale to nie oznacza ze waz musi byc twardy – nie wiem jakie musialoby panowac w nim cisnienie zeby waz byl twardy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jacol » 18 paź 2006, 22:27

Pytam sie dlatego, bo byłem dzisiaj u mechanika, on coś tam patrzył przy silniku i mówi że wąż od chłodnicy mam za twardy, powiedzial ze jak system jest ciśnieniowy to OK, a jak nie to że uszczelka pod głowicą poszła... nie jestem mechanikiem, a boje sie ze kolo mnie w ch** chce zrobić :P żebym tylko kase wypłacił za robocizne :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez marek » 18 paź 2006, 22:31

To ze waz twardy to nie znaczy ze poszla uszczelka.
Jest wiele innych symptomow – nierowna praca silnika, problemy z rozruchem, podnoszenie sie plynu w zbiorniczku wyrownaczym, bąbelkowanie tamże, wachania poziomu oleju, plynu w chłodnicy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez Jacol » 18 paź 2006, 22:46

No to nic z tych objawów nie mam :P Czyli spoko, a mechaniczek chcial na kase widocznie naciągnąć... eh, co za ludzie :/ Dzieki marek za pomoc :)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez tomekrvf » 18 paź 2006, 23:01

marek napisał(a):a w jaki sposób??
Przeciez obieg oleju jest podlaczony ZA przeplywka... (mowiac w uproszczeniu)

Przez układ przewietrzania silnika
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez marek » 18 paź 2006, 23:46

tomekrvf napisał(a):Przez układ przewietrzania silnika


Doczytaj temat, ja odnosiłem się tylko do podłaczenia obiegu oleju a nie przewietrzania silnika. Swoją drogą jak może przewietranie wpływać na odczyt przepływki skoro nie jest podłączony przed nią? I nie pamiętam również żeby był za nią dając dodatkowe lewe powietrze.

No chyba że Twoja odpowiedź odnosi się do czegos innego.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lis 2003, 02:08
Posty: 2402 (0/14)
Skąd: nad Bałtykiem
Auto: FR+Django+Rail

Postprzez szperal » 26 paź 2009, 10:50

Doklejam (Borys)

Gdy na pracującym silniku wykręcę korek od wlewu oleju to silnik mi gaśnie.
Najgorsze jest to że opinie na ten temat są zupełnie różne: jedni mówią że jest do niedopuszczalne aby silnik zgasł natomiast drudzy twierdzą że w tym w tym silniku jest to normalne. Nie wiem czy mam się tą sprawą zająć czy ją zbagatelizować.

Sprawdźcie prosze jak zachowują się Wasze Mazdy – to Wam zajmie parę minut, a ja będę wiedział co mam dalej robić.
3majta sie
szperal
 

Postprzez rumunn95 » 26 paź 2009, 10:58

moim zdanie silnik ma juz przedmuch jak odkrecisz korek to traci sprezanie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez fazzi » 26 paź 2009, 11:53

Z tego co wiem 90% V6 tak ma – moja też :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Leszek » 26 paź 2009, 12:03

Zbagatelizuj. U mnie tego nie było, ale większa połowa, MX3 które badałem tak miała.
Jakiś tam podpis Leszka :P
Dark Defender
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2008, 19:20
Posty: 3760 (21/55)
Skąd: Grodzisk Wlkp.
Auto: Brak

Postprzez Jacol » 26 paź 2009, 12:30

K8 mi gasła, KL-ZE nie gaśnie...
A tak wogóle niezłe zabezpieczenie antykradzieżowe na noc, wykrecasz korek i idziesz spac do domu, autkiem Ci nie odjadą ;)
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Rafał » 26 paź 2009, 12:46

Jacol napisał(a):niezłe zabezpieczenie antykradzieżowe na noc

Muszę sprawdzić u siebie ;)
Jak zgaśnie po odkręceniu korka to będę miał zabezpieczenie :D
Co zrobię jak zgubię korek, a wyjazd pilny będzie ?? Albo zapomnę wkręcić i uda się odpalić ??

Boję się myśleć :P
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez Suloo » 26 paź 2009, 14:24

rumunn95 napisał(a):moim zdanie silnik ma juz przedmuch jak odkrecisz korek to traci sprezanie

tak to sie mowi jak sie kupuje v6 od kogos kto sie nie zna zeby cene zbic :]
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez niedzwiadek833 » 26 paź 2009, 14:46

Nie przejmuj się tym.
Po odkręceniu korka wlewu oleju jest możliwe że silnik zgaśnie. Jest to spowodowane tym, że odpowietrzenie skrzyni korbowej (silnika) jest połączone z kolektorem ssącym i jak odkręcisz korek to przez odpowietrzenie silnik zaciąga powietrze do kolektora ssącego i zmienia się ciśnienie w kolektorze ssącym i silnik gaśnie. Mam mazdę i jak odkręce korek to też mi gaśnie.
Rafał napisał(a):Jak zgaśnie po odkręceniu korka to będę miał zabezpieczenie
Co zrobię jak zgubię korek, a wyjazd pilny będzie Albo zapomnę wkręcić i uda się odpalić

Nie polecam robić czegoś takiego gdyż jak się faktycznie zapomni wkręcić korek to silnik odpali i pojedzie (nie będzie tylko chodzić na wolnych obrotach) ale przez otwór korka wychlapie olej. Nie dość że mogą być problemy z silnikiem to jeszcze cała komora silnika będzie zarzygana olejem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 wrz 2009, 12:02
Posty: 316 (0/4)
Skąd: GA
Auto: GG L8 03 MT
BM PE 16 MT

Postprzez Cingular » 26 paź 2009, 18:01

dokładnie niedzwiadek833 ma racje otwórz maske i zobaczysz że na delku tym co masz korek od wlewu oleju to jest wężyk podpięty do karbowanej rury dolotu i właśnie przez ten wężyk gdy odkręcisz korek od oleju śilnik ciągnie lewe powietrze i gaśnie i tak będzie prawie zawsze bo niektóre k8 zgasną a niektóre będą ledwo łapać obroty ale nie zgasną tak samo śilnik powinien inaczej chodzić jak sie wyciągnie bagnet od wlewu oleju :) a że klze nie gaśnie widocznie ma to jakoś inaczej zrobione ;) wiec nie ma sie czym przejmować u mnie przed czy po remoncie tak samo gasnie i to nie przez żadne przedmuchy bo śilnik jest jak nowy :D
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2008, 18:26
Posty: 195
Skąd: Żabno
Auto: Mx3 v6 94r,Hornet 600 2002r :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323