Problem z odpaleniem silnika

Postprzez fazzi » 19 lut 2009, 15:45

rysiek_20 napisał(a):jade z predkoscia 10 km/h wrzucam 2 i wciskam pedal na 3/4

Po co przy tej prędkości wrzucasz 2 i dajesz ostro w palnik? To chyba trochę bez sensu... Nie chce mi się zarzynać silnika i sprawdzać ale chyba większość aut się zakrztusi. Jak jedziesz normalnie (2000-3000 rpm) to też są problemy?
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez rysiek_20 » 19 lut 2009, 17:50

sa ale mniejsze. to ze tak napisalem nie oznacza ze tak robie podalem tylko przyklad, wczesniej tak nie bylo., jak kupilem mazde to niec nie szarpalo., dodam ze jezeli jade na dwojce albo trojce i jest kolo 5tys obr i nagle puszcze gaz to tez sie dlawi
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 20 lut 2009, 00:37

po puszczeniu zupelnie gazu przy 5000rpm sie dlawi? Powinien gladko schamowywac silnikiem a paliwo nie trafiac do cylindrow w tej sytuacji wcale. Jesli sie dlawi/szarpie w momencie puszczenia gazu zupelnie, to raczej nie sprawa w zaplonie a w skladzie mieszanki- zbyt bogata?
Stary, odczytaj w koncu bledy, Ci mowie. Ja mialem podobne objawy kiedys, zalewal mi sie zbyt bogata mieszanka, do tego okresami obroty szalaly na jalowym, albo zalatywalo benzyna. Po odczytaniu bledow z ECU wszystko stalo sie jasne- czujnik temp. silnika padl i komputer wariowal z mapami wtrysku. Wymiana, skasowanie bledow i po sprawie. :)

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Lukano » 20 lut 2009, 08:50

rysiek_20 napisał(a):na 2 najbardziej jade z predkoscia 10 km/h wrzucam 2

Nie powinno nic szarpać, nawet od obrotów jałowych. Sprawdzałem dziś u siebie. II bieg, 1k na obrotomierzu,gaz do dechy, wiadomo bardzo słaby przy tych obrotach, ale spokojnie bez szarpnięć wdrapał się wyżej i poszedł.
Tym bardziej mnie to wygląda na kable, tak samo miałem w mx-3. Do 2k bardzo szarpał. najlepiej jak miał byś z kim podmienić na chwile kable, kopułkę, palec i aparat. Bo dla mnie to coś z tego.
Piotr Wozniak napisał(a):Jesli sie dlawi/szarpie w momencie puszczenia gazu zupelnie, to raczej nie sprawa w zaplonie a w skladzie mieszanki- zbyt bogata?

Dziwne, że przy schodzeniu z obrotów dostaje paliwo. powinien być odcięty.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Gapcio » 20 lut 2009, 14:11

Lukano napisał(a):Tym bardziej mnie to wygląda na kable, tak samo miałem w mx-3. Do 2k bardzo szarpał. najlepiej jak miał byś z kim podmienić na chwile kable, kopułkę, palec i aparat. Bo dla mnie to coś z tego.

To samo mialem... zanim sie rozpedzil i wdrapal na obroty to strasznie nim szarpalo silnik wydawal dziwne dzwieki i nie mial mocy... po wymianie kabli bylo juz wszystko ok... jak reka odiol...

a co do zbyt bogatej mieszanki i smierdzenia bena... u mnie akurat byla to sonda lambda...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2007, 17:06
Posty: 1644
Skąd: Miasto Świecącej wieży
Auto: Opel Vectra C 2.2

Postprzez Piotr Wozniak » 20 lut 2009, 17:42

i lambda i czujnik temp. i wiekszosc innych awarii sprawiajacych ze ECU szaleje wyjdzie na odczycie bledow ze zlacza dignostycznego i od tego trzeba zaczynac uwazam, bo trwa 3min. a potrzeba sprzetu za 2zl i nawet sie raczek nie brudzi. Jesli nie ma bledow to sie zaczyna kombinowac dopiero.

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 20 lut 2009, 18:02

w takim razie gdzie w mx3 znajduje się łącze diagnostyczne
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 21 lut 2009, 04:01

otworz maske, po stronie kierowcy, niedaleko podszybia. napis DIAGNOSE czy DIAGNOSTIC na czarnej prostokatnej oslonie plastikowej. Podnosisz ja (zatrzask) i masz zlacze. Jak przeprowadzic badanie masz w dziale "warsztat i obsluga" ze str. glownej i link podawalem w ktoryms poprz. poscie.

dzialaj
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez Piotr Wozniak » 21 lut 2009, 04:06

Obrazek
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 21 lut 2009, 19:43

ok, jutro sie podepne, wystarczy zarówka na 12v czy musi byc dioda ?
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 22 lut 2009, 23:58

mysle, ze dioda, bo ze zlacza jest b. maly prad, bedzie sie ledwo zarzyc, moze byc problem z rozpoznaniem "dlugich" i "krotkich" impulsow. dioda dziala jednostronnie przypominam

+rezystor
+zworka z zaizolowanego kabla

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 28 lut 2009, 13:36

witam dzis kupilem diode rezystor i podlaczylem wszystko tak ja kw schemacie wywala mi jeden bląd -- 25 25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B fakt obroty ostatnio zaczely mi skakac do 2,5 i to sie utrzymywalo przez dlugi czas. MOge to jakos sam naprawic? jeszcze jedno. mysle ze mam uszkodzony termostat poniewaz wskaznik dopiero po 10 minutach jazdy unosi sie do gory czemu nie wyskoczyl mi blad uszkodzonego termostatu?
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez rysiek_20 » 28 lut 2009, 14:10

dodam że po 5 krotkich sygnalach dioda swieci jednym dlugim i potem jest 8 ktorkich, z tego c owyczytalem nnie ma takiego kodu
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 28 lut 2009, 23:42

to co w koncu Ci mruga --25,25- jak pisales najpierw, czy 18- na co wyglada to drugie?
Na KOEO czy KOER to wywala?
Musisz pozadnie zrobic oba testy.
Termostatu Ci nie wyblyska, bo to czesc ktora nie jest spieta z komputerem i on jej nie testuje.
Mozesz tez na poczatek zresetowac komputer (odlaczyc "mase" akumulatora i wciasnac hamulec na pol minuty) poczym zrobic ponownie oba test bledow KOEO i KOER. A noz blad zniknie na dobre?
Pamietaj ze bledow moze byc kilka podawanych po sobie. Spokojnie je pospisuj. Najlepiej wsadz kogos za kierownice i nie przekreci tylko zaplon bez zapalania a potem odpali i w miedzyczasie patrz co mowi Madzia. ;)
Jesli zresetujesz ECU, to normalnym objawem jest ze obroty beda wyzsze troche po odpaleniu i przez pierwsze ok. 20km- jednostka sterujaca powraca do ustawien fabrycznych, przez te ok. 20km ponownie sie "uczy". Nalezy wtedy jechac rozsadnie, najlepiej przejechac ok. 80% tej trasy z przelotowa predkoscia kolo 90km/h, zrobic kilka ruszen, ale za bardzo go nie katowac.
W kazdym razie jest juz trop, bo jest blad, czyli o krok blizej.

pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 1 mar 2009, 12:33

zresetowalem kompa tak jak pisales, wywala mi bląd 25 na 100% i tylko ten Na KOEO i koer
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 2 mar 2009, 00:01

Czyli Elektrozawor regiulacji cisnienia. Czyli jestes w domu.
Niestety gdzie to badziewie jest to nie wiem. zaloz nowy watek "elektrozawor regulacji cisnienia, blad 25"– moze sie znajdzie ktos kto to wymienial, naprawial.
Bez testu bledow bys mogl przyczyny szukac jeszcze dlugo, a tak sprawa jasna :)
pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez rysiek_20 » 2 mar 2009, 00:03

no tak ale jest też 25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B czyli moze byc to i to
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2008, 11:26
Posty: 33
Skąd: Wawa
Auto: MX-3 1.6 93' (wkrótce foty)

Postprzez Piotr Wozniak » 2 mar 2009, 16:37

teoretycznie, tak na prawde mysle ze to literowka- 25 to raczej zawor reg. cisnienia a to drugie by pasowalo na 35.

Tu masz kolegow z podobnym problemem, co prawda silnik Z5 a nie twoj B6, ale podejrzewam, ze naprawic trzeba to samo:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=blad+25
podepnij sie do tego tematu, moze ktorys z nich juz to obczail, albo jak nie to podbijesz temat i bedzie szansa- pierwsze rady co robic juz tam masz...
...



pozdro
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez ziomthc » 27 mar 2009, 12:03

Witam mam taki problem wczoraj pojechalem do kumpla kilka ulic dalej, wszystko było ok pezproblemowo odpalał zadnych problemow nie było z odpalaniem ... postawiłem fure wskoczyłem na kawke i wychodze tak po 1h i du.. nie odpala xD kreci rozrusznikiem zalewa go benzyną bo czuć. Co moze byc tego przyczyną ? kable wysokiego napiecia i kopułka były wymieniane swiece tez xD tak kilka miesiecy temu ;)
ziomthc
 

Postprzez mac02 » 28 mar 2009, 14:15

akumulator?
bezpieczniki?
Początkujący
 
Od: 27 lip 2008, 14:35
Posty: 7
Skąd: warszawa
Auto: mx-3 1,6 DOHC 1995

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323