Nadmierne zużycie płynu chłodniczego, dziwne zachowanie przy wolnych obrotach

Postprzez Szymonaki » 25 maja 2008, 21:55

No to jeszcze raz z poprawionym tematem:)

Mam MX'a w silniku 1.8 V6, i całe mnóstwo kłopotów z Nią związanych:(

No ale od początku.

Autko jest po wymianie filtrów powietrza i paliwa, kabli wysokiego napięcia, akumulatora,bezpieczników i świec.
Posiada instalacje gazową i tu zaczynają się problemy.

1.Pali na benzynie po czym obroty spadają właściwie do 0 , czasem auto gaśnie, natomiast po dodaniu gazu i usłyszeniu "pstryk" czyli po przełączeniu na gaz wszystko jest okej...czyżby silnik krokowy?
Dodatkowo kiedy przełącznik jest ustawiony na gaz, auto pali za 3 razem:|, a gdy na benzyne za 1.


2.Na jałowym biegu przy niskich obrotach , obroty spadają do 500-800,przygasają światła, włącza się wentylator i auto z powrotem wbija się na właściwie obroty, i tak co najmniej raz w ciągu minuty.

3.Tydzień temu dolałem płyn chlodniczy dziś w zbiorniczku wyrównawczym jest na dnie, właściwie sucho...

4.Na postoju, troche kopci, dość dużo białego dymu...dodam, że oleju również bierze za dużo...uszczelka pod głowicą...?

Panowie pomóżcie co jest mojej czarnej dzidzie? czy warto w Nią inwestować czy raczej jak najszybciej sie pozbyć?

Pozdrawiam :) ;)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 14:17
Posty: 12

Postprzez mazur » 25 maja 2008, 22:08

Szymonaki napisał(a):Mam MX'a w silniku 1.8 V6


jak Ty ją w taki mały silniczek zmieściłeś, słyszałem o autach w dieslu – to jeszcze jakoś da rade zmieścić np w takim okrętowym:

Obrazek

ale w 1,8 <glupek2> ??


Szymonaki napisał(a):1.Pali na benzynie po czym obroty spadają właściwie do 0 , czasem auto gaśnie, natomiast po dodaniu gazu i usłyszeniu "pstryk" czyli po przełączeniu na gaz wszystko jest okej...czyżby silnik krokowy?


może przepływomierz?

Szymonaki napisał(a):Dodatkowo kiedy przełącznik jest ustawiony na gaz, auto pali za 3 razem:|, a gdy na benzyne za 1.


dlatego powinieneś odpalać na Pb ;)



Szymonaki napisał(a):2.Na jałowym biegu przy niskich obrotach , obroty spadają do 500-800,przygasają światła, włącza się wentylator i auto z powrotem wbija się na właściwie obroty, i tak co najmniej raz w ciągu minuty.


samoczynny tryb serwisowy?

Szymonaki napisał(a):3.Tydzień temu dolałem płyn chlodniczy dziś w zbiorniczku wyrównawczym jest na dnie, właściwie sucho.


uszczelka pod głowicą

Szymonaki napisał(a):4.Na postoju, troche kopci, dość dużo białego dymu...dodam, że oleju również bierze za dużo...uszczelka pod głowicą...?


patrz wyżej

Szymonaki napisał(a):Panowie pomóżcie co jest mojej czarnej dzidzie? czy warto w Nią inwestować czy raczej jak najszybciej sie pozbyć?


sczytaj błędy i inwestuj ;)
Pozdrowienia ;)
<center>Obrazek</center>
zmiana podświetlania przycisków i zegarów 323F BG/MX-3 – http://tnij.com/podswietlanie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 paź 2007, 11:32
Posty: 252
Skąd: okolice Lubartowa ->Wólka Rokicka / Coventry
Auto: 323F BG 1990 1,8 16V SOHC

Postprzez sepamx3 » 25 maja 2008, 22:28

witam sprawdz czy pod korkiem wlewu oleju nie masz bialego nalotu jak jest tam (ser)to na 99% jest to uszczelka pod glowica
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2008, 20:58
Posty: 83
Auto: mazda mx3 1.6 16V

Postprzez _mario_ » 26 maja 2008, 11:44

Sprawdź jeszcze pompę wody, może przez nią puszczać płyn
japan car...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2008, 18:45
Posty: 266
Skąd: Wadowice
Auto: mx-3 mg zr 126p cult style :)

Postprzez Szymonaki » 26 maja 2008, 20:01

Okej dzięki, jak dokładnie zdiagnozuje wszystko to napisze co i jak :)
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 14:17
Posty: 12

Postprzez kiepaz » 26 maja 2008, 21:58

polecil bym sprawdzenie paska rozrzadu :) u mnie tez spadaly obroty prawie do 0 kolega mi sprawdzil i okazalo sie ze pseudo mechanik o jeden zabek za daleko ustawil pasek od rozrzadu teraz po ustawieniu przez kumpla smiga ze hoho a co do plynu chlodniczego to fakt uszczelka pod glowica i nie wiem czy ma to zwiazek ale jesli to nie uszczelka to moze uszczelniacze zaworow ... pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lis 2007, 10:42
Posty: 165
Skąd: W-M Susz
Auto: mazda 323 f 1.8 dohc. 96 r.

Postprzez Szymonaki » 28 maja 2008, 11:39

Wczoraj zauważyłem jedną prawidłowość...kiedy wyłączam światła na postoju obroty spadają...:|, oraz przy 1000 obrotów silnik dosłownie brzmi jak diesel...czy to przypadłość wszystkich vidlaków 1.8 czy co niepokojące zawory tak klekoczą?
Początkujący
 
Od: 19 maja 2008, 14:17
Posty: 12

Postprzez brii » 28 maja 2008, 12:00

Szymonaki – takie pytanie – ile dałeś za tego MXa?
Zauważyłem prawidłowość sprawdzającą się w większości przypadków:
Cena dobrego MXa to 12 000zł. Jeśli kupuje się za cenę niższą to należy wykonać takie działanie:
12 000zł – cena zakupu = kwota potrzebna na remonty i naprawy.

Szymonaki napisał(a):czy to przypadłość wszystkich vidlaków 1.8 czy co niepokojące zawory tak klekoczą?

Nie – to nie jest normalne
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Rutrix » 28 maja 2008, 16:25

No wiesz brii zawsze można liczyć że miało się niesamowite szczęście i trafiło jedyną niepowtarzalną Mazdę :D
Ja także w to bardzo wierzę ;) choć zobaczymy co wyjdzie podczas przeglądu, na plus trzeba dodać że jeździ, klima działa. I czego tu chcieć więcej ;P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 maja 2008, 12:23
Posty: 7
Skąd: Warszawa
Auto: MX-3 1.8 V6 '91

Postprzez brii » 28 maja 2008, 16:35

Rutrix napisał(a):No wiesz brii zawsze można liczyć że miało się niesamowite szczęście i trafiło jedyną niepowtarzalną Mazdę


brii napisał(a):Zauważyłem prawidłowość sprawdzającą się w większości przypadków:


Jak napisałem – są wyjątki, ale nie zdarzają się często...
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez SLASH » 28 maja 2008, 22:13

Szymonaki napisał(a):czy to przypadłość wszystkich vidlaków 1.8 czy co niepokojące zawory tak klekoczą?



Kolego to bedzie nie miłe ale :) 2 tygodnie temu miałem to samo ... :D Popychacze się odzywają najprawdopodobniej ....wymienilem wszytskie koszt okolo 912 zł za 24 popychacze :) miło prawda :D ......ale mruczenie V-ki po zrobieniu – bezcenne :P
"...Let's leave...oh let's get away Run in fields of time Where there's no reason to hide ..."
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 15:34
Posty: 54
Skąd: Dzierżoniów
Auto: Impeza 2.0
MX-3 KLZE

Postprzez puznies0 » 9 lip 2008, 13:09

ja mialem podobny problem... musialem robic pompe wody bo przez nią uciekal mi płyn... też myslalem ze to uszczelka pod glowica ale na szczescie okazalo sie mniej bolesne... zrobilem caly rozrząd przy okazji... Było mniej bolesne finansowo ale ile sie nawkur.... em przy wymianie tego wszystkiego to tylko ja wiem....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 cze 2008, 16:44
Posty: 456
Skąd: stąd
Auto: Mazda

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323