Nie chodzi na benzynie – czego wina ??
Strona 1 z 1
Witam,
Problem polega na tym, że nie chodzi autko na benzynie (poprzedni właściciel odpalał je ciągle na gazie). Auto odpalić na benzynie idzie, ale odrazu gaśnie, jak pulsacyjnie szybko cisne pedał gazu to obroty skaczą i silnik chodzi, ale tylko przestane i odrazu gaśnie. Wymieniłem już filtr paliwa i nadal jest to samo. Zastanwaaiłem się na pompą czy nie jest zatarta, ale wtedy przy naciskaniu gazu by też nie podawała benzyny, a jednak podaje bo silnik chodzi. Nie mam pojęcia co to może być, ludzie coś wspominali o przepływomierzu, silniczku krokowym i zaśniedziałych przewodach. Co wy o tym sądzicie Czym może być to spowodowane. Z góry dzięki za odpowiedzi i porady
Pozdrawiam DARFE
Problem polega na tym, że nie chodzi autko na benzynie (poprzedni właściciel odpalał je ciągle na gazie). Auto odpalić na benzynie idzie, ale odrazu gaśnie, jak pulsacyjnie szybko cisne pedał gazu to obroty skaczą i silnik chodzi, ale tylko przestane i odrazu gaśnie. Wymieniłem już filtr paliwa i nadal jest to samo. Zastanwaaiłem się na pompą czy nie jest zatarta, ale wtedy przy naciskaniu gazu by też nie podawała benzyny, a jednak podaje bo silnik chodzi. Nie mam pojęcia co to może być, ludzie coś wspominali o przepływomierzu, silniczku krokowym i zaśniedziałych przewodach. Co wy o tym sądzicie Czym może być to spowodowane. Z góry dzięki za odpowiedzi i porady
Pozdrawiam DARFE
- Od: 23 paź 2007, 22:49
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MX-3 1,8 V6 94'
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
KyRy nawet o tym nie myśl ! Jeśli o tym myślisz 
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
skoro odpalal na gazie nie na beznynie i nie bylo benzyny w baku to adie pompa paliwa chodzi na sucha i sie zaciera robie w gazie i ile sie juz tych pomp nazmienialem w roznych autkach to szkoda gadac
odepnij wezyk powrotu od wtrysków przekrec stacyjke zeby ie kontrolki zaswiecily jak zygnie paliwem pompa ok wtryski pozapiekane w co watpie w mazdach sie raczej nei zapiekaja a jesli nei zygnie paliwe pompka paliwa nie zyje ps jest w baku jakbys nie orientowal sie pozdro
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
darfe napisał(a):Zastanwaaiłem się na pompą czy nie jest zatarta, ale wtedy przy naciskaniu gazu by też nie podawała benzyny
moze sie tak dziac moze byc przytarta ale nei zatarta
darfe napisał(a):ludzie coś wspominali o przepływomierzu
bardzo mozliwe w mazdach przepływki sa liche raz moze przezyc strzal a drugi raz jzu nie ;p;p wtedy moze sie tak dziac ze jak dasz pyte to idzie a na wolnych gaśnie sprawdzaj po kolei
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
witam!
mam dokładnie ten sam problem tzn juz go mialem w zeszlym roku a ten problem podczas duzego mrozu jest uciazliwy bo na gazie zimne auto nie bedzie chodzilo przy -20
,wiec odstawilem mazde do warsztatu wymienili mi filtry paliwa i powietrza i mowili ze jeden z wtryskow byl zapchany i wlali jakis srodek na przeczyszczenie ukladu paliwowego wiele te zabiegi nie pomogly a 200 zl poszlo
,wiec wymienilem swiece i tez nic w zdemontowalem zbiornik paliwa zeby go wyplukac i zajrzeć do pompy paliwa no i po tym zabiegu po jakims czasie bylo juz oki ale chce zaznaczyc ze zbiornik nie byl jakos mocno zanieczyszczony, wiec wydaje mi sie ze to chyba wtryski moga byc zanieczyszczone jak je zdemontowac i przeczyscic? pomóżcie
mam dokładnie ten sam problem tzn juz go mialem w zeszlym roku a ten problem podczas duzego mrozu jest uciazliwy bo na gazie zimne auto nie bedzie chodzilo przy -20
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
nie radze samemu sciagac wtrysków bo w mazdach sa liche i sie prosto uszkadzaja
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
Mazdaxxx napisał(a):nie radze samemu sciagac wtrysków bo w mazdach sa liche i sie prosto uszkadzaja
tzn wtrysk przy ostroznym wyciaganiu sie uszkodzi? w jaki sposob? co sie moze stac jesli bede sie obchodzil ostroznie ?
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
łamia sie plastikowe obudowy pozatym musisz cala listwe wyciagac czyli 4 naraz a to nie takie proste zachowac ostroznosc przy tym manewrze 
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
darfe
Musze Cie zasmucic. W 90% masz zamontowaną instalacje gazową starego typu.
Ten silnik współpracuje jedynie w V generacją gazu. Tylko sekwencyjny gaz a jest to spowodowane VRISem ktory steruje dopływem powietrza i w zależności od potrzeb podaje go więcej do silnika co w połączeniu z gazem rozsadza obudowe filtra powietrza
(widzialem juz to w niejednej mx3 v6)
a wtryski pewnie masz juz do wymiany
ps. zobacz czy przypadkiem nie masz zrobionej zwężki w dolocie.
Musze Cie zasmucic. W 90% masz zamontowaną instalacje gazową starego typu.
Ten silnik współpracuje jedynie w V generacją gazu. Tylko sekwencyjny gaz a jest to spowodowane VRISem ktory steruje dopływem powietrza i w zależności od potrzeb podaje go więcej do silnika co w połączeniu z gazem rozsadza obudowe filtra powietrza
(widzialem juz to w niejednej mx3 v6)
a wtryski pewnie masz juz do wymiany
ps. zobacz czy przypadkiem nie masz zrobionej zwężki w dolocie.
MX3 1.6 16V B6-ME EC (było)
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
MX3 1.8 24V6 K8 EC ( było )
Audi A3 1.8T
- Od: 17 lut 2007, 19:36
- Posty: 147
- Skąd: Warszawa
- Auto: A3 1.8T
ja mam gaz starej generacji niestety ale obudową filtra wszystko oki mialem strzal nie raz ostatnio nawet wymienialem cisnieniowy regulator obrotow w znajduje sie pod krokowcem nie wiem co z tymi wtryskami czy podejmowac sie wyjmowac samemu kolega wyzej pisze ze to trudna operacja zauwazylem tylko ze one u mnie sa luzna tzn da sie nimi pokrecic lekko oczywiscie palcami nie wiem jak powinno byc ale czy to jest oki? maialem założona reegulacje dopływu powietrza na dolocie do krokowca ale teraz po wymianie regulatora jest na maxa rozkrecona wiec co to moze byc 
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
yiabol napisał(a):V generacją gazu
IV generacja
323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
No niestety instalacja jest starego typu i chce ją przerobić na sekwencje, ale najpierw musze naprawić to żeby odpalał na benzynce. Jaki może być koszt wymiany tych wtrysków
czy to można samemu zrobić czy jak
wszelkie porady będą bardzo przydatne. A czy jak już mi się uda uruchomić go na benzynie to potem jakoś bardzo szybko spowrotem się to wszystko rozwali przez tą starą instalacje 
- Od: 23 paź 2007, 22:49
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MX-3 1,8 V6 94'
darfe wtryski idzie samemu wymienić ściagsz cala listwe zawleczki i zieniasz a c do ceny wtryskow około 150 zł tu masz aukcje
http://moto.allegro.pl/item262283261_ma ... wacze.html jesli gosc daje razem z listwa to ze zmiana nie ma problemu hmmm i jak bedziesz zapalal na benzynie corano to nigdy nie spiepsza sie wtryski wystarczy zapalac na benie a jesli nie bedziesz tego robil to cieko mi powiedziec kiedy je szlag trafi

323 BG 1.3 16v gaźnik 73KM 1991r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
323 BG 1.3 8v wtrysk 67KM 1990r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1991r
323F BG 1.6 16v gaźnik 88KM 1990r
Fiat Tempra 1.6 8v 75KM 1996r
323F BG 1.6 16v wtrysk 88KM 1993r
323f BA 1.5 16v 88KM 1996r
BMW e36 compact 1.6 8v 105KM 1994r
Mx-3 1.6 16v 107KM 1998r
- Od: 7 wrz 2007, 12:51
- Posty: 721
- Skąd: Kraków
- Auto: mx-3 1.6 107KM 98r
tzn jak sie rozwali ? instalacja gazowa raczej nie powinna ulec uszkodzeniu tylko dlatego ze uruchomisz auto na benzynie? co do wtryskow to mi tez sie przydadza rady ide za chwile wymienic filtr paliwa i powiem czy pomoglo ,rady na temat wtryskow beda bardzo pomocne
- Od: 10 kwi 2007, 19:37
- Posty: 84
- Skąd: okolice Lublina
- Auto: 323f BJ 2.0 Diesel 74KW
I wychodzi na to że wtryski są zapieczone :/ Bo pompa pompuje i ciśnienie ma dobre teraz tylko czy zabierać się za wymianę, czy może za czyszczenie? Co sądzicie ? A jak mam je oczyścić to jakimś specjalnym preparatem czy poprostu szczoteczka jakaś i jechane
?
- Od: 23 paź 2007, 22:49
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: MX-3 1,8 V6 94'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość