Brak mocy przy dodaniu gazu
1, 2
witam mam taki problem,moja mazda przy szybkim dodawaniu gazu zaczyna sie dusić,na wolnych obrotach chodzi w miare równo,wymieniłem juz kopułkie aparatu zapłonowego ale nie pomogło.Czy może byc to przepływomież, czy jeszcze coś
- Od: 18 kwi 2006, 16:16
- Posty: 5
- Skąd: przasnysz
- Auto: mx3 1.8 v6
Maiłem coś takiego... przy dodawaniu gazu (w miarę ostro) silnik się dławił ale jak go rozpędzałem powoli to nabierał prędkości. Nie przekraczał mi wogóle 4000obr/min wiec nie dało sie na benzynie rozpędzić za mocno (max 90km/h). Wymieniłem przepływomierz i wszystko wróciło do normy. Razdzę zrobic test kompa i jeśli to przepływka to wyskoczy chyba nr 8 z tego co pamietam. Pozdro
rutilus
- Od: 18 maja 2005, 21:37
- Posty: 36
- Skąd: Szczerców
- Auto: 323f BG '94 1.6 16V LPG
Witam wszystkich "mazdowiczów". Dwa dni temu ja i moja druga połówka kupiliśmy kolejną mazdę. Mianowicie kolejna to MAZDA MX-3 1.8 V6 bez gazu z 1992 roku. Autko wygląda super, prowadzi się świetnie, silniczek pracuje jak zegareczek:) chodzi równiutko, bez problemu pali, nie kopci, nic nie stuka, po prostu super. Ale... niestety jestem pewien że jeśli chodzi o przyspieszenie to powinno być jeszcze lepiej:). Mimo tego iż pierwsza jazda już dała mi do myślenia że moc jednak gdzieś się schowała to myślę że silniczek na tyle świetnie pracuje że jest to błacha sprawa (przynajmniej taką mam nadzieję). Proszę o radę gdzie szukać utraconej mocy:(. Na razie wymieniłem tylko filtr powietrza (był brudny) ale tylko troche jest lepiej. Co jeszcze powinienem zrobić. Z góry dzięki za wszelką pomoc i przepraszam za takie rozpisywanie. POZDROWIENIA
Ostatnio edytowano 17 wrz 2007, 17:51 przez Gibson, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 maja 2006, 08:36
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 1.8 GE+Mx-3 1.8 V6
uuu mało mocy – temat wielokrotnie poruszany! przewertuj archiwum, było naprawdę dużo informacji poruszonych i wyjaśnionych.
W telegraficznym skrócie co może mieć wpływ na małą moc, słabe przyspieszanie:
– paliwo z du*y (omijaj koncern orlen i wszystkie stacje które biorą paliwo z niego, jak spalisz wszystko zalej v-power racingiem dla testow)
– filtr powietrza – już wymieniłeś
– filtr paliwa – brudny, do wymiany, kosztuje w granicach 35zł
– słaba kompresja na cylindrach – jedź do warsztatu niech Ci sprawdzą kompresję, poczytaj w instrukcji MX-a jaką powinien mieć kompresję. Jak masz za słabą to bida.. remont
– brudne lub przytkane wtryskiwacze – preparat do czyszczenia typu STP
– kable, świece – może tak, może nie, to zależy czy są inne objawy – szarpania, falowanie
– pompa paliwa za małe ciśnienie generuuuuuje... mało barów
... i wiele innych przyczyn które napewno pominąłem, bo ja się nie znam aż tak
Jak już wspominałem przejrzyj forum. Szukaj!:)
W telegraficznym skrócie co może mieć wpływ na małą moc, słabe przyspieszanie:
– paliwo z du*y (omijaj koncern orlen i wszystkie stacje które biorą paliwo z niego, jak spalisz wszystko zalej v-power racingiem dla testow)
– filtr powietrza – już wymieniłeś
– filtr paliwa – brudny, do wymiany, kosztuje w granicach 35zł
– słaba kompresja na cylindrach – jedź do warsztatu niech Ci sprawdzą kompresję, poczytaj w instrukcji MX-a jaką powinien mieć kompresję. Jak masz za słabą to bida.. remont
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
– brudne lub przytkane wtryskiwacze – preparat do czyszczenia typu STP
– kable, świece – może tak, może nie, to zależy czy są inne objawy – szarpania, falowanie
– pompa paliwa za małe ciśnienie generuuuuuje... mało barów
... i wiele innych przyczyn które napewno pominąłem, bo ja się nie znam aż tak
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Sorki, że się podlączam pod temat
michasiek
co to jest dokładniej i jak sie to stosuje? Bo czuje, że od jazdy na gazie przytkały mi się właśnie wtryskiwacze...
michasiek
michasiek napisał(a):preparat do czyszczenia typu STP
co to jest dokładniej i jak sie to stosuje? Bo czuje, że od jazdy na gazie przytkały mi się właśnie wtryskiwacze...
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
W sklepie z częściami motoryzacyjnymi, kosmetykami do aut itp a nawet w sklepach typu Tesco, Real dostaniesz właśnie preparaty do czyszczenia układu paliwowego. Wlewa się je z reguły do baku i one tam wychodzą z paliwkiem i czyszczą z mikrobrudów wtryskiwaczje i wszystko co jest na drodze do nich.
Kosztuje taki preparat w granicach 14-17zł w zależności od miasta
Mają też preparaty do czyszczenia chłodnic, poprawy jakości paliwa i inne
www.stp.com.pl
Na forum był temat kiedyś poruszany, trzeba pogrzebać bo on był pod nazwą stp, uszlachatniacze..
Pozdrówka
Kosztuje taki preparat w granicach 14-17zł w zależności od miasta
Mają też preparaty do czyszczenia chłodnic, poprawy jakości paliwa i inne
Na forum był temat kiedyś poruszany, trzeba pogrzebać bo on był pod nazwą stp, uszlachatniacze..
Pozdrówka
www.fafrowicz.com – Fotografia Ślubna Rzeszów – Dla mazdowiczów zniżki :)
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Moje zabawki MADE IN JAPAN :)
Mazda MX-3 1.8 V6, 1992, Blaze Red, 18"
Honda CBR 600 F4i Sport, 2001
Gibson mam podobne odczucia.Do 3 – 3,5 tyś. wrażenie jakby coś było przytkane nie jest tragicznie ale jednak. Powyżej tych obrotów ' ogień ". Wszystkie filtry wymienione (filtrona), zmiana paliwa polepszyła ' tylko " kulturę pracy silnika (polecam BP 98).
Ktoś tu pisał że ' ten typ tak ma " ze względu na Wris, no tak tylko że Wris to nie dopalacz.
Być może czyszczenie układu paliwowego coś da, ja jednak poczekam na bardziej konkretne recenzje tego zabiegu.
Ktoś tu pisał że ' ten typ tak ma " ze względu na Wris, no tak tylko że Wris to nie dopalacz.
Być może czyszczenie układu paliwowego coś da, ja jednak poczekam na bardziej konkretne recenzje tego zabiegu.
- Od: 11 lut 2007, 11:19
- Posty: 23
- Skąd: Częstochowa
- Auto: MX3 1.8
Wielkie dzięki za zainteresowanie tematem. No na pewno będę musiał wymienić filtr paliwa. I chyba rzeczywiście kupię ten preparat typu STP do czyszczenia wtryskiwaczy. Tak się zastanawiam czy możliwe jest żeby była mała kompresja na cylindrach jeśli silnik tak ładnie pracuje i nie kopci. A tak wogóle to czy może np przyczyną braku mocy może być przepływomierz??
- Od: 5 maja 2006, 08:36
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 1.8 GE+Mx-3 1.8 V6
Czyli ogólnie rozumiem, że powinienem się udać na podłączenie komputera i sprawdzenie błędów. Jeśli to przepływomierz to wyjdzie?? Dzięki za wszelką pomoc. Systematycznie będę sprawdzał co jest nie tak jak już się problem rozwiąże to powiadomie.
- Od: 5 maja 2006, 08:36
- Posty: 29
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 626 1.8 GE+Mx-3 1.8 V6
ja mialem ten sam problem z przyspieszeniem w 1.8 v6 na koncu kolektora przed tłumikiem jest blaszany filtr(katalizator) no i sie urwał zatkał przelot powietrza i gdy go usunełem wszystko wrociło do normy przyspiesza az miło
Ostatnio edytowano 28 lis 2008, 14:34 przez wrona, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 27 paź 2007, 14:31
- Posty: 12
- Skąd: gdańsk
- Auto: mada mx3 1.8 V6 95
mam pytanie czy oriętujecie się gdzie w poznaniu sprawdzą mi na kompie mx3 95rok
- Od: 15 cze 2006, 22:34
- Posty: 7
- Skąd: Ocieszyn
- Auto: mazda Mx-3 1.6 16V '95 LPG
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość