Czujnik wentylatora (już wszystko działa)
1, 2
Czy za załączanie wentylatora odpowiada ten sam czujnik co temperatury silnika?
Bo jeśli nie to gdzie to gdzie może być zlokalizowany.
Wskaźnik temperatury działa normalnie ale wentylator się nie załącza a jest sprawny
Bo jeśli nie to gdzie to gdzie może być zlokalizowany.
Wskaźnik temperatury działa normalnie ale wentylator się nie załącza a jest sprawny
Ostatnio edytowano 8 cze 2007, 19:19 przez Marcino, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
a czemu wnioskujesz, że ma się włączać ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
- Od: 18 lis 2003, 16:31
- Posty: 1097
- Skąd: Warszawa
- Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet
Stojąc w korku temperatura szła w górę a wentylator siedział cicho. Musiałem zjechać aby nie przegrzać silnika.
W manualu jest pokazany tylko czujnik temp. silnika i nie wiem co odpowiada za załączenie wentylatora
W manualu jest pokazany tylko czujnik temp. silnika i nie wiem co odpowiada za załączenie wentylatora
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Sugerowałem się cały czas tym opisem a w nim ani wzmianki o czujniku wentylatora
Dołączam jeszcze schemat:
Dołączam jeszcze schemat:
Ostatnio edytowano 9 kwi 2015, 22:10 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
W MX-3 1.8 V6 są trzy czujniki : czarny jednostykowy, podaje informacje o temperaturze cieczy chłodzącej na wskaźniku – ten masz dobry skoro wskazówka się wychyla. Następnie jest czujnik dwustykowy w zielonej kostce i ten decyduje o długości trzymania auta na ssaniu. Czujnik wentylatora jest taki sam jak ten od ssania, tyle że ma czarną kostkę
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
jacks napisał(a):czarny jednostykowy, podaje informacje o temperaturze cieczy chłodzącej na wskaźniku – ten masz dobry skoro wskazówka się wychyla. Następnie jest czujnik dwustykowy w zielonej kostce i ten decyduje o długości trzymania auta na ssaniu
obydwa zlokalizowane i znajdują się obok siebie. Dwustykowy jest u mnie bardziej szary niż zielony.ale gdzie jest ten trzeci ?
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Właśnie dostałem lekkiego szoku jak dowiedziałem o cenie czujnika
A co lepsze zaleca się wymianę dwóch tzn:
sam włącznik(czujnik) wentylatora -90pln
i jeszcze czujnik przesyłający info do ECU – 70pln
chyba zrobie sobie magiczny guziczek do załączania wentylatora
A co lepsze zaleca się wymianę dwóch tzn:
sam włącznik(czujnik) wentylatora -90pln
i jeszcze czujnik przesyłający info do ECU – 70pln
chyba zrobie sobie magiczny guziczek do załączania wentylatora
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Po co wymieniac dwa, skoro tylko jeden jest uszkodzony ? Ten wysylajacy dane do kompa decyduje o ssaniu. To wlasnie ten w zielonej kostce. Jesli wydaje Ci sie,za auto zbyt dlugo trzyma na ssaniu, to moze byc to ten czujnik,ale niekoniecznie, bo tak objawia sie rozwniez uszkodzony termostat, zwlaszca zima. Najlepiej zmierzyc rezystancje na czujniku,ale nie pamietam ile powinna dokladnie wynosic przy 25 i 90 stopniach Celcjusza. Informacje na ten temat znajdziesz we wczesniejszych postach o czujniku temperatury lub moze ktos napisze w tym poscie
POZDRAWIAM
POZDRAWIAM
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
Co do ssania to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opisałem tylko to co pokazywał mi gość w sklepie w katalogu, że zaleca się wymianę dwóch a nie że trzeba wymienić dwa. Tylko najlepsze jest to że ja w dalszym ciągu nie wiem gdzie znajduje się ten który muszę wymienić 
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
jacks stokrotne dzięki za fotki. Jutro zerknę pod maskę bo dzisiaj nie mam auta. Ale niemożliwe jest żebym tego czujnika nie zauważył i nie przypominam sobie na tą chwilę aby on się tam znajdował.
Ale tak jak mówię zerknę jutro z samego rana.
Ale tak jak mówię zerknę jutro z samego rana.
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Tak jak mówiłem u mnie nie ma czujnika w tym miejscu
Ostatnio edytowano 9 kwi 2015, 22:12 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Powód: Zdjęcia na serwer MS
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Wiec to moze byc przyczyna tej roznicy. W takim razie zeby zidentyfikowac czujnik wentylatora nalezy uruchomic silnik, otworzyc maske i wypiac kostke od czujnika. Jesli wypniesz wiazke od wentylatora, to powinien sie on automatycznie uruchomic. Jesli bedzie do czujnik od ssania,to auto powinno chodzic caly czas na wysokich obrotach, tak jakby caly czas chodzilo na ssaniu. Byc moze w wersji z USA czujnik wysylajacy dane do ECU i ten wysylajacy dane na wskazowke, to jeden czujnik,a nie dwa, jak w przypadku wersji europejskiej. Ciekawe tylko czy nie ma roznicy w rezystancji tych czujnikow ?
- Od: 26 sie 2005, 08:00
- Posty: 131
- Skąd: Mława
- Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM
jacks napisał(a):Jesli wypniesz wiazke od wentylatora, to powinien sie on automatycznie uruchomic. Jesli bedzie do czujnik od ssania,to auto powinno chodzic caly czas na wysokich obrotach, tak jakby caly czas chodzilo na ssaniu. Byc moze w wersji z USA czujnik wysylajacy dane do ECU i ten wysylajacy dane na wskazowke, to jeden czujnik,a nie dwa, jak w przypadku wersji europejskiej.
Ale czy w tym przypadku po zmostkowaniu przewodów w kostce na wyłączonym silniku nie powinien się włączyć wentylator ?
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
Jezeli wypniesz ta koske która jest oznaczona kolorem zielonym i zapalisz silnik to wentylator sie uruchomi
Nic sie nieuruchomi po zmostkowaniu kostek te czujniki niedziałaja na tej zasadzie to by bylo zbyt proste
Nic sie nieuruchomi po zmostkowaniu kostek te czujniki niedziałaja na tej zasadzie to by bylo zbyt proste
- Od: 7 sty 2007, 01:02
- Posty: 58
- Skąd: Rabka-Zdrój(PL)Limerick(IRL)
- Auto: Az3 1.5 16V DOHC i Mx3 V6 1993
ludzie....rany boskie....Marcino wykonaj prosty test:przy załączonym zapłonie zmostkuj TEN do GND i naciśnij lekko pedał gazu,wentylator musi się włączyć.W ten sposób sprawdzisz całą instalację i reakcję kompa.
tadziol masz u mnie duuuuże
jak widać przez telefon również da się naprawić auto.
Respekt dla Ciebie bo mało kto potrafi zdiagnozować usterkę i określić w którym miejscu tkwi problem.
Wszystko działa jak należy
Respekt dla Ciebie bo mało kto potrafi zdiagnozować usterkę i określić w którym miejscu tkwi problem.
Wszystko działa jak należy
Ostatnio edytowano 12 cze 2007, 17:34 przez Marcino, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 22 kwi 2005, 10:15
- Posty: 494
- Skąd: Bytom
- Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości