Czujnik wentylatora (już wszystko działa)

Postprzez Marcino » 22 maja 2007, 20:14

Czy za załączanie wentylatora odpowiada ten sam czujnik co temperatury silnika?
Bo jeśli nie to gdzie to gdzie może być zlokalizowany.
Wskaźnik temperatury działa normalnie ale wentylator się nie załącza a jest sprawny
Ostatnio edytowano 8 cze 2007, 19:19 przez Marcino, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez polnik@studio » 24 maja 2007, 12:18

a czemu wnioskujesz, że ma się włączać ?
[url=http://www.polnik-studio.pl/]systemy informatyczne[/url] || [url=http://www.athleticshop.com.pl/]sprzęt fitness[/url] || [url=http://www.trampoliny.com.pl.pl/]trampoliny[/url] || [url=http://www.ogrodowe-meble.pl/]meble ogrodowe[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2003, 16:31
Posty: 1097
Skąd: Warszawa
Auto: Kia pro cee'd/ Toyota Starlet

Postprzez Marcino » 25 maja 2007, 13:40

Stojąc w korku temperatura szła w górę a wentylator siedział cicho. Musiałem zjechać aby nie przegrzać silnika.

W manualu jest pokazany tylko czujnik temp. silnika i nie wiem co odpowiada za załączenie wentylatora
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez Marcino » 25 maja 2007, 16:08

Tak też zrobiłem i się kręci jak szalony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez Marcino » 25 maja 2007, 16:49

Sugerowałem się cały czas tym opisem a w nim ani wzmianki o czujniku wentylatora
schemat_cz.jpg


Dołączam jeszcze schemat:
schemat_wen.jpg
Ostatnio edytowano 9 kwi 2015, 22:10 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez jacks » 26 maja 2007, 19:34

W MX-3 1.8 V6 są trzy czujniki : czarny jednostykowy, podaje informacje o temperaturze cieczy chłodzącej na wskaźniku – ten masz dobry skoro wskazówka się wychyla. Następnie jest czujnik dwustykowy w zielonej kostce i ten decyduje o długości trzymania auta na ssaniu. Czujnik wentylatora jest taki sam jak ten od ssania, tyle że ma czarną kostkę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Marcino » 27 maja 2007, 09:56

jacks napisał(a):czarny jednostykowy, podaje informacje o temperaturze cieczy chłodzącej na wskaźniku – ten masz dobry skoro wskazówka się wychyla. Następnie jest czujnik dwustykowy w zielonej kostce i ten decyduje o długości trzymania auta na ssaniu


obydwa zlokalizowane i znajdują się obok siebie. Dwustykowy jest u mnie bardziej szary niż zielony.ale gdzie jest ten trzeci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez Marcino » 30 maja 2007, 11:28

Właśnie dostałem lekkiego szoku jak dowiedziałem o cenie czujnika

A co lepsze zaleca się wymianę dwóch tzn:
sam włącznik(czujnik) wentylatora -90pln :|
i jeszcze czujnik przesyłający info do ECU – 70pln :|

chyba zrobie sobie magiczny guziczek do załączania wentylatora :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez jacks » 30 maja 2007, 11:55

Po co wymieniac dwa, skoro tylko jeden jest uszkodzony ? Ten wysylajacy dane do kompa decyduje o ssaniu. To wlasnie ten w zielonej kostce. Jesli wydaje Ci sie,za auto zbyt dlugo trzyma na ssaniu, to moze byc to ten czujnik,ale niekoniecznie, bo tak objawia sie rozwniez uszkodzony termostat, zwlaszca zima. Najlepiej zmierzyc rezystancje na czujniku,ale nie pamietam ile powinna dokladnie wynosic przy 25 i 90 stopniach Celcjusza. Informacje na ten temat znajdziesz we wczesniejszych postach o czujniku temperatury lub moze ktos napisze w tym poscie

POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Marcino » 30 maja 2007, 12:35

Co do ssania to wszystko jest w jak najlepszym porządku. Opisałem tylko to co pokazywał mi gość w sklepie w katalogu, że zaleca się wymianę dwóch a nie że trzeba wymienić dwa. Tylko najlepsze jest to że ja w dalszym ciągu nie wiem gdzie znajduje się ten który muszę wymienić :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez Gawron » 30 maja 2007, 12:46

W 323 BG jest na termostacie z jednożyłowym przewodem

a wygląda podobnie jak 18-840C na rysunku pokazanym przez Porka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2006, 14:44
Posty: 78
Skąd: gdzieś w zachodniopomorski
Auto: 323BG 91r sedan 1.3i 16V

Postprzez jacks » 30 maja 2007, 13:01

Specjalnie przed chwila zrobilem zdjecia i opisalem, ktory czujnik za co odpowiada

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Marcino » 31 maja 2007, 10:30

jacks stokrotne dzięki za fotki. Jutro zerknę pod maskę bo dzisiaj nie mam auta. Ale niemożliwe jest żebym tego czujnika nie zauważył i nie przypominam sobie na tą chwilę aby on się tam znajdował.
Ale tak jak mówię zerknę jutro z samego rana.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez Marcino » 1 cze 2007, 12:30

Tak jak mówiłem u mnie nie ma czujnika w tym miejscu
czuj_wen.jpg

czuj_wen1.jpg
Ostatnio edytowano 9 kwi 2015, 22:12 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Zdjęcia na serwer MS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez jacks » 1 cze 2007, 16:41

Jak to mozliwe,zeby w identycznym silniku, a mowa tu o K8,nie bylo takich samych czujników co w drugim K8 ?

Moze niech sie ktos wypowie,kto sie na tym zna, bo ja nie rozumiem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez jacks » 2 cze 2007, 15:30

Wiec to moze byc przyczyna tej roznicy. W takim razie zeby zidentyfikowac czujnik wentylatora nalezy uruchomic silnik, otworzyc maske i wypiac kostke od czujnika. Jesli wypniesz wiazke od wentylatora, to powinien sie on automatycznie uruchomic. Jesli bedzie do czujnik od ssania,to auto powinno chodzic caly czas na wysokich obrotach, tak jakby caly czas chodzilo na ssaniu. Byc moze w wersji z USA czujnik wysylajacy dane do ECU i ten wysylajacy dane na wskazowke, to jeden czujnik,a nie dwa, jak w przypadku wersji europejskiej. Ciekawe tylko czy nie ma roznicy w rezystancji tych czujnikow ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 08:00
Posty: 131
Skąd: Mława
Auto: Audi A6 (C5) Sedan 2.8 V6 193 KM

Postprzez Marcino » 2 cze 2007, 16:40

jacks napisał(a):Jesli wypniesz wiazke od wentylatora, to powinien sie on automatycznie uruchomic. Jesli bedzie do czujnik od ssania,to auto powinno chodzic caly czas na wysokich obrotach, tak jakby caly czas chodzilo na ssaniu. Byc moze w wersji z USA czujnik wysylajacy dane do ECU i ten wysylajacy dane na wskazowke, to jeden czujnik,a nie dwa, jak w przypadku wersji europejskiej.


Ale czy w tym przypadku po zmostkowaniu przewodów w kostce na wyłączonym silniku nie powinien się włączyć wentylator ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Postprzez riplej » 3 cze 2007, 14:34

Jezeli wypniesz ta koske która jest oznaczona kolorem zielonym i zapalisz silnik to wentylator sie uruchomi

Nic sie nieuruchomi po zmostkowaniu kostek te czujniki niedziałaja na tej zasadzie to by bylo zbyt proste :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 sty 2007, 01:02
Posty: 58
Skąd: Rabka-Zdrój(PL)Limerick(IRL)
Auto: Az3 1.5 16V DOHC i Mx3 V6 1993

Postprzez tadziol » 6 cze 2007, 20:46

ludzie....rany boskie....Marcino wykonaj prosty test:przy załączonym zapłonie zmostkuj TEN do GND i naciśnij lekko pedał gazu,wentylator musi się włączyć.W ten sposób sprawdzisz całą instalację i reakcję kompa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Marcino » 8 cze 2007, 19:07

tadziol masz u mnie duuuuże <piwo> jak widać przez telefon również da się naprawić auto.
Respekt dla Ciebie bo mało kto potrafi zdiagnozować usterkę i określić w którym miejscu tkwi problem.
Wszystko działa jak należy
Ostatnio edytowano 12 cze 2007, 17:34 przez Marcino, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2005, 10:15
Posty: 494
Skąd: Bytom
Auto: 6 kombi 2.0 diesel 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323