Witam,
Mam Mazdę mx3 V6 24V automat. Po odpaleniu zimnego silnika wchodzi na wysokie obroty (2000 rpm) obroty zaczynają po woli się obniżać w pewnym momencie stukanie ustaje, po jeszcze dłuższej chwili obroty są już normalne czyli koło 500- 600 rpm. I dopóki silnik jest nagrzany kręci ok. Stukanie jest w silniku.
Wysokie obroty do 2000rpm i stukanie. Co może być przyczyna ?
Strona 1 z 1
xwiki napisał(a):Po odpaleniu zimnego silnika wchodzi na wysokie obroty (2000 rpm)
zimny silnik chodzi na ssaniu – jest to normalny objaw
xwiki napisał(a): obroty zaczynają po woli się obniżać
gdyż ECU redukuje ssanie wraz z nagrzewaniem się silnika
xwiki napisał(a):w pewnym momencie stukanie ustaje
gdyż stukanie HLA które jest cechą charakterystyczną większości V-ek jest najbardziej intensywne na zimnym silniku – jak się nagrzeje tu ustaje, a raczej staje się po prostu cichsze
xwiki napisał(a):po jeszcze dłuższej chwili obroty są już normalne czyli koło 500- 600 rpm
a dokładniej 750 – zwróć uwagę, że podziałka obrotomierza między 0 a 1000 nie jest wyskalowana równomiernie
xwiki napisał(a):dopóki silnik jest nagrzany kręci ok
no to super

xwiki napisał(a):Stukanie jest w silniku
a dokładniej w jednej lub obu głowicach
a jako, że o tym wszystkim było już na forum tyle, że encyklopedię można by napisać – temat poleci niedługo do kosza. Proszę Cię, żebyś przed założeniem kolejnego użył szukajki i przeczytał regulamin działu – znajdziesz tam instrukcje jak prawidłowo nazwać temat
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Na wstępie przepraszam za ten temat... Ale przeczytałem wiele postów na ten temat na tym forum i nie znalazłem odpowiedzi na pytania. Owszem wytłumaczyłeś mi co jak w tym momencie i za to dziękuję, ale nie wiem jak to usunąć. bo problem jest taki:
– silnik (olej) za długo się (chyba) nagrzewa, co powoduje, że po nocy muszę czekać ok. 8 minut aby zacząć jazdę samochodem, gdyż nie można załączyć skrzyni automatycznej przy 1500 rpm (tak mi w serwisie mówili), bo może z poduszki wyskoczyć – cokolwiek to znaczy, a miałem ze skrzynią przeboje i jestem po kapitalnym remoncie.
– stukanie tego HLA jest wkurzające, jak to mogę zniwelować, może wymienić rodzaj oleju (mam mineralny Lotos 15w-40 i już czas aby go zmienić, może jakieś propozycje
)
– silnik (olej) za długo się (chyba) nagrzewa, co powoduje, że po nocy muszę czekać ok. 8 minut aby zacząć jazdę samochodem, gdyż nie można załączyć skrzyni automatycznej przy 1500 rpm (tak mi w serwisie mówili), bo może z poduszki wyskoczyć – cokolwiek to znaczy, a miałem ze skrzynią przeboje i jestem po kapitalnym remoncie.
– stukanie tego HLA jest wkurzające, jak to mogę zniwelować, może wymienić rodzaj oleju (mam mineralny Lotos 15w-40 i już czas aby go zmienić, może jakieś propozycje
Log regal no'gal
- Od: 22 lut 2007, 02:16
- Posty: 4
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda mx-3 1,8 V6 24V automat
xwiki a tematu dalej nie poprawiłeś – skoro sytuacja trochę odbiega od standardowych to temat może zostać ale pod warunkiem, że zostanie nazwany zgodnie z regulaminem przyklejonym na początku działu. Możesz go zmienić korzystając z przycisku zmień.
Jeżeli chodzi na nagrzewanie silnika to faktycznie trwa to odrobinę zbyt długo (obroty powinny zejść poniżej 1500 w ciągu 2-3 minut maksymalnie) – w tej sytuacji masz prawdopodobnie uszkodzony termostat – koszt wymiany razem z zakupem termostatu nie powinien przekroczyć 100 zł. (swoją drogą na ten temat na forum też było baaardzo dużo).
W kwestii HLA – problemem jest to, że nigdy nie wiadomo który popychacz stuka, więc trzeba wymieniać wszystkie, a tutaj koszt robi się naprawdę spory. Natomiast wcale się nie dziwię, że Ci stukają jeżeli jeździsz na oleju mineralnym. Spróbuj zrobić płukankę silnika i zalać półsyntetyk – jest też cały wątek na temat tej operacji. Jeżeli to nie pomoże, to albo wydasz 1000 zł conajmniej na wymianę HLA albo będziesz musiał do stukania przywyknąć
Jeżeli chodzi na nagrzewanie silnika to faktycznie trwa to odrobinę zbyt długo (obroty powinny zejść poniżej 1500 w ciągu 2-3 minut maksymalnie) – w tej sytuacji masz prawdopodobnie uszkodzony termostat – koszt wymiany razem z zakupem termostatu nie powinien przekroczyć 100 zł. (swoją drogą na ten temat na forum też było baaardzo dużo).
W kwestii HLA – problemem jest to, że nigdy nie wiadomo który popychacz stuka, więc trzeba wymieniać wszystkie, a tutaj koszt robi się naprawdę spory. Natomiast wcale się nie dziwię, że Ci stukają jeżeli jeździsz na oleju mineralnym. Spróbuj zrobić płukankę silnika i zalać półsyntetyk – jest też cały wątek na temat tej operacji. Jeżeli to nie pomoże, to albo wydasz 1000 zł conajmniej na wymianę HLA albo będziesz musiał do stukania przywyknąć
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929


- Od: 7 wrz 2005, 18:06
- Posty: 1741
- Skąd: raz tu raz tam...
- Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i
Więc chciałem serdecznie podziękować za pomoc... chcę powiedzieć co się w końcu okazało.
Rzeczywiście tykają popychacze od cylindrów... nie będę ich naprawiał, choć koszt naprawy i kupna jest trochę tańszy niż wcześniej przewidywaliście.
A Całe problemy z obrotami, to był problem z dziurawą rurą od filtra powietrza. Kupiłem na szrocie całą, wyglądającą jak nowa i wszystkie problemy znikły. Więc moja rada: Jeśli macie problemy z obrotami sprawdźcie czy rura doprowadzająca powietrze do filtra jest szeczelna w 100 %, bo wtedy szaleje komputer i przepływomierz i obroty szaleją. Doszło nawet do tego, że samochód mi gasł na skrzyżowaniach, a mam automat.
Rzeczywiście tykają popychacze od cylindrów... nie będę ich naprawiał, choć koszt naprawy i kupna jest trochę tańszy niż wcześniej przewidywaliście.
A Całe problemy z obrotami, to był problem z dziurawą rurą od filtra powietrza. Kupiłem na szrocie całą, wyglądającą jak nowa i wszystkie problemy znikły. Więc moja rada: Jeśli macie problemy z obrotami sprawdźcie czy rura doprowadzająca powietrze do filtra jest szeczelna w 100 %, bo wtedy szaleje komputer i przepływomierz i obroty szaleją. Doszło nawet do tego, że samochód mi gasł na skrzyżowaniach, a mam automat.
Log regal no'gal
- Od: 22 lut 2007, 02:16
- Posty: 4
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda mx-3 1,8 V6 24V automat
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość