Wysokie obroty silnika przy nie_takich_wysokich prędkościach.

Postprzez YamroZ » 15 mar 2007, 11:55

Witam,

mam pytanie związane z wyciskaniem z madzi siódmych potów ;)
W mojej niuni na V biegu przy 100km/h mam 5000rpm, przy 130km/h 6500rpm, przy 160 km/h 8000rpm. Dalej mogę się tylko domyślać, bo obrotomierz się kończy :]

I teraz pytanko – czy to jest normalne?
Słyszałem opinie, że japończyki to wysokoobrotowe "wiertarki", ale czy 10000rpm przy 200km/h to nie za dużo?

Może coś jest nie tak z przeniesieniem?

Proszę o opinie.

ps. mazda mx-3 V6 1.8 z 95 roku.
Ostatnio edytowano 15 mar 2007, 12:22 przez YamroZ, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 10:07
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3 CE K8 95'

Postprzez Morder » 15 mar 2007, 12:10

te...a może zamiast trójki wrzuć piątkę :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2003, 09:07
Posty: 897
Skąd: Pułtusk
Auto: MX-3

Postprzez xXx » 15 mar 2007, 12:11

:| <lol> hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Artiks » 15 mar 2007, 12:24

YamroZ napisał(a):W mojej niuni na V biegu przy 100km/h mam 5000rpm, przy 130km/h 6500rom, przy 160 km/h 8000rpm
Morder napisał(a): może zamiast trójki wrzuć piątkę
Dokładnie hahaha niemożliwe jest żebyś miał przy 100 km/h na piątce 5000rpm, albo... odczep może przyczepę kempingową :)
YamroZ napisał(a):6500rom
RAM jest bardziej wydajny <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez YamroZ » 15 mar 2007, 12:32

Ha-ha widzę, że się żartownisie zebrali.

Może jednak ktoś coś mądrzejszego powie?

Co to może być? Sprzęgło się ślizga czy co?
Może mam skrzynię z innego modelu?

Napiszcie jakie Wy macie obroty przy takich prędkościach na V biegu.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 10:07
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3 CE K8 95'

Postprzez Trivian » 15 mar 2007, 14:03

Powiem Ci tak nie widzialem Twojej sytuacji na oczy ale u mnie obrotomierz przeklamuje tylko ze w inny sposob . Poprostu zaniza wartosc obrotow i w miom przypadku czeka mnie wymiana zegarow.

jest jeszcze jedna mozliwosc sprawdz uklad dolotowy powietrza czy gdzies cos Ci przeplywy nie blokuje, mialem tak w BMW 3 Deptalem ja, wyla jak glupia, a nie leciala tyle ile fabryka podala ;)


pozdro
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez tomekrvf » 15 mar 2007, 14:05

Sprzęgło się ślizga
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 19:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez karolq » 15 mar 2007, 14:48

Trivian napisał(a):jest jeszcze jedna mozliwosc sprawdz uklad dolotowy powietrza czy gdzies cos Ci przeplywy nie blokuje, mialem tak w BMW 3 Deptalem ja, wyla jak glupia, a nie leciala tyle ile fabryka podala oczko


a co ma do tego uklad dolotowy?? jesli mu siewkreca elegancko an obroty i silnik pracuje rowno to tylko i wyłacznie wina sprzegla i tak jak powiedzial tomekrvf slizga sie i to niezle :|
CONTACT: 7348712
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2006, 16:15
Posty: 148
Skąd: Wolica / Lubartów /Lublin
Auto: 323F BG 1.6 8V 91r.
323F BJ 1.6 16V 01r.

Postprzez YamroZ » 15 mar 2007, 15:11

Silnik pracuje jak w zegarku.

Ok czyli podejrzenie pada na sprzęgło. Jak to sprawdzić?
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 10:07
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3 CE K8 95'

Postprzez HOGUM » 15 mar 2007, 15:55

Jedź na przykład na 2-gim biegu i nagle energicznie przyciśnij pedał gazu.Jak silnik zacznie wyć jak głupi a madzia nie będzie chciała wprostproporcjonalnie przyśpieszać tzn.Masz za......bane sprzęgło.
Pozdrawiam :)
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Trivian » 15 mar 2007, 15:55

to sprzeglo ma cos wspolnego z za wysokimi obrotami na wskaznikach???? :|

pozdr
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2006, 13:59
Posty: 62
Skąd: Gdańsk -> Blackpool UK
Auto: Mazda MX3 1.6 16v SOHC

Postprzez HOGUM » 15 mar 2007, 16:02

A sprzegło to kupuj tylko i wyłącznie u kolegi Smirnoffa.Zna się na sprzęgłach jak nikt inny i ma najtaniej
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2006, 16:06
Posty: 196 (1/0)
Skąd: Sędziszów Małopolski
Auto: Była 323 BG B6 1,6 16v jest
323F BA 1,8 16v 95r

Postprzez Artiks » 15 mar 2007, 16:28

HOGUM napisał(a):sprzegło to kupuj tylko i wyłącznie u kolegi Smirnoffa

Potwierdzam. Sprzęgło możesz też sprawdzić tak, że zaciągasz ręczny, wrzucić 4 i puścić sprzęgło, jak zgaśnie to sprzęgło jest o.k., albo przy około 60 km/h wrzuć 4 bieg i gaz w ziemię. powinien pojechać bez ślizgania się sprzęgła, lub.... wrzuć jedynkę, naciśnij na hamulec i powoli bez gazu puszczaj szprzęgło (jak przy ruszaniu). Jak zgaśnie jest OK, jak będzie chodził to d... Generalnie próby oporowe powinny ci dać odpowiedź.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2006, 12:17
Posty: 1568 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: 323F BA Z5 –> RENAULT LAGUNA III 2.0 DCI

Postprzez YamroZ » 15 mar 2007, 17:07

Sprzęgło jest jak najbadziej ok. Gaszę silnik na 2 bez problemu. Na innych biegach też.

Przejechałem się pomieście, posłuchałem silnika, mam wrażenie, że obrotomierz podaje odczyt x2.
Jeżeli dalibyście mi jakieś swoje przykładowe prędkości + obroty +nr biegu to mógłbym to sprawdzić.

Poza tym jeżeli ktoś wie jak to sprawdzić dokładnie to proszę o podpowiedź.

Z góry dziękuję bardzo za zaangażwanie.
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 10:07
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3 CE K8 95'

Postprzez Winetou » 15 mar 2007, 17:19

ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Postprzez YamroZ » 15 mar 2007, 18:25

No tak <zawstydzony> przepraszam i dziękuję jeszcze raz.
Wygląda na przekłamanie licznika.

Mam jeszcze jedno pytanie czy w mx-3 V6 jest odcięcie przy jakiś obrotach ?
Jeżeli tak to jakich, może w ten sposób się dowiem jak bardzo obrotomierz robi mnie w konia.

Dziękuję jeszcze raz i pozdrawiam.

YamroZ
Początkujący
 
Od: 18 maja 2006, 10:07
Posty: 13
Skąd: Wrocław
Auto: Mx-3 CE K8 95'

Postprzez Winetou » 15 mar 2007, 19:29

teoretycznie 7800 – nie sprawdzałem
ZDOBYWCA STRON 6, 323, 626, 929 <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2005, 18:06
Posty: 1741
Skąd: raz tu raz tam...
Auto: MX-3 KF, Honda CBR600F4i

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323