Od niedawna jestem posiadaczem MX-3 z 1997 roku i jest to nieco dziwny egzemplarz. Z tabliczki znamionowej, a także z dekodowania VINu wynika silnik 1.6, natomiast pod maską siedzi niewątpliwie K8 Tenże K8 ma niezwykle wysokie obroty w stosunku do biegu/prędkości, np.:
* 50km/h na IV biegu – 3000 rpm
* 60km/h na V biegu – 3000 rpm
Sprawdziłem przełożenia biegów na stronie https://www.automobile-catalog.com/car/ ... -3_v6.html i wyszło mi, że przy 50km/h na IV biegu powinienem mieć raczej 2000rpm, a to "dość" duża różnica...
I teraz pytanie, o co w tym wszystkim chodzi?
* czy ja mogę mieć jakąś dziwną skrzynię? Skrzynia od 1.6 miała nawet nieco dłuższe przełożenia, zresztą nie wiem, czy pasuje do K8
* czy może to być jakiś – nie wiem – uślizg sprzęgła? Nigdy nie miałem samochodu ze ślizgającym się sprzęgłem, więc nie wiem, jakie są objawy
* czy możliwe jest, że obrotomierz źle wskazuje?
I jeszcze lekko związane z tym ignoranckie pytanie – czy ten silnik ma coś takiego jak odcinka? Bo jak wciskam mocno gaz na postoju, to zamykam budzik na obrotomierzu i nic mi nie przerywa.
Przełożenia skrzyni / zbyt wysokie obroty
Strona 1 z 1
Zrób i wrzuć foto zegarów do tematu, choć jestem na 90% pewien w czym tkwi "problem".
Zegary biorą sygnał obrotów prosto z aparatu. Jeśli fabrycznie była rzędowa czwórka, a ktoś wsadził V6, to na jeden obrót wału przypada o połowę więcej strzałów z aparatu. Stąd o 50% większe obroty na danym biegu niż wynikałoby z wyliczeń, i stąd nie widzisz odcinki. Na Twoim zegarze będzie dopiero na 11700 RPM
Nie zauważyłeś żeby ten emiks za słabo ciągnął? Mierzyłeś mu czas do setki? Zapewne wykorzystujesz jedynie 2/3 zakresu, więc powinieneś to mocno odczuć na osiągach.
Ślizgające sprzęgło, najprościej mówiąc, objawia się tym że najpierw rosną obroty, a wskazówka prędkościomierza dopiero powoli nadrabia.
Zegary biorą sygnał obrotów prosto z aparatu. Jeśli fabrycznie była rzędowa czwórka, a ktoś wsadził V6, to na jeden obrót wału przypada o połowę więcej strzałów z aparatu. Stąd o 50% większe obroty na danym biegu niż wynikałoby z wyliczeń, i stąd nie widzisz odcinki. Na Twoim zegarze będzie dopiero na 11700 RPM
Nie zauważyłeś żeby ten emiks za słabo ciągnął? Mierzyłeś mu czas do setki? Zapewne wykorzystujesz jedynie 2/3 zakresu, więc powinieneś to mocno odczuć na osiągach.
Ślizgające sprzęgło, najprościej mówiąc, objawia się tym że najpierw rosną obroty, a wskazówka prędkościomierza dopiero powoli nadrabia.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Zegary wyglądają tak:
Do twojej teorii chyba wszystko pasuje, bo rzeczywiście zaczyna ciągnąć gdzieś przy tych licznikowych 5-6 tys., a dodatkowo po odpaleniu mam obroty ok. 2.5 tys, które stopniowo spadają, ale nigdy nie widziałem poniżej 1 tys.
Jeśli rzeczywiście tak jest, to czy zmiana zegarów na takie z 1.8 powinna być bezproblemowa? I czy fakt, że ten samochód zaczynał jako 1.6 może mi w przyszłości utrudnić ewentualny swap na KL?
Do twojej teorii chyba wszystko pasuje, bo rzeczywiście zaczyna ciągnąć gdzieś przy tych licznikowych 5-6 tys., a dodatkowo po odpaleniu mam obroty ok. 2.5 tys, które stopniowo spadają, ale nigdy nie widziałem poniżej 1 tys.
Jeśli rzeczywiście tak jest, to czy zmiana zegarów na takie z 1.8 powinna być bezproblemowa? I czy fakt, że ten samochód zaczynał jako 1.6 może mi w przyszłości utrudnić ewentualny swap na KL?
Wyglądają na zegary od K8. Nie wiem, może ktoś podmienił tarczę, albo nagrzebał coś więcej. Jak wpadnę na coś więcej to będę pisał. Dobrze by było gdyby udało Ci się podmienić od kogoś zegary, może ktoś w Twojej okolicy by Ci pożyczył. Wyjęcie zegarów to parę śrubek i trzy wtyczki, wystarczy pozdejmować plastiki.
Jeśli w tym momencie w aucie jest vałka i działa, to raczej swap nie będzie bardziej problematyczny – wszystko co musi być przy KLu jest i przy K8, więc jest już na aucie.
Jeśli w tym momencie w aucie jest vałka i działa, to raczej swap nie będzie bardziej problematyczny – wszystko co musi być przy KLu jest i przy K8, więc jest już na aucie.
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Różni się redline. B6 mają 6500 a K8 7000. Nie jestem pewien czy wszystkie roczniki / rynki. Równie dobrze to może być zegar od B6, ale z jakiegoś konkretnego rocznika / kraju czy edycja specjalna. Nie jestem szpecem od Mx3
- Od: 13 lis 2014, 17:47
- Posty: 1120 (25/84)
- Skąd: Łódź / Kowary
- Auto: Xedos 6 KL `92
323C `96 ZM-VE
Mazda 6 GH
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość