Przywracanie fabrycznej mocy Mx3 V6

Postprzez lukster » 26 kwi 2006, 18:16

No właśnie. Mam wrażenie, że sporo KM umarło, jak wrócić do seryjnej mocy, co po kolei sprawdzić i ew wymienić? Będę wdzięczny za rady. :)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 06:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez tomekrvf » 26 kwi 2006, 18:46

Luki1010, a zrobiłeś już jakąś dignozę czy tylko tak ci się wydaje?
Czy auto było solidnie serwisowane?
Full Time 4WD
VTR 1000F
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 gru 2003, 18:51
Posty: 1965 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: Galant 2.5V6
VTR1000F
Alfa 147

Postprzez Haszcz » 26 kwi 2006, 18:46

Oj chłopie skorzystaj z wyszukiwarki jest mnóstow informacji na ten temat

Zacznij od świec, filtra powietrza, filtra paliwa.
Jesli dalej nic to to pojedz na na sprwdzenie kompresji silnika jak sa problemy to juz tylko remoncik
Jesli git to moze kable WN.
Nlezy sprawdzić równiez katalizator i sonde lambda, pompe paliwa.
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 10:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez lukster » 26 kwi 2006, 19:16

tomekrvf napisał(a):Luki1010, a zrobiłeś już jakąś dignozę czy tylko tak ci się wydaje?
Czy auto było solidnie serwisowane?


Moje subiektywne odczucia na podstawie porównania do innych aut w ruchu miejskim. Trudności w objechaniu z tzw. rolowanego 323f 1,5 BA !! kolegi Xtreme3. Oczywiście daję sobie z nim radę ale nie jest to pogrom jaki powinien mieć miejsce. Pomiar stoperem przyspieszenia do 100 km/h (licznikowych) wyszedł 11s. Biorąc pod uwage fakt, że może nie jestem specem od kręcenia dobrych czasów oraz to, że licznikowe 100 to prawdziwe 95, to IMO za daleko to od katalogowych 8,5s. Vmax po dluzszym bujaniu 200km/h IMO malutko.

-kompresja na garkach nie sprawadzana
-błędy kompa nie sprawdzane,
-filtr powietrza nowy
-swiece szrot
-katalizatora brak
-lambda nie sprawdzana
-kable WN sądzę ze ok
-koła 205/50/16
-filtr paliwa nie sprawdzany

Co jeszcze sprawdzić oprócz punktów niesprawdzonych wymienionych powyżej ? Nie chcę przynieść wstydu marce jak objedzie mnie jakiś tfuuu VW tudzież tfuu Opel ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 06:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Xtreme3 » 26 kwi 2006, 19:21

Luki1010 napisał(a):Co jeszcze sprawdzić ? Nie chcę przynieść wstydu marce jak objedzie mnie jakiś tfuuu VW tudzież tfuu Ope


Ja stawiam na sonde. IMO reszte masz OK. Silnik pracuje rowniutko, nie ma problemow na LPG. Jeszcze zainwestowal bym w filtr paliwa, ale to raczej nie to.
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2004, 19:05
Posty: 83
Skąd: Pruszcz Gd
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+

Postprzez lukster » 26 kwi 2006, 19:31

Xtreme3 napisał(a):Ja stawiam na sonde. IMO reszte masz OK. Silnik pracuje rowniutko, nie ma problemow na LPG. Jeszcze zainwestowal bym w filtr paliwa, ale to raczej nie to.


Tego Pana nie sluchamy, na II biegu robię go o 1,5 dlugosci auta a on mowi, ze moja mazda to za***a :) I mowa tu o jeżdzie na Pb z wyjetym mikserem zeby nie bylo :]
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 06:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez Haszcz » 26 kwi 2006, 19:31

Jesli to swiece szrot to wymien je! Moje auto po wymianie swiec i filtra pow. zaczeło sie lepiej zwijac i zaczeło palić prawie o litr mniej palić, choc i tak jescze mogło by mniej palic:)
Pozdro
Haszczu

car history:
2005-2007 --> 323F BA 1.5 '98
2007-.... --> 323F BJ 2.0 Sportive '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2005, 10:00
Posty: 263
Skąd: Szczecin
Auto: 323F BJ 2.0 Sportive '01
Mazda 3 BK'06 1.6 CITD

Postprzez Xtreme3 » 26 kwi 2006, 19:33

U mnie po wymianie swiec z BOSCH na NGK zero roznicy.
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2004, 19:05
Posty: 83
Skąd: Pruszcz Gd
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+

Postprzez Pyton162 » 26 kwi 2006, 19:41

jedz na hamownie i sie okaze ,co i jak, a potem bedziesz myslal jak uzdrowic silnik jak by co , pozdro
Pyton162
 

Postprzez Xtreme3 » 26 kwi 2006, 19:43

Lepiej nie wiedziec ile konikow umarlo :). Im mniej wiesz tym lepiej spisz :)
2003-2007 323F BA Z5
2007-2011 323F BA KF
2011-....... 3 BK Y6
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 cze 2004, 19:05
Posty: 83
Skąd: Pruszcz Gd
Auto: Mazda 6 GH 2.0 MZR-CD EX+

Postprzez eMiX3 » 26 kwi 2006, 21:18

Xtreme3 napisał(a):Lepiej nie wiedziec ile konikow umarlo . Im mniej wiesz tym lepiej spisz

yyyy... to zart prawda ?:P... rowniez uwazam ze hamownia na sam poczatek.
u mnie przyjemnosc z jazdy odbiera sprzeglo ktore prosi sie o wymiane :P
Przewody WN i wydech tez chcialyby zmian :) ale to juz niedlugo :P ale i tak objezdzam smierdzace golfy :)
A jak bedzie Ci za malo to wywalaj zbedne kg. kucow wiecej nie bedzie ale te 150 kg mniej zawsze daja roznice ;)
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 12:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez 83KAFI83 » 26 kwi 2006, 22:07

eMiX3 napisał(a):ale i tak objezdzam smierdzace golfy


ja bym się liczył ze słowami na twoim miejscu ale to twoje zadnie i masz prawo :) do takie wypowiedzi :] tylko Golfy nie są jeszcze takie złe :] jak oceniasz :)
nastał zwrotny punkt akcji
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2006, 05:28
Posty: 256
Skąd: Gliwice
Auto: mazda 626 1,8 16v 93

Postprzez sołtys » 27 kwi 2006, 05:32

eMiX3 napisał(a):ale i tak objezdzam smierdzace golfy


Zycze powodzenia w objeżdzaniu zwłaszcza golfa I GTI 115km i 700kg wagi <lol> .
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 15:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez lukster » 27 kwi 2006, 07:32

eMiX3 napisał(a): ale i tak objezdzam smierdzace golfy :)


No no, ja mam deko szybsze auto i z większym respektem podchodzę do innych pojazdów ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 06:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez eMiX3 » 27 kwi 2006, 09:16

tak tylko napisalem. Bo nie jeden golf i tak mnie jedzie jak chce :) Ale to ze golfy smierdza to nie zaprzeczycie ;)... No ale wracajac do tematu to najpierw wybierz sie na hamownie i wtedy bedziesz mogl zaczac szukac przyczyn braku kilku kucow. Ja np kiedy przesiadlem sie z autka o polowe slabszego do mx'a to na poczatku wydawal mi sie piekielnie szybki, po pewnym czasie mozna sie przyzwyczaic do tych predkosci i przyspieszenia i wydawac sie moze troszke slabszy.
Pozdrawiam
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 12:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez Hazu » 27 kwi 2006, 12:55

eMiX3 napisał(a):Ja np kiedy przesiadlem sie z autka o polowe slabszego do mx'a to na poczatku wydawal mi sie piekielnie szybki,

z malucha? <lol> <lol> <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez eMiX3 » 27 kwi 2006, 14:41

hahaha z Twojego xeda :P
Z palio weekned zagazowanego. I jest to zrozumiale ze jest roznica, nie tylko w mocy ale takze masie, prowadzeniu na zakretach, zakresie obrotow.
Speed it's all I need
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 gru 2005, 12:36
Posty: 128
Auto: mx3 1.6 DOHC wolne :(

Postprzez Hazu » 27 kwi 2006, 20:57

no to nie dużo się pomyliłem
eMiX3 napisał(a):palio weekned

to tylko wnuczek malucha <lol> <lol> <lol>
eMiX3 napisał(a):z Twojego xeda
chciałbyś ;P ;P ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 20:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323