I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem
Zawór EGR błędy
Strona 1 z 1
Witam ponownie. Dzis sprawdzilem sobie bledy komputera. Wykazal mi blad 9, 15 i 16. Wg strony kod 16 to czujnik EGR (Zawur ukladu recyrkulacji gazow wydechowych lub obwod ukladu). Czy ten czujnik moze powodowac wieksze zuzycie paliwa?? Co sie stanie jesli nie wyremontuje go?
I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem
??
I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem
Ostatnio edytowano 28 mar 2015, 17:21 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
Powód: Korekta tematu
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
maris801801 napisał(a):I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem
Błąd nr 9 to czujnik temperatury silnika ,jeżeli po wymianie dalej wyskakuje Ci błąd to zrób reset kompa i sprawdz jeszcze raz.
EGR jest odpowiedzialny w głównej mierze za to ,aby zapewnić właściwy skład spalin .Więc raczej do zużycia benzyny to on nic niema ,chyba,że się mylę.Pozdr
Jak go nie "wyremontujesz" to będziesz bardziej zatruwał powietrze,przez co staniesz sie mniej ekologiczny
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
- Od: 8 sty 2009, 00:52
- Posty: 271
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV
A czy bez naprawy EGR, auto przejdzie mi przeglad?;d
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
- Od: 29 lis 2009, 22:39
- Posty: 452
- Skąd: bytom
- Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94
Jak zmieścisz się z przedziale analizy spalin to pewnie tak
Pojedż na przegląd tam gdzie nie sprawdzają spalin.Poczytaj sobie na forum chyba vectry co drugi koleś wywala ten czujnik i przeglądy jakoś przechodzą.Pozdr
Pojedż na przegląd tam gdzie nie sprawdzają spalin.Poczytaj sobie na forum chyba vectry co drugi koleś wywala ten czujnik i przeglądy jakoś przechodzą.Pozdr
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
- Od: 8 sty 2009, 00:52
- Posty: 271
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV
maris801801 z tego co pamiętam zawór EGR powinien pracować tak, że przy małych obrotach jest zamknięty (spaliny nie wracają do silnika), a przy wyższych się otwiera (spalasz powtórnie część spalin).
Pytanie w jakiej pozycji jest Twój zawór. Jeśli jest zamknięty to w zasadzie niczym to nie grozi poza tym, że przy wyższych obrotach wydmuchujesz więcej CO2. Przy sprawnym aucie i kat. nie powinno być z tym problemów na przeglądzie.
W przypadku kiedy jest otwarty to sprawa jest już mniej kolorowa bo mogą pojawiać się cuda na wolnych obrotach. Będziesz miał problemy żeby je ustawić a co za tym idzie zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Tyle, że nie znam konstrukcji zaworu i nie ma pojęcia który przypadek jest możliwy
Pytanie w jakiej pozycji jest Twój zawór. Jeśli jest zamknięty to w zasadzie niczym to nie grozi poza tym, że przy wyższych obrotach wydmuchujesz więcej CO2. Przy sprawnym aucie i kat. nie powinno być z tym problemów na przeglądzie.
W przypadku kiedy jest otwarty to sprawa jest już mniej kolorowa bo mogą pojawiać się cuda na wolnych obrotach. Będziesz miał problemy żeby je ustawić a co za tym idzie zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Tyle, że nie znam konstrukcji zaworu i nie ma pojęcia który przypadek jest możliwy
- Od: 2 lip 2005, 14:16
- Posty: 519
- Skąd: Milanówek
- Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|
Ludzie co wy piszecie
Zawór EGR:
Jest po to żeby autko spełniło normy EURO ileśtam
Działa tak że: podczas biegu jałowego jest on otwarty, wpuszcza wtedy spaliny do komór spalania w celu ich ponownego "przetworzenia", co zmniejsza emisję CO2.
Po naciśnięciu pedału gazu SPRAWNY zawór EGR zostaje zamknięty... otwiera się tylko na jałowym
Jeżeli wyskakuje Ci bład zaworu EGR, to raczej nie jest on uszkodzony mechanicznie, tylko uszkodzona jest jego solenoida, lub układ elektryczny nią sterujący.
Pozdrawiam, Jacol
EDIT: Na forum piszmy wtedy kiedy czegoś jesteśmy pewni, nie wprowadzajmy w błąd
Bo wtedy pojawiają się mity typu... Zaślepiłem zawór EGR, zyskałem 10KM
Może byc to prawda, wtedy i tylko wtedy kiedy miało się ten zawór uszkodzony, i cały czas był otwarty.... tyle że "przyrost mocy" to tylko powrót do mocy właściwej samochodu, i na pewno nie są to wartości około 10KM
A taki dodatek do tematu dałem
Zawór EGR:
Jest po to żeby autko spełniło normy EURO ileśtam
Działa tak że: podczas biegu jałowego jest on otwarty, wpuszcza wtedy spaliny do komór spalania w celu ich ponownego "przetworzenia", co zmniejsza emisję CO2.
Po naciśnięciu pedału gazu SPRAWNY zawór EGR zostaje zamknięty... otwiera się tylko na jałowym
Jeżeli wyskakuje Ci bład zaworu EGR, to raczej nie jest on uszkodzony mechanicznie, tylko uszkodzona jest jego solenoida, lub układ elektryczny nią sterujący.
Pozdrawiam, Jacol
EDIT: Na forum piszmy wtedy kiedy czegoś jesteśmy pewni, nie wprowadzajmy w błąd
A taki dodatek do tematu dałem
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)
Moja Madzia ;)
hah Kolego JACOL pisałem,że nie jestem pewien dokładnie ,kiedyś czytałem na innym forum ,że ludzie go wywalają(zaślepiają) i mają potem problem z emisją CO2
Tu wyczerpująca informacja na temat EGR ,tak dla jasności
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
Tu wyczerpująca informacja na temat EGR ,tak dla jasności
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
- Od: 8 sty 2009, 00:52
- Posty: 271
- Skąd: Olsztyn
- Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV
Bardzo proszę o fotkę mx3 V6 z miejscem w którym jest ten zawór umieszczony. Tylko proszę o zdjęcie nie schemat bo po schemacie nie mogę go zlokalizować. Komputer wywala mi błąd od tego zaworu i chciałbym się go pozbyć.
GDZIE JEST EGR ? Proszę o szybką podpowiedź i pomoc w jego lokalizacji
GDZIE JEST EGR ? Proszę o szybką podpowiedź i pomoc w jego lokalizacji

<Virtus de paX>
- Od: 24 kwi 2009, 10:33
- Posty: 50
- Skąd: Pajęczno
- Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.
Mam pytanie gdzie znajduje się EGR w 1.6 DOHC?
Obecnie mam zaślepione EGR 5 groszówką chciałbym wyciągnąć 5 gr i sprawdzić czy szarpanie ma coś z tym do czynienia...
Jak podniesiesz maskę z kolektora wydechowego po prawej stronie będzie wychodziła metalowa rurka idącą do kolektora dolotowego za silnikiem. Za pewne 5 groszy jest włożone jako podkładowe na wyjściu lub wejściu tej rurki.
From Tapatalk by L9
From Tapatalk by L9
ok dzieki 
ostanio auto moje straciło na mocy i poszarpuje :/ dopiero powyżej 3 tys jakoś normalnie jedzie
komputer bez błędów
świece wymienione
kable WN wymienione 2 lata temu na JPN
palec w aparacie wymieniony
kopułka – styki wyczysciłem
ale co dalej...
ostanio auto moje straciło na mocy i poszarpuje :/ dopiero powyżej 3 tys jakoś normalnie jedzie
komputer bez błędów
świece wymienione
kable WN wymienione 2 lata temu na JPN
palec w aparacie wymieniony
kopułka – styki wyczysciłem
ale co dalej...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość