Zawór EGR błędy

Postprzez maris801801 » 13 sty 2010, 16:14

Witam ponownie. Dzis sprawdzilem sobie bledy komputera. Wykazal mi blad 9, 15 i 16. Wg strony kod 16 to czujnik EGR (Zawur ukladu recyrkulacji gazow wydechowych lub obwod ukladu). Czy ten czujnik moze powodowac wieksze zuzycie paliwa?? Co sie stanie jesli nie wyremontuje go?
I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem ;)??
Ostatnio edytowano 28 mar 2015, 17:21 przez Piotrek_154, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Korekta tematu
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez madejek86 » 13 sty 2010, 17:53

maris801801 napisał(a):I czy kod 9 to czunik temperatury plynu chlodzacego? Bo takiz wymienialem

Błąd nr 9 to czujnik temperatury silnika ,jeżeli po wymianie dalej wyskakuje Ci błąd to zrób reset kompa i sprawdz jeszcze raz.
EGR jest odpowiedzialny w głównej mierze za to ,aby zapewnić właściwy skład spalin .Więc raczej do zużycia benzyny to on nic niema ,chyba,że się mylę.Pozdr

Jak go nie "wyremontujesz" to będziesz bardziej zatruwał powietrze,przez co staniesz sie mniej ekologiczny :P
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez maris801801 » 13 sty 2010, 20:53

A czy bez naprawy EGR, auto przejdzie mi przeglad?;d
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez madejek86 » 13 sty 2010, 21:26

Jak zmieścisz się z przedziale analizy spalin to pewnie tak :P
Pojedż na przegląd tam gdzie nie sprawdzają spalin.Poczytaj sobie na forum chyba vectry co drugi koleś wywala ten czujnik i przeglądy jakoś przechodzą.Pozdr
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez fazzi » 14 sty 2010, 09:50

maris801801 z tego co pamiętam zawór EGR powinien pracować tak, że przy małych obrotach jest zamknięty (spaliny nie wracają do silnika), a przy wyższych się otwiera (spalasz powtórnie część spalin).
Pytanie w jakiej pozycji jest Twój zawór. Jeśli jest zamknięty to w zasadzie niczym to nie grozi poza tym, że przy wyższych obrotach wydmuchujesz więcej CO2. Przy sprawnym aucie i kat. nie powinno być z tym problemów na przeglądzie.
W przypadku kiedy jest otwarty to sprawa jest już mniej kolorowa bo mogą pojawiać się cuda na wolnych obrotach. Będziesz miał problemy żeby je ustawić a co za tym idzie zwiększone zapotrzebowanie na paliwo. Tyle, że nie znam konstrukcji zaworu i nie ma pojęcia który przypadek jest możliwy :)
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2005, 14:16
Posty: 519
Skąd: Milanówek
Auto: były:
Mazda 323 F BG GT '89
Mazda MX-3 1.8 V6 '97
jest: Skoda Fabia :|

Postprzez Jacol » 14 sty 2010, 11:02

Ludzie co wy piszecie :P

Zawór EGR:
Jest po to żeby autko spełniło normy EURO ileśtam :P
Działa tak że: podczas biegu jałowego jest on otwarty, wpuszcza wtedy spaliny do komór spalania w celu ich ponownego "przetworzenia", co zmniejsza emisję CO2.
Po naciśnięciu pedału gazu SPRAWNY zawór EGR zostaje zamknięty... otwiera się tylko na jałowym :)

Jeżeli wyskakuje Ci bład zaworu EGR, to raczej nie jest on uszkodzony mechanicznie, tylko uszkodzona jest jego solenoida, lub układ elektryczny nią sterujący.

Pozdrawiam, Jacol

EDIT: Na forum piszmy wtedy kiedy czegoś jesteśmy pewni, nie wprowadzajmy w błąd :) Bo wtedy pojawiają się mity typu... Zaślepiłem zawór EGR, zyskałem 10KM :) Może byc to prawda, wtedy i tylko wtedy kiedy miało się ten zawór uszkodzony, i cały czas był otwarty.... tyle że "przyrost mocy" to tylko powrót do mocy właściwej samochodu, i na pewno nie są to wartości około 10KM :P
A taki dodatek do tematu dałem :P
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez madejek86 » 14 sty 2010, 13:41

hah Kolego JACOL pisałem,że nie jestem pewien dokładnie ,kiedyś czytałem na innym forum ,że ludzie go wywalają(zaślepiają) i mają potem problem z emisją CO2 :P
Tu wyczerpująca informacja na temat EGR ,tak dla jasności :P
http://pl.wikipedia.org/wiki/System_recyrkulacji_spalin
"Mężczyźni witają się uściśnięciem dłoni. Kobiety obejmują się przyjaźnie. W pierwszym wypadku chodzi o sprawdzenie, czy w ręku nie ma ukrytej broni, w drugim, czy na pewno nie ma jej też za plecami."
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2009, 00:52
Posty: 271
Skąd: Olsztyn
Auto: Była 323F BG 1.6 nastepnie 323F BA 1.5 nasepnie 323F BA 1.8 obecnie jest VW Golf IV

Postprzez lesiux » 14 sty 2010, 14:18

też mam ten błąd, zaślepiłem EGR i jeżdżę, poza czystszą przepustnicą i kolektorem dolotowym nie widzę żadnych zmian :) spalin nie miałem badanych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez PunkRock1986 » 23 lut 2010, 10:52

Bardzo proszę o fotkę mx3 V6 z miejscem w którym jest ten zawór umieszczony. Tylko proszę o zdjęcie nie schemat bo po schemacie nie mogę go zlokalizować. Komputer wywala mi błąd od tego zaworu i chciałbym się go pozbyć.


GDZIE JEST EGR ? Proszę o szybką podpowiedź i pomoc w jego lokalizacji <co?>
<Virtus de paX>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 10:33
Posty: 50
Skąd: Pajęczno
Auto: Mazda MX3 V6 24V DOHC '93r.

Postprzez D4NI3L » 13 sie 2013, 19:29

Mam pytanie gdzie znajduje się EGR w 1.6 DOHC?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez adis555 » 13 sie 2013, 22:54

Jaka część cię interesuje? Przecież to cały układ.

From Tapatalk by L9
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez D4NI3L » 14 sie 2013, 15:50

Obecnie mam zaślepione EGR 5 groszówką chciałbym wyciągnąć 5 gr i sprawdzić czy szarpanie ma coś z tym do czynienia...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Postprzez adis555 » 14 sie 2013, 16:53

Jak podniesiesz maskę z kolektora wydechowego po prawej stronie będzie wychodziła metalowa rurka idącą do kolektora dolotowego za silnikiem. Za pewne 5 groszy jest włożone jako podkładowe na wyjściu lub wejściu tej rurki.

From Tapatalk by L9
SALT is love, SALT is life.
Klubowicz
 
Od: 27 maja 2011, 11:15
Posty: 1431 (76/78)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: mydelniczka

Postprzez D4NI3L » 14 sie 2013, 21:02

ok dzieki ;)

ostanio auto moje straciło na mocy i poszarpuje :/ dopiero powyżej 3 tys jakoś normalnie jedzie :(

komputer bez błędów
świece wymienione
kable WN wymienione 2 lata temu na JPN
palec w aparacie wymieniony
kopułka – styki wyczysciłem

ale co dalej...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2008, 15:40
Posty: 2862 (6/1)
Skąd: Trójmiasto

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323