Nie odpala po wymianie filtra paliwa (Mazda Mx-3, 1.8 v6)

Postprzez sheerydrain » 22 maja 2013, 08:34

Witam. Mam pewien problem. Wczoraj zabrałem się za zamianę filtra paliwa. Aby ułatwić sobie dostęp wyjąłem akumulator, podstawę akumulatora i kolektor, dodam że kolektor zdejmowałem już nie raz więc zrobiłem to z zamkniętymi oczami. Wy wyjęciu starego filtra, zalaniu paliwem nowego, wsadzeniu go na miejsce i złożeniu wszystkiego do kupy auto nie odpala :( Posprawdzałem wszystko dokładnie czy aby jakiejś kostki nie przeoczyłem albo podciśnień nie pozamieniałem ale wszytko było podłączone dobrze. Postanowiłem zdjąć przewody paliwowe z listwy i tu niespodzianka, w jednym w ogóle nie było paliwa a w drugim było takie ciśnienie że jak strzeliło to całą gębę w paliwie miałem......nie wiem o co chodzi, wczoraj siedziałem przy tym do 2 w nocy a rano do pracy trzeba było wstać więc już nie miałem czau na kombinowanie przy tym. Dodam że filtr jet drożny. Omijać go zbytnio nie chcę bo za duże ryzyko że się syf zaciągnie mimo że przy pompie jest filtr. Proszę o rady, na jutro mi auto potrzebne a ja z robotą w polu. Z góry dziękuję.


Edit: Przyszło mi do głowy że zapchana może być listwa wtryskowa i obieg jest niedrożny.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Kt65c453 » 22 maja 2013, 17:55

jak się stoi nad silnikiem to z lewej jest łącznik listw, taki wężyk gumowy, zasilanie listwy jest od grodzi a odpływ od chłodnicy i na odpływie może nie być ciśnienia bo tam jest taka babka która otwiera jak za duże ciśnienie na listwie i to jest odpływ
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez sheerydrain » 22 maja 2013, 21:26

Wróciłem niedawno z garażu. Moja diagnoza : padł regulator ciśnienia paliwa. Obieg paliwa na listwach wtryskowych drożny po wykręceniu regulatora. Wszystko do siebie pasuje od strony regulatora na wężu zbiera się ciśnienie a w drugim wężu sucho, więc obieg paliwa jest przerwany.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez sony551 » 23 maja 2013, 11:36

Mi też się kiedyś tak stało walczyłem z tym tydzień.

W Regulatorze nie ma w sumie się co zepsuć to prosta konstrukcja a może zamieniłeś przewody paliwowe.Ten od filtra idzie na rurkę która łączy się z wtryskiwaczami.
Sprzedam nowe sprzęgła EXEDY do KL 2,5 w cenie 450zł
Oraz inne częsci mechaniczne blacharskie itp w bardzo atrakcyjnych cenach więcej szczegółów na priv.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2013, 18:12
Posty: 98 (1/2)
Skąd: Garwolin
Auto: Mazda Mx-3 1,8 BP-DOHC SWAP

Postprzez sheerydrain » 23 maja 2013, 12:51

Powiem Ci tak, przewody ciężko jest zamienić przez pomyłkę bo to idzie określić po ich długości. Z tego co wiem to regulator zawsze jest na powrocie paliwa a tu [podłączony był bezpośrednio wężem z filtra na regulator. Spróbuję dzisiaj jeszcze zamienić te przewody i zobaczymy efekt.

P.s. u mnie węże podłączane są bezpośrednio do króćców na listwach wtryskowych i dopiero listwy wtryskowe są złączone z sobą wężem :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez maris801801 » 23 maja 2013, 16:32

Na filtrze paliwa masz strzałkę z której strony jest przepływ. Może trzeba zamontować na odwrót filtr?;]
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez sheerydrain » 23 maja 2013, 17:03

Jego budowa zbytnio na to nie pozwala aby zamontować go odwrotnie :) Dzisiaj w robocie sprawdziłem regulator ciśnienia na sprężarce i wykazało że jest sprawny. Diagnoza, którą mogę postawić na chwilę obecną to zamienione przewody paliwowe. Pisałem że ciężko jest je pomylić bo są odpowiednie długości....no cóż każdemu się zdarza, kiedy regenerowałem nagrzewnicę i ułatwiałem sobie do niej dostęp poprzez demontaż kolektora i reszty osprzętu w tym przewodów paliwowych, przy składaniu zamieniłem je miejscami przez pomyłkę, krótszego dałem w miejsce dłuższego i na odwrót, później się zorientowałem ale już nie chciało mi się z powrotem tego rozbierać i podpiąłem i powiedziałem sobie że przy następnej rozbiórce będę pamiętał....jak widać pamięć wyfrunęła mi z głowy :) Dzisiaj zabieram się za montaż gratów mam nadzieję że wszystko będzie w porządku :)


Edit: Po wczorajszym złożeniu wszystkiego do kupy auto pali od strzała jak zawsze :) winne usterki były zamienione przewody paliwowe, doszło do tego przez moją nieuwagę :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323