Olej w układzie dolotowym (Mazda Mx-3 1.8 V6)

Postprzez sheerydrain » 1 mar 2013, 01:06

Witam. Od około tygodnia zauważyłem nieprawidłową pracę swojego silnika zaraz po odpaleniu go na zimnym silniku, przez chwilkę ok. 10 sekund lekko przerywał i wracał do normy czyli na 1600 obr/min. Mówię sobie ok może filtr powietrza zakończył swój żywot lub któraś ze świec szwankuje. Przy chwili wolnego czasu poszedłem do garażu wziąłem klucze w ręce i zacząłem demontować układ dolotowy w celu sprawdzenia filtra powietrza. Widok jaki ukazał się moim oczom wprawił mnie w osłupienie ponieważ myślałem ze posiadając ten samochód już 4 lata wiedziałem o nim praktycznie wszystko, przepływomierz, rura dolotowa i trochę przepustnicy była zawalona olejem. Proszę was o porady dlaczego tak się może dziać ? ja obstawiam zapchany układ odpowietrzenia skrzyni korbowej po jednej stronie i zamiast to wszystko sobie krążyć cofa mi do dolotu lecz to tylko moja sugestia. Pozdrawiam.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez wilu140 » 1 mar 2013, 09:33

może być tak, że jest nieszczelność na cylindrach, pojawiają się przedmuchy i wzrasta ciśnienie w skrzyni korbowej i wywala przez odme, jak masz czym to pomierz sobie ciśnienia sprężania to będziesz mógł to wykluczyć. Ja bym też sprawdził odme jak wygląda, może niewystarczająco drożna jest czy coś i dlatego tak się dzieje

nie wiem czy to może mieć znaczenie w tym przypadku ale może coś się dzieje z zaworkiem upustowym oleju to wtedy jest go więcej na górze silnika ..ale to już niech się znawcy wypowiedzą :]
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez Spon3R » 1 mar 2013, 16:53

Miałem to samo wyczyściłem przepływomierz, dolot i przepustnicę oraz wymiana filtra powietrza kolejnym krokiem będzie czyszczenie wszystkich przewodów do odpowietrzania skrzyni korbowej a co do odmy może mi ktoś pokazać na zdjęciu gdzie się ona znajduje jak wygląda?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez sheerydrain » 1 mar 2013, 18:40

Właśnie niedawno wróciłem z garażu. Wziąłem dzisiaj wolne w robocie żeby zacząć jak najszybciej i skończyć. Wyczyściłem dzisiaj kolektor ssący najdokładniej jak się dało był zasmarkany trochę olejem teraz jest czysty i suchy, wszystkie wężyki itp itd wyczyszczone na błysk rurka odmy też miała spotkanie ze szmatą :) układ dolotowy również wyczyściłem. Sądzę że niedrożności nawet jeśli były to zostały usunięte, filtr powietrza praktycznie nie oberwał olejem, był wymieniany latem więc go zostawię. Jutro zabieram się za montaż. Spoon3R : odma to ten wężyk idący od pokrywy zaworów do kolektora, ja u siebie mam w to miejsce zamontowany oil catch tank.

Obrazek
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Spon3R » 1 mar 2013, 18:58

Aha czyli mam rozumieć że odma to skład rurek które powodują odpowietrzanie skrzyni korbowej nic poza rurkami tam nie ma?
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez sheerydrain » 1 mar 2013, 19:10

W zasadzie to tak :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Spon3R » 1 mar 2013, 19:16

OK dzięki wielkie za informację to chciałem wiedzieć :)
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez sheerydrain » 1 mar 2013, 19:22

Spoko :)
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez wilu140 » 1 mar 2013, 19:56

no nie całkiem , odmę zobaczysz po zdjęciu pokrywy, to taki jakby separator oleju i powietrza
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez sheerydrain » 1 mar 2013, 20:28

W sumie racja, pod pokrywami zaworów są dokręcone takie blaszki, tworzy to taki jak to ujął wilu separator.
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez Spon3R » 2 mar 2013, 18:15

A czy zapchana odma może powodować wieczną wymianę uszczelek pod klawiaturą? Nawet oryginalne uszczelki z czasem zaczynają puszczać olej i jak sprawdzić czy odma jest zapchana? Który wąż wyciągnąć ten co idzie do dolotu? Co powinienem wiedzieć w tej sprawie.
Ostatnio edytowano 7 maja 2013, 20:39 przez Spon3R, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

Postprzez sheerydrain » 2 mar 2013, 19:24

Zapchana odma = zwiększone ciśnienie w układzie odpowietrzenia.....mimo to wątpię aby miało to wpływ na uszczelki. Jeśli chodzi o odmę to można sprawdzić tą rurkę idącą z pokrywy zaworów do kolektora ssącego jak i rurki łączące pokrywy zaworów ze sobą :
Obrazek
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Postprzez wilu140 » 3 mar 2013, 11:03

a przy montażu pokryw trzeba pamiętać o silikonie bo bez niego pewnie też może coś puszczać
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez Spon3R » 3 mar 2013, 16:44

To mnie zaciekawiło obieg powietrza po wyjęciu wężyka z pokrywy zaworów do kolektora ssącego kolektor nie zasysa tylko dmucha.

Obrazek
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2011, 00:32
Posty: 77
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Mazda MX3 1.6 1998r.

PostTen post został usunięty przez sheerydrain 3 mar 2013, 16:46.

Postprzez sheerydrain » 3 mar 2013, 16:48

Hmm nie mam możliwości sprawdzenia jak jest u mnie bo jeszcze część nie poskładana.



Edit:

Doszedłem całkiem niedawno to przyczyny mojego problemu. Okazało się że zaworek PCV się zawiesił i z tego oto powodu najprawdopodobniej rzygło mi olejem w dolot. Pytanie do ludzi, którzy wiedzą więcej ode mnie : Kupić nowy zaworek czy zostawić stary, który został przeczyszczony dokładnie oraz jest szczelny ? Pozdrawiam
http://engine-artistry.wix.com/home
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sty 2010, 14:44
Posty: 235
Skąd: Gryfino :)
Auto: Mazda Mx-3 1,8 V6
Yamaha Fz6n 2005.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323