Rzężenie z okolic rozrządu klze [FILM]

Postprzez wilu140 » 22 gru 2012, 22:24

Rzężenie dochodzi jakby z okolic koła wałka rozrządu, na początku filmuje miejsce, z którego dochodzi.
Najbardziej słychać na zimnym silniku jak sie zwiększy obroty powyżej około 1100, na 750 prawidłowo pracuje. Po nagrzaniu troszke ciszej ale ewidentnie słychać, że coś nie tak jest.
Dźwięk na filmie w miare odzwieciedla realny, brzmi podobnie do zatartej pompy wspomagania.




dziś wykluczyłem wszystko co napędzają paski wielorowkowe, na forum szukając odpowiedzi na mój problem znalazłem tylko o brzęczących łańcuszkach w Z5, wpadających w rezonans wydechach i napinaczach rozrządu. W sumie pomyślałem o tym ostatnim, ale czy możliwe, że tłumik drgań by taki dźwięk wydawał ? założony mam niskiej jakości, na pewno nieoryginalny ..ale wydaje mi sie, że troche za duża częstotliwość jak na hydronapinacz.. ale może mi sie tylko wydaje..
dodam, że problem zaczął się jak temperatura na dworze zeszła grubo poniżej zera.

Czy możliwe, że to sprężynka/tależyk koła wałka rozrządu?

cały rozrząd ma przebieg ok. 10kkm, włącznie z hydronapinaczem.
olej zmieniałem pareset km temu..
Miał ktoś takie objawy ?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez seba626 » 23 gru 2012, 00:29

kiedys mechanik mi rozrzad wymienil w z5 obrocz jednej rolki tej zebatej. po zlozeniu wszystkiego przyszlo na odpalenie no i zonk- strasznie wylo i rzezilo. kupilem owa rolke, zmienil i wszystko ucichlo. przed rozebraniem bylo cicho.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 cze 2012, 11:45
Posty: 366 (0/1)
Skąd: Poniatowa
Auto: Mazda 626 (sedan) 2.0 DiTD RF2A 101KM, rok prod. 1999, Jest MAZDA jest jazda :))

Postprzez Bosaczek55 » 23 gru 2012, 14:00

zrzuc sobie paski ...tzn alternatora i pompy wspomagania tak zeby tylko rozrzad pracowal i zobacz czy tez bedzie slychac... mi sie tak tluklo w kl-de jak lozyska sie sypaly w rolkach napinajacych ... warto sprawdzic.
a jesli bez paskow bedzie to samo to przyczyna gdzies w rozrzadzie niestety
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez wilu140 » 23 gru 2012, 14:32

Dzięki za zainteresowanie ale napisałem wcześniej, że wykluczyłem wszystko co napędzają paski wielorowkowe..
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez Bosaczek55 » 23 gru 2012, 16:27

no napisales ze wykluczyles.. ale nie napisales w jaki sposób :) wiec zaproponowalem taki.
ale skoro to zrobiles to poodkrecaj sobie napinacze pompe wspomy altka, kolo pasowe i odkrec oslony rozrzadu , zaloz kolo i odpal na chwile, troche roboty jest ale inaczej chyba nie dojdziesz co to ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez wilu140 » 23 gru 2012, 16:55

Napewno tak zrobię po świętach, miałem nadzieję, że może ktoś z doświadczenia będzie wiedzieć czego to dźwięk jest.. bo pierwsze co no to myślę pompa, a tu sie okazuje, że jednak nie.. chyba rolka nawet najgorsza by nie padła po 10kkm? nawet nie pamiętam już jakie mam założone, może i jakieś g.wniane..
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez Bosaczek55 » 23 gru 2012, 17:28

no wiesz.. roznie bywa .. moze rolka niedokrecona odpowiednim momentem i sie rozlatuje ? rozne moga byc teorie
ja napisalem bo mi na szczescie padla pompa...a lozyska bylo dosc glosno slychac w rolkach..a rozrzadu bylem raczej pewny bo robiony 2 tygodnie wczesniej :)
jeszcze mialem taka przygode ze kolko na pompie wody stracilo śrubki i dzwiek totalnie przypominajacy panewke ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez maris801801 » 24 gru 2012, 09:05

He mi kiedyś może nie "pierdziało", ale dziwnie chodziło właśnie z okolic rozrządu i po około 500km rozrząd się posypał... rolka miała lu na łożysku i poszarpała całą rolkę i pasek przy okazji ;) Także rób to za wczasu ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez Kt65c453 » 24 gru 2012, 09:28

a klze jest kolizyjny czy nie??
Naprawa, regulacja, konserwacja, malowanie, remonty blacharskie Mx-3 i inne Będzin gsm 508511870
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 11:42
Posty: 150
Skąd: Będzin
Auto: Mx3 1,8 v6 92

Postprzez Bosaczek55 » 24 gru 2012, 11:19

k-seria jest bezkolizyjna ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2009, 21:08
Posty: 290
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda MX-3 2,5V6 94r

Postprzez maris801801 » 26 gru 2012, 20:49

Nie chodziło mi o to, że uszkodzisz silnik tylko możesz sobie narobić więcej szkód rozpadającą się rolką. ;)
^Bomba Tromba Elegancja Francja ;]^
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 22:39
Posty: 452
Skąd: bytom
Auto: Mx3 1,8 *V6 * 24V * STAG300+ * '94

Postprzez wilu140 » 12 lut 2013, 10:00

Dopiero wczoraj zabrałem się za rozebranie obudowy rozrządu, i w efekcie nadal nie wiem co jest przyczyną.. jeśli byłaby to rolka to wydaje mi się, że powinienem być od razu pewny że to ona, a tu dźwięk słychać jakby spod pokrywy zaworów. Zdjąłem już dolot i pokrywę, i teraz pytanie do doświadczonych w KL-kach, co to może być ?? czy na końcu wałka wylotowego prawej głowicy jest talerzyk, który mógłby taki dźwięk wydawać ? coś gdzieś o tym kiedyś czytałem ale już nie wiem.. bo panewka wałka to chyba by inny dźwięk dawała.. co tam jeszcze jest co może tak rzęzić?
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Postprzez Rafał_ » 14 lut 2013, 17:19

Ja miałem pęknięty talerzyk , ale dźwięk był zupełnie inny. Raczej bez zdjęcia wałka się nie obejdzie. Może być też rozwalony popychacz.



Pęknięty talerzyk:
Obrazek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez wilu140 » 15 lut 2013, 18:04

No rzeczywiście dźwięk inny, częstotliwość typowo odpowiadająca prędkości rozrządu.. u mnie to raczej słychać jakby dużo szybciej coś się kręciło. auto teraz stoi ze zdjętymi wałkami, ale coraz bardziej zaczynam podejrzewać, że to może być któraś rolka i jakoś dźwięk przenosi, że wydawało się że to gdzie indziej.. no bo co jeszcze możę się tak szybko kręcić jak rolki w tamtej okolicy.. w każdym razie posprawdzam talerzyki jak już mam zdjęte wałki.

a tak przy okazji, jak sprawdzić szklanki czy są w porządku ? wystarczy luzy pomierzyć na założonych wałkach ? w sensie jeżeli będzie jakikolwiek to wtedy do wymiany popychacz ?

EDIT 1.03
posprawdzałem wałki i mocowania, nie mają ewidentnych śladów, żeby coś było z nimi nie tak,
Założony nowy rozrząd – dalej to samo. już nie mam pomysłu, mam nadzieję że ktoś w końcu napisze coś sensownego bo nie chce wymieniać wszystkiego po kolei..
podsumowując – nowa pompa wody i nowy rozrząd i dalej rzęzi jak stara pompa wspomagania albo stuletnie łożysko
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 16:45
Posty: 33
Skąd: wrocław
Auto: Mazda MX-3 2.5 KL-ZE LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323