Remont silnika czy wymiana na inny

Postprzez Gared » 24 wrz 2012, 16:29

Silnik mechanicznie podejdzie bez problemu, sprzęgło możesz sobie zostawić (choć jest to okazja by wymienić na nowe). Do wymiany komputer, jeśli wrzucisz od silnika 2.5 komp o symbolu KL05 to powinieneś jeszcze zmienić przepływkę. Przy swapie silnika zostaw kolektor wydechowy od strony grodzi silnika, bo inaczej może być niespodzianka. Aparat zapłonowy pasuje, jeśli masz sprawny możesz zostawić swój.

Jeśli silnik jest w aucie – odpalić, przejechać się (generalnie wszystkie czynności jak przy kupnie samochodu). Posłuchać jak pracuje, sprawdzić czy VRISy chodzą, starannie obejrzeć kable zapłonowe, czy wycieki oleju. To niby o niczym nie świadczy, ale jeśli te elementy są do bani to jest duża szansa, że poprzedni właściciel nie dbał o silnik.
Jeśli silnika w aucie nie ma, tylko leży na palecie to jedyne co mi do głowy przychodzi to sprawdzić kompresję.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez pawlik2009 » 25 wrz 2012, 11:56

o takie konkrety właśnie mi chodziło:–) dzięki wielkie dwa tygodnie i autko będzie jeździło dalej.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2012, 15:57
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT->
Mazda MX-3 1.8 V6 24V->
Mazda MX-3 2.5 V6 24V

Postprzez Gared » 25 wrz 2012, 20:16

Z dolotem będziesz musiał pokombinować, bo ten z K8 niespecjalnie będzie pasował.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez pawlik2009 » 26 wrz 2012, 10:32

zauważyłem że chyba źle zrozumieliśmy się:–) dla pewności: mam goły silnik ten 2.5 i czy będzie pasował do niego osprzęt od 1.8 V6
Początkujący
 
Od: 4 mar 2012, 15:57
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT->
Mazda MX-3 1.8 V6 24V->
Mazda MX-3 2.5 V6 24V

Postprzez Gared » 27 wrz 2012, 14:09

Goly czyli? Pasowac bedzie alternator, wszystko z rozrzadu, pompa wspomagania ukladu kierowniczego, aparat zaplonowy, sondy lambda tez powinny. Inne sa kolektory dolotowe, przepustnica, wtryski, przeplywomierz (tu nie jestem pewien czy tak jest zawsze), ECU (przynajmniej bez flasha a nie kazdy sie da sflaszowac), dolot o ile masz w k8 serie. Wiecej tak na szybko mi do glowy nie przychodzi. Licz sie z tym ze jakies podcisnienia czy inne duperele trzeba bedzie poprzedluzac.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez pawlik2009 » 27 wrz 2012, 21:42

to już troszkę więcej zabaw no i koszta. a jak sprawa wygląda że skrzynia i sprzęgłem?
Początkujący
 
Od: 4 mar 2012, 15:57
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT->
Mazda MX-3 1.8 V6 24V->
Mazda MX-3 2.5 V6 24V

Postprzez Gared » 29 wrz 2012, 22:22

Gared napisał(a):Goly czyli? Pasowac bedzie alternator, wszystko z rozrzadu, pompa wspomagania ukladu kierowniczego, aparat zaplonowy, sondy lambda tez powinny. Inne sa kolektory dolotowe,


Yyyy, miało być wydechowe...

Sprzęgło jeśli masz w dobrym stanie możesz spokojnie zostawić. Skrzynie od silników do K-serii różnią się tylko (podobno) przełożeniem głównym. Przełożenia poszczególnych biegów są takie same, mocowania i obudowy takie same... Będzie pasować. Podobnie jak koło zamachowe.


Tych kosztów wcale aż tak dużo więcej ci się nie zrobi.
– Silnik z kolektorem dolotowym raczej dostaniesz, prawda? Dostanie przepustnicy to raczej nie jest aż tak wielki problem (a musisz, bo niestety ta od K8 ma inną średnicę). BTW jeśli masz silnik razem z kolektorem dolotowym to wtryski tam być zdecydowanie powinny.

-Dolot nie pasuje, bowiem przepustnica od K8 i ta od KLa zaginają się pod różnymi kątami. Tu pozostaje kombinowanie ze złączkami i kawałkiem rury, w razie potrzeby da się zdrutować coś pasujacego. Jak wersję alternatywną proponuję kupno gumowego kawałka dolotu, który wychodzi z przepustnicy i wtedy mniej więcej resztę z dolotu K8 da się wykorzystać (koszt gumy ca 40zł).

– przedni kolektor wydechowy jest w obu silnikach taki sam. Ten przy grodzi niekoniecznie, ale z K8 do KL pasuje. Za to ten z KLa nie pasuje do reszty wydechu z K8 ;) zostawiasz więc z K8 i po problemie (koszt żaden),

– ECU – jeśli nie przeszkadza ci ryzyko spalania stukowego i zbyt uboga mieszanka powyżej 3k rpm, oraz VRISy otwierajace się nie wtedy kiedy trzeba (w K8 i w KLu otwierają się przy innych obrotach z tego co kojarzę) to możesz tymczasowo jeździć na kompie z K8. Ja tak jakiś czas jeździłem, mając dla bezpieczeńśtwa przestawiony zapłon i obchodząc się z silnikiem jak z jajkiem.
Obrazek
Miód jest dla mięczaków. Prawdziwi mężczyźni nie jedzą miodu. Prawdziwi mężczyźni żują pszczoły.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2008, 19:25
Posty: 861 (0/4)
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Było:
323f bg B6
mx-3 K8
mx-3 KL
323f BA GT KL
Jest:
Saab 9-5@270KM

Postprzez pawlik2009 » 1 paź 2012, 23:14

a jaki jeszcze inny komp podejdzie? bo z tym kl05 mam problem żeby dostać go.
Początkujący
 
Od: 4 mar 2012, 15:57
Posty: 26
Skąd: Grudziądz
Auto: Mazda 323F 1.8 16V GT->
Mazda MX-3 1.8 V6 24V->
Mazda MX-3 2.5 V6 24V

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323